جدیدترین مطالب

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

چشم‌انداز رقابت ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ در قفقاز

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: اگر روند واگرایی کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان از روسیه با سرعت اتفاق بیفتد، ممکن است روس‌ها واکنش جدی‌تری نسبت به آن نشان داده و حتی با استفاده از قدرت سخت از تغییر نظم سنتی منطقه جلوگیری کنند.

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

پیچیدگی‌ها و ضرورت مقابله با داعش خراسان

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: با قدرت‌گیری طالبان در افغانستان موضوع داعش خراسان و درگیری این دو گروه و گسترش دامنه تهدیدات امنیتی آن در منطقه بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است، زیرا فعالیت‌های تروریستی این گروه تروریستی، اختلال در امنیت منطقه را به همراه دارد. علاوه بر این، حمایت از فعالیت‌های انتحاری و افراد مسلح در منطقه، امنیت ایران را نیز به خطر انداخته است. از این رو، داعش خراسان به‌عنوان یک تهدید مهم برای امنیت شرقی کشورمان شناخته می‌شود.

برخورد تبعیض آمیز دبیرکل سازمان ملل در قبال تنش ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – تحلیل و گفتگو: حقوقدانان بین‌المللی معتقدند اگر آمریکا و کشورهای غربی اقدام ایران را به‌عنوان یک اقدام دفاعی به رسمیت می‌شناختند، حمله احتمالی مجدد رژیم اسرائیل به ایران یک اقدام تهاجمی محسوب می‌شد و نتانیاهو نمی‌توانست در صحنه بین‌المللی توجیهی برای آن داشته باشد.

همکاری در حوزه انرژی؛ مانع بروز شکاف در روابط آذربایجان – اتحادیه اروپا؟

شورای راهبردی آنلاین-رصد: پرچم جمهوری آذربایجان در سال 2001 در شورای اروپا برافراشته شد، اما عضویتش در مجمع پارلمانی این شورا 23 سال بعد، به دلیل سوابق ضعیف حقوق بشری به حالت تعلیق درآمد. این مساله نشان دهنده تنش‌هایی رو به رشد میان باکو و برخی کشورهای غربی است.

Loading

أحدث المقالات

حماس: پیشنهاد مصر را برای السنوار فرستادیم و منتظر پاسخ هستیم

در میانه خوش‌بینی‌های محتاطانه و نشانه‌های مثبت در مذاکرات مصر و اسرائیل برای رسیدن به آتش‌بس در غزه، یک منبع از گروه حماس در گفتگو با العربیه فاش کرد که پیشنهاد مصر را به یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در نوار غزه فرستاده شد و افزود که «ما منتظر پاسخ به آن ظرف چند روز هستیم.»

بازداشت نامزد ریاست جمهوری در اعتراضات دانشگاه واشینگتن به طرفداری از فلسطینیان

پلیس آمریکا جیل استاین، نامزد ریاست جمهوری را هنگام مشارکت در تظاهرات دانشگاه واشینگتن به طرفداری از فلسطینیان باز داشت کرد. پلیس همچنین جیسون کول، مدیر کمپین انتخاباتی این نامزد و میرل کایر، معاون کول نیز را در جریان حمایت از اعتراضات به ارتباط این دانشگاه با جنگ غزه بازداشت کرده است.

12 دلیل درجا زدن ترکیه

یکی از کارشناسان بین‌المللی انرژی و اقتصاد، معتقد است که ترکیه، پس از شکست در تحقق اهداف سند چشم‌انداز 2023 میلادی، باید هر چه زودتر چشم‌انداز 20230 را تدوین و منتشر کند.

گاردین فضای دانشگاه «اموری» آمریکا را به «منطقه جنگی» تشبیه کرد

تهران-ایرنا- روزنامه گاردین در گزارشی به اقدام غیرمسئولانه و غیرضروری «گریگوری فنوس» رییس دانشگاه «اموری» (Emory) آمریکا برای تماس با پلیس پرداخته و فضای این دانشگاه را پس از حضور نیروی پلیس در آن، به «منطقه جنگی» تشبیه کرده است.

هشدار روسیه به غرب نسبت به پیامدهای مصادره دارایی‌های مسکو

تهران- ایرنا- چند تن از مقام‌های روس امروز (یکشنبه) غرب را تهدید کردند که در صورت مصادره دارایی‌های مسدود شده این کشور، ضمن پاسخ «شدید»، چالش‌های حقوقی «بی‌پایان» و اقدام‌های تلافی‌جویانه را اتخاذ خواهند کرد.

Loading
5آذر ماه 1396

رسانه ها ؛ نشست ائتلاف سعودی در ریاض و…

۱۳۹۶/۰۹/۰۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: آغاز نشست وزرای دفاع «ائتلاف اسلامی ضد تروریسم» در ریاض، انتقاد رئیس‌جمهور سودان از آمریکا، آلمان در مسیر تشکیل مجدد ائتلاف بزرگ،الحاق نیروهای دموکراتیک کُرد سوری به ارتش سوریه ،نقش سری ارتش انگلیس در جنایات سعودی ها در یمن، کشف تسلیحات اهدایی آمریکا و رژیم صهیونیستی به داعش در دیرالزور و تمرکز دور جدید گفتگوی مساله سوریه بر موضوعات قانون اساسی و انتخابات ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری آناتولی :  نخستین نشست وزرای دفاع کشورهای عضو «ائتلاف نظامی اسلامی ضد تروریسم» در عربستان سعودی آغاز شد. محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان سعودی در افتتاحیه این همایش گفت: این نشست با حضور نمایندگان 40 کشور، سیگنالی قوی برای اهمیت هماهنگی در مقابله با تروریسم است. دستورکار این نشست براساس موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم در زمینه های فکری، رسانه ای، نظامی و مبارزه با تامین مالی آن خواهد بود.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور سودان 2 روز پس از دیدار با پوتین، از آمریکا به دلیل داشتن نقشه‌های ضدسودانی و ضدعربی انتقاد کرد و گفت که کشورش برای بی‌دفاع نماندن در برابر هجمه‌های آمریکا، مشتاق به میزبانی پایگاه دریایی روس‌ها در دریای سرخ و خرید تسلیحات پیشرفته روسی است. به گزارش خبرگزاری فارس، «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان دو روز پس از دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در شهر سوچی، از امکان افزایش چشمگیر تعاملات نظامی با روس‌ها خبر داد.

  خبرگزاری تسنیم: عرصه سیاسی آلمان بعد از فراز و نشیب‌های زیاد در دوران بعد از برگزاری نوزدهمین انتخابات پارلمانی حالا مجددا در مسیر تشکیل مجدد ائتلاف بزرگ قرار می‌گیرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “زوددویچه سایتونگ”، بعد از شکست مذاکرت جهت تشکیل ائتلاف موسوم به جامائیکا ( احزاب لیبرال دموکرات، اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سبزها) حالا کشور آلمان مجددا به سمت تشکیل مجدد ائتلاف بزرگ ( ائتلاف احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات) تغییر مسیر داده است.

خبرگزاری مهر:  «ریاض درار» رئیس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک در سخنانی اعلام کرد که پس از حل و فصل بحران این کشور، نیروهای دموکراتیک کُرد سوری به ارتش سوریه ملحق می شوند. به گزارش خبرگزاری مهر»، یک مقام کُرد سوری از قریب الوقوع بودن پیوستن نیروهای دموکراتیک کُرد سوری به ساختار ارتش سوریه خبر داد. بر اساس این گزارش، ریاض درار، رئیس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک در این خصوص اعلام کرد: پس از حل و فصل بحران این کشور، نیروهای دموکراتیک کُرد سوری به ارتش سوریه ملحق می شوند.

 خبرگزاری صدا و سیما:  نتایج یک تحقیق نشان می دهد، حدود پنجاه نظامی انگلیسی در حال آموزش مهارتهای مربوط به میدان نبرد به نظامیانی  هستند که در این «جنگ کثیف» بکار گرفته خواهند شد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ دیلی میل از نقش سری ارتش انگلیس در آموزش نیروهای جنایتکار ارتش عربستان در جنگ یمن خبر داد. این روزنامه چاپ انگلیس در گزارشی فاش کرد: ارتش انگلیس بطور سری نظامیان عربستان سعودی را برای جنگیدن در یمن آموزش می دهد.

الکوثرفارسی: ارتش سوریه در جریان پاکسازی مقرهای گروه تروریستی داعش در شهر دیرالزور مقادیری سلاح، مهمات مختلف و مواد منفجره ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی به جا مانده از عناصر تروریستی داعش را کشف و توقیف کرد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این تسلیحات شامل انواع موشک های ضد زره تاو، لاو، به همراه هزاران مین ضد نفر و ضد تانک و مواد منفجره است که داعش از آنها برای هدف قرار دادن نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش استفاده می کرد.

رادیوچین: معاون فرستاده دبیرکل سازمان ملل در مساله سوریه خبر داد دور جدید گفتگوی مساله سوریه که در ژنو برگزار می شود بر دو موضوع قانون اساسی و انتخابات متمرکز خواهد بود. رمزی عزالدین رمزی در نشستی خبری گفت دور جدید گفتگو پیرامون «چهار سبد» یعنی تشکیل دولت وحدت ملی، تدوین قانون اساسی، برگزاری مجدد انتخابات و مبارزه با تروریسم برگزار خواهد شد اما بر دو موضوع تدوین قانون اساسی و برگزاری مجدد انتخابات متمرکز خواهد بود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *