جدیدترین مطالب

قدردانی اردن از تلاش ایران برای توقف جنگ علیه غزه

ایمن الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

Loading

أحدث المقالات

روایت خبرگزاری روسی از سخنان جلالی درباره پاسخ قاطع ایران به حمله تل آویو

تهران-ایرنا- تاس خبرگزاری روسی به نقل از کاظم جلالی سفیر تهران در مسکو گفت: عملیات تلافی جویانه علیه رژیم صهیونیستی کامل شده است، اما ایران در صورت هرگونه حمله ای به اسرائیل و همدستان غربی اش با ابزار و قدرت بیشتری پاسخ می دهد.

دستان خالی غرب برای دلداری بی‌بی

لندن – ایرنا – کشورهای غربی درحالی برای دلداری سران رژیم اسرائیل درپی عملیات کوبنده وعده صادق، به تشدید سیاست شکست خورده تحریم ایران متوسل شده‌اند که اولا چوب خط تحریم‌های تسلیحاتیِ غرب علیه ایران پرشده و اهرمی برای فشار بیشتر باقی نمانده و در ثانی توان نظامی ایران هرگز تابع و در بند محدودیت‌های غیرقانونی وضع شده از سوی طرف‌های غربی نبوده است.

سیاستمدار اسپانیایی وضع تحریم علیه ایران را ریاکارانه خواند

تهران- ایرنا- «یونه بلارا» رهبر حزب پودموس اسپانیا از «ریاکاری» اتحادیه اروپا در وضع تحریم علیه ایران و چشم‌پوشی از جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و این اتحادیه را به همدستی در کشتار فلسطینی‌ها متهم کرد.

واکنش رژیم صهیونیستی به وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا

تهران-ایرنا-یسرائیل کاتس وزیر امورخارجه این رژیم نیز در واکنش به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد از سوی آمریکا گفت: به ایالات متحده به خاطر وتو این قطعنامه تبریک می گویم.

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

تهران- ایرنا- فرانسه با اعلام اینکه در رهگیری تعدادی از پهپادها و موشک‌های ایران علیه رژیم صهیونیستی در آسمان اردن در عملیات تنبیهی «وعده صادق» نقش داشته است، اعلام کرد که این اقدام به درخواست امان انجام شد.

وزرای خارجه ایران و امارات درباره تحولات منطقه رایزنی کردند

نیویورک – ایرنا- شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده در تماس تلفنی، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، درباره تحولات منطقه ای گفتگو و رایزنی کردند.

پسکوف: آمریکا از جنگ در اوکراین سود می‌برد

تهران- ایرنا- دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پنجشنبه گفت که آمریکا از جنگ در اوکراین سود می‌برد و به همین دلیل کی‌یف را به ادامه درگیری‌ها ترغیب می‌کند.

Loading
7آذر ماه 1396

رسانه ها ؛ تنش جدید در شبه جزیره کره و…

۱۳۹۶/۰۹/۰۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: آزمایش موشکی جدید کره شمالی، واکنش روسیه،آمریکا و چین به آزمایش موشکی پیونگ یانگ، نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی ،ابقای حریری در پست نخست وزیری لبنان،حمایت پوتین از ملت فلسطین ، دلالی بلک واتر در تامین مزدوران جنگی عربستان و امارات، پشتیبانی چین از نقش سازمان ملل در مسئلۀ سوریه، پیشنهاد گروههای مخالف سوری برای مذاکره مستقیم با بشار اسد، استقرار گنبد آهنین اسرائیل در دریا ، تاکید گوترش برتشکیل کشور مستقل فلسطینی و سفر دیپلمات‌های انگلیس، آلمان و فرانسه به آمریکا برای دفاع از برجام ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: کره شمالی که با تهدیدهای روزافزون نیروهای نظامی خارجی در نزدیکی مرزهای خود و شدت گرفتن حملات لفظی رئیس جمهور آمریکا روبرو است، با شلیک یک موشک بالستیک جدید، توان بازدارنده خود را نشان داد.پنتاگون با تأیید این خبر گفت « یک موشک از کره شمالی پرتاب شده است.»دولت ژاپن  امروز صبح از دریافت سیگنال‌های رادیویی جدیدی خبر داده بود که گفته می‌شد نشان‌دهنده احتمال آمادگی کره شمالی برای پرتاب یک موشک بالستیک جدید است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  دومای روسیه اعلام کرد موشک‌های جدید بالستیک کره شمالی تهدیدی برای امنیت جهانی است. به گزارش ایسنا، یوری شویتکین، معاون کمیته دومای روسیه گفت: اطلاعات منتشر شده در مورد راه اندازی موشک‌های جدید بالستیک در کره شمالی بسیار گیج کننده است و در مقابل کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده آمریکا می‌توانند اقدامات متقابل داشته باشند.وی افزود: آزمایش موشکهای جدید دوربرد بالستیک با برنامه‌های حل و فصل صلح آمیز شبه جزیره کره متناسب نیست و به حل آن کمک نمی‌کند.

خبرگزاری صداو سیما: هدر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت : آماده مذاکره با کره شمالی هستیم اما تاکنون این کشور هیچ جدیتی از خود نشان نداده است.او افزود: اقدام کره شمالی در شلیک موشک بالستیک نگران کننده و بیانگر جدی نبودن این کشور برای گفتگو است.

خبرگزاری آناتولی: سخنگوی وزارت امور خارجه چین، ضمن ابراز نگرانی از آزمایش اخیر موشک بالستیک توسط کره شمالی اعلام کرد که کشورش مخالف این اقدام است. گنگ شوآنگ، سخنگوی وزات امور خارجه چین امروز طی اظهاراتی در نشست مطبوعاتی در ارتباط با آزمایش اخیر موشک بالستیک توسط کره شمالی، گفت: “نسبت به این اقدام پیونگ یانگ بسیار نگران بوده و مخالف آن هستیم”.

 خبرگزاری ان اچ کی ژاپن:  شورای امنیت سازمان ملل متحد یک نشست اضطراری برگزار می کند. پس از پرتاب موشک در اوایل بامداد چهارشنبه، ژاپن، ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی درخواست این نشست اضطراری را دادند.

خبرگزاری مهر:  رئیس جمهور لبنان در گفتگو با یک روزنامه ایتالیایی اعلام کرد که «سعدالحریری» به عنوان نخست وزیر در سمت خود باقی می ماند.به گزارش خبرگزاری مهر، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در گفتگو با روزنامه ایتالیایی La Stamp گفت: سعد الحریری قطعا در سمت نخست وزیر خواهد ماند.

خبرگزاری تسنیم:  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر پایبندی کشورش به موضع اصولی خود در خصوص حمایت از حق ملت فلسطین در زمینه تعیین سرنوشت خود تاکید کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، وی این مطلب را دیروز سه شنبه با ارسال تلگرافی به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین عنوان کرد.

خبرگزاری ایرنا:  گزارش های جدید رسانه های غربی راز رابطه امارات متحده عربی و عربستان با شرکت امنیتی «بلک واتر» آمریکا را فاش نکرده اند اما جوانب بیشتری از همکاری های گسترده میان این دو کشور با شرکت امنیتی بدنام بلک واتر را آشکار کرده اند.نشریه فرانسوی «اینتلیجنس آنلاین» متخصص در امور اطلاعاتی و راهبردی در مطلبی در این باره تاکید کرد: «اریک برنس» موسس شرکت امنیتی بلک واتر که عربها آن را درجریان جنایت هایش درعراق در زمان اشغال آمریکا شناختند، درحال حاضر به نفع عملیات ویژه امارات در لیبی، فعالیت می کند.

رادیو چین: شیه شیائو یان، فرستادۀ ویژۀ دولت چین در مساله سوریه در حاشیۀ شرکت در هشتمین دور مذاکرات صلح ژنو دربارۀ مسئلۀ سوریه جداگانه با استفان د میستورا فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در مسئلۀ سوریه و مسؤول هیئت نمایندگی آمریکا دیدار کرد.شیه شیائو یان گفت: این دور مذاکرات صلح با عوامل مثبتی روبرو است و چین امیدوار است که دو طرف مسئلۀ سوریه بیش از پیش نرمش نشان دهند و از طریق گفتگو و رایزنی به حصول پیشرفت مثبت در روند سیاسی مسئلۀ سوریه کمک و راهی برای احیای ثبات کشور و نظم عمومی سوریه پیدا کنند.

تی آر.تی ترکیه :  گروههای مخالف سوری خواستار مذاکرات مستقیم با  اسد شدند.کمیته عالی مذاکرات که از سوی مخالفین سوری تشکیل یافته، درهشتمین دور مذاکرات سوریه که در شهر ژنو سوئیس ادامه دارد، پیشنهاد مذاکرات مستقیم با بشار اسد را مطرح کرد. یحیی اریدی  یکی از سخنگویان کمیته عالی مذاکرات در سوریه در پی اجلاسی که با شرکت استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه ترتیب یافت، بیانیه کتبی انتشار داد. او گفت: آماده مذاکرات مستقیم با طرف مقابل هستیم.

الکوثرفارسی:  نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از نصب سامانه موشکی گنبد آهنین بر روی کشتی جنگی خبر داد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ژنرال «زویکا هاموویچ » از فرماندهان نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی گفت :ارتش اسرائیل سامانه گنبد آهنین را بر روی یکی از کشتی‌های جنگی خود نصب کرده است. در تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در تاریخ ۱۴ تا ۲۱ نوامبر ۲۰۱۲ ، ارتش اسرائیل اذعان کرد که نیروهای مقاومت بالغ بر ۱۵۰۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند که سامانه دفاعی گنبد آهنین تنها موفق به رهگیری ۴۲۱ موشک شد.

یورونیوز:  مقامات اسرائیل در جریان سفر اخیر سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه به بیت المقدس از طریق او به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه هشدار دادند. مقامات اسرائیل  تهدید کرده اند که در صورت برپایی پایگاه های نظامی ایران در سوریه تل آویو در سیاست خود مبنی بر عدم دخالت در جنگ داخلی سوریه تجدیدنظر خواهد کرد.

پارس تودی:  «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت 29 نوامبر، روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین گفت، زمان تاسیس کشور مستقل فلسطین فرا رسیده است. در متن پیام آنتونیو گوترش آمده است، مسئله فلسطین به گونه ای جداناپذیر مرتبط با تاریخ سازمان ملل و یکی از طولانی ترین موضوعات حل نشده در دستور کار این سازمان است.

خبرآنلاین: تیمی از دیپلماتهای بلندپایه سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه برای دیدار با مقامات واشنگتن و گفتگو پیرامون لزوم پایبندی آمریکا به توافق هسته ای ایران، طی هفته جاری به آمریکا سفر می کنند.یک منبع دیپلماتیک وابسته به یکی از کشورهای اروپایی مذکور اعلام کرد که تعدادی از دیپلماتهای بلندپایه این کشورهای اروپایی با تشکیل تیمی مشترک و بدون دعوت رسمی واشنگتن قرار است در هفته جاری به آمریکا سفر کنند تا درخصوص برجام با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *