جدیدترین مطالب

عقب‌نشینی نیروهای روسیه از قفقاز جنوبی؛ راهبرد یا تاکتیک؟

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: به دنبال انتشار خبری مبنی بر آنکه کرملین به طور ضمنی تأیید کرد که صلح‌بانان روس از منطقه قره‌باغ عقب می‌کشند و سلاح‌ها و تجهیزات خود را به همراه می‌برند، این پرسش به طور جدی مطرح است که آیا روسیه می‌خواهد منطقه قفقاز جنوبی را به غرب واگذار کند؟

اهمیت راهبردی کریدور اقتصادی هند – خاورمیانه – اروپا

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شبه قاره گفت: هند و امارات متحده عربی کار بر روی اولین مرحله از ایجاد کریدور اقتصادی هند – خاورمیانه – اروپا معروف به کریدور آی‌مک (عرب‌مِد) که به عنوان مسیری جایگزین برای تنگه هرمز و طرح جاده ابریشم چین معرفی شده بود را آغاز کرده‌اند. اگرچه برخی گمانه‌زنی‌ها مطرح است که با ادامه جنگ در غزه و التهاب در خاورمیانه، ممکن است کار بر روی این کریدور به حاشیه رانده شود.

تحلیلی بر سفر اردوغان به عراق

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آنکارا تحت تاثیر فشار غرب و آمریکا، که بعد از جنگ اوکراین تشدید شده، تلاش دارد سیاست تنش صفر با همسایگان از جمله عراق را پیش ببرد.

تلاش‌های کابینه جنگ نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: رژیم صهیونیستی درصدد «بهره‌برداری روانی» از مسائل اخیر منطقه، برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات این رژیم در غزه است. بررسی فضای حاکم بر محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و مراکز همسو با آن در سطح منطقه و بین‌الملل نشان می‌دهد که این رژیم، به‌دنبال «برجسته و غالب‌سازی» تنش‌های اخیر با جمهوری اسلامی ایران است تا فشار سنگینی که را که در افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و حتی دولت‌های اروپایی علیه‌ جنگ غزه ایجاد شده است، را کاهش دهد.

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

چشم‌انداز رقابت ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ در قفقاز

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: اگر روند واگرایی کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان از روسیه با سرعت اتفاق بیفتد، ممکن است روس‌ها واکنش جدی‌تری نسبت به آن نشان داده و حتی با استفاده از قدرت سخت از تغییر نظم سنتی منطقه جلوگیری کنند.

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

Loading

أحدث المقالات

Loading
30 آبانماه 1396

رسانه ها ؛ دیدار پوتین و بشاراسد و…

۱۳۹۶/۰۸/۳۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: دیدار پوتین و بشاراسد درسوچی، دیدار روسای ستادهای کل نیروهای مسلح روسیه، ترکیه و ایران، رزمایش نیروهای نظامی آمریکا و مالزی، برگزاری کنفرانس گفتگوی ملی سوریه در روسیه، دعوت چین از جامعه بین المللی برای کمک به افغانستان در تحقق صلح و توسعه و گفتگوی تلفنی تیلرسون با ولیعهد عربستان سعودی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی: ولادیمیر پوتین و بشار اسد روسای جمهور روسیه و سوریه درشهر سوچی دیدار و گفتگو کردند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روسای جمهور روسیه و سوریه در سوچی درباره فرآیند سیاسی برای حل بحران سوریه گفتگو کردند. بشار اسد در این دیدار بر آمادگی برای گفتگو با هر کسی که خواهان راه حل سیاسی در کشورش است، تاکید کرد.پوتین در این دیدار به بشار اسد درباره پیروزی های سوریه بر تروریست ها تبریک گفت و افزود: شکست گروه های تروریستی در سوریه قطعی شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک: نشست رئیسان ستاد کل نیروهای مسلح روسیه ، ایران و ترکیه در سوچی دیدار و گفتگو کردند.  سردار سرلشکر محمد باقری ، ارتشبد ولادیمیر گراسیموف و خلوصی آکار ، روسای ستادکل نیروهای مسلح ایران ، روسیه و ترکیه مذاکرات سه جانبه درباره سوریه را امروزآغاز کردند .

خبرگزاری آناتولی : نشست مخالفان بشار اسد که قرار بود فردا در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار شود به تعویق افتاد.به نظر می رسد علت این امر، استعفای برخی رهبران آنها به ویژه ریاض حجاب، رئیس کمیته عالی مذاکره کننده مخالفان سوریه باشد.برخی از مخالفان  اسد به ریاض رفته اند، اما اختلاف بین آنها در برخی زمینه ها دلیل به تعویق افتادن این نشست بوده است.

خبرگزاری فارس: نیروهای نظامی آمریکا و مالزی به منظور مقابله با گروه‌های تروریستی در حال انجام رزمایش 6 روزه هستند.به گزارش خبرگزاری فارس، سواحل «تندو» مالزی روز سه‌شنبه میزبان نیروهای نظامی آمریکا و مالزی به منظور انجام یک رزمایش مقابله تروریسم بود.معاون فرمانده ارتش مالزی گفت: این تمرین نظامی تفنگداران دریایی آمریکا را برای مبارزه در جنگل‌ها و باتلاق‌های منطقه ما آماده می‌کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ستاد ارتش روسیه اعلام کرد که مسکو و تهران برای پایان دادن به بحران سوریه تلاش زیادی کردند.به گزارش ایسنا، والری گراسیموف، رئیس هیئت ستاد ارتش روسیه اعلام کرد: باید موفقیت‌های نظامی را که برای ممانعت از بازگشت تروریست‌ها قبل از آغاز مرحله مابعد بحران به دست آمده تقویت کرد. وی تأکید کرد: روسیه و ایران اقدامات زیادی برای حل بحران سوریه انجام دادند.

 خبرگزاری مهر:   سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که مقدمات برگزاری کنفرانس گفتگوی ملی سوریه در حال انجام است.به گزارش خبرگزاری مهر ، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز اظهار داشت: مقدمات برگزاری کنفرانس گفتگوی ملی سوریه که قرار است در سوچی برگزار شود در حال انجام است.

العالم فارسی: «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که منطقه خاورمیانه شاهد تغییرات اساسی است و ما نیازمند آن هستیم که بودجه نظامی خود را یک میلیارد دلار افزایش دهیم. به گزارش المیادین، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که رئیس جمهور سوریه کار داعش را تمام کرد و امروز کنترل 90 درصد از مناطق مسکونی سوریه را در دست دارد.

رادیوچین: وو های تائو، کاردار موقت هیات نمایندگی دایمی چین در سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون مساله افغانستان، از جامعه بین المللی خواست به این کشور در تحقق صلح، ثبات و توسعه کمک کند. ووهای تائو گفت، صلح و ثبات افغانستان با منافع مردم افغانستان و امنیت، ثبات، توسعه و شکوفایی منطقه ارتباط دارد. چین از تلاش های دولت وحدت ملی افغانستان در توسعه اقتصادی و اجتماعی و پیشبرد آشتی ملی تقدیر می کند، ولی این کشور در زمینه سیاسی، اقتصادی و امنیتی نیز با چالش های جدی رو به روست.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: قانونگذاران آمریکایی از تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، برای تعیین مجدد کره شمالی بعنوان یک کشور حامی تروریسم استقبال کرده است.اِد رویس، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که یک جمهوریخواه می باشد، طی بیانیه ای گفت که این تصمیم گام مهمی در جهت بکارگیری حداکثر فشار بر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، بوده است.

تی .آر.تی ترکیه: محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان سعودی و رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا تلفنی گفتگو کردند. تیلرسون ضمن برقراری تماس تلفنی با ولیعهد عربستان سعودی پیرامون موضوعاتی نظیر مبارزه با ترور و روابط دوجانبه به بحث و گفتگو پرداخت. تیلرسون و محمد بن سلمان بن عبدالعزیز موضوع تلاش ها جهت هماهنگی در خصوص تقویت امنیت و ثبات در منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *