جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

اوربان: ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد

تهران- ایرنا- ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان در اظهاراتی با بیان اینکه رهبران اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مناقشه بین مسکو و کی‌یف را مساله خود می‌دانند و خطرات ناشی از دخالت بیشتر در آن را در نظر نمی‌گیرند، هشدار داد که ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد.

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله اسرائیل هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

Loading
29 دیماه 1396

رسانه ها ؛ بالاگرفتن تنش درعفرین و…

۱۳۹۶/۱۰/۲۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: حمله ترک هابه عفرین سوریه، واکنش سوریه به حضور نظامی آمریکا و ترکیه درشمال این کشور، ادامه فرار آوارگان مسلمان روهینگیایی به بنگلادش، طرح تغییر یکجانبه مفاد برجام در کنگره آمریکا، دیدار مقامات ارشد نظامی و اطلاعاتی ترکیه و روسیه در مسکو، اعمال تحریم های جدید اروپا ضد ونزوئلا، سفر مایک پنس به خاورمیانه ، نشست وزرای امورخارجه ٢٨ کشور اروپایی درباره ایران، برگزاری نشست افسران ارشد نیروى دریایى آمریکا، هند، استرالیا و ژاپن و دیدار سرگئی لاوروف و گوترش در نیویورک ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی:  وزیر دفاع ترکیه گفت : عملیات عفرین انجام خواهد شد به گزارش الکوثر،  نورالدین جانیکلی، وزیر دفاع ترکیه درباره زمان آغاز عملیات عفرین گفت: طبق گفته رئیس جمهور این عملیات انجام خواهد شد. وزیر دفاع ترکیه افزود: این عملیات انجام خواهد شد و زمان و ساعت آن مشخص است. ترکیه از دیشب مواضع کردها را زیر آتش توپخانه قرار داده است و این حملات امروز هم ادامه یافت.

خبرگزاری تسنیم: دولت سوریه ادامه حضور نظامی آمریکا در این کشور را تجاوز به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ارزیابی کرده است.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، دولت سوریه  اعلام کرد: حضور نظامی آمریکا در سوریه تجاوز علیه حاکمیت این کشور است.دولت سوریه قول داده است تا این کشور را از حضور هرگونه نیروی خارجی نامشروع آزاد کند.

خبرگزاری تسنیم:  درحالی که مقام های بنگلادش و میانمار برای بازگرداندن آوارگان روهینگیایی به استان راخین آماده می شوند، هنوز فرار آوارگان مسلمان از مناطق بحران زده میانمار به بنگلادش ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، این افراد اعلام کردند که ارتش میانمار همچنان به عملیات در استان راخین ادامه می دهد.

خبرگزاری فارس: در ادامه تلاش‌های واشنگتن برای خروج از برجام، مجلس نمایندگان آمریکا طرح 41 صفحه‌ای را با هدف تشدید تحریم‌های ایران تهیه کرده است. به گزارش خبرگزاری فارس، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا طرحی ۴۱ صفحه‌ای آماده کرده‌اند که هدف آن عملا «تغییر یکجانبه مفاد برجام» است. این طرح ضد ایرانی که توسط جمعی از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا از جمله «پینتر روسکام»، «لیز چنی» و گروهی دیگر آماده شده است، ادامه تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را به شروطی منوط کرده که جزئی از توافق هسته‌ای نبوده‌اند.

خبرگزاری مهر: رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس سازمان اطلاعات ترکیه با وزیر دفاع روسیه در مسکو دیدار و گفتگو کردند.به گزارش خبرگزاری مهر، خلوصی آکار رئیس ستاد مشترک ارتش و حاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه با وزیر دفاع روسیه در مسکو دیدار و گفتگو کردند. وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس سازمان اطلاعات ترکیه در چارچوب یک سفر رسمی در مسکو پایتخت روسیه با سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور دیدار و درباره تحولات اخیر در خاورمیانه گفتگو کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   منابع وابسته به اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند این اتحادیه در نشست خود موافقت کرده تا تحریم‌های جدیدی را علیه ونزوئلا اعمال کند. به گزارش ایسنا، این منابع گفتند اتحادیه اروپا توافق کرده چند مقام ونزوئلا را به فهرست تحریم‌هایش اضافه کند. این نخستین بار است که اتحادیه اروپا دست به تحریم اعضای حکومت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا می‌زند.

خبرگزاری ایرنا: «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا با هدف مطرح کردن مسائل امنیتی و پیشبرد طرح های ضدایرانی راهی خاورمیانه می شود. به گزارش ایرنا ، این سفر، طبق برنامه ریزی قبلی، عصر جمعه به وقت آمریکا شروع می شود و روز سه شنبه به پایان می رسد. پنس به مصر، اردن و سرزمین های اشغالی سفر می کند. این پنجمین سفر وی به سرزمین های اشغالی به شمار می آید.

رادیو فرانسه:   قرار است روز دوشنبه ٢٢ ژانویه نشست وزرای امورخارجه ٢٨ کشور عضو این اتحادیه در بروکسل  برگزار شود. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بابیان این مطلب گفت: «مشکلاتی که مستقیماً با برجام (نام رسمی توافق هسته‌ای ایران) مربوط نیست، باید بدون تضعیف این توافق حل و فصل شود». دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد که دغدغه‌های مربوط به اجرای توافق هسته‌ای ایران باید با توجه به مکانیسمی که در خود توافق گنجانده شده، در نظر گرفته شود.

رادیو چین: تسوی تیان‎کای، سفیر چین در آمریکا گفت: در حال حاضر، چین و آمریکا با فرصت‌ها و چالش‌های جدید رو‎به‎رو هستند. دو کشور باید بر پایه توسعه چهل سال گذشته، همچنان با پایبندی به مسیر صحیح و ایجاد روابط دوجانبه محکم‌تر، مردم دو کشور و سراسر جهان را بهره‌مند سازند. وی در سخنرانی خود گفت: روابط چین و آمریکا هنوز هم با عدم قطعیت‎های بسیاری رو‎به‎رو است.

ان .اچ.کی ژاپن:  نیروهاى دریایى ایالات متحده آمریکا، هند، استرالیا و ژاپن بر تعهد خود به فراهم کردن محیطى آزاد و باز در آبهاى منطقه، مجددا تاکید کرده اند.این چهار کشور، به منظور ایجاد «استراتژى اقیانوس هاى هند و آرام آزاد و باز» که هدفش تضمین حکومت قانون و آزادى کشتیرانى در بحبوحه افزایش فعالیت هاى دریایى چین مى باشد، همکارى بین خود را افزایش داده اند.

آناتولی ترکیه: وزیر امور خارجه روسیه و دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک درباره برنامه هسته‌ای ایران و وضعیت اخیر در کره شمالی و سوریه گفت‌وگو کردند.به گزارش وزارت خارجه روسیه، طرفین در این دیدار به عدم وجود جایگزینی برای راه‌ سیاسی و دیپلماتیک برای حل اوضاع بحرانی در کره شمالی و سوریه تصریح کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *