جدیدترین مطالب

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

رسول اسماعیل زاده دوزال در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: با توجه به تحلیل ها و گزارش ها و موضع گیری های اخیر پیش بینی می شود در صورتی که دو کشور با یک توافق منطقی و مبتنی بر اصول بین المللی و لحاظ منافع همه کشورهای درون قفقازی و همسایگان قفقاز مانع ورود و دخالت قدرت های بیگانه شوند، این توافق پایدار بستر مناسبی برای صلح دائمی در قفقاز خواهد بود.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

واکنش ایران به حملات اسرائیل علیه سوریه

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، حملات هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به مناطقی از استان حلب سوریه که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای نظامی و غیرنظامیان سوری شد را به شدت محکوم کرد.

پمپئو به ترامپ چراغ سبز نشان داد

مایک پمپئو وزیر امور خارجه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره احتمال معرفی‌ شدنش به‌عنوان معاون ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری گفت که قطعاً از این گزینه استقبال خواهد کرد.

طوفان «نلسون» سفرهای عید پاک انگلیسی‌ها را مختل کرد

لندن– ایرنا– وزش شدید باد همراه با بارش شدید باران موسوم به طوفان «نلسون» علاوه بر جاری کردن سیلاب و ایجاد اختلال گسترده در سیستم حمل‌ونقل، برنامه سفرهای عید پاک میلیون‌ها انگلیسی را در آستانه عید پاک مختل کرد.

طوفان «نلسون» سفرهای عید پاک انگلیسی‌ها را مختل کرد

لندن– ایرنا– وزش شدید باد همراه با بارش شدید باران موسوم به طوفان «نلسون» علاوه بر جاری کردن سیلاب و ایجاد اختلال گسترده در سیستم حمل‌ونقل، برنامه سفرهای عید پاک میلیون‌ها انگلیسی را در آستانه عید پاک مختل کرد.

Loading
14آذر ماه 1396

رسانه ها ؛ برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره یمن و…

۱۳۹۶/۰۹/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره تحولات یمن، تاکید دوباره موگرینی برحفظ برجام، هشدار سازمان همکاری اسلامی به آمریکا درباره انتقال سفارتخانه به قدس، آغاز اجلاس دو روزه وزرای خارجه ناتو در شهر بروکسل، آغاز بزرگترین مانور هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی، انهدام پیشرفته ترین موشک رژیم صهیونیستی در سوریه، آغاز کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران، تعویق تصمیم نهایی برای انتقال سفارت به قدس از سوی ترامپ و برگزاری اجلاس امروز سران شورای همکاری خلیج فارس از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری تسنیم: نشست فوق العاده شورای امنیت درباره تحولات یمن امروز سه‌شنبه برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم ،استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: اوضاع انسانی و امنیتی یمن شاهد تنش مستمری است، به‌گونه‌ای که درد و رنج ملت یمن روز به روز بیشتر می‌شود. وی افزود: قرار است شورای امنیت سازمان ملل امروز نشستی علنی درباره یمن برگزار کند و قرار است اسماعیل ولدالشیخ نماینده ویژه سازمان ملل گزارشی درباره تحولات اخیر یمن ارائه کند.

خبرگزاری تسنیم:  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که با توجه به ۹ بار تایید توافق هسته‌ای از سوی آژانس می‌توان گفت که توافق هسته‌ای تا کنون خوب عمل کرده است. فدریکا موگرینی در پاسخ به این سوال که اروپا تا کجا حاضر است در برابر دولت ترامپ از ایران دفاع کند گفت: «توافق هسته ای که با تهران امضا کردیم، خوب عمل می کند. این سندی است با بیش از یک هزار صفحه که در آن تهران تعهدات بسیار دقیقی را پذیرفته است، و تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی است. تا به حال 9 بار آژانس بین المللی انرژی اتمی، پایبندی ایران را به توافق تائید کرده است. شما توافقی را که بخوبی عمل می کند لغو نمی کنید.

خبرگزاری فارس: سازمان همکاری اسلامی، انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس را «تجاوز آشکار» دانسته و آن را محکوم کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان همکاری اسلامی درباره اعلام کردن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، هشدار داد. این سازمان با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن وعده پیش‌روی ترامپ برای انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس، گفت تمام اعضای همکاری‌های اسلامی باید روابط خود را با هر کشوری که سفارتخانه‌اش را به قدس منتقل می‌کند یا الحاق قدس شرقی را به رسمیت می شناسد، قطع کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزرای خارجه ائتلاف ناتو امروز(سه شنبه) نشستی را در بروکسل آغاز کرده‌اند تا در مورد مسائل مختلف و همچنین قابلیت این ائتلاف برای پاسخ به تهدیدهای امنیتی جدید، مذاکراتی را انجام دهند.به گزارش ایسنا، این در حالی است که این اجلاس دو روزه تحت الشعاع گزارش‌های اخیر در مورد به خطر افتادن آینده رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در این سمت و احتمال جانشین شدن مایک پامپئو مدیر فعلی سازمان سیا به جای او قرار گرفته است.

دویچه وله: یک هفته پس از آزمایش یک موشک قاره‌پیما توسط کره شمالی، مانور هوایی مشترک پنج روزه آمریکا و کره جنوبی آغاز شد. در این مانور بیش ۲۳۰ جنگنده، از جمله جنگنده‌های چند منظوره و پنهانکار اف۳۵ شرکت دارند.  هدف مانور تقویت آمادگی نظامی دو کشور متحد اعلام شده است.بزرگترین مانور مشترک هوایی آمریکا و کره جنوبی روز دوشنبه (۴ دسامبر/ ۱۳ آذر) با نام “نقطه هوشیاری” (Vigilant Ace) آغاز شده است.

خبرگزاری صداو سیما: کره شمالی روز سه شنبه از رزمایش های مشترک نیروی هوایی آمریکا و کره جنوبی به شدت انتقاد کرد.کره شمالی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد واشنگتن و سئول مصمم به برگزاری رزمایش های شبیه سازی جنگ تمام عیارعلیه کره شمالی از جمله رزمایش حمله به پایگاه های موشک های بالستیک و هسته ای، پایگاه های هوایی و دریایی ، یگان های توپخانه ای دوربرد ، تجهیزات زرهی و دیگر اهداف اصلی کره شمالی هستند.

 خبرگزاری صدا و سیما:  سامانه پدافند هوایی « پانتسیر- اس 1 » ساخت روسیه، پیشرفته ترین موشک رژیم صهیونیستی موسوم به « لورا » را منهدم کرد.سامانه موشکی «پانتسیر- اس 1» حمله موشکی اسرائیل به پایگاه نظامی ارتش سوریه نزدیک شهر «الکسوه» را خنثی کرد.بر اساس گزارش های اسرائیلی، موشک «لورا» نسبتا کوچک است و حدود هزار و هفتصد کیلو وزن دارد. طول این نوع موشک پنج متر است و برد آن به 300 کیلومتر می رسد.کارشناسان نظامی معتقدند منهدم کردن این هدف نسبتا کوچک دستاورد بزرگی برای سامانه های پدافند هوایی روسی«پانتسیر- اس 1» به شمار می رود.

خبرگزاری مهر: وزیر خارجه امارات می‎گوید این کشور در همکاری با عربستان، کمیته‎ای مجزا از شورای همکاری خلیج فارس برای افزایش همکاری‎های اقتصادی-نظامی تشکیل می‎دهد. به گزارش خبرگزاری مهر ، امارات  متحده عربی از تشکیل یک کمیته همکاری مشترک با عربستان سعودی برای مشارکت هرچه بیشتر در مسائل نظامی و اقتصادی خبر داد.

الکوثرفارسی:سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان «وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی» دقایقی پیش با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در این همایش سه روزه 220 اندیشمند از 93 کشور همراه با 300 مهمان داخلی درباره آخرین تحولات جهان اسلام و راهکارهای تقویت اتحاد مسلمانان گفتگو خواهند کرد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: قطعنامه ضد تسلیحات هسته ای ژاپن علیرغم کاهش آرای موافق در سازمان ملل تصویب شد.پیشنویس قطعنامه ژاپن که خواستار امحای تسلیحات هسته ای می باشد، روز دوشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید اما در مقایسه با سال های قبل این بار حمایت کمتری از آن شد.

اسپوتنیک روسیه: دولت ترامپ تصمیم گیری نهایی در مورد انتقال سفارت این کشور از «تل آویو» به «بیت المقدس» را به تعویق انداخت. به گزارش اسپوتنیک ، سخنگوی کاخ سفید با اشاره به عقب افتادن تصمیم گیری در خصوص این موضوع اظهار داشت که «تصمیم نهایی طی روزهای آتی اعلام می شود».

خبرآنلاین: اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که اولین نشست از زمان آغاز بحران قطر در ژوئن محسوب می‌شود، روز دوشنبه در حالی در کویت به کار خود پایان داد که هیچ گونه توضیحی از سوی وزرا در خصوص نتایج این نشست مطرح نشد. امروز (سه‌شنبه) نیز سی‌وهشتمین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در کویت در سایه ادامه بحران محاصره قطر برگزار می‌شود، در حالی که عربستان، امارات، بحرین اعضای شورا محاصره‌ای را علیه قطر به عنوان عضو این سازمان تحمیل کرده‌اند.به رغم دعوت کویت از اعضای شورا هنوز حضور تمیم بن حمد آل ثانی، تایید نشده در حالی که عمان نیز اعلام کرده مسؤولی عالی‌رتبه را به کویت می‌فرستد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *