جدیدترین مطالب

تحریم‌های جدید علیه ایران

تحریم‌های جدید علیه ایران

کوروش احمدی در یادداشتی می نویسد: اسرائیل بعد از حمله ایران پیگیر اقدامات تحریمی و دیپلماتیک علیه ایران و قرار‌دادن سپاه در فهرست سازمان‌های حامی تروریسم و به‌اصطلاح «ایجاد یک جبهه جهانی و یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران» شده‌ است.

منبع حماس: ۳۰ افسر شاباک اسیر حماس هستند

یک منبع در جنبش حماس گفت: این جنبش ۳۰ نفر از ژنرال‌ها و افسران شاباک را نزد خود اسیر نگه داشته است که در محل‌های کاملا امنی به سرمی برند و نظامیان صهیونیست نمی‌توانند به آنها دست یابند.

اسب‌های سرگردان و زخمی ارتش در خیابان‌های لندن

پنج راس اسب متعلق به واحد سوار نظام سلطنتی که گفته شده هنگام تمرین فرار کرده اند، در خیابان‌های مرکز لندن در برخورد با خودرو‌های عبوری زخمی شدند و رهگذران را در قلب سیاسی لندن حیرت زده کردند.

آغاز به کار اجلاس بین‌المللی سن‌پترزبورگ

دوازدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی کشور‌ها در امور امنیتی روز چهارشنبه با حضور مقامات امنیتی و دفاعی بیش از یکصد کشور، از جمله جمهوری اسلامی ایران در سن پترزبورگ روسیه آغاز شد.

تداوم سیاستی بی‌تاریخ

تداوم سیاستی بی‌تاریخ

مجید خورشیدی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: چهل و چهارسال قبل در یک تصمیم ناسنجیده و مغرورانه، جیمی کارتر و مشاورنش تصمیم گرفتند تا با عملیات و حمله ای مشابه فیلم های هالیوودی به خاک ایران بتوانند جاسوس هایشان را از تهران خارج کرده و پیروزمندانه در واشنگتن و نیویرک رژه افتخار بروند. آن روز طوفان شن در آستین دست انتقام الهی در روزهای نخست انقلاب اسلامی که هنوز شیرازه امور قوام کافی نیافته بود و نوعی از پراکندگی و ابهام بر فضا حاکم بود آمریکایی ها را ناکام و سرافکنده کرد.
Loading

أحدث المقالات

پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان

مسکو- ایرنا- نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقامات عالی کشورها در امور امنیتی، در سخنانی ضمن ارزیابی وضعیت کنونی امنیت اطلاعات در جهان، پنج پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران را برای کاستن از آسیب‌های ناشی از یکجانبه‌گرایی غرب در این عرصه مطرح کرد.

پسکوف: بسته تسلیحاتی آمریکا میدان جنگ را به نفع کی‌یف تغییر نمی‌دهد

تهران- ایرنا- سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به تصویب بسته جدید کمک آمریکا به اوکراین در کنگره ایالات متحده، گفت: تحویل بیشتر سخت افزارهای نظامی آمریکا وضعیت در میدان جنگ را به نفع کی‌یف تغییر نمی‌دهد.

Loading
29آبانماه 1396

رسانه ها ؛ ایران هراسی در نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب و…

۱۳۹۶/۰۸/۲۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: شکست دیگری برای عربستان در نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب، دیدار نماینده پوتین با ولیعهد عربستان سعودی، ارزیابی آژانس جاسوسی کره جنوبی از توانمندی موشکی کره شمالی ، تاکید ناتو بر به روزرسانی خود برای مقابله با تهدیدهای روسیه ، برگزاری رزمایش مشترک پاکستان و عربستان ، بحران سیاسی در آلمان، پیشنهاد ساخت کریدور اقتصادی چین و میانمار، بازدید رئیس‌ جمهور ترکیه از پایگاه نظامی این کشور در قطر، اقدام هند به لغو قرار داد خرید موشک از اسرائیل ،آغاز سومین دور گفت وگوهای ایران و اتحادیه اروپا و رایزنی ترامپ و مکرون علیه ایران ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ایرنا: نشست فوق العاده وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب، دیشب در حالی در قاهره به کار خود پایان داد که بسیاری از کارشناسان این نشست را بازتاب دهنده اختلاف های داخلی، ناموفق و در بردارنده اتهامات همیشگی به ایران و حزب الله بدون نتیجه عملی دانستند.به گزارش ایرنا، این نشست که یکشنبه شب در قاهره به کار خود پایان داد به دعوت عربستان و با هدف بحث درباره «دخالت های ایران در کشورهای منطقه» برگزار شده بود اما وزیران خارجه کشورهای لبنان، عراق، قطر، الجزائر، عمان از حضور در آن خودداری کردند.

خبرگزاری آناتولی : الکساندر لاورنتیف فرستاده رئیس جمهوری روسیه در سوریه با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در ریاض دیدار و گفتگو کرد.به گزارش خبرگزاری آناتولی،محمد بن سلمان ولیعهد این کشور و الکساندر لاورنتیف فرستاده رئیس جمهوری روسیه در سوریه در ریاض درباره تحولات اخیر این کشور گفتگو کرده اند.در این گزارش به جزئیات بیشتر اشاره نشده است. این دیدار درحالی صورت می گیرد که 3 روز دیگر نشست مخالفان بشار اسد مورد حمایت عربستان در ریاض برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس:  نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت تنها در صورتی طرح سازش آمریکا را می‌پذیرد که منافع امنیتی اسرائیل در نظر گرفته شود. به گزارش خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته (یکشنبه) درباره طرح پیشنهادی دولت آمریکا برای سازش با فلسطین، گفت واشنگتن باید نگرانی‌های امنیتی اسرائیل را در نظر بگیرد زیرا در غیر اینصورت هیچ توافقی انجام نخواهد شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  آژانس جاسوسی کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد کره شمالی احتمالا به موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای که می‌تواند خاک آمریکا را هدف بگیرد، دست یافته و طی سال جاری یک آزمایش موشکی انجام دهد. به گزارش ایسنا،  یی وان-یونگ، از اعضای کمیته اطلاعاتی پارلمان کره جنوبی که گزارش سرویس اطلاعات ملی را قرائت می‌کرد، گفت که پیونگ‌یانگ اخیرا یک موتور موشک آزمایش کرده است چون تحرکاتی در نزدیکی محل تاسیسات موشکی این کشور دیده شده است.

 خبرگزاری مهر:   دبیرکل ناتو بر لزوم آمادگی این پیمان نظامی برای مقابله با تهدیدهای روز افزون از جانب روسیه تاکید کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد این پیمان باید خود را برای مقابله با تهدیدهای مداوم و سایبری روسیه به روز کند.

خبرگزاری صدا و سیما:  یک مقام دادگاه عالی فدرال عراق امروز دوشنبه اعلام کرد این دادگاه طی حکمی همه پرسی منطقه کردستان عراق را مغایر با قانون اساسی اعلام کرده است .به گزارش  خبرگزاری صداوسیما، یک مقام دادگاه عالی فدرال عراق اعلام کرد این دادگاه امروز حکم داد همه پرسی که روز 25 سپتامبر درباره جدایی منطقه کردستان عراق برگزار شده بود ، با مفاد قانون اساسی این کشور مغایرت دارد و نتایج آن فاقد وجاهت و اعتبار قانونی و باطل است .

الکوثرفارسی:  رزمایش مشترک پاکستان و عربستان موسوم به شهاب ۲ با هدف آموزش نیروهای نظامی عربستان برای جنگیدن در شرایط خاص و مبارزه با تروریسم برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ارتش پاکستان آماده برگزاری رزمایش مشترک با عربستان در حومه ریاض می‌باشد که هدف از برگزاری آن مبارزه با تروریسم بیان شده است.به گزارش روزنامه جنگ، رزمایش مشترک پاکستان و عربستان موسوم به شهاب 2 با هدف آموزش نیروهای نظامی عربستان برای جنگیدن در شرایط خاص و مبارزه با تروریسم انجام می‌شود.

یورونیوز:  مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی در آلمان به رهبری آنگلا مرکل صدر اعظم شکست خورد. این بحران سیاسی هنگامی آغاز شد که حزب دموکرات های آزاد آلمان بطور غیر منتظره ای از مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی خارج شدند. این مذاکرات به مدت چهار هفته ادامه داشت و حزب دموکرات های آزاد و حزب محافظه کار آنگلا مرکل و همچنین سبزهای اکولوژیست در این مذاکرات شرکت داشتند. آنگلا مرکل روز دوشنبه به رئیس جمهوری این کشور اعلام خواهد کرد که ناتوان از تشکیل دولت ائتلافی است.

رادیوچین: وانگ یی وزیر خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگ سان سو چی نخستین مشاور دولتی و وزیر خارجه میانمار در نایپیداو پیشنهاد ساخت کریدور اقتصادی چین و میانمار را مطرح کرد. وانگ یی گفت که چین، میانمار را به عنوان شریک مهم خود در ساخت مشترک “یک کمربند-یک جاده” می‌داند. ظرفیت‎های بسیاری برای همکاری میان دو کشور وجود دارد.

اسپوتنیک روسیه:  رئیس‌ جمهوری ترکیه، در حاشیه سفرش به قطر، از فرماندهی ارتش ترکیه در پایگاه نظامی«طارق بن‌زیاد» واقع در دوحه بازدید کرد.وی در جریان این بازدید با اشاره به اینکه تنها دلیل حضور نظامی ترکیه در قطر دوستی، صلح و اعتماد است، بر ادامه حمایت نظامی ترکیه از قطر تأکید و عنوان کرد که  بعد از بحران اخیر، ترکیه با افزایش سه برابری نظامیان خود که از سال ۲۰۱۵ در قطر حضور داشته‌اند، تعهد به حمایت از این کشور را نشان داده است.

تی .آر.تی ترکیه:   دولت هند قرارداد 500 میلیون دلاری برای خرید موشک‌های هدایت‌شونده ضد تانک موسوم به «اسپایک» از اسرائیل را لغو کرد. هند وزارت دفاع هند اعلام کرد: دلیل این تصمیم مغایرت قرارداد مذکور با برنامه تولید داخلی موشک و صنایع نظامی هندوستان اعلام شده است.

 پارس تودی:  سومین دور گفتگوهای مقامات عالیرتبه سیاسی ایران و اتحادیه اروپا به ریاست «سید عباس عراقچی» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه و «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در تهران برگزار شد. به گزارش پارس تودی، این دور از گفتگوها در ادامه دو دور گفتگوهای پیشین به ترتیب در تهران و بروکسل طی دو سال گذشته برگزار می‌شود.

خبرآنلاین: ترامپ و مکرون «بر ضرورت همکاری با متحدان خود برای مقابله با فعالیت‌های حزب الله و ایران در منطقه» تاکید کردند.به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس؛ امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه پس از دیدار با سعد حریری نخست وزیر مستعفی لبنان در پاریس رایزنی هایی را از جمله با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود درباره بحران لبنان انجام داد.کاخ سفید اعلام کرد: ترامپ و مکرون «بر ضرورت همکاری با متحدان خود برای مقابله با نقش حزب الله و ایران در منطقه» تاکید کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *