جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره ریزپرنده‌ها در اصفهان

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم، اما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

رسانه عبری‌زبان: مذاکرات تبادل اسرا به بن‌بست رسیده است

کابینه جنگ اسرائیل ۱۲ روز است که درباره پرونده اسرای اسرائیلی نزد مقاومت در نوار غزه مذاکراتی انجام نداده است.  شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل با اعلام این خبر افزود: مذاکرات به بن‌بست رسیده و جنگ جای آن را گرفته است.

Loading
22آذر ماه 1396

رسانه ها ؛ آمادگی آمریکا برای گفتگو با کره شمالی و…

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اعلام آمادگی تیلرسون برای گفتگو با کره شمالی، ادامه حملات صهیونیست ها به مناطق فلسطینی، برگزاری اجلاس فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول، تلاش عربستان و امارات برای تشکیل نیرو در غرب آفریقا، دیدار دیمیستورا با مخالفان سوری در ژنو، ارسال لایحه گسترش پایگاه‌های نظامی روسیه به دوما، اعتراض الجزایر به اتحادیه اروپا، تعیین هدف جدید رهبر کره شمالی ،تاکید آمریکا برادامه حضور در سوریه ، درخواست رئیس شورای اروپا برای لغو طرح سهمیه بندی پناهجویان و تمدید ماموریت ارتش آلمان در افغانستان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

 خبرگزاری صدا و سیما:  وزیر امور خارجه آمریکا در نشست مشترک موسسه تحقیقاتی شورای آتلانتیک و بنیاد کره در واشنگتن گفت:« کره شمالی برای گفتگو باید سر میز حاضر شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رکس تیلرسون در نشست مشترک موسسه تحقیقاتی شورای آتلانتیک و بنیاد کره در واشنگتن گفت:« کره شمالی برای گفتگو باید سر میز حاضر شود. ما آماده هستیم هرگاه آنها آماده گفتگو باشند، گفتگو کنیم. اما آنها باید سر میز مذاکره حاضر شوند و آنها باید با این نگرش سر میز گفتگو حاضر شوند که باید گزینه های متفاوتی را انتخاب کنند.

 العالم فارسی:  بدنبال اعلام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی سراسر مناطق اشغالی شاهد اعتراض و درگیری با نظامیان اشغالگر صهیونیستی است.به گزارش العالم، نظامیان اشغالگر اسرائیلی با یورش به به اردوگاه “شعفاط” در شمال شرقی قدس اشغالی و روستای “عین قینیا” در شمال رام الله با فلسطینیان درگیر شدند.از سویی اشغالگران اسرائیلی با بمباران زمین های کشاورزی در خان یونس، بطور گسترده اقدام به بازداشت رهبران فلسطینی در کرانه باختری رود اردن کردند.

الکوثرفارسی: اجلاس فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی بامحوریت قدس شریف در استانبول برگزار شد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسن روحانی روز چهارشنبه و طی سخنرانی در اجلاس فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با تک تک کشورهای اسلامی برای دفاع از قدس بدون هیچگونه ملاحظه و پیش شرطی همکاری کند. ملک عبدالله دوم پادشاه اردن هم  در نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول ترکیه درباره قدس اشغالی گفت: تلاش ها برای یهودی سازی قدس و تغییر هویت عربی و اسلامی و مسیحی آن به تشدید خشونت‌ها منجر خواهد شد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم از همه کشورهای جهان خواست تا قدس را به عنوان پایتخت کشور فلسطین به رسمیت بشناسند. سران و مقامات ارشد عربستان، امارات و بحرین در اجلاس استانبول برای حمایت از قدس حاضر نشدند.

خبرگزاری فارس:  عربستان و امارات در اجلاس امروز پاریس با هدف تسریع تلاش‌های مربوط به تشکیل نیروی غرب آفریقا به منظور مبارزه با گروه‌های افراطی، شرکت می‌کنند. به گزارش خبرگزاری فارس، گروه کشورهای ساحل آفریقا (جی ۵) متشکل از ارتش‌های مالی، موریتانی، نیجر، بورکینافاسو و چاد در ماه اکتبر یک عملیات نظامی در منطقه ساحل آفریقا که شاهد عبور عناصر داعش از این منطقه است، آغاز کردند. فرانسه که حدود ۴ هزار سرباز در این منطقه دارد، می‌گوید که گروه‌های افراطی موفقیت‌های نظامی در غرب آفریقا کسب کرده‌اند و این در حالی است که گروه جی ۵ با مشکلاتی برای کسب حمایت‌های مالی لازم مواجه است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): فرستاده سازمان ملل به سوریه با هیئت‌های نظام و مخالفان به صورت جداگانه در ژنو دیدار کرد و این درحالی است که مخالفان خواهان برگزاری مذاکرات جدی مستقیم با هیئت دمشق هستند. به گزارش ایسنا، مخالفان سوریه اعلام کردند که آنچه از مذاکرات ژنو۸ باقی مانده فرصت جدی برای ورود به مذاکرات مستقیم با نظام است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس جمهور روسیه لایحه گسترش پایگاه‌های نظامی این کشور را در سوریه به دوما فرستاد. به گزارش ایسنا ، براساس این لایحه پایگاه نیروی دریایی روسیه در طرطوس به مدت ۴۹ سال باقی خواند ماند و در صورت توافق دو کشور به طور خودکار برای ۲۵ سال آینده آن نیز تمدید خواهد شد.براساس این طرح تمامی نیروهای نظامی، اموال و تجهیزات نظامی روسیه در این پایگاه از مصونیت کامل مدنی و اداری جمهوری عربی سوریه برخوردار هستند و دولت سوریه حق احضار افراد و تفتیش اموال روسیه را نخواهد داشت. همچنین حق دولت روسیه برای ارسال پرسنل مورد نیاز خود به این پایگاه نظامی در سوریه محفوظ می‌ماند.

خبرگزاری ایرنا: الجزایر در گزارشی به کمیته مبارزه با نژاد پرستی سازمان ملل اعلام کرد : اختصاص بودجه برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی توسط برخی کشورها کافی نیست و الجزایر نمی خواهد نقش نگهبان مرزهای اروپا و ژاندارم منطقه را ایفا کند. به گزارش ایرنا ،الجزایر در این گزارش تاکید کرده است که برخی کشورها، بودجه هایی برای مساله مهاجران اختصاص می دهند تا به نوعی وجدان خود را در مورد مهاجرت غیر قانونی و پناه جویان راحت کنند و این درحالی است که سه چهارم این بودجه به سازمان های غیردولتی و از جمله سازمان های غیر دولتی اروپایی می رسد که صرف هزینه های پشتیبانی و اداری و سفرها می شود.

رادیوچین: لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری گفت که چین امیدوار است آمریکا و کره شمالی به یک سو حرکت کنند و در زمینۀ گفتگو و تماس گام عملی بردارند. لو کانگ در واکنش به این خبر گفت: ما متوجه اهمیت اظهارات وزیرخارجۀ آمریکا هستیم. حل صلح آمیز مسئلۀ شبه جزیره کره از راه گفتگو و رایزنی موضع همیشگی دولت چین بوده است. چین از هر گونه تلاشی برای تنش زدایی و حل مسئله با گفتگو استقبال می کند. چین راهکار «مدار دوگانه» و پیشنهاد «تعلیق دوگانه» را مطرح کرده و همچنان تمایل دارد برای کمک به حل صلح آمیز مسائل مربوط به شبه جزیره کره نقش سازنده ای ایفا کند.

اسپوتنیک روسیه: رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون اعلام کردکه کره شمالی به “قدرتمندترین قدرت هسته ای و نظامی در جهان” تبدیل می شود. رهبر کره شمالی، در کنگره کارگران صنایع دفاعی گفت که قصد دارد کشور را تبدیل به “قدرتمندترین قدرت هسته ای و نظامی در جهان کند.” رهبر کره شمالی خاطر نشان کرد، پیونگ یانگ به دنبال ایجاد انواع جدید سلاح ها است. او اهداف بلند مدت و همچنین وظایف استراتژیک برای توسعه صنعت دفاعی خود دارد.

خبرگزاری آناتولی :  سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد همراه با نیروهای ائتلاف بین المللی برای حفظ ثبات در سوریه به حضور خود در این کشور ادامه خواهیم داد.هثر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در نشست خبری روزانه خود با اشاره به تصمیم ولادیمیر پوتین جهت جروج نظامیان روسیه از سوریه گفت: اگر روسیه چنین تصمیمی گرفته باشد، این انتخاب آنان است، اما ایالات متحده همراه با هم پیمانان خود برای محافظت از صلح و ثبات در سوریه، به حضورش در این کشور ادامه خواهد داد.

تی .آر.تی ترکیه: دونالد تاسک رئیس شورای اروپاخواستار لغو طرح سهمیه بندی قبول پناهجویان به کشورهای اروپایی شد. تاسک  با ارسال دعوت‌نامه ای برای سران کشورهای عضو این اتحادیه جهت حضور در نشست فردا گفت: طرح سهمیه‌بندی پذیرش پناهجویان بسیار تبعیض‌آمیز بوده و باید لغو شود.

دویچه وله:  پارلمان آلمان ماموریت نیروهای نظامی این کشور در افغانستان، سوریه، عراق، دریای مدیترانه و مالی را تمدید کرد. مجلس نمایندگان آلمان (بوندس‌تاگ) بر سر ادامه ماموریت نظامیان این کشور در  افغانستان، سوریه، عراق، دریای مدیترانه و مالی تصمیم گرفت. ۴۵۸ نماینده با ادامه ماموریت ارتش آلمان در افغانستان، که در حال حاضر بزرگ‌ترین فعالیت نظامی آلمان در خارج از مرزهای این کشور به‌شمار می‌رود، موافقت کردند. ۱۹۷ نماینده مخالف بودند و ۱۲ نفر نیز رای ممتنع دادند.

خبرآنلاین: دهمین کمیسیون مشترک برجام امروز در حالی برگزار می شود که تصمیم و اصرار ترامپ برای خارج شدن از توافق هسته ای همچنان این توافق را تهدید می کند.سید عباس عراقجی رییس هیات ایرانی که این نشست را برای اولین بار در غیاب همکار خود، مجید تخت روانچی سرپرستی کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *