جدیدترین مطالب

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

یک فرمانده ارتش اسرائیل: شش ماه است که با حزب‌الله در جنگ هستیم

با تشدید درگیری‌ها در مرز جنوب لبنان با شمال اسرائیل، فرمانده شاخه شمالی ارتش اسرائیل با تأکید بر آمادگی برای ورود فوری این رژیم به جنگ با حزب‌الله در لبنان، «متعهد شد» که ارتش وضعیت امنیتی این منطقه را تغییر دهد.

رشد ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۲۳

مسکو- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس گفت: حجم مبادلات تجاری تهران – مینسک در سال ۲۰۲۳ میلادی، رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد، با این حال، این رقم با نقطه مطلوب و سطح مورد انتظار رهبران دو کشور فاصله زیادی دارد.

کی‌یف برای تامین تجهیزات دفاعی به ناتو متوسل شد

تهران-ایرنا- هیات اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: بدنبال حملات موشکی روسیه به زیرساخت‌های حیاتی و انرژی اوکراین، کی‌یف در نشست فوق العاده امروز (پنجشنبه) شورای ناتو و اوکراین از متحدان غربی خود خواست تجهیزات دفاعی در اختیار این کشور قرار دهند.

استعفای اعتراضی در وزارت خارجه آمریکا بر سر جنگ غزه / افزایش مخالفت با جنگ در آمریکا

وزارت خارجه آمریکا کناره‌گیری یکی از کارمندان خود در اعتراض به آن‌چه که او «انفعال» ایالات متحده در قبال جنگ غزه نامیده بود، را ناشی از وجود «تنوع گسترده دیدگاه‌ها و نظرات» دانسته است.

Loading
23دیماه 1396

رسانه ها ؛ واکنش ها به تصمیم برجامی ترامپ و…

۱۳۹۶/۱۰/۲۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: شروط ترامپ برای برجام، پیام برجامی اروپا به آمریکا، واکنش اتحادیه آفریقا به اظهارات نژادپرستانه ترامپ، نشست تیلرسون و الجبیر، انتقاد شدید لندن از مواضع بروکسل در مذاکرات برگزیت، تصمیم حماس و جهاد برای شرکت نکردن در نشست شورای مرکزی فلسطین ، استقبال شورای امنیت از گفت‌وگوی دو کره، تصمیم آمریکا برای افزایش میزان تسلیحات هسته ای خود، دیدار هیئت آمریکایی با رهبران کردهای شمال سوریه و اعزام نیروی نظامی و پهپاد آمریکا به افغانستان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری آمریکا با امضای معافیت‌های تحریمی برای ایران، تعلیق تحریم‌های هسته‌ای را تمدید کرد.به گزارش خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» در بیانیه‌ای ضمن تکرار ادعاهای بی‌پایه و اثبات‌نشده علیه ایران، چهار شرط را برای نگاه داشتن کشورش در برجام اعلام کرد.وی در این بیانیه با یادآوری اینکه دولت آمریکا چهار فرد و سازمان مرتبط با ایران را هدف تحریم‌های جدید غیرهسته‌ای قرار داده نوشت: « ما تاکنون نزدیک به 100 نفر از افراد و شرکت‌های دخیل در برنامه موشکی ایران و سایر فعالیت‌های غیرقانونی ایران را تحریم کرده‌ایم.»

خبرگزاری صدا و سیما:  انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا با درخواست از آمریکا برای حفظ برجام، اعلام کردند: تهران حق دارد تا از لغو تحریم های مرتبط به توافق هسته ای بهره مند شود.به گزارش  خبرگزاری صداوسیما؛، انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا به صورت مشترک از آمریکا خواستند تا توافق هسته ای ایران را حفظ کند. آنها با طرح این درخواست از آمریکا افزودند تهران، حق دارد تا از لغو تحریم های مرتبط به توافق هسته ای، بهره مند شود.

 یورونیوز:  دفتر نمایندگی اتحادیه آفریقا در واشنگتن در واکنش به توهین ترامپ به کشورهای آفریقایی در بیانیه ای با تاکید بر اینکه «دولت کنونی آمریکا نسبت به کشورهای آفریقایی برداشتی اشتباه دارد» گفته است که گفتگوی میان کشورهای آفریقایی و ایالات متحده ضروری است.دفتر نمایندگی اتحادیه آفریقا در واشنگتن اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه خواهان عذرخواهی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده نسبت به اظهارات «توهین آمیز و نژادپرستانه» وی است.

خبرگزاری مهر:وزیر خارجه عربستان در دیدار با همتای آمریکایی‌اش در واشنگتن در خصوص تحولات منطقه رایزنی کرد.به گزارش خبرگزاری مهر ، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در جریان دیدار با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی‌اش در واشنگتن در خصوص آخرین تحولات منطقه از جمله اوضاع جاری در یمن و سوریه رایزنی کرد. تیلرسون قبل از این نشست عنوان داشت که قصد دارد با الجبیر در خصوص مسائل منطقه ای و روند به اصطلاح مبارزه با تروریسم در کنار تلاشها برای تحقق ثبات در منطقه رایزنی کند.

خبرگزاری تسنیم: وزیر دارایی انگلیس انتقاد سختی به موضع اتحادیه اروپا در قبال برگزیت وارد  و تاکید کرد که کشورش قطعا این اتحادیه را ترک خواهد کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، “فیلیپ هاموند”، وزیر دارایی انگلیس در گفت و گو با روزنامه “دی ولت” آلمان موضع اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و این ارزیابی اتحادیه اروپا که با انگلیس بعد از خروجش از این اتحادیه سخاوتمندانه برخورد نشود تا به این ترتیب دیگر اعضای این اتحادیه از برداشتن چنین گامی بازداشته شوند را شدیدا مورد انتقاد قرار داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  در حالی که عضو دفتر سیاسی جنبش حماس از مشارکت نکردن در نشست شورای مرکزی فلسطین که قرار است فردا (یکشنبه) برگزار شود، رسما عذرخواهی کرد، سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد که در نشست فردا پاسخ‌های مناسب به تصمیم اخیر واشنگتن درباره قدس از جمله تعلیق به رسمیت شناختن اسرائیل و بازنگری در توافقنامه‌های صلح را بررسی خواهد کرد.آخرین دور نشست شورای مرکزی فلسطین در مارس ۲۰۱۵ در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام الله برگزار شد.

الکوثرفارسی: رژیم صهیونیستی هفت سفارتخانه و دفتر دیپلماتیک خود را در خارج از فلسطین اشغالی می بندد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت به رغم اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه گسترش روابط با آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین یکی از اولویت های اصلی است،  اسرائیل هفت سفارتخانه و دفتر دیپلماتیک خود را تعطیل می کند.

رادیوچین: شورای امنیت سازمان ملل ضمن استقبال از تعاملات دو کره در روزهای اخیر ابراز امیدواری کرد از طریق این گفت‎وگو‎ها هدف عاری‎سازی شبه جزیره‎ی کره از سلاح‎های هسته‌ای محقق شود. شورای امنیت تاکید کرد تمام اعضای سازمان ملل شامل کره شمالی، باید توافقنامه‎های شورای امنیت را به طور جدی و کامل اجرا کنند.

اسپوتنیک روسیه: ایالات متحده قصد دارد مقدار مهمات هسته ای خود را افزایش دهد.به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه هافینگتون پست با استناد به پیش نویس دکترین هسته ای آمریکا گزارش داده که به دست این نشریه افتاده است.بر اساس این سند دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد تعداد کلاهک هستهای کم قدرت را برای تقویت بازدارندگی هسته ای افزایش دهد.

خبرگزاری آناتولی :  هیئتی از وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا به رهبری ماکس مارتین، از مناطق تحت اشغال گروه پ.ی.د/پ.ک.ک در شمال سوریه بازدید و با سرکردگان این گروه ها دیدار کردند.  کردها در این دیدار از مقامات آمریکایی برای ایجاد سیستم فدرالی در سوریه کمک خواسته اند.

دویچه وله:  گفت‌وگوهای مقدماتی توافق بر سر تشکیل ائتلاف بزرگ دولتی در آلمان به ثمر نشست. دور مذاکرات اصلی بر سر قرارداد مشترک احزاب شرکت‌کننده در ائتلاف بزرگ به‌زودی آغاز خواهد شد. روندی که می‌تواند تا ماه آوریل ادامه یابد.یک سند ۲۸ صفحه‌ای، محصول گفت‌وگوهای گسترده بین نمایندگان سه حزب دموکرات مسیحی، سوسیال مسیحی و سوسیال دموکرات آلمان است. سندی که با توافق کلی این سه حزب، می‌تواند مبنای مذاکرات آن‌ها بر سر تهیه قرارداد ناظر بر دولت ائتلاف بزرگ در آلمان باشد.

پارس تودی:  سفیر رژیم صهیونیستی در ھند از دهلی نو به دلیل رای مثبت به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در مخالفت با معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی انتقاد کرد. به‌ گزارش پارس تودی ، «دنیل کارمین» Daniel Carmine سفیررژیم صهیونیستی  در ھند روز جمعه گفت، دولت «نارندرا مودی» در مجمع عمومی سازمان ملل نباید در رای گیری در خصوص راهبرد جدید «دونالد ترامپ» در معرفی قدس شریف بعنوان پایتخت اسرائیل علیه تل اویو رای می داد.

خبرآنلاین: براساس گزارش‌های موجود، وزارت دفاع آمریکا قرار است ۱۰۰۰ نظامی و مربی جدید را به عنوان بخشی از برنامه دولت واشنگتن در افزایش نیروهایش در افغانستان به این کشور اعزام کند. به گزارش شبکه خبری راشاتودی، تا اول فوریه سال جاری میلادی، اعضای تیپ کمکی ارتش آمریکا از منطقه “فورت بنینگ” در جورجیا قرار است در قالب نیروهای مشاور به افغانستان بروند و به نیروهای امنیت ملی این کشور کمک کنند. استقرار آنها تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان را به ۱۴ هزار تن می‌رساند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *