جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

Loading
5دیماه 1396

رسانه ها ؛ آغاز حضور دائمی روس ها در سوریه و…

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: آغاز حضور دائم نیروهای روسیه در ۲ پایگاه هوایی سوریه، نشست سه‌جانبه وزرای خارجه پاکستان، افغانستان و چین در پکن، هشدار روسیه به آمریکا و کانادا برای تحویل سلاح به اوکراین ، توقف صادرات نفت ازچین به کره شمالی، تلاش صهیونیست‌ها‌ برای خرید ۱۰ کشور دیگر درراستای انتقال پایتخت به قدس ، مخالفت گروه‌های تروریست سوری با شرکت در گفتگوهای صلح سوچی ، ساخت تجهیزات زیربنایی نظامی گسترده روسیه در قطب شمال ، پرتاب ماهواره جدید کره شمالی ،کاهش سهم آمریکا از بودجه سازمان ملل و تعقیب ناو جنگی روسیه در آب های بین المللی نزدیک بریتانیا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری مهر: وزیر دفاع روسیه از آغاز حضور دائم نیروهای روسیه در ۲ پایگاه هوایی سوریه خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر ، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه امروز اظهار داشت: مسکو عملیات حضور دائم در دو پایگاه هوایی سوریه را آغاز کرده است.وی با اعلام این مطلب افزود: مسکو گروه متشکل از نیروهای دائمی در پایگاه های طرطوس و حمیمیم در سوریه را تشکیل داده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) در نشست سه‌جانبه با همتایانش از افغانستان و پاکستان که در پکن برگزار شد، گفت، پکن امیدوار است که کریدور اقتصادی میان چین و پاکستان به نفع تمام منطقه باشد و باعث توسعه‌ در افغانستان شود. به گزارش ایسنا،  وانگ یی، وزیر امور خارجه چین همچنین اعلام کرد که دولت پکن می‌تواند به عنوان میانجی‌گر، به پایان درگیری‌ها میان اسلام‌آباد و کابل کمک کند.

خبرگزاری ایرنا:  روسیه به آمریکا و کانادا که تصمیم به تحویل تسلیحات به اوکراین گرفته اند، نسبت به پیامدهای چنین اقدامی هشدار داد و این دو کشور را از این اقدام برحذر داشت. به گزارش ایرنا، گریگوری کاراسین قائم مقام وزارت امور خارجه روسیه گفت: تحویل تسلیحات آمریکایی و کانادایی به اوکراین، مناقشه در منطقه دونباس (در شرق اوکراین) را دوباره شعله ور خواهد کرد.کاراسین گفت: آیا تضمینی وجود دارد که این سلاح ها به دست تروریست ها و افراط گرایان نیفتد.

خبرگزاری تسنیم:  در اقدامی بی‌سابقه، چین طی ماه گذشته میلادی نه تنها نفتی به کره شمالی صادر نکرد، بلکه صادرات غلات به این کشور را نیز به میزان قابل توجهی کاهش داده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، داده‌های گمرک چین نشان می‌دهد که این کشور در ماه گذشته میلادی (نوامبر) به کره شمالی نفتی صادر نکرده است. اقدامی که به نوشته رویترز نشان‌دهنده فراتر رفتن چین از تحریم‌هایی است که در ابتدای سال جاری از سوی سازمان ملل برای محدود کردن صدور نفت به کره شمالی تصویب شده بود.

 خبرگزاری صدا و سیما: کره جنوبی در یک پیش بینی خوشبینانه برای سال 2018 میلادی اعلام کرد کره شمالی درصدد آغاز گفتگو با آمریکا بر سر برنامه تسلیحاتی این کشور در سال آینده برخواهد آمد و تا حدودی رویکرد آشتی را با کره جنوبی در پیش خواهد گرفت. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزارت وحدت کره جنوبی در گزارشی اعلام کرد کره شمالی در تلاش برای گفتگو با آمریکا برخواهد آمد و در عین حال به تلاش خود برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان کشور برخوردار از تسلیحات هسته ای همچنان ادامه خواهد داد.

الکوثرفارسی: یک مقام صهیونیست از تلاش تل‌آویو‌ برای متقاعد کردن برخی کشورها برای انتقال سفارتشان به قدس خبر داد. به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر، «تزیپی هوتوولی» معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آیو دست‌کم‌ با ۱۰ کشور در حال رایزنی و گفت‌وگو‌ است تا آن‌ها‌ را برای منتقل کردن سفارت‌شان به قدس متقاعد کند.

یورونیوز:  نزدیک به ۴۰ گروه مخالف دولت دمشق از جمله تعدادی از گروه‌های مسلح، شرکت در مذاکرات صلح سوچی در روسیه را در رد کردند.گفتگوهای سوچی قرار است روزهای ۲۹ و ۳۰ ژانویه با حضور طرف‌های درگیر در سوریه از جمله نمایندگانی از دولت، مخالفان، ایران، ترکیه و روسیه برگزار شود.

رادیوچین: سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه چندی پیش اعلام کرد که این کشور اقداماتی برای ساخت تجهیزات زیربنایی نظامی گسترده در قطب شمال را انجام داده است. روزنامه ستارۀ سرخ چاپ وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه 25 دسامبر به نقل از سرگی شویگو گزارش داد که در تاریخ فعالیتهای استخراجی در قطب شمال، هیچ کشوری نتوانسته است در این منطقه تأسیساتی با این ابعاد بزرگ و کامل بنا کند.

اسپوتنیک روسیه:  یک روزنامه کره جنوبی اطلاع داد کره شمالی ماهواره جدید خود با نام « کوانگ میونگ سونگ ۵» را برای پرتاب به فضا آماده می کند. به گزارش اسپوتنیک، منبعی در دولت کره جنوبی به روزنامه «جونگانگ ایلبو» خبر داد: « اخیرا از کانال‌های مختلف مطلع شدیم که کره شمالی ساخت ماهواره‌ای جدید به نام کوانگ‌میونگ‌سونگ —۵ را به پایان رسانده است.»

خبرگزاری آناتولی :  سهم آمریکا از بودجه سازمان ملل متحد برای سال 2018-2019 نسبت به دو سال گذشته 285 میلیون دلار کاهش خواهد یافت. نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد: دولت آمریکا در سال مالی 2018- 2019 مبلغ 285 میلیون دلار از کمک مالی به سازمان ملل را کاهش خواهد داد.

پارس تودی:  وزارت دفاع بریتانیا از رهگیری یک کشتی شناسایی و دو ناو روسی از سوی نیروی دریایی بریتانیا در آب های بین المللی نزدیک این کشور در روز عید کریسمس خبر داد.به گزارش پارس تودی، “گوین ویلیامسون” (Gavin Williamson) وزیر دفاع بریتانیا در بیانیه ای گفت: فعالیت نیروی دریایی روسیه در آب های نزدیک این کشور در تعطیلات سال نوی میلادی افزایش یافته است.ویلیامسون افزود: بریتانیا در دفاع از آب هایش تردید نخواهد کرد و هیچ گونه تجاوزی را تحمل نمی کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *