جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading
10 آذر ماه 1396

رسانه ها ؛ شرط پیونگ‌یانگ برای مذاکره با آمریکا و…

۱۳۹۶/۰۹/۱۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: شروط کره شمالی برای مذاکره با آمریکا، برگزاری اجلاس شانگهای در روسیه، ادامه مذاکرات سوریه در ژنو بدون پرداختن به بشاراسد، تاکید انگلیس به پایان بحران یمن،تصمیم پنتاگون برای بازپس گیری سلاح های ارسالی به کردها، تاکید دبیرکل اتحادیه عرب برمذاکره با ایران ، فشار مجدد آمریکا به کشورهای عضو ناتو برای افزایش نیرو در افغانستان، ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از وضعیت شیخ عیسی قاسم و برگزاری نخستین دور مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلاف بزرگ در آلمان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرآنلاین: کره شمالی اعلام کرده است به شرط به رسمیت شناختن این کشور به عنوان قدرت هسته ای آماده آغاز مذاکرات با آمریکا است.به گزارش «اِسکای نیوز»،«ویتالی پاشین» (Vitaly Pashin) نماینده پارلمان روسیه که عضو هیأت بازدید کننده از کره شمالی بود با اعلام این خبر گفت: پیونگ یانگ معتقد است به یک قدرت هسته ای تبدیل شده و لذا آماده مذاکره با ایالات متحده و حل همه مسائل از راه صلح آمیز است.

 خبرگزاری صدا و سیما:  اجلاس نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاریهای شانگهای در سوچی روسیه آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در این اجلاس علاوه بر نمایندگان هشت کشور ی که عضویت دایم دارند ، نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران ، بلاروس ، افغانستان و مغولستان به عنوان اعضای ناظر این سازمان نیز حضور دارند. معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز در شانزدهمین اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای تاکید کرد : ما دست دوستی به سوی همه اعضای سازمان همکاری شانگهای دراز می‌کنیم و همکاری‌های نهادی را در سطح منطقه و جهان به سود همه کشورها، ملت‌ها و دولت‌های علاقمند به صلح، رفاه و امنیت می‌دانیم.

اسپوتنیک روسیه: لئون جاگاریان، سفیر فوق العاده و تام الاختیار روسیه در ایران اهمیت پیوستن جمهوری اسلامی به سازمان همکاری شانگهای (SCO) و مجمع اقتصادی اوراسیا (EurAsEC) را مورد تاکید قرارداد که روسیه دارای نقش مهم و درجه اول در آنها است. لئون جاگاریان در مصاحبه با اسپوتنیک اظهار داشت عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای در مرحله فعلی روابط مسکو و تهران به نفع همه کشورهای عضو این سازمان و همچنین خود ایران است.

العالم فارسی:  نشست هیات سوری با نماینده سازمان ملل در امور سوریه برگزار شد. هیات دولتی سوریه روز ششم دسامبر برای ادامه شرکت در گفت وگوی گروه های سوری به ژنو بازخواهد گشت. مذاکرات ژنو 8 از روز سه‌شنبه بین هیأت دولت سوریه به ریاست بشار الجعفری، نماینده دایم این کشور در سازمان ملل و نصر الحریری، رئیس هیأت مذاکره کننده معارضان در مذاکرات سوریه شروع شده است. مخالفان دولت سوریه برای اولین بار است که بعد از نشست «ریاض 2» هیأت واحدی تشکیل می‌دهند. هر 3 هیأت مخالفان سوریه، هیأت ریاض، هیأت مصر و هیأت قاهره به همراه نمایندگانی از کردهای سوریه در این مذاکرات حضور دارند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  فرستاده سازمان ملل به سوریه اعلام کرد که در مذاکرات ژنو ۸ به مساله حضور بشار اسد در قدرت پرداخته نشد. به گزارش ایسنا،  استفان دی‌میستوراخاطرنشان کرد که نشست‌های همزمان غیرمستقیمی را با هیات‌های مخالفان و دولت سوریه ظرف دو روز گذشته برگزار کرده است که در جریان این مذاکرات به مساله سرنوشت ریاست جمهوری در سوریه پرداخته نشده است و این دور از مذاکرات تا نیمه دسامبر جاری ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه وضعیت دردناک در یمن باید پایان یابد، از عربستان خواست تا محاصره اعمال شده علیه یمن را برای “جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی” کاهش دهد.به گزارش ایسنا،  ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس در جریان سفر خود به اردن اعلام کرد که در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان درمورد افزایش همکاری میان دو کشور جهت حل بحران یمن توافق یافته است.

خبرگزاری فارس:  به دنبال از سرگیری مذاکرات آمریکا و عربستان برای انتقال فناوری هسته ای صلح آمیز به عربستان، برخی مقامات سابق آمریکایی ابراز نگرانی کردند که ممکن است رهبران سعودی به دنبال توانایی غنی سازی اورانیوم باشند. به گزارش خبرگزاری فارس، منابع آمریکایی می‌گویند، عربستان سعودی مذاکراتی را که در دوران ریاست باراک اوباما برای به دست آوردن برخی فناوری‌های انرژی اتمی (جهت مصارف صلح‌آمیز) آغاز کرده اما به دلیل نپذیرفتن شروط آمریکا، متوقف شده بود، از سر گرفته است.

خبرگزاری فارس: یک مقام پنتاگون گفت که به‌زودی سلاح‌ها را از کُردهای سوریه پس می‌گیرند. به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که به زودی تمام سلاح‌هایی را که به شبه‌نظامیان کُرد سوری ارسال شده، پس می‌گیرند.«اریک پاهون» سخنگوی پنتاگون گفت: «قطعا ما هر سلاحی که متحدمان، ترکیه، را تهدید کند جمع‌آوری می‌کنیم.»

تی .آر.تی ترکیه:  رییس جمهور ترکیه از پنتاگون خواست به وعده های خود عمل کند. به گزارش تی آرتی ، رجب طیب اردوغان  گفت: وزات دفاع آمریکا باید به ادعاهای خود در مورد جمع آوری سلاح هایی که به  ”  PKK/YPG ” واگذار کرده، جنبه ملموسی ببخشد.

خبرگزاری ایرنا:  «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد، برای ایجاد ثبات و امنیت آماده مذاکره با ایران هستیم. به گزارش  ایرنا، روزنامه مصری «الوطن» در این باره نوشت، دبیرکل اتحادیه عرب ادعا کرد: مهم این است که ایران از برخی اقدامات خود در منطقه دست بردارد.

خبرگزاری تسنیم: رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا از دیگر کشورهای عضو ناتو خواست تا برای اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان آماده باشند. این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا اخیر اعلام کرده بود که شمار نظامیان این کشور در افغانستان به بیش از ۱۵ هزار نفر می‌رسد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از «تلویزیون یک»، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا بار دیگر از اعضای ناتو خواست تا به تعهدات خود در افغانستان پایبند باشند.

  خبرگزاری مهر:  دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که این کشور و آمریکا در فکر استفاده از گزینه نظامی علیه همسایه شمالی خود نیستند. به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی (کاخ آبی) اعلام کرد: واشنگتن و سئول گزینه نظامی درباره پیونگ یانگ را در نظر ندارند. بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی پس از گفتگوی تلفنی روز گذشته «مون جائه این» با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود درباره تهدید هسته‌ای و آزمایش‌ اخیر موشک بالستیک کره شمالی صادر شده است.

 خبرگزاری مهر: اتحادیه اروپا از وضعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین ابراز نگرانی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر ، سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه پیگیر وضعیت خطرناک آیت الله شیخ عیسی قاسم در بحرین است. وی ضمن ابراز نگرانی از لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم گفت که این امر، اختلافات طائفه ای و شکاف در بحرین را افزایش خواهد داد.

الکوثرفارسی:  مشاور امنیت ملی عراق و فرمانده بسیج مردمی عراق تاکید کرد که بسیج مردمی عامل قدرت عراق است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «فالح الفیاض» اعلام کرد بسیج مردمی یکی از مؤلفه‌های قدرت کشور و دولت عراق به شمار می‌رود. وی گفت بسیج مردمی یکی از مؤلفه‌های قدرت دولت عراق است و نمی توان تصور کرد که چالشی برای دولت عراق به شمار می‌رود.

یورونیوز:  ائتلاف ضد داعش  به رهبری آمریکا اعلام کرد که بیش از چهارصد سرباز آمریکایی از مجموع نیروهای ویژه ای که به نیروهای کرد برای جنگ با داعش کمک می کردند، از رقه خارج خواهند شد. ایالات متحده از اواخر سال ۲۰۱۴ با اعزام شماری از نظامیان خود به شمال سوریه و به‌ویژه مناطق کردنشین این کشور، حمایت از شبه‌نظامیان کرد «یگان‌های مدافع خلق» را آغاز کرد.

رادیوچین:  مجمع بین المللی زونگ دوی سال 2017 میلادی برگزار شد. شی جین‎پینگ، رئیس جمهوری چین در تالار خلق با اعضای ائتلاف رهبران جهان که برای شرکت در مجمع بین‎المللی زونگ دوی سال 2017 در چین به سر می‎برند، دیدار و گفت‎و‎گو کرد. شی جین‎پینگ در این دیدار ضمن معرفی مسیر توسعه و اصول و دیدگاه‎های چین برای شرکت در مدیریت جهان، با مهمانان خارجی در این زمینه تبادل نظر کرد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، تلاش های دیپلماتیک چین برای مهار برنامه موشکی کره شمالی را رد کرد.ترامپ با استفاده از کلمات موهن برای توصیف کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در حساب تویتر خود نوشت: فرستاده چین که به تازگی از کره شمالی بازگشته است، ظاهرا هیچ تاثیری بر آن مردک موشکی نداشته است.

خبرگزاری آناتولی :  وزیر امور خارجه آمریکا طی روزهای آینده برای دیدار و گفتگو پیرامون مسائل مهم جهانی به اروپا خواهد رفت. رکس تیلرسون، از سفر به چند کشور اروپایی و برگزاری نشست و دیدارهایی با برخی مقامات این قاره طی روزهای 8 تا 4 ماه جاری خبر داده است. وزیرخارجه آمریکا در تاریخ چهارم ماه دسامبر در بروکسل، پایتخت بلژیک با ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان ناتو دیدار می کند.

 دویچه وله:  به دعوت رئیس جمهور آلمان، رهبران حزب سوسیال دموکرات و اتحاد احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی گفت‌وگوهای خود را پیرامون تشکیل مجدد ائتلاف بزرگ آغاز کردند. نتایج این مذاکرات قرار است در احزاب یاد شده به بحث گذاشته شود.دیروز نخستین دور گفت‌وگوهای مستقیم نمایندگان اتحاد دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی با رهبر حزب سوسیال دموکرات برگزار شد. این گفت‌وگوها به ابتکار و بنا بر دعوت فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان برگزار شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *