جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

ویدیو / نخست وزیر لبنان یک زن را به اشتباه به جای نخست وزیر ایتالیا بوسید!

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان هنگام استقبال از جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در بیروت گاف عجیبی داد و به اشتباه با یک زن دیگر روبوسی کرد. میقاتی که در مقابل پله‌های هواپیما ایستاده بود تصور کرد که یکی از زنان دیپلمات ایتالیایی، جورجیا ملونی است و به گرمی از او استقبال کرد، اما لحظاتی بعد به او گفته شد که این زن نخست وزیر ایتالیا نیست.

در کرملین درباره وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص کره شمالی در شورای امنیت توضیح دادند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد استفاده روسیه از حق وتو برای جلوگیری از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تمدید مأموریت کارشناسان در زمینه تحریم ها علیه کره شمالی با منافع فدراسیون روسیه مطابقت دارد.

Loading
15آذر ماه 1396

رسانه ها ؛ تصمیم جنجالی آمریکا درباره قدس و…

۱۳۹۶/۰۹/۱۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تصمیم ترامپ برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، هشدار گوترش دربارۀ تحولات قدس ، ابراز نگرانی روسیه و اتحادیه اروپا از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، برگزاری نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره یمن، تاکید تیلرسون بر پایبندی آمریکا به تعهداتش در نشست ناتو و اتحادیه اروپا، تاکید پنتاگون بر حضور نظامی در سوریه، اعلام رسمی شکنجه و آزار مسلمانان روهینگیایی ازسوی سازمان ملل، دیدار مقام ارشد سازمان ملل از پیونگ یانگ و برگزاری اجلاس شورای همکاری خلیج فارس درپایین ترین سطح ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: مقام آمریکایی می‌گوید که رئیس‌جمهور این کشور امروز چهارشنبه ضمن به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، دستور انتقال سفارت واشنگتن از تل‌آویو به قدس را صادر می‌کند. به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که هشدارهای بین‌المللی و اسلامی درباره انتقال احتمالی سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی از تل‌آویو به بیت‌المقدس ادامه دارد، مقام آمریکایی از قصد دونالد ترامپ برای اعلام این موضوع در سخنرانی روز چهارشنبه وی خبر داده است.

خبرآنلاین:  دبیرکل سازمان ملل نسبت به سرانجام هرگونه اقدامات یکجانبه‌ درباره قدس هشدار داد.  استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک گفت: دبیرکل همچنان نسبت به سرانجام هرگونه اقدامات یکجانبه‌ای که بتواند راهکار تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل را از بین ببرد، هشدار می‌دهد.

العالم فارسی: روسیه درباره امکان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا قدس را به عنوان پایتخت رژیم ‌صهیونیستی به رسمیت بشناسد، ابراز نگرانی کرد. سخنگوی کرملین اعلام کرد که مسکو از احتمال به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در سخنرانی امروز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نگران است.

دویچه وله: هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اعلام کرد وضعیت حقوقی بیت‌المقدس  باید در مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها تعیین شود. فدریکا موگرینی به شدت به آمریکا در باره انتقال یک جانبه سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و شناسایی این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل هشدار داد. او که در بروکسل با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا سخن می‌گفت، تصریح کرد که  وضعیت حقوقی بیت‌المقدس باید در مذاکرات دو جانبه (اسرائیل- فلسطینی‌ها) روشن شود.

خبرگزاری مهر:  دولت مصر اعلام کرد که اتحادیه عرب روز شنبه هفته آینده نشست اضطراری را با هدف بررسی مسأله قدس اشغالی برگزار می کند. به گزارش خبرگزاری مهر، این در حالی است که قرار است بر اساس اعلام دولت آنکارا، در روز چهارشنبه هفته آینده نیز سازمان همکاری اسلامی برای بررسی مسأله قدس اشغالی تشکیل جلسه دهد.

الکوثرفارسی: نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات یمن بعد از کشته شدن علی عبدالله صالح، دیکتاتور معدوم این کشور برگزار شد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شورای امنیت سازمان ملل بعداز این نشست از همه طرفهای درگیر در بحران یمن خواست که تنش ها را کاهش داده و به میز مذاکره بازگردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رهبران اروپایی نگرانی خود را از تاثیر شعار “اول آمریکا” ترامپ بر روابط این کشور و اروپا و تضعیف آن ابراز کرده‌اند. اما وزیر امور خارجه آمریکا به همتایان خود در اتحادیه اروپا و ناتو اطمینان داد که واشنگتن به تعهدات خود پایبند است.رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، در بروکسل با رهبران اتحادیه اروپا و ناتو دیدار کرد. وی به 28 همتای خود در اتحادیه اروپا اطمینان داد که آمریکا به شراکت مستحکم خود پایبند می‌ماند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور تا زمانی که لازم باشد حضور نظامی خود در سوریه را حفظ می‌کند. اریک پاهون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: تا زمانیکه لازم باشد و این اظمینان حاصل شود که بازگشتی برای داعش وجود ندارد در سوریه می‌مانیم. ما به تعهداتمان در عرصه‌های میدانی در حمایت از شرکایمان و ممانعت از بازگشت گروه‌های تروریستی پایبندیم.

 خبرگزاری صدا و سیما:  کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: نیروهای امنیتی میانمار در قتل عام افراد بزرگسال و کودکان و تجاوز به زنان و دختربچه ها همدست بوده اند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما از وین؛ شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست ویژه ای که امروز در مقر این سازمان در ژنو برگزار شد؛ از دولت میانمار خواست که بدون ایجاد موانعی به کارشناسان سازمان ملل اجازه دهد که از جنایات علیه مسلمانان روهینگیا در این کشور تحقیق و بررسی کنند. شورای حقوق بشر سازمان ملل همچنین در قطعنامه ای از دولت میانمار خواست که به خشونت علیه مسلمانان روهینگیا پایان دهد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  یک مقام ارشد سازمان ملل متحد برای نخستین بار در بیش از شش سال گذشته در حال دیدار از کره شمالی می باشد. جفری فلتمن، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی، در یک سفر چهار روزه در این کشور بسر می برد. وی درباره آنچه که این سازمان آن را بعنوان «مسایل مورد علاقه و نگرانی دوجانبه» می خواند بحث و مذاکره می کند.قرار است که فلتمن با وزیر خارجه کره شمالی و سایر مقام های این کشور دیدار کند.

اسپوتنیک روسیه:  پلیس ضدتروریسم انگلیس از خنثی شدن طرح ترور نخست وزیر این کشور خبر داد. به گزارش اسپوتنیک ، پلیس ضدتروریسم انگلیس اعلام کرد که نقشه یک بمب گذاری در دفتر نخست وزیری این کشور و ترور «ترزا می» نخست وزیر این کشور را خنثی کرده است. گفتنی است که در یورشهای هفته گذشته پلیس انگلیس به محله هایی در لندن و بیرمنگام، دو مظنون بازداشت شدند.

خبرگزاری  آناتولی:  سخنگوی فراری کردهای سوری درگفتگو با «آناتولى» اظهار داشت در عملیات رقه حتی یک گلوله هم به سمت داعش شلیک نشد، بلکه با صحنه‌سازی و انتشار آن در رسانه ها ادعا کردیم که با این گروه درگیر شده ایم و عناصر آن نیز سپس به مکان مورد توافق منتقل شدند. طلال سیلوکه ماه گذشته با فرار از مناطق تحت اشغال آنها در سوریه، به ترکیه پناه آورده است،  همچنین گفت: دیدارهای مستقیم و جلساتی با حضور برت مک گورک نماینده رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش، ژنرال استفان تاونسند فرمانده این ائتلاف و ژنرال جوزف واتل، فرمانده ستاد مرکزی ارتش ایالات متحده داشتیم.

خبرگزاری آناتولی :  سی و هشتمین اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در کویت برگزار شد. در این اجلاس که از تاسیس شورای همکاری خلیج فارس در سال 1981 بدین طرف در پائین تر سطح تمثیل می شود، تنها شیخ تمیم حمد آل ثانی امیر قطر و صباح آل احمد الجبیر الصباح امیر کویت امیر کویت در سطح عالی حضور داشتند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *