جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

الحوثی: رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد

تهران- ایرنا- عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای اوکراینی پس از شکست و عقب‌نشینی‌های اخیر در بعضی از مواضع خود، توانسته‌اند دوباره وضعیت را در خط مقدم تثبیت کنند، ادعا کرد: به احتمال زیاد روسیه در تدارک یک حمله جدید بزرگ در آینده نزدیک است.

Loading
26آذر ماه 1396

رسانه ها ؛ برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت درباره قدس و…

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت در مورد قدس، مخالفت نماینده رژیم صهیونیستی با قطعنامه پیشنهادی مصر، نشست ۳ جانبه سران نظامی افغانستان، پاکستان و ناتو در کابل، ادامه یورش‌ها و بازداشت‌ها در کرانه باختری ، افتتاح طرح هسته‌ای عربستان، هشدارگوترش به احتمال جنگ در شبه جریزه کره، تاکید احزاب راست افراطی بر پایان اتحادیه اروپا و تاکید نماینده روسیه در سازمان ملل برخروج نیروهای آمریکایی از سوریه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی:  نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره قدس برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شورای امنیت سازمان ملل متحد به دعوت مصر جهت بررسی تصمیم ایالات متحده آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان” پایتخت اسرائیل” نشست اضطراری برگزار و سپس رای گیری خواهد کرد.براساس پیش نویس طرحی که برای این نشست در اختیار دیپلمات‌ها گذاشته شده «هر تصمیم و اقدامی برخلاف وضعیت حقوقی قدس، فاقد الزام قانونی و مغایر قطعنامه های سازمان ملل است».

  خبرگزاری مهر:   نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد با قطعنامه پیشنهادی مصر به شورای امنیت درباره بیت المقدس مخالفت و ادعا کرد که این شهر فلسطینی «پایتخت اسرائیل» است. دنی دانون نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد ضمن مخالفت با این پیش نویس مدعی شد که بیت المقدس پایتخت اسرائیل است و هیچ رای گیری یا مناقشه ای این واقعیت آشکار را تغییر نخواهد داد.

 خبرگزاری مهر:  وزارت دفاع افغانستان از برگزاری نشست ۳ جانبه بین فرماندهان نظامی افغانستان، پاکستان و ناتو خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر ، مقامات وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کردند که نشست ۳ جانبه بین فرماندهان نظامی افغانستان، پاکستان و نیروهای حمایت قاطع ناتو در کابل برگزار شد. ژنرال «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که این نشست در مقر وزارت دفاع این کشور برگزار شد و فرماندهان نظامی افغانستان، پاکستان و نیروهای حمایت قاطع در مورد مشکلات موجود در دو سوی خط دیورند به مذاکرات پرداختند.

خبرگزاری فارس: نظامیان صهیونیست در جدیدترین اقدام خود ، با یورش به منازل فلسطینی‌ها در کرانه باختری 5 تن دیگر را بازداشت کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، نظامیان رژیم صهیونیستی به یورش‌های خود به شهرهای مختلف کرانه باختری همچنان ادامه می دهند. از زمانی که قدس توسط آمریکا به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی معرفی شده، ده فلسطینی شهید ، بیش از دوهزار نفر زخمی و  هزاران نفر بازداشت‌ها شده اند.

خبرگزاری فارس:  وزیر خارجه انگلیس گفت برای پایان دادن به شرایط کنونی سوریه، باید دیدگاه روسیه را در این زمینه دید و افزود مسکو تاثیری در نتیجه انتخابات انگلیس نداشته است. به گزارش خبرگزاری فارس، بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس همچنین گفت: هیچ مدرکی دال بر مداخله روسیه در همه‌پرسی برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) در سال 2016 وجود ندارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  به دستور بن سلمان، عربستان وارد عصر هسته‌ای شد. به گزارش ایسنا، رئیس موسسه ژئولوژیکی و زمین شناسی عربستان در مراسمی پروژه اکتشاف و حفاری منابع اورانیوم و توریوم را افتتاح کرد.در این پروژه سازمان زمین شناسی عربستان و شهرک انرژی هسته‌ای و نیروهای تجدیدپذیر ملک عبدالله و تیمی از چین همکاری می‌کنند.

خبرگزاری ایرنادبیرکل سازمان ملل گفت که عمیقا نگران است که لفاظی های خطرناک منجر به بروز جنگ در شبه جزیره کره شود.به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش در نشست شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد : در زمانی که همه برای جلوگیری از وقوع جنگ در منطقه تلاش می کنند هرگونه لفاظی بی مورد که ناشی از اعتماد بنفس زیاد است، می تواند منجر به یک خطر بزرگ شود.

خبرگزاری تسنیم: احزاب راست افراطی اروپا در نشستی که روز گذشته در پراگ برگزار شد پایان اتحادیه اروپا در فرم فعلی آن را خواستار شدند.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، “گرت ویلدرز”، رهبر حزب افراطی هلند در این نشست پایان اتحادیه اروپا در فرم فعلی آن را خواستار شد. ویلدرز در کنگره فراکسیون  اروپای ملل و آزادی پارلمان اتحادیه اروپا (ENF) که در پراگ، پایتخت جمهوری چک برگزار شد تصریح کرد که اتحادیه اروپا یک خطر موجودیتی برای کشورهای عضو است.

 خبرگزاری صدا و سیما: نماینده روسیه در سازمان ملل در ژنو گفت: نیرو‌های آمریکایی که در سوریه به صورت غیرقانونی حضور دارند باید خاک این کشور را ترک کنند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، الکسی بوروداوکین ،نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در ژنو تأکید کرد نیرو‌های آمریکایی که در سوریه به صورت غیر قانونی حضور دارند باید بار و بُنه خود را ببندند و خاک این کشور را ترک کنند.

یورونیوز:  جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا گفت که مقابله با ایران را نه از راه نظامی بلکه از طریق «تلاش‌های دیپلماتیک» پیگیری خواهد کرد. متیس به خبرنگاران حاضر در پنتاگون بااشاره به ادعاهای نیکی هیلی درباره موشک های ساخت ایران در یمن گفت این مدارک سبب واکنش نظامی علیه ایران نخواهد شد.

رادیو چین:  چین سمیناری با حضور شخصیتهای فلسطینی و اسراییلی برگزار می کند. لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که در روزهای 21 و 22 ماه جاری میلادی در شهر پکن سمیناری با حضور شخصیتهای صلح فلسطینی و اسراییلی برگزار خواهد شد. نبیل شعث مشاور رییس جمهوری فلسطین در امور روابط بین الملل و یهیِل هیلیک بر، نایب رئیس کنست در راس هیات نمایندگان خود در این سمینار حضور خواهند داشت.

رادیوچین:  وزیر خارجه چین گفت : جامعه ای  با سرنوشت مشترک میان کشورهای اطراف رودهای لان تسانگ و مکونگ تشکیل شود.وانگ یی وزیر خارجه چین پس از شرکت در سومین وزیران خارجه دربارۀ همکاری کشورهای مسیر رودهای لان تسانگ و مکونگ گفت: این نشست ثمربخش بود و طرفین با ایجاد نوار اقتصادی رودهای لان تسانگ و مکونگ و ایجاد جامعه با سرنوشت مشترک در این منطقه موافقت کردند.

خبرگزاری آناتولی :  شرکت صنایع دفاعی ترکیه در چارچوب قراردادی با دولت قطر بیش از 100 دستگاه خودرو زرهی مدل NMS 4×4 را به این کشور صادر می‌کند. در راستای این قرارداد، شرکت «نورول ماکینری» ترکیه به منظور تامین نیاز نیروهای مسلح قطر، وسیله نقلیه مذکور و همچنین بسیاری از تولیدات صنایع دفاعی را برای اولین بار به این کشور می فروشد.

دویچه وله:  بیش از نیمی از بریتانیایی‌ها خواهان ماندن در اتحادیه اروپا هستند. طبق نظرسنجی‌ای که از سوی موسسه تحقیقاتی بی ام جی انجام گرفته، ۵۱ درصد از شهروندان بریتانیا خواهان آن هستند که بریتانیا همچنان عضو اتحادیه اروپا بماند. تنها ۴۱ درصد از پرسش‌شوندگان با برگزیت موافق بوده‌اند. باقی آنان نیز در این باره مردد بوده‌اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *