جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

Loading

أحدث المقالات

نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است  

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست امروز سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در شورا تصریح کرد: «اسرائیل کاروان های بشردوستانه در غزه را هدف قرار می دهد و مانع کار آنها می شود.»
 

Loading
9بهمن ماه 1396

رسانه ها ؛ افزایش رقابت امارات و عربستان در یمن و…

۱۳۹۶/۱۱/۰۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: کشمکش عربستان و امارات برای اشغالگری در یمن، هشدار کره‌شمالی به ترزا می، بازنگری سازمان ملل در استراتژی عملیات صلحبانی‌، مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی آلمان همچنان در بن بست، نصب حصارهای هوشمند هند در مرز با پاکستان و بنگلادش ، سفر نتانیاهو به مسکو، تاکید روسیه بر برگزاری نشست سوچی درموعد مقرر، اظهارات تیلرسون درباره برجام، دیدار مقامات ارشد چین و ژاپن، تلاش آمریکا برای مقابله با تهدیدهای سایبری چین، ادامه عملیات شاخه زیتون ترکیه درعفرین سوریه و هشدار نخست وزیر پاکستان به آمریکا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما:  در پی درگیری نیروهای مزدور عربستان و امارات در عدن ، کشمکش میان این دو کشور برای اشغالگری در یمن افزایش یافت. عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در واکنش به تحولات دیروز عدن گفت : اکنون که نوبت تقسیم غنائم شده است، هر یک از کشورهای اشغالگر در یمن می کوشند برنامه خود را در این کشور اجرا کنند. ضیف الله الشامی افزود ، درگیری بین مزدوران عربستان سعودی و امارات در جنوب یمن را نزاع بر سر نفوذ و سیطره بر یمن و ایجاد نوعی توازن بین اشغالگران پس از سیطره امارات بر جزیره یمنی سقطری، دانست.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  در پی اعلام اتهاماتی علیه کره شمالی مبنی بر دخالت این کشور در حمله سایبری به سیستم سلامت انگلیس، پیونگ یانگ اعلام کرد: بهتر است ترزا می سرش به کار خودش باشد. به گزارش ایسنا،کره شمالی با بیان اینکه اتهامات وارده مبنی بر دست داشتن پیونگ یانگ در ماجرای باج‌افزار “واناکرای هک” گفت: این مساله هیچ اهمیتی ندارد.

 خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد، این سازمان در حال تدوین استراتژی خود در قبال عملیات صلحبانی است. رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا هم خواستار همکاری چین و ترکیه در توسعه آفریقا شد. به گزارش ایسنا، آنتونیو گوترش گفت لزوم بازنگری در این استراتژی ضروری است چرا که عملیات صلحبانی باید مثمرثمر بوده و صلحبان‌ها باید مجهزتر شده وآماده‌تر شوند و کارآمدی آنها ارتقا یابد.

خبرگزاری مهر: مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی در آلمان همچنان بی نتیجه مانده و گویا صدر اعظم این کشور توان عبور از مانع «پناهجویان» که احزاب آلمانی حساسیت ویژه ای روی آن دارند را ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر، مذاکرات به منظور تشکیل دولت ائتلافی آلمان به دلیل اختلاف‌نظر درباره مسئله پناهجویان متوقف شد و ۶ ساعت مذاکره برای دستیابی به توافق برای دولت ائتلافی بی‌نتیجه ماند.«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هم روز جمعه ابراز امیدواری کرده بود که احزاب دموکرات‌مسیحی و سوسیال‌مسیحی بتوانند با سوسیال‌دموکرات ها در زمینه تشکیل دولت ائتلافی به توافق برسند.

خبرگزاری ایرنا: به منظور جلوگیری از نفوذ و مهاجرت غیر قانونی به داخل خاک هند، تا پایان سال 2018 تمام مرزهای هند با بنگلادش و پاکستان توسط حصارهای هوشمند کنترل خواهند شد. به گزارش ایرنا ، کارن ریجیجو مشاور وزیر کشور هند اعلام کرد، حصار های هوشمند هم اکنون در برخی از نقاط مرزی بنگلادش و پاکستان نصب شده اند. وی گفت: نیروهای مرزی هند از مدتی قبل از این فناوری استفاده کرده و آن را برای کنترل مرزها مفید دانسته است.

خبرگزاری فارس:  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز عازم مسکو شد. وی پیش از پرواز به مسکو گفت: با رئیس‌جمهور روسیه درباره حضور نظامی ایران در سوریه و لبنان با پوتین صحبت می‌کند.به گزارش  خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» امروز (دوشنبه) گفت که طی دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، درباره فعالیت ایران در منطقه صحبت خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم:  کاخ کرملین اعلام کرد عدم مشارکت برخی نمایندگان گروه‌های مخالف سوری یک مانع جدی برای کنفرانس صلح سوریه در شهر سوچی نخواهد بود.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، مسکو امروز دوشنبه اعلام کرده است که غیبت برخی گروه های مخالف سوری یک مانع جدی برای کنفرانسی که قرار است طی هفته جاری در شهر سوچی برگزار شود، نخواهد بود.دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در سخنانی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: این واقعیت که برخی از نمایندگانی که در روند فعلی سوریه مشارکت دارند، در نشست سوچی شرکت نمی کنند، بعید است که موجب متوقف شدن این کنگره از روند رو به پیشرفت آن شود و نمی تواند لطمه جدی به آن وارد کند.

العالم:  وزیر کشور ترکیه از تعیین استانداران و مقامات امنیتی برای سه شهر در شمال سوریه خبر داد. به گزارش العالم، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در کنفرانس حزب عدالت و توسعه حاکم در شهر دنیزلی گفت: ترکیه استانداران و مقامات امنیتی و ژاندارمری را در شهرهای اعزاز، جرابلس و مارع در شمال سوریه تعیین کرده است. ما امیدواریم که ۳.۵ میلیون آواره سوریه از طریق عملیات کنونی ما در این کشور از امنیت و ثبات برخودار شوند.

یورونیوز:  رکس تیلرسون، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که کار برای اصلاح آنچه که واشنگتن نقایص توافق هسته‌ای پنج قدرت بزرگ و ایران می‌داند، آغاز شده است. تیلرسون این خبر را در ورشو و در آخرین توقف سفر اروپایی خود اعلام کرد و افزود که توانسته است حمایت بریتانیا، فرانسه و آلمان را نیز برای انجام این اصلاحات جلب کند.

رادیو چین: یانگ جیه چی عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین بیست و هشتم ژانویه (هشتم بهمن) در پکن با تارو کونو وزیر خارجه ژاپن ملاقات کرد.یانگ جیه چی گفت: امسال مصادف با چهلمین سالگرد انعقاد پیمان صلح دو کشور است و دو طرف باید با استفاده از این فرصت، ضمن رفع محدودیت ها و تقویت فاکتورهای مثبت و مفید، به بهبود روابط دو کشور ادامه دهند.

اسپوتنیک روسیه:  تیم امنیت ملی دولت آمریکا تصمیم دارد برای محافظت از تهدید های چین یک شبکه بی سیم 5G با سرعت بالا ایجاد کند. به گزارش اسپوتنیک، مقامات آمریکا  گفته اند این کشور  باید طی مدت سه سال شبکه 5G را ایجاد کند و طی شش تا هشت ماه بودجه این پروژه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. یک مقام ارشد تیم امنیت ملی کاخ سفید گفت: ما خواستار ایجاد شبکه ای هستیم تا چینی ها امکان شنود تماس های صوتی ما را نداشته باشند و باید شبکه ای ایمن داشته باشیم .

آناتولی ترکیه: عملیات توپخانه‌ای ارتش ترکیه به مواضع گروه تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د در عفرین سوریه ادامه دارد.نیروهای مسلح ترکیه در دهمین روز عملیات شاخه زیتون همچنان مواضع گروه تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د در کوه «دارمک» در مرز کیلیس-ختای ترکیه با سوریه را با توپ‌های خود کششی مورد هدف قرار می دهند.

تی .آر.تی ترکیه:  در جریان عملیات ضد ترور نیروهای مسلح ترکیه در مناطق قندیل و آسوس در شمال عراق، 11 هدف متعلق به سازمان تروریستی و تجزیه طلب پ ک ک منهدم شد.در اطلاعیه صادره از سوی ریاست ستاد کل ارتش ترکیه آمده است، اهداف متعلق به پ ک ک در شمال عراق منهدم میشود.

پارس تودی :  نخست وزیر پاکستان  به آمریکا درباره تبدیل شدن افغانستان به ویتنام دوم  هشدار داد .به گزارش پارس تودی، «شاهد خاقان عباسی» اعلام کرد، تمام مشکلات افغانستان باید از طریق گفت‌و گو حل شود، در غیر این صورت افغانستان به ویتنام دوم برای آمریکا تبدیل خواهد شد.عضو ارشد حزب مسلم لیگ (نواز) افزود پاکستان در راه مبارزه با تروریسم آماده هرگونه همکاری است و برای نشان دادن صداقت خود پناهگاه‌های امن تروریستی در خاک پاکستان را نابود کرده‌ است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *