جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله اسرائیل هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

خودسوزی شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه ترامپ

تهران- ایرنا- جفری مدری رئیس پلیس نیویورک روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه منهتن جایی که قرار است محاکمه کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در آن برگزار شود، خودسوزی کرده است.

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره ریزپرنده‌ها در اصفهان

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم، اما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

Loading
30اردیبهشت ماه 1398

رسانه ها؛ گسیل نیروهای ویژه انگلیسی به خلیج فارس و…

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اعزام تعدادی از نیروهای ارتش بریتانیا به خلیج فارس برای کمک به آمریکا ،آغاز گشت‌زنی‌های امنیتی کشورهای عضو شورای همکاری در آب‌های خلیج فارس، عبور رزم‎ناو آمریکایی از خط قرمز چین ، درخواست پکن ازامریکا برای پایان دادن به اقدامات تنش آفرین، قطع همکاری گوگل و شرکت هواوی چین، نگرانی اروپا از تنش میان چین و آمریکا، درخواست ژاپن برای مذاکره با کره شمالی، دیدار امیران قطر و کویت، راهپیمایی اروپاییان در حمایت از اتحادیه اروپا و مخالفت با راست‌گرایان‌افراطی، آغاز رسمی کارزار انتخاباتی بایدن، برگزاری چهاردهمین اجلاس عادی سازمان همکاریهای اسلامی در مکه، اصابت موشک به منطقه سبز بغداد در نزدیکی سفارت آمریکا و نگرانی جامعه جهانی از تعلیق مذاکرات در سودان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  روزنامه انگلیسی مدعی شد که ارتش بریتانیا تعدادی از نظامیان ویژه خود را برای کمک به آمریکا برای مقابله با تهدیدات احتمالی به آبهای خلیج فارس اعزام کرده است. به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه دیلی اکسپرس انگلیس گزارش داد که ارتش این کشور به صورت محرمانه تعدادی نیروی نظامی ویژه خود را برای کمک به نیروهای آمریکایی به منظور آنچه که تهدید ایران خوانده شده، به خلیج فارس اعزام کرده است.این روزنامه در گزارش خود آورده است، نیروهای ویژه ارتش بریتانیا به ناو گروه ضربت آمریکا در خلیج فارس ملحق شده تا در ماموریت حفاظت از کشتیهای تجاری که واشنگتن و متحدانش معتقدند از سوی ایران مورد تهدید قرار دارند مشارکت کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): فرماندهی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است از آغاز گشت‌زنی‌های نظامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به شکل گسترده در آب‌های خلیج فارس خبر داد. به گزارش ایسنا، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که از شنبه گشت‌های امنیتی را به شکل گسترده با هم‌پیمانانش در شورای همکاری خلیج فارس در آب‌های خلیج فارس شروع کرده است. در بیانیه نیروی دریایی آمریکا آمده است، گشت‌زنی‌های امنیتی بر افزایش ارتباطات و هماهنگی با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و حمایت از همکاری دریایی در منطقه و عملیات امنیتی دریایی متمرکز است.

خبرگزاری مهر:    یک فروند ناوشکن آمریکایی به اسم برخورداری از حق آزادی کشتی‏رانی، حریم آبی پکن در اطراف جزایر مورد مناقشه دریای چین جنوبی را نقض کرد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش آمریکا از حضور یکی از رزم‌ناوهای خود در اطراف جزایر مورد مناقشه «اسکاربروگ شول» (Scarborough Shoal) واقع در دریای چین جنوبی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: همزمان با حضور رزم‌ناو آمریکایی در اطراف جزایر مورد مناقشه «اسکاربروگ شوال» واقع در دریای چین جنوبی، پکن از واشنگتن خواست به اقدامات تنش آفرین پایان دهد.گنگ شوانگ’ سخنگوی وزارت امور خارجه چین عصر امروز دوشنبه در نشست خبرنگاران داخلی و خارجی اظهار کرد قاطعانه و با جدیت، آمریکا را به ترک رفتارهای تحریک‎آمیز دعوت می‏‌کنیم و از این کشور می خواهیم دست از تنش آفرینی در آب های چین بردارد.

خبرگزاری صداو سیما: یک چهارم شرکت‌های اروپایی مستقر در چین از افزایش تعرفه‌های گمرکی اعمال شده از سوی واشنگتن بر محصولات چینی رنج می‌برند.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شرکت‌های اروپایی میان تنش‌های تجاری چین و آمریکا گرفتار شده اند. اتاق بازرگانی اروپا در چین روز دوشنبه اعلام کرد شرکت‌های اتحادیه اروپا در میان آتش جنگ تجاری چین و آمریکا گرفتار شده اند که به فضای اقتصادی و صادرات به آمریکا لطمه وارد می‌کند.

العالم: گوگل محصولات شرکت هواوی را از کاربرد برخی به‌روزرسانی‌ها و نرم‌افزارهای مهم سیستم‌عامل اندروید منع کرد. این در حالی است که برخی از تلفن‌های هوشمند جدید هواوی نیز دسترسی به نرم‌افزارهای گوگل را از دست خواهند داد. این اقدام در پی تصمیم دولت آمریکا برای افزودن هواوی به فهرست شرکت‌هایی که کمپانی‌های آمریکایی امکان تجارت با آن‌ها را ندارند اجرایی شده است.

خبرگزاری تسنیم:  نخست وزیر ژاپن خواستار دیدار بدون قید و شرط با رهبر کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از تایمز ژاپن، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن بار دیگر تکرار  کرد که خواستار ملاقات با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای حل موضوع ربوده شدن شهروندان ژاپنی است.آبه و یوشیهیده سوگا، سخنگوی کابینه که همچنین وزیر موضوع ربوده شدن شهروندان ژاپنی است در جلسه با اقوام افراد ربوده شده در توکیو شرکت کرد. این جلسات دوبار در سال برگزار می‌شوند.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا):  تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و صباح الاحمد الصباح، امیر کویت دیدار و گفتگو کردند. به گزارش ایسنا، امیر قطر در جریان سفرش به کویت با امیر این کشور دیدار کرد و در جریان این دیدار دو طرف به بررسی تقویت همکاری دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند. این دومین سفر امیر قطر به کویت در سال جاری میلادی است.

یورونیوز:  ده‌ها هزار نفر در تعدادی از شهرهای کشورهای اروپایی به خیابان‌ها آمدند و یک هفته قبل از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا، علیه احزاب راست افراطی شعار دادند. در آلمان تظاهرات‌کنندگان پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «یک اروپا برای همه: صدای شما علیه ملی‌گرایان». از دیگر شعارهایی که معترضان سر دادند، «نه به نفرت، آری به تغییر» بود.

رادیو چین: جو بایدن، معاون رئیس جمهوری پیشین و عضو حزب دموکرات آمریکا  در یک گردهمایی در فیلادلفیا آغاز رسمی کارزار انتخاباتی خود را اعلام کرد. بایدن در سخنرانی انتخاباتی خود با عنوان “وحدت” به موضوعاتی مانند بیمه درمانی، توسعه زیرساخت‎ها، آموزش و پرورش و تغییرات اقلیمی اشاره کرد. وی همچنان نارضایتی خود از وضعیت سیاسی واشنگتن و مدیریت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا را نیز اعلام کرد.

تی .آر.تی ترکیه:  چهاردهمین اجلاس عادی سازمان همکاریهای اسلامی، به ریاست سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی، روز 31 می در مکه برگزار خواهد شد. انتظار میرود در چهاردهمین اجلاس عادی سازمان همکاریهای اسلامی که قرار است پایان ماه جاری در مکه برگزار گردد، موضع مشترک علیه مشکلات موجود در جهان اسلام، تعیین گردد. سلمان پادشاه عربستان سعودی، روز گذشته، از رهبران کشورهای عضو در شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای عرب، برای شرکت در اجلاس مکه در روز 31 می دعوت کرده بود.

دویچه وله : به گفته مقامات امنیتی عراق یک موشک کاتیوشا به منطقه سبز بغداد اصابت کرده است. این حمله موشکی تلفاتی نداشته است. به گفته خبرگزاری فرانسه محل اصابت موشک در نزدیکی سفارت آمریکا بوده است.این نخستین باری است که پس از افزایش تنش‌ها میان آمریکا و ایران به منطقه سبز در بغداد حمله‌ای موشکی صورت می‌گیرد.

پارس تودی :  با تعلیق مذاکرات میان معترضان و ارتش در سودان، نگرانی ها نسبت به سرنوشت این کشور افزایش یافته است. به گزارش پارس تودی، پس از برگزاری نشستی که «تیبور ناجی»، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آفریقا با نمایندگان اتحادیه آفریقا، سازمان ملل، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، بریتانیا و نروژ داشت، ناجی به رسانه ها اعلام کرد که جامعه جهانی خواستار از سرگیری مذاکرات میان شورای نظامیان سودان و معترضان برای دستیابی به توافقی درباره دولت انتقالی است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *