جدیدترین مطالب

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با مقامات پاکستانی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این کشور از جمله روند خصوصی سازی هواپیمایی ملی و فرودگاه‌ها و همچنین بخش گردشگری اعلام آمادگی کرد.

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن بر پرونده اقتصاد و امکان حمایت از اقتصاد عراق تمرکز خواهد داشت و این حمایت از اقتصاد، از طریق برداشتن تحریم‌ها از برخی بانک‌های عراق و همچنین تامین کافی دلار از سوی بانک فدرال امریکاست.
Loading

أحدث المقالات

گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم / سعی داریم با همکاری آمریکا ائتلافی جهانی و منطقه‌ای علیه تهران تشکیل دهیم

مقام اسرائیلی با بیان اینکه تل آویو سعی دارد با همکاری آمریکا ائتلافی جهانی و منطقه‌ای علیه ایران تشکیل دهد، گفت اسرائیل تصمیم خواهد گرفت که در چه زمانی، در چه مکانی و به چه شیوه‌ای به حمله اخیر ایران پاسخ دهد.

گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

مقام صهیونیست با بیان اینکه رژیم صهیونیستی سعی دارد با همکاری آمریکا ائتلافی جهانی و منطقه‌ای علیه ایران تشکیل دهد، گفت اسرائیل تصمیم خواهد گرفت که در چه زمانی، در چه مکانی و به چه شیوه‌ای به حمله اخیر ایران پاسخ دهد.

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با مقامات پاکستانی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این کشور از جمله روند خصوصی سازی هواپیمایی ملی و فرودگاه‌ها و همچنین بخش گردشگری اعلام آمادگی کرد.

سی ان بی سی: کابینه جنگی اسرائیل بین گزینه خویشتن داری و انتقام علیه ایران قفل شده

سی ان بی سی نوشت: درحالیکه اسرائیل وعده تلافی علیه ایران داده، اما از آن‌ها خواسته شده تا خویشتنداری نشان دهد. جلسه دوشنبه کابینه جنگی پنج نفره اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو، بدون اظهار نظر در مورد اینکه آیا دولت به تعهد خود مبنی بر تلافی عمل می‌کند یا به درخواست‌ها از سوی رهبران بین‌المللی برای پاسخ سنجیده رضایت می‌دهد، به پایان رسید.  

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن بر پرونده اقتصاد و امکان حمایت از اقتصاد عراق تمرکز خواهد داشت و این حمایت از اقتصاد، از طریق برداشتن تحریم‌ها از برخی بانک‌های عراق و همچنین تامین کافی دلار از سوی بانک فدرال امریکاست.
Loading
1خردادماه 1398

رسانه ها؛ تلاش ترزا می برای آرام کردن اوضاع برگزیت و…

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: احتمال برگزاری دومین همه پرسی برگزیت، افزایش حامیان استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، اظهارات وزیر دفاع موقت آمریکا درباره ایران، برگزاری دو جلسه محرمانه در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با موضوع ایران، هشدار مکرون به روسیه درخصوص تامین مالی احزاب راست افراطی در اروپا، تایید لایحه بودجه ۶۹۰ میلیارد دلاری پنتاگون ، آغاز نشست وزرای خارجه شانگهای در «بیشکک»، واکنش هوآوی به تعویق ممنوعیت‎های آمریکا ، اخطار کره شمالی به آمریکا درباره توقیف کشتی این کشور، هشدار سازمان ملل به وقوع جنگ هسته‌ای ، ضرب العجل آمریکا به ترکیه ، استقرار هزاران داعشی در شمال افغانستان، هشدار سازمان ملل متحد در مورد تجزیه لیبی و تاکید سران روسیه، آلمان و فرانسه بر حفظ برجام ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما: نخست وزیر انگلیس برای اولین بار احتمال برگزاری دومین همه پرسی برگزیت را مطرح و اعلام کرد این توافق را بعنوان آخرین شانس خود می داند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24 ؛ ترزا می نخست وزیر انگلیس برای آرام شدن اوضاع و تصویب توافق برگزیت در پارلمان تلاش می کند. ترزا می برای نخستین بار احتمال برگزاری دومین همه پرسی برگزیت را مطرح و روز سه شنبه اعلام کرد توافق برگزیت را به عنوان آخرین شانس مطرح می کند. در صورتی که نمایندگان انگلیس به توافقی که میان ترزا می و اروپایی ها حاصل شده است رای دهند، وی می تواند خواستار برگزاری همه پرسی دوباره شود. پس از آنکه توافق برگزیت پیشین سه بار از سوی نمایندگان رد شد طرح جدید آخرین فرصت است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رهبران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال خودداری یک مشاور حقوقی سابق کاخ سفید از عمل به احضاریه‌ای به منظور ایراد شهادت در مقابل کمیته قضایی این مجلس درباره گزارش تحقیقات رابرت مولر، بیش از پیش تمایلشان را برای شروع استیضاح دونالد ترامپ ابراز کرده‌اند.به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، اخیراً برخی از مهمترین نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اعم از اعضای نزدیک به تیم رهبری دموکراتها و همینطور رؤسای کمیته‌های قدرتمند تا نمایندگان مرتبط با امور قضایی که در ارتباط با استیضاح اختیاراتی را دارند، خواهان آغاز تحقیقات برای شروع استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده‌اند.

 خبرگزاری فارس: وزیر دفاع موقت آمریکا بعد از جلسه توضیحی با اعضای مجلس نمایندگان این کشور بار دیگر تأکید کرد کشورش قصد درگیری نظامی با ایران ندارد. به گزارش خبرگزاری فارس، «پاتریک شاناهان»، وزیر دفاع موقت آمریکا بعد از جلسه توضیحی با هیئتی از نمایندگان کنگره بار دیگر تأکید کرد کشورش قصد جنگ با ایران ندارد. شاناهان مدعی شد که دولت آمریکا ۳ ماه مه اطلاعات «موثقی» درباره «تهدیدهایی» دریافت کرده که از جانب ایران علیه نیروها و منافع آمریکایی در منطقه خاورمیانه وجود داشته است.

یورونیوز: مجلس نمایندگان آمریکا در جریان نشستی محرمانه، اطلاعات طبقه‌بندی شده دربارۀ ایران را مورد بررسی قرار داد. در این نشست مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع و ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز حضور داشتند. آنها در تلاش بودند قانونگذاران را متقاعد کنند که دولت آمریکا در تلاش برای جلوگیری از تجاوز ایران است و نه حمله به این کشور.

خبرگزاری ایرنا:  «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه روس ها را به تامین مالی احزاب راست افراطی برای تاثیرگذاری در انتخابات پیش رو پارلمان اروپا متهم کرد. هفته نامه فرانسوی ‘لا نوول تریبون’ نوشت ، مکرون، در گفت و گو با رسانه های فرانسوی، روسیه و برخی چهره ها از جمله ‘استیو بنن'( Steeve Bannon) استراتژیست ارشد و مشاور سابق دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را متهم کرد که برای از بین بردن اتحادیه اروپا توطئه چینی کرده اند. بنن پیش از تصدی منصب خود در کاخ سفید، مدیرعامل ارشد اجرایی کمپین ریاست‌ جمهوری دونالد ترامپ، 2016 بود.

الکوثرفارسی: کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا با ۳۰ رأی موافق و ۲۲ رأی مخالف لایحه بودجه ۶۹۰.۲ میلیارد دلاری برای ارتش آمریکا برای سال مالی ۲۰۲۰ میلادی را تأیید کرد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: به طور کلی این لایحه مبلغ ۶۹۰.۲ میلیارد دلار را در بودجه اختیاری جدید برای پنتاگون فراهم می‌کند که نسبت به سال مالی ۲۰۱۹ میلادی ۱۵.۸ میلیارد دلار افزایش داشته در حالی که ۸ میلیارد دلار کمتر از درخواست دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است.

العالم: نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در قرقیزستان آغاز به کار کرد. نشست وزرای کشورهای سازمان همکاری شانگهای پشت درهای بسته آغاز شد. سازمان همکاری‌ شانگهای در حال حاضر دارای هشت عضو رسمی شامل روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، هند و پاکستان است و ایران، مغولستان، افغانستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان را تشکیل می‌دهند.

رادیو چین: پایگاه اینترنتی وزارت بازرگانی آمریکا خبر صدرو یک مجوز موقت همکاری 90 روزه با شرکت هوآوی و شرکت‎های وابسته به آن را برای شرکت‎های آمریکایی اعلام کرد. بر اساس این خبر مدت یادشده به منظور دادن فرصت کافی برنامه‎ریزی به شرکت‎های آمریکایی است.رن جنگ‎فی، مؤسس شرکت هوآوی به رسانه‎های چین گفت که ” مجوز موقت 90 روزه” آمریکا برای ما اهمیت زیادی ندارد. مهم‎ترین چیز برای ما آن است که کار خود خوب انجام دهیم و نمی‎توانیم کارهای دولت آمریکا را کنترل کنیم.

ان .اچ.کی ژاپن:  نماینده کره شمالی در سازمان ملل هشدار داده در صورتی که ایالات متحده یک کشتی باربری توقیف شده متعلق به این کشور را بازنگرداند کشورش آماده انجام اقدامات متقابل است.کیم سونگ روز سه شنبه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با خبرنگاران صحبت کرد.کیم توقیف این کشتی را محصول سیاست به شدت خصمانه آمریکا علیه کره شمالی دانست و آن را محکوم کرد.

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس ارشد امنیتی سازمان ملل بر این باور است که خطر استفاده از تسلیحات هسته‌ای در جهان اکنون به بالاترین حد خود از زمان جنگ جهانی دوم رسیده است.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، رناتا دوان مدیر موسسه تحقیقات خلع سلاح سازمان ملل در اظهاراتی تاکید کرد: خطر وقوع جنگ هسته‌ای در جهان هم اکنون به بالاترین سطح خود پس از جنگ جهانی دوم رسیده است.

اسپوتنیک روسیه:  آمریکا برای دست برداشتن از خریداری سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 دو هفته به ترکیه مهلت داد. به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را شبکه تلویزیونی CNBC با استناد به منابع مطلب اعلام کرده است. طبق اطلاعات این شبکه تلویزیونی، واشنگتن خواستار آن است که آنکارا طی این مدت معامله با مسکو را بر هم زده و سامانه های دفاع ضد موشکی پاتریوت را خریداری کند و در غیر اینصورت آمریکا ترکیه را از برنامه اف 35 شرکت لاکهید مارتین حذف خواهد کرد.

آناتولی ترکیه:  رئیس سازمان اطلاعات روسیه اظهار داشت حدود 5 هزار داعشی در شمال افغانستان در مرز با کشورهای مشترک المنافع مستقر هستند. به گزارش آناتولی،  الکساندر بورتنیکوف رئیس سازمان اطلاعات روسیه در نشست روسای سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای مشترک المنافع در دوشنبه پایتخت تاجیکستان گفت: حدود 5 هزار داعشی در شمال افغانستان در مرز با کشورهای مشترک المنافع مستقر هستند.

تی .آر.تی ترکیه:  نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی نسبت به احتمال تجزیه این کشور با فراگیرشدن جنگ در لیبی هشدار داد. غسان سلامه نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی طی سخنانی در شورای امنیت اظهار داشت: لیبی درگیر یک جنگ داخلی است که می‌تواند به تجزیه کشور منجر شود.وی افزود: جبران خسارات سالها طول خواهد کشید و آن نیز در صورتی میسر است که جنگ اکنون تمام شود.

پارس تودی :  سران روسیه، آلمان و فرانسه در یک گفت‌ وگوی تلفنی سه جانبه بر ضرورت حفظ برجام و ادامه همکاری‌های اقتصادی با ایران تأکید کردند. کاخ کرملین سه شنبه شب در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد، “ولادیمیر پوتین”، رئیس‌ جمهور روسیه، “آنگلا  مرکل”، صدراعظم آلمان و “امانوئل مکرون”، رئیس‌ جمهورفرانسه دراین گفت وگوی تلفنی سه جانبه، برجام را از جمله عوامل کلیدی در حفظ “ثبات و امنیت بین‌المللی” دانستند و بار دیگر تعهد خود را به افزایش همکاری‌های اقتصادی با ایران اعلام کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *