جدیدترین مطالب

رهایمان نکن آمریکا

رهایمان نکن آمریکا

بشیر اسماعیلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: به نظر می‌رسد که آخرین تلاش‌های اسراییل برای نگاه داشتن بی قید و شرط غرب در کنار خود بی نتیجه خواهد ماند و دنیا آنقدر چالش جدید برای تمدن غربی به ارمغان آورده است که دیگر مثل مسأله اسراییل، نخستین اولویت غرب نخواهد بود‌.
Loading

أحدث المقالات

وزیر خارجه روسیه: مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل‌آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره تنش‌های اخیر بین اسرائیل و ایران اظهار داشت: «مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل‌آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست».

Loading
4بهمن ماه 1396

رسانه ها ؛ ورود ستون هایی از ارتش ترکیه به حلب و…

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: افزایش تنش درشمال سوریه ،تاکید اردوغان برادامه عملیات شاخه زیتون ، درخواست کردهای سوریه از آمریکا برای متوقف کردن حمله ترکیه به عفرین، دیدار شاه عربستان و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ریاض، گفتگوی روسای جمهوری روسیه و ترکیه درباره اوضاع سوریه، انتقاد کره شمالی از اقدامات کارشکنانه آمریکا در روابط دوکره، افشای جزئیات ساخت سلاح هسته ای جدید آمریکا، ادامه روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، برگزاری دوازدهمین اجلاس مقامات ارشد «آسیای مرکزی + ژاپن» و تاکید سازمان ملل بر دسترسی بدون مانع به اردوگاه‌های روهینگیایی ها ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما:  منابع خبری امروز چهارشنبه از ورود ستون هایی از ارتش ترکیه به استان حلب سوریه به منظور تعقیب نیروهای ی پ گ در منطقه خبر دادند. منابع محلی در سوریه اعلام کردند ستونهایی از تانک های ارتش ترکیه امروز در منطقه عطمه در شمال استان ادلب واقع در 350 کیلومتری دمشق از مرز سوریه عبور کردند.

الکوثرفارسی: سخنگوی اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: عملیات شاخه زیتون تابازگشت آوارگان سوری ادامه خواهد داشت. «ابراهیم کالین» اعلام کرد عملیات نظامی این کشور در سوریه تا زمانی که همه تروریست ها به طور کامل از بین بروند و سه میلیون و 500 هزار آواره سوری به کشورشان بازگردند، ادامه خواهد یافت.عملیات نظامی ارتش ترکیه بر ضد گروههای مسلح کرد در شمال سوریه تحت عنوان « شاخه زیتون » از روز شنبه گذشته آغاز شده است.

آناتولی ترکیه: رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد عملیات شاخه زیتون نیروهای مسلح ما با همکاری ارتش آزاد سوریه تا نابودی آخرین تروریست در عفرین با قاطعیت ادامه خواهد یافت.رجب طیب اردوغان طی سخنانی در جمع مختاران (کدخدایان) کشور در مجتمع کاخ ریاست جمهوری بش‌تپه آنکارا درباره عملیات شاخه زیتون در عفرین گفت: نقشه‌های قدرت هایی که در قبال منطقه فعالیت های متفاوتی داشتند را بر هم زدیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا):کردهای سوریه از آمریکا خواستند برای متوقف کردن حملات ترکیه به عفرین، وارد عمل شود.به گزارش ایسنا، سینام محمد، نماینده کردهای سوریه در واشنگتن، آمریکا  را “مسؤول اخلاقی” حمله ارتش ترکیه به عفرین واقع در شمال سوریه دانست و گفت، واشنگتن باید ترکیه را تحت فشار قرار دهد تا حملات نظامی خود به عفرین را متوقف کند.

العالم:  شاه عربستان سعودی و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز در ریاض با یکدیگر دیدار و درباره تحولات منطقه گفت‎وگو کردند.«ملک سلمان» شاه عربستان سعودی و «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز در ریاض با یکدیگر دیدار کردند.روزنامه الشرق الاوسط گزارش داد که دو طرف سعودی و آمریکایی درباره تحولات منطقه و روابط دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

رادیو چین:  روسای جمهوری روسیه و ترکیه در تماس تلفنی درخصوص اوضاع سوریه مذاکره و تبادل نظر کردند. ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در گفت وگوی تلفنی خود درباره اوضاع مناطق شمال غرب سوریه و شهر عفرین با توجه به عملیات نظامی ترکیه در این شهر تبادل نظر کردند. دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین در گزارشی نوشت: سران روسیه و ترکیه بر اهمیت ادامه تلاش ها برای حل و فصل بحران سوریه که باید براساس اصول حفظ تمامیت ارضی و احترام به حق حاکمیت این کشور استوار باشد، تاکید کردند.

ان .اچ.کی ژاپن:  فرستاده کره شمالی به کنفرانس خلع سلاح آمریکا را به خاطر «انداختن یک پتوی خیس» بر روی روابط رو به گرمی میان این کشور و کره جنوبی نکوهش کرد.«هان ته سونگ» خطاب به جلسه ای از این کنفرانس در ژنو گفت که اوضاع در شبه جزیره کره به لطف تلاش های کشور متبوعش به شدت تغییر کرده است.

اسپوتنیک روسیه:  در حال حاضر اداره ملی امنیت هسته ای آمریکا برای ساخت دو کلاهک هسته ای جدید دریاپایه تدارک می بیند. به گزارش اسپوتنیک، فرانک کلوتس، رئیس سابق اداره ملی امنیت هسته ای آمریکا در مصاحبه با نشریه DefenseNews ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان ساخت اداره فوق الذکر در گذشته بطور همزمان بیشتر از یک برنامه برای مدرنیزاسیون و تمدید مدت کار تسلیحات گوناگون را اجرا نمی کرد اما اکنون در حال اجرای چهار طرح در این زمینه است و از جمله مدرنیزاسیون بمب برای هواپیما های بمب افکن B61-12 و کلاهک موشک کروز W80-4 اجرا می شود.

تی .آر.تی ترکیه:  روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا ادامه خواهد یافت. عمر چلیک وزیر اتحادیه اروپا و مذاکره گر ارشد ترکیه فردا رهسپار بروکسل پایتخت بلژیک خواهد شد. وی در بروکسل با فرانس تیمرمانس معاون اول کمیسیون اتحادیه اروپا و فدریکا موگرینی نماینده روابط خارجه و سیاست امنیتی اتحادیه دیدار و گفتگو خواهد کرد.

خبرگزاری فارس:  وزارت خارجه تاجیکستان از برگزاری دوازدهمین نشست مقامات ارشد کشورهای آسیای مرکزی و ژاپن در تاریخ 25 الی 27 ژانویه سال جاری در«دوشنبه» پایتخت این کشور خبر داد.به گزارش خبرگزاری فارس ، هیات های قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان و ژاپن به منظور شرکت در این نشست فردا وارد تاجیکستان می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا:  سخنگوی وزارت خارجه چین گزارش راهبرد دفاعی آمریکا مبنی بر آنکه چین و روسیه منافع مشترک درازمدت ندارند را رد کرد.  ‘هوا چون یینگ’ سخنگوی وزارت خارجه چین امورز چهارشنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود در پکن گفت: توسعه روابط مشارکتی راهبردی همه جانبه چین و روسیه با منافع اصلی مردم دو کشور مطابقت دارد و این روابط حیاتی و درازمدت است.

خبرگزاری تسنیم: سازمان ملل از میانمار خواسته است تا به نهادهای امدادرسان اجازه دهد تا دسترسی کامل و بدون مانعی را به اردوگاه‌های آوارگان روهینگیا داشته باشند.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سازمان ملل امروز چهارشنبه از دولت میانمار خواست تا به نهادهای امدادرسان بین المللی اجازه دسترسی کامل به اردوگاه‌های آوارگان روهینگیا را بدهد.

خبرگزاری مهر: ترکیه فعالیت خود را در جزیره سواکن سودان در دیدار اخیر اردوغان به خارطوم درباره توسعه آن از سوی آنکارا توافق حاصل شد، شروع کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، منابع ترکیه ای اعلام کردند: اقدامات اولیه برای ترمیم جزیره سودانی واقع در ساحل دریای سرخ شروع شده است. ۳۰ کارشناس ترکیه ای فعالیت را شروع کرده اند که شامل کارشناسان زمین شناسی، ژئو فیزیک، برنامه ریزی شهر، نقشه برداری و ترمیم است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *