جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

سخنگوی کاخ سفید: بر اساس حدس و گمان نظر نمی‌دهم

تهران- ایرنا- کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید روز جمعه (به وقت محلی) در جریان نشست مطبوعاتی خود با بیان اینکه من درباره گزارش‌ها و تحولات امروز در خاورمیانه نظری ندارم، گفت: من نمی‌توانم در این باره بر اساس حدس‌ها و گمان‌ها چیزی بگویم.

وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود + فیلم

نیویورک – ایرنا – حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه گفت: (بنیامین) نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) از کنترل خارج شده است و باید مهار شود.

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاشها در غزه شده است + فیلم

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

Loading
15دیماه 1396

رسانه ها ؛ موافقت دوکره با شروع مذاکرات و …

۱۳۹۶/۱۰/۱۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: موافقت کره شمالی با برگزاری مذاکرات بین دو کره در رور نهم ژانویه، توقف رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا تا پایان المپیک زمستانی، مخالفت روسیه با تغییر برجام و هرگونه تحریم ایران ، قرار گرفتن ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان در فهرست «کشورهای مورد نگرانی خاص» آمریکا، وضع تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران، شلیک موشک «قاهر ام۲» یمن به مواضع ائتلاف سعودی، تصمیم رژیم صهیونیستی برای عضویت در ائتلاف عربی ،آغاز تولید سومین ناو هواپیمابر چین،تاکید اتحادیه اروپا بر گسترش همکاری ها با کوبا و تعلیق کمک های آمریکا به پاکستان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: کره جنوبی می گوید کره شمالی با برگزاری مذاکرات بین دو کره در روز سه شنبه هفته آینده موافقت کرده است. وزارت اتحاد کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد که کره شمالی از طریق یک خط تلفن اضطراری در دهکده مرزی «پان مون جوم» با کره جنوبی تماس گرفته است. کره جنوبی پیشنهاد برگزاری مذاکرات سطح بالا در این دهکده را داده بود.

خبرگزاری مهر: روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی توافق کردند رزمایش نظامی مشترک را تا پایان بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ متوقف کنند. به گزارش خبرگزاری مهر ، روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی موافقت خود را با توقف رزمایش نظامی مشترک در طول برگزاری بازیهای المپیک زمستانی  ۲۰۱۸ در پیونگ چانگ اعلام کردند. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی طی یک گفتگوی تلفنی در مورد توقف رزمایش نظامی مشترک دو کشور تا پایان بازیهای المپیک زمستانی پیونگ چانگ به توافق دست یافتند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نیروی دریایی روسیه به ناو جدید تحقیقاتی-جاسوسی خود موسوم به به “یانتار” (کهربا) که در آرژانتین در عملیات جست‌وجوی زیردریایی مفقود این کشور کمک می‌کند، بالیده و اتکای زیادی دارد.به گزارش ایسنا، آرژانتین امیدی به نجات جان ۴۴ خدمه زیردریایی خود که از نوامبر سال پیش ناپدید شده ندارد اما همچنان به جست‌وجو برای یافتن این زیردریایی ادامه می‌دهد.یانتار رسما یک ناو تحقیقاتی و اقیانوس‌شناسی است اما در واقع مجهز به تجهیزات تجسسی است و کشتی مادر برای زیردریایی های سرنشین‌دار و غیر سرنشین‌دار محسوب میشود.

خبرگزاری ایرنا:  معاون وزیر امورخارجه روسیه بار دیگر با اعمال تحریم های جدید علیه ایران از سوی آمریکا و یا تغییر در شرایط برجام مخالفت کرد. «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امورخارجه روسیه خاطرنشان کرد: مسکو از اساس تهدیدهای آمریکا برای گسترش تحریم ها را نمی پذیرد و این مساله به وضعیت ایران هم مربوط می شود. ریابکوف در گفت وگوی دیگری به توافق هسته ای با ایران نیز اشاره کرد و با بیان اینکه روسیه مخالف تغییر شرایط برجام است، اظهار داشت: برجام را نباید به ابزاری برای حل مسائل دیگر تبدیل کرد.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه آمریکا در گزارشی ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان را در فهرست کشور‌های مورد نگرانی خاص قرار داد. به گزارش خبرگزاری فارس ، وزارت امور خارجه آمریکا در اقدامی ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان را به فهرست 10 کشور مورد نگرانی خاص واشنگتن وارد کرد. «هدر ناویرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی این مطلب رااعلام کرد.

خبرگزاری صدا و سیما:  دولت آمریکا روز پنجشنبه تصمیم گرفت تحریم‌های جدیدی ضد ایران وضع کند. واشنگتن روز پنجشنبه پنج شرکت صنعتی ایران را تحریم کرد.دولت آمریکا روز پنجشنبه تصمیم گرفت تحریم های جدیدی ضد ایران وضع کند این تحریم ها همزمان با اغتشاش های اخیر و دومین سال اجرای برجام صورت می گیرد.

العالم فارسی:  یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله صبح امروز یک فروند موشک بالستیک دیگر را به سمت مواضع شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در سواحل غربی یمن شلیک کردند. نیروهای یمنی صبح روز جمعه همچنین یک فروند موشک بالستیک کوتاه بُرد را به سمت غرب عربستان سعودی شلیک کردند.

الکوثرفارسی: رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم برای جلوگیری از آنچه وی تحمیل هژمونی شیعی در سوریه و نیز تشکیل هلال شیعی نامید، به زودی عضو ائتلاف عربی گسترده‌ای خواهد شد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «گادی آیزنکوت» در سخنانی در دانشگاه هرتزلیا مدعی شد:  حکومت ایران در راستای تشکیل هلال شیعی کار می‌کند تا نفوذش را از طریق عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین و نوار غزه گسترش دهد.

رادیوچین: لی که چیانگ نخست وزیر چین 10 ژانویه ضمن شرکت در دومین نشست رهبران همکاری لان می در پنوم پن پایتحت کامبوج، از کامبوج دیدار می کند.کون شوان یو معاون وزیر خارجه چین در نشست خبری گفت: این، نشست مهمی برای سازوکار همکاری در رودخانۀ لان زانگ و رودخانه مکونگ است.

اسپوتنیک روسیه: چین ساخت سومین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد.به گزارش اسپوتنیک، کمتر از یک سال پس از آنکه چین ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی خود را تکمیل کرد، کارگران چینی اکنون در حال کار بر پروژه‌ای هستند که می‌تواند سومین ناو هواپیمابر این کشور به شمار برود.

خبرگزاری آناتولی : فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از دیدار با رائول کاسترو، رئیس جمهور کوبا در هاوانابه خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا یک متحد قابل اطمینان برای کمک به مدیریت تحول در نظام سیاسی کوبا است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین اظهار داشت: «ما حاضر به انجام تغییرات ناگهانی نیستیم. کشورهای عضو اتحادیه اروپا مهمترین شریکان اقتصادی کوبا هستند.

خبرآنلاین: وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد تا زمانی که پاکستان اقداماتی علیه شبکه حقانی و گروه طالبان در افغانستان صورت ندهد­، آمریکا کمک های خود را به پاکستان به تعلیق در آورد.به گزارش رویترز، هدر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت پاکستان باید تدابیر قاطعی برای مبارزه با تروریسم اتخاذ کند.بر اساس گفته مقام آمریکایی؛ مبلغ کمک های تعلیقی آمریکا برای پاکستان بیش از 255 میلیون دلار است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *