جدیدترین مطالب

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.
Loading

أحدث المقالات

هرج و مرج در فرودگاه دبی/ کنسلی ۱۴۰۰ پرواز در ۵ روز

هرج و مرج در فرودگاه دبی ادامه دارد. فرودگاه بین المللی دبی ۳ روز پس از سیل، همچنان با هرج و مرج ناشی از کنسلی پروازها روبه‌رو است و تلاش برای پاکسازی و بازگشایی باندهای فرودگاه ادامه دارد.

نخست‌وزیر مصر: هدف ما رسیدن به صادرات سالانه به ارزش ۱۴۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ است

«مصطفی مدبولی»، نخست وزیر مصر اعلام کرد که دولت با شوراهای صادرات موافقت کرد که نرخ رشد صادرات را ۱۵ درصد افزایش دهد تا به هدفی که سالانه ۱۴۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده ایم، محقق شود.

ببینید | عصبانیت شدید مجری شبکه اینترنشنال از آتش زدن پرچم آمریکا در ایالات متحده

مجری اینترنشنال گفت: وحشتناک است که مردم آمریکا، پرچم خودشان را آتش می‌زنند و شعار “مرگ‌برآمریکا” می‌دهند و از آن طرف پرچم محور مقاومت را روی دستانشان بالا می‌برند! این، آدم را نگران می‌کند! منبع: بیسیمچی مدیا

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.
Loading
25اردیبهشت ماه 1398

رسانه ها؛ دیدار وزیر خارجه آمریکا با پوتین و…

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: دیدار پامپئو و پوتین درمسکو، اعتراض کنگره به بی‌اطلاعی از مواضع و اقدامات کاخ سفید درباره ایران، واکنش ترامپ به خبر اعزام ۱۲۰ هزار سرباز به خاورمیانه ، ورود اقدامات آمریکا ضد چین به عرصه دانشجویی، واکنش چین به فشارهای آمریکا ، هشدار آمریکا به اروپا در خصوص طرح‌های تقویت همکاری دفاعی درون اتحادیه اروپا و پاسخ صریح بروکسل ، رای گیری مجدد در پارلمان انگلیس برای توافق برگزیت، امضای قرارداد اتمی میان چین و روسیه، توافق شورای نظامی سودان با معترضان درباره دوره انتقالی، آغاز نشست گفت‎وگوی تمدن‌های آسیایی در پکن، رایزنی وزرای دفاع ترکیه و روسیه درباره تحولات ادلب و اخراج بیش از پنج هزار پناهجو از آلمان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

اسپوتنیک روسیه:  مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا دیدارش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را سازنده نامیده و خاطرنشان ساخت پوتین از مسائل موجود در روابط دو جانبه به خوبی آگاه است.به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا، پمپئو در پاسخ به سوالی در اینباره که آیا کمافی السابق پوتین و سیاست وی را ازدیدگاه انتقادی ارزیابی می کند،گفت:” سخن بر سر روابط ایالات متحده و روسیه است و چگونگی پیشبرد مشترک آن است. مسئله در شخصیت ها نیست.”

خبرگزاری فارس:  اعضای ارشد کنگره آمریکا از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه ضمن انتقاد از اینکه دولت «دونالد ترامپ» کنگره را در جریان مسائل مربوط به ایران قرار نداده، خواستار جلسات توجیهی برای نمایندگان شده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس، به دنبال جنجال‌های رسانه‌ای و اظهارنظرهای مقام‌های دولت «دونالد ترامپ» درباره آنچه که «تهدیدات ایران» خوانده‌اند، اعضای ارشد کنگره آمریکا از هر دو حزب این کشور از اینکه این دولت قوه قانونگذاری را در جریان مواضع خود در قبال ایران قرار نداده، به شدت انتقاد کرده‌اند.

یورونیوز:  دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره طرح اعزام ۱۲۰ هزار سرباز به خاورمیانه درصورت حمله ایران به نیروهای این کشور یا نزدیک شدن تهران به ساخت سلاح هسته‌ای را تکذیب کرد.ترامپ در نشستی خبری در کاخ سفید اعلام کرد: «فکر می‌کنم این یک خبر جعلی است. اوکی؟ حالا، آیا من می‌توانم آن را انجام دهم؟ قطعا. اما برای آن برنامه‌ریزی نکرده‌ایم.»

خبرگزاری صداو سیما: براساس طرح جدید جمهوریخواهان هر فردی که به استخدام ارتش چین درآمده یا مورد حمایت آن است از دریافت روادید دانشجویی یا تحقیقاتی منع می‌شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، گروهی از جمهوریخواهان هوادار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنگره روز سه شنبه طرحی را ارائه کردند که بر اساس آن هر فردی که به استخدام ارتش چین درآمده است یا مورد حمایت آن قرار دارد از دریافت روادید دانشجویی یا تحقیقاتی آمریکا منع خواهد شد.

پارس تودی: سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: پکن هرگز در مقابل فشارهای اقتصادی آمریکا تسلیم نمی شود. به گزارش پارس تودی، «گنگ شوانگ» Geng Shuang در واکنش به تهدیدات آمریکا درباره افزایش تعرفه گمرکی کالاهای وارداتی چینی گفت: پکن از جنگ تجاری واشنگتن نمی‎ترسد و  قاطعانه از حقوق و منافع قانونی خود دفاع خواهد کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): آمریکا به اتحادیه اروپا هشدار داد که طرح‌های تقویت همکاری دفاعی درون اتحادیه اروپا می‌تواند چندین دهه همکاری ترانس آتلانتیک را تضعیف کند و به ناتو آسیب برساند. رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اما تاکید دارد نگرانی‌های آمریکا بی‌اساس است.به گزارش ایسنا، واشنگتن از قوانینی که مانع مشارکت متحدان کشور ثالث نظیر ایالات متحده در پروژه‌های دفاعی اروپا می‌شود، انتقاد کرده است.

 خبرگزاری تسنیم:  مقامات اتحادیه اروپا انتقادات واشنگتن از سیاست‌های دفاعی مستقل اروپا را شدیدا رد کردند.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، نمایندگان وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آمریکا در نامه ای تهدید آمیز به “فدریکا موگرینی”، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به این مسئله انتقاد وارد کرده و تصریح کردند که قواعد و طرح های فعلی اتحادیه اروپا در زمینه دفاعی و تسلیحاتی، مشارکت شرکت های آمریکایی در پروژه های تسلیحاتی اروپا را به شدت دشوار و یا غیر ممکن می کند.

خبرگزاری مهر:  نخست‌وزیر انگلیس قرار است در هفته نخست ماه میلادی آتی، بار دیگر توافق برگزیت را برای رای‌گیری به پارلمان این کشور بفرستد. به گزارش خبرگزاری مهر ، گزارش‌ها حاکی از آن است که ترزا می نخست‌وزیر انگلیس قرار است در گفتگو با جرمی کوربین رهبر حزب اپوزیسیون کارگر، تاریخ تقریبی رای‌گیری پیرامون توافق برگزیت را هفته نخست ماه میلادی آتی (ژوئن) اعلام کند.

خبرگزاری ایرنا: چین و روسیه در حال امضای توافقی در عرصه انرژی هسته ای به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون دلار هستند که بر اساس آن پکن از فناوری اتمی مسکو بهره خواهد گرفت.روزنامه گلوبال تایمز چین روز چهارشنبه نوشت قرار است چین بر اساس این توافق واحدهای اتمی شماره 3 و 4 نیروگاه هسته ای شوداپو را با فناوری روسیه احداث کند. این نیروگاه در استان لیائونینگ در شمال شرق چین قرار دارد و پیش بینی می شود که فعالیت آن اواخر سال 2021 میلادی و یا اوت سال 2022 میلادی شروع شود.

العالم:  منابع خبری بامداد چهارشنبه از توافق ارتش سودان و معترضان این کشور بر سر دوره انتقالی سه ساله به توافق دست یافتند.«یاسر العطا»، از اعضای شورای نظامی سودان گفت این شورا با ائتلاف احزاب مخالف موسوم به «بیانیه آزادی و تغییر نیروها» به توافق رسیده دوره انتقالی برای سه سال ادامه داشته باشد.روز دوشنبه اعتراضاتی که همزمان با جاری بودن مذاکرات شورای نظامی انتقالی سودان با معارضان برگزار شد به کشته شدن ۵ نفر و زخمی شدن ۱۵ نفر دیگر منجر شد.

رادیو چین:  نشست گفت‎وگوی تمدن‌های اسیایی روز چهارشنبه در پکن و با سخنرانی شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری خلق چین کار خود را آغاز کرد. به گزارش رادیو بین المللی چین،سران کشورهای کامبوج، یونان، سنگاپور، سریلانکا، ارمنستان و مغولستان و همچنین مسوولان سازمان‌های بین‎المللی از جمله یونسکو در این نشست حضور دارند.

آناتولی ترکیه: خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در مورد تحولات اخیر ادلب سوریه و اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش تنش در منطقه به صورت تلفنی گفتگو کردند. بر این اساس، موضوعات مذکور و مسائل امنیت منطقه ای در قالب توافق سوچی مورد بررسی قرار گرفت.

دویچه وله : در سه ماه نخست سال جاری میلادی پنج‌هزار و ۶۰۰ پناهجو از آلمان اخراج شده‌اند. اکثر این فراد به آلبانی، ایتالیا و گرجستان بازپس فرستاده شده‌اند. آمار اخراجی‌ها نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته میلادی حدود ۱۲ درصد کاهش یافته است. در حال حاضر در آلمان ۲۵۰ هزار پناهجو زندگی می‌کنند که تقاضای پناهندگی آنها رد شده است و باید بر اساس قانون اخراج شوند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *