جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌نتیجه است

تهران- ایرنا- «سرگئی لاوروف» با بیان اینکه «طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است»، تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.

تنش در دریای جنوبی چین / رئیس‌جمهور فیلیپین: به حملات خطرناک چین، واکنش نشان خواهیم داد

فردیناند مارکوس جونیور، رئیس‌جمهوری فیلیپین روز پنجشنبه هشدار داد که کشورش به «حملات خطرناک» گارد ساحلی چین واکنش نشان خواهد داد. سخنان رئیس‌جمهوری فیلیپین از تشدید تنش در روابط چین و فیلیپین حکایت دارد. دو کشور بر سر مالکیت و کنترل آب‌های دریای جنوبی چین اختلاف دارند. ویتنام، مالزی، تایوان و برونئی از دیگر طرف‌هایی هستند که ادعاهایی را در مورد آب‌های جنوبی چین مطرح کرده‌اند.

لاوروف: طرح صلح اوکراین بی معنی است / احیای مرزهای اوکراین پس از شوروی در سال ۱۹۹۱، غیرقابل قبول است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته که طرح صلح پیشنهادی اوکراینی از آن جهت بی معناست که بر اساس گزینه‌های غیرقابل قبولی چون خروج روسیه از مناطق تحت کنترلش بنا شده است.

Loading
 28 دیماه 1396

رسانه ها ؛ انصراف آمریکا از تشکیل نیروی مرزی با کُردهای سوریه و…

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تکذیب تشکیل ارتش جدید آمریکا در شمال سوریه، تصمیم آمریکا برای تولید تسلیحات هسته‌ای کوچک، کره شمالی در حال آزمایش نسل جدید زیردریایی ، عقب‌نشینی نتانیاهو از ادعای انتقال سفارت آمریکا به قدس، ارسال سامانه‌های اس ۴۰۰ روسیه به چین، هشدار شدید سوریه به ترکیه، آزمایش موشک بالستیک هند با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای، سفر رئیس ستادکل نیروهای مسلح ترکیه به روسیه و شرکت کره شمالی و جنوبی با پرچمی واحد در المپیک زمستانی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: قرار نیست ارتشی از شبه نظامیان موسوم به یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) تشکیل شود و آمریکا همچنان به آموزش نیروهای محلی برای جلوگیری از شکل گیری مجدد داعش ادامه خواهد داد. به گزارش ایسنا ، این بیانیه پنتاگون در بحبوحه تهدیدهای ترکیه برای اجرای یک حمله نظامی علیه ی.پ.گ(نیروهای کرد سوری که ترکیه آنها را شاخه‌ای از گروه تروریستی پ.ک.ک می‌داند)، در شهر عفرین سوریه منتشر شد.

خبرگزاری صداو سیما:  پنتاگون در اندیشه توسعه نوع جدیدی از سلاح‌های هسته‌ای با قدرت محدود است که این امر کارشناسان را درباره بالا گرفتن بحران هسته‌ای نگران کرده است.  به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزیر دفاع آمریکا می‌خواهد در زرادخانه هسته‌ای این کشور تجدید نظر کند و نوع جدیدی از سلاح‌های با قدرت محدود را توسعه دهد که این امر کارشناسان را درباره از سرگیری تکثیر و خطر بالا گرفتن بحران هسته‌ای نگران کرده است.

 خبرگزاری مهر:  نشریه ایندیپندنت با استناد به تصاویر ماهواره ای دریافتی مدعی شد کره شمالی در حال آزمایش نسل جدید زیردریایی های نظامی خود با قابلیت شلیک موشک از اعماق دریا است. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه ایندیپندنت انگلیس از آماده شدن کره شمالی برای آزمایش نسل جدید زیردریایی نظامی این کشور با قابلیت حمل موشک های بالستیک قاره پیما خبر داد.

خبرگزاری فارس: نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ادعای خود مبنی بر اینکه انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس فقط یک سال طول می‌کشد، عقب نشینی کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، بعد از صحبت‌های روز گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره انتقال سفارتخانه به قدس در مدت زمانی بیش از یک سال، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ادعای قبلی خود عقب‌نشینی کرد.

 خبرگزاری تسنیم:  منابع ناشناس در صنایع نظامی روسیه اعلام کرده است که مسکو تحویل سامانه های دفاع موشکی اس 400 به چین را آغاز کرده است. به گزارش تسنیم، چین و روسیه قرارداد مربوط به سامانه های دفاع موشکی اس 400 را در سال 2014 میلادی به امضا رساندند و تحویل این سامانه های موشکی در چارچوب این قرارداد بوده است.

الکوثرفارسی: مقام ارشد سوریه به ترکیه درباره هرگونه اقدام احتمالی آن علیه تمامیت ارضی و حاکمیت کشورش هشدار داد.به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر ، فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه، در بیانیه‌ای که در جمع خبرنگاران در ساختمان وزارت امور خارجه این کشور قرائت کرد به ترکیه درباره هرگونه اقدام علیه سوریه هشدار داد. وی در این بیانیه اعلام کرد به مقامات ترکیه هشدار می دهیم که در صورتی که به هرگونه عمل جنگی در منطقه عفرین اقدام کنند، بر اساس قوانین بین‌المللی، به مثابه تجاوزگری ارتش ترکیه علیه حاکمیت سوریه قلمداد خواهد شد.

یورونیوز:  رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفت : «نیروهای ارتش آمریکا برای جلوگیری از قدرت گرفتن داعش، خروج دولت بشار اسد از قدرت و کاهش نفوذ ایران در منطقه در سوریه باقی می‌مانند.» وی در سخنرانی خود در دانشگاه استنفورد بر لزوم «صبوری» برای خروج بشار اسد از قدرت تاکید کرد و افزود که ایران و روسیه با تقویت کردن قدرت دولت سوریه مانع از این هستند که خروج بشار اسد از قدرت به سرعت صورت پذیرد.

رادیو چین: سونگ تائو فرستاده ویژه شی جین پینگ دبیر کل کمیته دائمی حزب کمونیست و وزیر ارتباط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در روز 21 ژانویه برای ابلاغ نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین به کوبا سفر می کند و پس از آن با راس هئیت نمایندگان حزب کمونیست چین از کانادا دیدار خواهد کرد.

ان .اچ.کی ژاپن:   آژانس اکتشافات هوا-فضاى ژاپن (جاکسا) موشک کوچک اپسیلون-۳ این سازمان را با موفقیت پرتاب کرد. این موشک حامل یک ماهواره رصد زمین می باشد که توسط کارخانه الکترونیکی ژاپنی به نام «اِن ایی سی» توسعه یافته است.

آناتولی ترکیه:  هند موشک بالستیک دوربرد آنگی-5 دارای توان حمل کلاهک هسته ای را از جزیره عبدالکلام این کشور شلیک کرد. به گزارش خبرگزاری آناتولی،این کشور موشک بالستیک دوربرد آنگی-5 (Agni-V) با قابلیت حمل کلاهک هسته ای و برد 5 هزار کیلومتری را از جزیره عبدالکلام در سواحل اودیشا آزمایش کرده است.اگر این آزمایش موشکی با موفقیت انجام شده باشد، هند ششمین کشور دارای موشک بالستیک دوربرد در جهان خواهد بود.

تی .آر.تی ترکیه: ارتشبد حلوصی آکار رئیس ستادکل نیروهای مسلح ترکیه و حاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه رهسپار روسیه شدند. در دیدار آکار با ارتشبد گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در مسکو که حاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه نیز در آن حضور خواهد داشت، علاوه بر مسائل و تحولات اخیر در منطقه و سوریه، روندهای آستانه و ژنو در رابطه با این کشور نیز بررسی خواهد شد.

دویچه وله :  سئول و پیونگ یانگ توافق کرده‌اند زیر پرچم واحد شبه جزیره کره در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی رژه بروند. آنها حتی تیم مشترکی از ورزشکاران هاکی روی یخ زنان به این مسابقات می‌فرستند.پس از مذاکرات فشرده، دو کره روز چهارشنبه ۱۷ ژانویه ۲۰۱۷ (۲۷ دی ۹۶) اعلام کردند که برای مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی با یک پرچم رژه خواهند رفت. مسابقات المپیک زمستانی قرار است ماه فوریه در پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *