جدیدترین مطالب

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را مقصر ایجاد بحران انسانی در غزه دانست و تصریح کرد که تحمیل قحطی در این باریکه جنایت جنگی محسوب می‌شود.

اشغالگران بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کردند

تهران – ایرنا – دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که براساس اطلاعات به دست آمده، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی، بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی پناه گرفته در بیمارستان شفا را قتل عام و بیش از یک هزار آواره دیگر را بازداشت کرده‌اند.

یک فرمانده ارتش اسرائیل: شش ماه است که با حزب‌الله در جنگ هستیم

با تشدید درگیری‌ها در مرز جنوب لبنان با شمال اسرائیل، فرمانده شاخه شمالی ارتش اسرائیل با تأکید بر آمادگی برای ورود فوری این رژیم به جنگ با حزب‌الله در لبنان، «متعهد شد» که ارتش وضعیت امنیتی این منطقه را تغییر دهد.

Loading
18دیماه 1396

رسانه ها ؛ افزایش تنش در روابط پاکستان و آمریکا و…

۱۳۹۶/۱۰/۱۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تصمیم پاکستان برای بستن مسیر ارسال تجهیزات به نیروهای آمریکایی در افغانستان، احداث دومین پایگاه دریایی چین در پاکستان، ابراز نگرانی امیر کویت از اوضاع وخیم منطقه ، دفاع مکرون از اتحاد گسترده فرانسه، اروپا و چین، واکنش نخست وزیر ژاپن به مذاکرات ۲ کُره، انتقاد شدید سازمان همکاری اسلامی از دولت میانمار،آغاز گفتگوها برای تشکیل «ائتلاف بزرگ» در آلمان و موافقت پیونگ یانگ با برگزاری نشست عالی رتبه با سئول ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   رسانه‌های پاکستان امروز(دوشنبه) گزارش دادند، مقام‌های این کشور در حال بررسی گزینه‌ای برای مسدود کردن مسیر ارسال تجهیزات و مواد غذایی از طریق خاک پاکستان برای سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان هستند.به گزارش ایسنا،  این اظهارنظر از سوی دولت اسلام آباد در پی تنش‌های دیپلماتیک میان اسلام آباد و واشنگتن مطرح شده است.

خبرگزاری فارس: ارتش چین قصد دارد دومین پایگاه دریایی خارجی خود را در پاکستان و در بندر گوادر احداث کند. به گزارش خبرگزاری فارس، منابعی نزدیک به ارتش چین با تایید این خبر به روزنامه «سَوت چاینا مورنینگ پُست» گفتند یک اسکله دریایی چینی در محلی استراتژیک در سواحل جنوبی پاکستان ساخته می‌شود. گوادر در نزدیکی مرز ایران و در نزدیکی استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

  خبرگزاری فارس: امیر کویت امروز با اشاره به اینکه اوضاع منطقه رو به وخامت و نابسامانی است، بر همکاری همه در زمینه‌های مختلف تأکید کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت که امروز دوشنبه در افتتاحیه یازدهمین کنفرانس روسای پارلمان‌های عربی در کویت سخنرانی می‌کرد، با اشاره به اوضاع نابسامان منطقه گفت که پارلمان‌ها مسئولیت خطیری بر عهده دارند. امیر کویت با اشاره به اینکه اوضاع منطقه رو به وخامت و نابسامانی است، خواستار همکاری همه‌جانبه همه کشورها شد.

 خبرگزاری مهر:   نتایج ابتدایی شمارش آراء در انتخابات بخش ترک نشین قبرس حکایت از پیروزی حزب اتحاد ملی دارد.به گزارش خبرگزاری مهر ، نتایج ابتدایی شمارش آرای انتخابات زودهنگام بخش ترک نشین قبرس حکایت از آن دارد که حزب اتحاد ملی (UBP) موفق به کسب ۳۵.۴۴ درصد آراء شده است.بر همین اساس احزاب جمهوریخواه ترک، مردم، نفس تازه، دموکرات و دموکراسی همگانی نیز موفق به ورود به پارلمان بخش ترک نشین قبرس شده اند.

 خبرگزاری صدا و سیما:  امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه در نخستین مرحله از سفر خود به چین در شهر شیان از اتحاد گسترده بین فرانسه، اروپا و چین به خصوص در زمینه های آب و هوا و پروژه « جاده جدید ابریشم » چین دفاع کرد و قول داد دست کم یک بار در سال به این کشور سفر کند.مکرون در یک سخنرانی یک ساعت و 15 دقیقه ای در شهر شیان، مهد تمدن چین در شمال این کشور، گفت: « سرنوشت ما با یکدیگر در ارتباط است. آینده جهان به فرانسه، اروپا و چین نیاز دارد. این بستگی به ما دارد که آینده جهان باشیم.»

العالم فارسی:  نخست وزیر ژاپن ابراز امیدواری کرد که مذاکرات کشورهای کره شمالی و جنوبی فقط برای گرفتن «ژست خوب» نباشد. به گزارش کیودو، «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن ضمن استقبال از برپایی نشست مسئولان ۲ کُره خاطرنشان کرد که انجام ملاقات و گفتگو به صورت نمادین و با هدف به نمایش گذاشتن «یک ژست خوب» نمی تواند کارایی داشته باشد و به اتلاف وقت تلقی خواهد شد.

الکوثرفارسی: سازمان همکاری اسلامی با ابراز نارضایتی از وضع مسلمانان روهینگیایی در میانمار، از دولت این کشور خواست به خشونت ها علیه آنها پایان دهد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  هیئت دائمی و مستقل حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی مراتب نارضایتی شدید خود را از رنج و محنت مسلمانان روهینگیایی در میانمار که همچنان از نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر رنج می برند،‌ اعلام کرد.این هیئت اعلام کرد: اقلیت روهینگیا در میانمار بدترین نمونه قربانیان پاکسازی نژادی و جنایات ضد بشری هستند.

یورونیوز: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان می گوید به دستیابی به توافق با حزب سوسیال دموکرات برای تشکیل دولت ائتلافی امیدوار است. سخنان صدراعظم آلمان در حالی بیان شد که حزب دموکرات مسیحی به رهبری وی از روز یکشنبه به مدت پنج روز با سوسیال دموکرات ها برای تشکیل «ائتلاف بزرگ» به مذاکره می پردازد.«ائتلاف بزرگ» که از سال ۲۰۱۳ میلادی در آلمان قدرت را در دست دارد به ائتلاف دو حزب اصلی این کشور (حزب دموکرات مسیحی و حزب سوسیال دموکرات) اطلاق می شود.

رادیوچین:  وزارت وحدت کره جنوبی 5 ژانویه، 15 دی موافقت کرۀ شمالی با برگزاری نشست عالی رتبه با مقامات کره جنوبی در پانمونجوم در نهم همین ماه خبر داد.دولت کره جنوبی دوم ژانویه به کره شمالی پیشنهاد کرد نشست عالی رتبه بین مقامات دو کشور در نهم ژانویه در پانمونجوم برگزار شود. طبق نامه دریافتی از کره شمالی درباره موافقت با این پیشنهاد، این نشست شامل موارد مرتبط با بهبود روابط دو کشور از جمله روش شرکت در المپیک زمستانی پیونگ چانگ خواهد بود.

اسپوتنیک روسیه:  استراتژیست آمریکایی از وحشت شدید عربستان از ایران تعریف کرده است. به گزارش اسپوتنیک ،استیو بَنن، استراتژیست ارشد سابق رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از کتاب جنجالی اخیر درباره دونالد ترامپ گفته است: «سعودی‌ها تا حد مرگ از ایران می‌ترسند». کتاب «خشم و آتش: کاخ سفید ترامپ» نوشته «مایکل وُلف» این روزها در آمریکا سر و صداهای زیادی به پا کرده و البته عصبانیت شدید دونالد ترامپ را هم به دنبال داشته است.

دویچه وله:  رئیس‌جمهوری آمریکا از آمادگی خود برای گفت‌وگوی تلفنی با رهبر رژیم کره شمالی سخن گفته است. مقام‌های کره شمالی همزمان اعلام کرده‌اند که ورزشکاران این کشور “احتمالا” در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در کره جنوبی حضور می‌یابند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانسی خبری در کمپ دیوید در پاسخ به اینکه آیا حاضر به انجام گفت‌وگویی تلفنی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است، گفت: «طبیعتا من آماده‌ی چنین کاری هستم و هیچ مشکلی با این موضوع ندارم.»

 پارس تودی:   «کنت راث» Kenneth Roth مدیر اجرایی دیدبان حقوق بشر از آمریکا، بریتانیا و فرانسه خواست فروش سلاح به سعودی ها را متوقف کنند. به گفته وی، از این سلاح ها برای بمباران یمن و گرسنه نگه داشتن غیرنظامیان این کشور استفاده می شود.250 تن از اعضای یک انجمن برخاسته از محافل سیاسی، فرهنگی و دانشگاهی جهان نیز اخیرا در نامه‌ای به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا، سه کشور عمده تامین کننده سلاح عربستان سعودی در جنگ یمن از آنها خواستند به حمایت‌های تسلیحاتی شان از عربستان پایان دهند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *