جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

نیویورک – ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد اما گفت که تمام قطعنامه های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ اجرا می شود.

Loading
10بهمن ماه 1396

رسانه ها ؛ هشدار حزب الله به رژیم صهیونیستی و…

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار جدید حزب‌الله لبنان به تل‌آویو، سفر هیات روسی به سرزمین های اشغالی ، آغازبکار کار کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی، حمله موشکی رزمندگان یمنی به پایگاه ملک خالد ریاض، هشدار وزیر ارتش آمریکا به آلمان نسبت به تضعیف ناتو، آمریکا به دنبال تحریم ترکیه ، بررسی اوضاع ونزوئلا در دستور کار سفر تیلرسون به آمریکای لاتین، تقابل نظامی ترکیه و یونان بر سر جزایر دریای اژه، لغو ممنوعیت ورود پناهجویان ۱۱ کشور به آمریکا، پایان نشست سران اتحادیه آفریقا، تحریم های جدید آمریکا ضدروسیه ، تاکید ژنرال آمریکایی برحضور نظامی این کشور در منبج و افزایش همکاری های نظامی پاکستان و روسیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

 خبرگزاری فارس: منابع اسرائیلی می‌گویند،‌ حزب‌الله به رژیم صهیونیستی هشدار داده در صورتی که به ساخت دیوار حائل در مرز با لبنان ادامه دهد، نیروهای این رژیم را هدف قرار می‌دهد.به گزارش خبرگزاری فارس، کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد حزب‌الله روزهای اخیر از طریق نیروهای «یونیفل» (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در مرز لبنان) پیامی به رژیم صهیونیستی داده و این رژیم را تهدید کرده اگر از ایجاد «دیوار حائل» در طول مرزهای با لبنان دست برندارد به سمت نیروهای اسرائیلی شلیک خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: یک هیأت بزرگ روسی به رهبری رئیس شورای امنیت ملی این کشور روز چهارشنبه برای گفت‌وگو درباره ایران و سوریه به فلسطین اشغالی می‌رود. به گزارش خبرگزاری فارس، منابع اسرائیلی می‌گویند یک هیأت روسی فردا (چهارشنبه)‌ برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

خبرگزاری فارس:  کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری فارس،  نشست سوچی با مشارکت بیش از 1500 شخصیت سوریه آغاز شد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به عنوان سخنران نخست این کنگره روی سن رفته و به حضار به ویژه نمایندگان ایران و ترکیه و هیأت‌های معارضان خوش‌آمدگویی گفت..

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت خارجه روسیه، پیش‌بینی در مورد نتیجه کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه و انتشار بیانیه پایانی که گویا از قبل در مسکو تهیه شده، تنها تلاشی برای شکست این نشست است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، “ماریا زاخاروا” سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در صفحه «فیس بوک» خود نوشت، همینکه نمایندگان گروه‌های مختلف سیاسی و قومی سوریه وارد سوچی شده و شروع به کار کردند، برخی رسانه ها پیش نویسی را از بیانیه پایانی این کنگره منتشر کرده اند. و از هم اکنون تلفنها با درخواست تفسیر این مسئله شروع شده است.

خبرگزاری صداو سیما: یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، پایگاه ملک خالد را در ریاض، با موشک برکان اچ-۲ هدف قرار دادند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ این عملیات در پاسخ به جنایات روزانه سعودی ها در حالی انجام شد که جنگنده های متجاوز عربستان سعودی بخش هایی از استان مرزی صعده در یمن بمباران کردند. نگنده های رژیم سعودی همچنین با بمباران شهرستان رازح در استان مرزی صعده ،‌ پنج عضو یک خانواده یمنی را به شهادت رساندند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر ارتش آمریکا به دولت آلمان هشدار داد هرگونه کوتاهی این کشور در عمل به وعده افزایش بودجه نظامی خود به سطح دو درصد بازده اقتصادی این کشور منجر به تضعیف ائتلاف ناتو خواهد شد.به گزارش ایسنا، مارک اسپر، وزیر ارتش آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران به هنگام بازدید از سربازان آمریکایی در منطقه ویسبادن آلمان گفت: اعضای ائتلاف ناتو در سال ۲۰۱۷ مجددا متعهد به برآورده کردن هدف تعیین دو درصد تولید ناخالص داخلی به عنوان بودجه نظامی شدند و او قول دولت آلمان برای پایبندی به این تعهد را جدی می‌گیرد.

 خبرگزاری مهر:   احتمال دارد واشنگتن به بهانه اینکه ترکیه با خرید اس ۴۰۰ روسی به ناتو خیانت کرده است؛ دولت آنکارا را مشمول تحریم‎های ثانویه قرار دهد. به گزارش خبرگزاری مهر، اندیشکده «هریتیج» ترکیه با انتشار گزارشی از احتمال اعمال تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه دولت آنکارا خبر داد.دلیل این امر عصبانیت از بابت اقدام ترکیه به خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه، عنوان می‌شود.

خبرگزاری ایرنا: «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در حالی قرار است روز پنجشنبه به آمریکای لاتین برود که انتظار می رود بررسی اوضاع ونزوئلا از جمله محورهای اصلی مذاکرات وی با مقامات این منطقه باشد.به گزارش خبرگزاری فرانسه، تیلرسون قرار است در این هفته دیدگاه دولت ترامپ را در مورد روابط واشنگتن با منطقه آمریکای لاتین تشریح کند. وی در حالی برای اولین بار به آمریکای مرکزی و جنوبی سفر می کند که این منطقه نگران وخامت اوضاع در ونزوئلا به دلیل بحران های اقتصادی و اجتماعی است.

الکوثرفارسی: اردوغان و مخالفانش به علت آنچه “از دست دادن جزایر دریای اژه” نامیده می شود ، با همدیگر درگیر هستند و یونان نیز نگران بازنگری در توافقنامه “لوزان” است.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دریای اژه یکشنبه صحنه تقابل نظامی جدید ترکیه و یونان بود به اینگونه که نیروهای گارد ساحلی ترکیه مانع نزدیک شدن قایق حامل وزیر دفاع یونان به جزیره مورد منازعۀ ” کارداک (قره داغ : کوه سیاه)” (1) شدند. این نمونه ای از اتفاقاتی است که از چند ماه پیش تاکنون بین دو کشور همسایه ترکیه و یونان رخ داده و روابط دوجانبه را تیره کرده است. 

یورونیوز: یک سال بعد از طرح ممنوعیت ورود شهروندان ۱۱ کشور اکثرا مسلمان به آمریکا از سوی دونالد ترامپ، روز دوشنبه اعلام شد که آمریکا این ممنوعیت ها را برای پناهجویانی که از این کشورها خواهان ورود به آمریکا هستند، لغو می کند.به گزارش یورونیوز ، لغو ممنوعیت ورود پناهجویان در حالی صورت می گیرد که مقامات آمریکایی گفته اند کنترلهای شدیدی برای شناسایی و ارزیابی پرونده‌های پناهجویانی که از این کشورها به آمریکا می آیند اعمال خواهند کرد.

رادیو چین: سی امین دوره نشست سران اتحادیه آفریقا 29 ژانویه (9 بهمن) در مقر اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی پایان یافت.در طول این نشست، کشورهای عضو اتحادیه آفریقا وضیعت فساد در آفریقا را مورد بحث و بررسی قرار دادند. آنها رسماً بازار حمل و نقل هوایی انحصاری آفریقا را راه اندازی کرده و بار دیگر بر اهمیت مبارزه مشترک کشورهای عضو با سازمانهای تروریستی تاکید کردند.

ان .اچ.کی ژاپن:  دولت کره جنوبی می گوید که کره شمالی برگزاری یک رویداد فرهنگی مشترک به مناسبت بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ که در پیش رو است را لغو کرده است.این دو کشور توافق کرده بودند که پیش از آغاز این بازی ها در ماه میلادی آینده، این رویداد را در کوهستان کومگانگ در کره شمالی برگزار کنند. مقام های کره جنوبی پیشتر در ماه میلادی جاری مکان مورد نظر را مورد بازرسی قرار دادند.

اسپوتنیک روسیه:  آمریکا قصد دارد شرکت ها و افراد “همکار تجاری” با روسیه را نیز تحریم کند. به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده امریکا قصد دارد تا دولت ها و شرکت های خصوصی که باروسیه همکاری دارند را به فهرست تحریم های های خود اضافه نماید. به گزارش اسپوتنیک، در آخرین بیانیه ارائه شده توسط دولت آمریکا: “آمریکا قصد دارد تا سایر دولت ها و شرکت های خصوصی خارجی و همچنین مقامات ارشد وزارت امور خارجه و دیگر مقامات دولتی ایالات متحده را در صورت انجام معاملات قابل توجه با اشخاص روسی که در فهرست (تحریم ها) قرار دارند، را مجازات نماید”.

آناتولی ترکیه: تروریست‌های پ.ک.ک و پ.ی.د  در عفرین سوریه بار دیگر به شهر کلیس ترکیه راکت شلیک کردند. ارتش ترکیه در واکنش به این حمله مواضع گروه تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د در عفرین را با گلوله توپ تولید ملی موسوم به «فرتنا» (طوفان) هدف قرار داد.

دویچه وله :  یک مقام بلندپایه ارتش آمریکا گفته است که ایالات متحده قصد ندارد نیروهای خود را از پیرامون شهر منبج در شمال سوریه بیرون ببرد.به گزارش دویچه وله، این خبر را کانال خبری سی‌ان‌ان CNN از قول ژنرال جوزف ووتل، رئیس سرفرماندهی ارتش آمریکا، نقل کرده است. ژنرال آمریکایی این نظر را روز یکشنبه (۲۸ ژانویه) در جریان سفر خود به خاورمیانه بیان کرده است. دولت ترکیه اعلام کرده که قصد دارد هجوم به منطقه کردنشین عفرین را به منبج گسترش دهد.

پارس تودی :  سفیر پاکستان در روسیه اعلام کرد که اسلام‌آباد قصد دارد همکاری فنی و نظامی خود را با مسکو گسترش دهد.  به گزارش پارس تودی، «قاضی خلیل‌الله» سفیر پاکستان در روسیه افزود: در چند سال اخیر، روابط پاکستان و روسیه تقویت شده است و از آنجایی که سیستم‌های تسلیحاتی روسیه به خوبی با مدل‌های مشابه دیگر کشورهای رقیب برابری می کند، واردات تسلیحات نظامی روسی از اولویت‌های آینده اسلام‌آباد خواهد بود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *