جدیدترین مطالب

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

طرح ارزی ایران

اگر دولت تا یکشنبه طرح ارزی ارائه نکند مجلس طرح خود را به رای میگذارد.

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در حاشیه نشست بریکس در مسکو با اشاره به تحولات منطقه تاکید کرد: وقتی به ناآرامی‌ها در کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه و یمن نگاه می‌کنیم،  می‌بینیم که ریشه این‌ها در دخالت خارجی است.

اسپوتنیک، تنها کانال رادیویی خارجی در ایران

از امروز، رادیو “گفتگو”، برنامه هفتگی مشترک “راهبرد شرقی” را روی آنتن می برد. در این کانال رادیویی، کارشناسان دو طرف به مدت یک ساعت در مورد شکل گیری نظم جهانی چند قطبی و چندفرهنگی بحث خواهند کرد.

فلج سیاسی آمریکا

اخبار را ورق می زدم به مطلبی که نشریه واشنگتن پست در باره امضای لایحه کمک های آمریکا به کی یف اشاره می کند رسیدم.

Loading
9دیماه 1396

رسانه ها ؛ انتشار گزارش فصلی آمانو درباره برجام و..

۱۳۹۶/۱۰/۰۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: انتشار گزارش فصلی آمانو درباره برجام، تاکید کره‌شمالی برادامه برنامه هسته‌ای خود، تعهد پوتین به ادامه دفاع از سوریه ، تاکید ناتو بر گسترش گفتگوها با روسیه ، هشدار گردانهای عزالدین القسام به رژیم صهیونیستی، برنامه آمریکا برای افزایش حضور نظامی در سوریه ، اخراج اتباع سودانی از رژیم صهیونیستی ، طرح مشترک آمریکا و اسرائیل برای مقابله با ایران ، فراخوان سازمان های بین المللی برای توقف جنگ در یمن و افزایش تنش‌های دیپلماتیک بین اسلوونی و کرواسی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرآنلاین:  یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش های فصلی خود به شورای حکام آژانس تایید کرد ایران به تعهدات هسته ای اش اعمل کرده است. آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی درباره دستاوردها و اقدامات مهم این نهاد در سال دو هزار و هفده نوشت آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرای تعهدات هسته ای ایران را بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به شکل مستمر نظارت و تایید کرد. یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش های فصلی خود به شورای حکام آژانس تایید کرد ایران به تعهدات هسته ای اش اعمل کرده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  کره شمالی امروز (شنبه) اعلام کرد، از برنامه‌اش برای ایجاد یک عامل بازدارنده هسته‌ای در این کشور دست نمی‌کشد.به گزارش ایسنا،خبرگزاری دولتی کره‌شمالی KCNA در بیانیه‌ای اعلام کرد، حزب حاکم کره شمالی متعهد به تقویت قدرت نظامی این کشور و قابلیت‌های بازدارنده رزمی آن است.به نوشته این خبرگزاری حکومت کره شمالی نیروی بازدارنده هسته‌ای را “ستون فقرات نیروی دفاعی” این کشور به منظور مقابله با آمریکا و دوستانش می‌داند.

خبرگزاری مهر:  دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت آغاز سال نوی میلادی خواستار اتحاد بین المللی برای حل معضلات جهانی شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت سازمان ملل، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در پیام سال نوی میلادی خود ضمن هشدار درباره گسترش درگیری‌ها و خطرهای جدید در دنیا، خواستار اتحاد بین المللی برای حل معضلات جهان شد.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور روسیه در پیام تبریک به بشار اسد رئیس جمهور سوریه به مناسبت سال جدید میلادی بر ادامه حمایت‎های مسکو از دمشق در مبارزه با تروریسم تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس جمهور روسیه در پیام تبریک به همتای سوری خود به مناسبت سال جدید میلادی اعلام کرد که روسیه به حمایت‌های خود از سوریه در مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.  ولادیمیر پوتین افزود: روسیه به دفاع از سوریه برای مقابله با تروریسم ادامه خواهد داد.

خبرگزاری تسنیم:  دبیر کل ناتو با تاکید بر اینکه ما خواهان جنگ سرد و مسابقه تسلیحاتی جدیدی نیستیم از تمایل خود برای گسترش گفتگوها با روسیه خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، “ینز استولنبرگ”، دبیر کل ناتو در گفتگو با خبرگزاری آلمان همچنین  در پاسخ به این پرسش که آیا جهان در سال 2017 یک بار دیگر ناامن تر شده است گفت: برای مهمترین تغییر احتمالی در این زمینه کره شمالی مقصر است. این کشور تلاش های برای توسعه سلاح های هسته‌ای و موشک های دوربرد خود را افزایش داده است. این کشور پیش از این هم در این راستا کار کرده بود، اما حالا کره شمالی موشک های بیشتری با بردهای طولانی تر و کلاهک های اتمی بزرگتری را تست می کند.

 خبرگزاری صدا و سیما:  گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس به شهرک نشینان صهیونیست هشدار داد. به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، گردان‌های عزالدین القسام پیام تهدیدآمیزی به زبان عبری خطاب به شهرک نشینان در شهرک‌های اطراف نوار غزه منتشر کرد. پایگاه اینترنتی گردان‌های عزالدین القسام در این پیام به شهرک نشینان هشدار داد اگر قلدرمآبی دولت اسرائیل را متوقف نکنند، صدای آژیر خطر در مقایسه با آنچه خواهند شنید موسیقی جذابی خواهد بود.

العالم فارسی:  وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد انتظار دارد پس از شکست نهایی داعش، حضور غیرنظامیان آمریکایی در سوریه افزایش یابد و شمار بیشتری از آنها به عنوان دیپلمات و پیمان‌کار به این کشور بروند.به گزارش «اسکای‌نیوز»، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، جمعه اعلام کرد که با نزدیک شدن به پایان نبرد علیه گروه تروریستی داعش، احتمالا شمار غیرنظامیان آمریکایی در سوریه، که شامل پیمان‌کاران و دیپلمات‌ها خواهد بود، افزایش خواهد یافت.

الکوثرفارسی:  مقامات رژیم صهیونیستی به اتباع سودان و اریتره هشدار داده‌اند‌ که هر چه زودتر فلسطین اشغالی را ترک کنند. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت مقامات اسرائیل به ۷ هزار و ۵۰۰ تن از اتباع سودان و اریتره در فلسطین اشغالی، سه ماه مهلت داده است که یا باید فلسطین اشغالی را ترک کنند یا زندانی خواهند شد.به‌نوشته‌‌ این روزنامه، مسئولان مهاجرت در فلسطین اشغالی به دستور بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر‌ رژیم صهیونیستی تدابیر لازم را برای اخراج اتباع کشورهای آفریقایی اتخاذ کرده‌اند‌.

یورونیوز:   آمریکا و اسرائیل برای مقابله با ایران طرح مشترک امضاء کردند. براساس این توافق واشنگتن و تل آویو گروه‌های کاری مشترکی برای مواجهه با ایران در منطقه تشکیل می دهند.مقامات امنیتی آمریکا و اسرائیل حدود دو هفته پیش بر سر طرح مشترکی برای مقابله با فعالیت های ایران در منطقه خاورمیانه به توافق دست یافتند.

اسپوتنیک روسیه: یادداشت رسمی اسرائیل برای خروج از یک نهاد وابسته به سازمان ملل متحد ارائه شد. به گزارش اسپوتنیک ، سازمان علمی فرهنگی و تربیتی ملل متحد، یونسکو اعلام نمود که اسرائیل برای خروج از این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد را دریافت کرده است. گفتنی است، اسرائیل، به تبع آمریکا از روز یکشنبه از یونسکو خارج می‌شود. مدیرکل یونسکو از تصمیم اسرائیل ناراضی می باشد.

خبرگزاری آناتولی :  وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که توافق کامل برای خرید دو سامانه و چهار سکوی پرتاب سامانه دفاع هوایی S-400 با روسیه حاصل شده است. نورالدین جانیکلی، وزیر دفاع ترکیه در گفتگو با خبرنگاران پس از نشست خبری مشترک رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با لباجی قائد السبسی، همتای تونسی خود در تونس، گفت: “توافق کامل برای خرید دو سامانه و چهار سکوی پرتاب سامانه دفاع هوایی S-400 با روسیه حاصل شده است”.

خبرگزاری آناتولی :  سه سازمان بین المللی امروز گروه های درگیر در یمن را به متوقف کردن جنگ در این کشور فراخواندند. صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، سازمان بهداشت جهانی و برنامه غذایی جهانی طی بیانیه ای از گروه های درگیر در یمن خواستند جنگ در این کشور را متوقف کنند. در این بیانیه آمده است: جنگ یمن باعث بروز بحران انسانی در این کشور شده و حدود 75 درصد از مردم به کمک های بشردوستانه فوری نیاز دارند که 11.3 میلیون آن را کودکان تشکیل می دهند.

تی .آر.تی ترکیه: سفیر آمریکا در تل آویو اعلام کرد اسرائیل بدون حضور آمریکا در روند صلح شرکت نخواهد کرد. دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در تل آویو در گفتگو با روزنامه جروزالم پست اسرائیل اعلام کرد: “اسرائیل در روند صلحی که هر دولت دیگری به غیر از آمریکا میانجی‌گر آن باشد، حضور نخواهد یافت”.

پارس تودی: تنش‌های دیپلماتیک میان اسلوونی و کرواسی بر سر اختلافات مرزی شدت گرفته است. اسلوونی روز جمعه در یک یادداشت دیپلماتیک برای کرواسی، از زاگرب به دلیل نقض مرزهای دریایی آن کشور انتقاد کرد.  اسلوونی اعلام کرده است «دیوان دائمی داوری»  Permanent Court of Arbitration حکمی صادر کرده که بر اساس آن «لیوبلیانا» می تواند بدون مانع به دریای «آدریاتیک» دسترسی پیدا کند.این دیوان در ژوئن 2017، از کرواسی خواست اجازه دسترسی به آب های بین المللی را به اسلوونی بدهد چرا که بخش بزرگی از خلیج «پیران» Piran که منشاء اختلاف میان دو کشور است، متعلق به اسلوونی است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *