جدیدترین مطالب

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خاکسپاری شهدا در خیابان‌های نوار غزه

فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

Loading

أحدث المقالات

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خاکسپاری شهدا در خیابان‌های نوار غزه

فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

Loading
10دیماه 1396

رسانه ها ؛ تاکید پوتین بر حمایت از سوریه و…

۱۳۹۶/۱۰/۱۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: پیام سال نومیلادی پوتین و تاکید دوباره برحمایت از سوریه، گسترش همکاری راهبردی چین با روسیه، انتقال داعشی ها با بالگردهای آمریکایی، پایان حصار کشی مرزی افغانستان وپاکستان ، توقیف دومین کشتی مظنون به تامین نفت کره شمالی، ادامه پیروزی‌های ارتش سوریه در جبهه حماه و ادلب، تظاهرات صهیونیست ها علیه نتانیاهو، تاکید مرکل بر دفاع از ارزش‌های مشترک اروپایی و نخستین اقدام عربستان بعد از نشست نظامی قطر، ترکیه و سودان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

اسپوتنیک روسیه:  رئیس جمهور روسیه خطاب به بشار اسد رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که پیروزی بر تروریست ها و عادی سازی سریع وضعیت در سوریه به نفع کل جهان است. به گزارش اسپوتنیک، درپیام تبریک بمناسبت سال نومیلادی ولادیمیر پوتین به بشار اسد آمده است “روسیه برای دفاع از حاکمیت سوریه به سوریه کمک خواهد کرد.” رئیس جمهور روسیه اقدامات ارتش و نیروهای دریایی سوریه را عالی ارزیابی کرد.

خبرگزاری فارس:  رئیس جمهور چین گفت: این کشور آماده است در سال جدید میلادی روابط راهبردی جامعی با روسیه برقرار کند و اعتماد میان طرفین افزایش یابد. به گزارش خبرگزاری فارس، شی جینپینگ رئیس جمهور چین همچنین ضمن تبریک سال نو به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  گفت امیدوار است روابط راهبردی دو کشور گسترش پیدا کند.

خبرگزاری فارس:  دفتر پادشاهی اردن با انتشار بیانیه‌ای اخبار منتشر شده درباره کودتای ۳ تن از فرماندهان ارتش این کشور با همکاری ولیعهدهای عربستان و امارات را رد کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، دفتر پادشاهی اردن بیانیه‌ای درباره بازنشستگی سه تن از فرماندهان ارتش و شاهزادگان این کشور صادر کرد. در این بیانیه با اشاره به بازنشستگی سه تن از فرماندهان ارتش و شاهزادگان این کشور، آمده است که اخبار مربوط به تلاش این افراد برای کودتا با همکاری «محمد بن سلمان» و «محمد بن زاید» صحت ندارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  منابع رسانه‌ای سوری اعلام کردند که بالگردهای آمریکایی تعدادی از اعضای داعش را از اردوگاهی در جنوب حسکه به مکان نامعلومی منتقل کردند.به گزارش ایسنا، منابع محلی در حومه حسکه اعلام کردند که بالگردهای آمریکایی تعدادی از تروریست‌های داعش را از اردوگاه السد در حومه جنوبی حسکه به مناطق نامعلومی منتقل کردند.پیشتر وزارت دفاع روسیه، آمریکا را به ایجاد پادگانی برای آموزش تروریست‌های داعش در حسکه متهم کرده بود، اما واشنگتن این اتهامات را رد کرده است.

خبرگزاری مهر:   ارتش پاکستان اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۱۸ کار حصارکشی مرز بین پاکستان- افغانستان را به پایان خواهد رساند. به گزارش خبرگزاری مهر ، ژنرال «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد که تا ۱۲ دیگر، حدود ۹۲% مرز بین دو کشور افغانستان و پاکستان حصار کشی می‌شود. تاکنون حدود ۱۵۰ کیلومتر از خط مرزی که مقام‌های پاکستانی آن را در برابر نفوذ شورشیان آسیب پذیر می‌دانند، حصار کشی شده‌است. ارتش پاکستان حصار کشی مرزی را درماه خرداد سال جاری شروع کرد. هزینه این پروژه حدود ۵۵۰ میلیون دلار تخمین زده شده‌ است.

خبرگزاری تسنیم: کره جنوبی از توقیف دومین کشتی مظنون به انتقال نفت به کره شمالی خبر داد.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، کره جنوبی یک کشتی مظنون به انتقال نفت برای کره شمالی برخلاف تحریم‌های بین‌المللی با پرچم پاناما را توقیف کرد.مقامات گمرک کره جنوبی با اعلام این خبر بدون اشاره به جزئیات آن اعلام کردند که کشتی “کوتی” در بندر پیونگ تائک دانگجین توقیف شده است. این بندر در ساحل غربی اینچئون قرار دارد.

خبرگزاری صدا و سیما:  ارتش و هم‌پیمانان آن، روزانه در درگیری با تروریست‌های النصره پیشروی‌هایی را در غرب و جنوب ادلب به ثبت می‌رسانند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، استان ادلب به محور اصلی درگیری‌ها در سوریه تبدیل شده است.آزادسازی روستاها و تپه‌های راهبردی در حومه شمال شرقی حماه که هم‌جوار حومه جنوب شرقی ادلب است از جمله پیشروی‌ها در روزهای اخیر بوده است.

الکوثرفارسی:  هزاران اسرائیلی در اعتراض به فساد مالی و رسانه‌ای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم تظاهرات کردند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت هزاران شهروند اسرائیل در اعتراض به فساد مالی و رسانه‌ای بنیامین نتانیاهو در میدان «روچیلد» تل‌آویو تظاهرات کردند. این پنجاه و هشتمین تظاهرات طی یک سال گذشته علیه نتانیاهو است. وی 7 بار نیز توسط پلیس بازجویی شده است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  یکی از اعضای کلیدی ژاپنی گروه کارزار بین المللی نابودی سلاح های هسته ای (آیکن) گفته است که این گروه تلاش های خود را افزایش خواهد داد تا پیمان منع سلاح های هسته ای در سال میلادی آینده اجرایی شود.پیمان منع سلاح های هسته ای در سال میلادی جاری در سازمان ملل متحد به تصویب رسید. در این میان، آیکن در تصویب این پیمان نقش برجسته ای داشت و از این رو جایزه صلح نوبل امسال را به دست آورد.این پیمان برای اجرایی شدن نیاز به پشتیبانی دست کم ۵۰ کشور را دارد. تا کنون تنها سه کشور از آن حمایت کرده اند.

دویچه وله:  ​​​​​​​صدراعظم آلمان از تشکیل دولت جدید در سال ۲۰۱۸ خبر داد و خواستار احترام متقابل شهروندان نسبت به یکدیگر شد. مرکل از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست که از ارزش‌های مشترک اروپایی دفاع کنند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در پیام خود به مناسبت فرا رسیدن سال جدید میلادی بر ضرورت همبستگی شهروندان و نخبگان این کشور تاکید کرد.

خبرآنلاین: عربستان در نخستین اقدام خود بعد از نشست فرماندهان امنیتی ترکیه، قطر و سودان در خارطوم معاون وزیر دفاع خود را برای رایزنی با همتای سودانی راهی این کشور کرد. «محمد عبدالله العایش» معاون وزیر دفاع عربستان در سفر به سودان در رأس یک هیأت نظامی و در جریان دیدار با «عوض محمد احمد بن عوف» وزیر دفاع این کشور و تنی چند از مقامات بلند پایه در خصوص اوضاع نظامی و امنیتی منطقه و تدابیر لازم برای برخورد با مسائل مربوطه بحث و تبادل نظر کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *