جدیدترین مطالب

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

همانطور که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود و مقامات آمریکایی هم اعلام کرده بودند، ایالات متحده قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد؛ اقدامی مسجل، اما پرحاشیه برای جو بایدن که خود را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌بیند. در گزارش‌های پیشین «ایران» به این نکته اشاره شده بود که تداوم حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک، نظامی، اقتصادی و تجاری آمریکایی ها از اشغالگران آثار مخربی را برای رئیس جمهور آمریکا به دنبال داشته است تا جایی که آمارها از احتمال شکست او خبر می‌دهند. با این وجود دولت بایدن تصمیم گرفت کماکان به سیاست خود مانند هفت ماه گذشته برای حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

چشم‌انداز روابط اقلیم کردستان با بغداد

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل عراق گفت: با نزدیک شدن ترکیه به دولت مرکزی عراق، اقلیم کردستان در آینده از بسیاری از ادعاهایی که درباره خودمختاری این منطقه داشته است، فاصله خواهد گرفت و بیشتر به دولت مرکزی وابسته می‌شود.

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

Loading

أحدث المقالات

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

همانطور که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود و مقامات آمریکایی هم اعلام کرده بودند، ایالات متحده قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد؛ اقدامی مسجل، اما پرحاشیه برای جو بایدن که خود را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌بیند. در گزارش‌های پیشین «ایران» به این نکته اشاره شده بود که تداوم حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک، نظامی، اقتصادی و تجاری آمریکایی ها از اشغالگران آثار مخربی را برای رئیس جمهور آمریکا به دنبال داشته است تا جایی که آمارها از احتمال شکست او خبر می‌دهند. با این وجود دولت بایدن تصمیم گرفت کماکان به سیاست خود مانند هفت ماه گذشته برای حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

امیرعبداللهیان: راه حل بحران منطقه، توقف جنایات جنگی رژیم اسراییل در غزه است/ تببین پیامدهای هرگونه تکرار ماجراجویی جدید اسرائیل در شورای امنیت

برای حل ریشه ای بحران در منطقه، آنچه ضروری است، تمرکز بر راه حل سیاسی و توقف جنایات جنگی رژیم اسرائیل در غزه است و باید یک بسته سیاسی که همه ابعاد ای…

پایان سفر فشرده امیرعبداللهیان به نیویورک؛ ارسال هشدارهای متعدد از خاک آمریکا به اسرائیل

نیویورک – ایرنا – «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع خاورمیانه و فلسطین به نیویورک سفر کرده بود، بامداد شنبه به وقت محلی این شهر را ترک کرد.

Loading
17بهمن ماه 1396

رسانه ها ؛ رژیم صهیونیستی در پی ماجراجویی دیگر در منطقه، و…

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: احتمال وقوع جنگ درغزه به روایت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، اعتراض شدید لبنان به ادامه ساخت دیوار حائل از سوی اسرائیل، آزمایش موشک بالستیک قاره پیما درهند، تاکیدآمریکا برعدم خروج نیروهایش از عراق ، سفر هیأت امنیتی سوری به عراق، آغاز رزمایش دریایی مشترک پاکستان و عربستان، افزایش تنش در روابط لهستان و رژیم صهیونیستی ، هشدار جدی عربستان و امارات به قطر، ازسرگیری همکاری های دفاعی ژاپن و چین و اعلام رسمی پوتین برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

آناتولی ترکیه: گادی آیزنکوت، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل هشدار داد که ممکن است امسال بین اسرائیل و غزه درگیری های شدیدی رخ دهد.گادی آیزنکوت، رئیس ستاد کل ارتش این کشور طی سخنانی در نشست هفتگی شورای وزیران هشدار داد که ممکن است امسال بین اسرائیل و غزه درگیری های “شدید” رخ دهد.وی افزود: به دلیل وجود بحران به ویژه در مورد برق٬ آب و مواد غذایی احتمالا با غزه وارد درگیری شویم.

خبرگزاری فارس:  در جلسه‌ای که میان نظامیان ارتش لبنان و رژیم صهیونیستی با نظارت «یونیفل» برگزار شد، لبنان اعلام کرد ساخت دیوار حائل را نقض حاکمیت خود می‌داند. به گزارش خبرگزاری فارس، منابع خبری از دیداری میان نظامیان ارتش لبنان و نظامیان رژیم صهیونیستی به ریاست نیروهای «یونیفل» (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل) مستقر در مرز لبنان خبر دادند که در آن درباره ایجاد یک دیوار حائل در مرز فلسطین اشغالی و لبنان صحبت شده است. لبنان در این دیدار گفته است: دیواری که اسرائیل قصد ساخت آن را دارد، نقض حاکمیت لبنان است.

خبرگزاری صداو سیما: منابع خبری در هند امروز از آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک قاره پیمای آگنی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در ایالت اودیسا در شرق این کشور خبر دادند.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، منابع خبری در هند امروز سه شنبه از آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک قاره پیمای آگنی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در ایالت اودیسا در شرق این کشور خبر دادند. رسانه‌های محلی اعلام کردند این آزمایش توسط فرماندهی استراتژیک ارتش هند انجام شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که قصد ندارد به زودی نیروهایش را از عراق خارج کند. این در حالی است که روز دوشنبه سخنگوی دولت عراق اعلام کرده بود آمریکا در حال کاهش شمار نظامیانش در عراق است. ایریک پاهون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) گفت: ما قصد نداریم به زودی هیچ گونه سربازی را از عراق خارج کنیم. ما با عراق برای تبدیل مأموریت‌های نیروهای آمریکایی به آموزش یگان‌های ارتش عراق و افزایش آمادگی جهت مبارزه با تروریسم توافق کرده‌ایم.

 خبرگزاری مهر:  یک هیأت امنیتی سوری به ریاست وزیر کشور امروز(سه شنبه) وارد عراق شد.به گزارش خبرگزاری مهر ، محمد الشعار وزیر کشور سوریه در یک سفر رسمی برای دیدار با قاسم الاعرجی همتای عراقی اش وارد بغداد شد.قرار است این وزیر سوری با حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز دیدار کند.

الکوثرفارسی: رزمایش مشترک نیروهای عملیات دریایی پاکستان و عربستان از روز گذشته در نزدیکی شهر کراچی آغاز شد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از رسانه ها و روزنامه های پاکستانی، این چهارمین رزمایش مشترک دریایی پاکستان و عربستان است که در دریای عرب در نزدیکی شهر کراچی آغاز شده است.سخنگوی نیروی دریایی پاکستان در بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد: این رزمایش که قرار است تا 16 فوریه ادامه یابد، با هدف افزایش مهارت های عملیات ضدتروریستی و تبادل قابلیت های حرفه ای بین نیروهای دریایی پاکستان و عربستان برگزار می شود.

الکوثرفارسی: رئیس جمهور لهستان امروز علی رغم فشارهای خارجی قانون منع تحقیق در مورد نقش لهستان در هولوکاست را به تصویب رساند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  پارلمان لهستان هفته قبل به لایحه‌ای رأی داد که به موجب آن، سخن گفتن از دخالت اتباع لهستانی در واقعه موسوم به هولوکاست غیرقانونی است و می‌تواند جریمه نقدی و یا حتی حبسی 3 ساله را برای گوینده به ارمغان بیاورد. در پی تصویب لایحه مبارزه با دخیل دانستن لهستانی‌ها در واقعه هولوکاست در پارلمان این کشور، مقامات صهیونیست در رسانه‌های جمعی به مقامات لهستان انتقادات شدیدی را وارد کردند.

العالم:  عربستان و امارات درخواست قطر برای بین المللی کردن حرمین شریفین را محکوم کردند.عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان با هشدار به مقامات قطر گفت: درخواست برای بین المللی کردن اماکن مقدس اقدامی متجاوزانه و اعلام جنگ علیه عربستان است. ما حق خود را برای واکنش به هر طرفی که برای بین المللی کردن اماکن مقدسمان تلاش کند محفوظ می‌دانیم.طرح مجدد این پرونده از سوی قطر با خشم عربستان و امارات و سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مواجه شده است.

ان .اچ.کی ژاپن: یک برنامه تبادل پرسنل دفاعی بین ژاپن و چین قرار است پس از شش سال وقفه در فصل بهار از سر گرفته شود.این برنامه در سال ۲۰۰۱ و با هدف ارتقای همکاری ها بین نیروهای دفاع از خود ژاپن و ارتش آزادیبخش خلق چین آغاز شد.اما این برنامه پس از انجام چندین دوره بطور سالیانه، در سال ۲۰۱۲ متوقف شد. در آن زمان به دنبال خریداری تعدادی از جزایر سنکاکو توسط دولت ژاپن از یک مالک خصوصی ژاپنی، چین خواستار توقف این برنامه تبادل شد.

اسپوتنیک روسیه:  چین آزمایش تکنولوژی جهت ردیابی موشک های زمینی با برد متوسط انجام داد.به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع چین روز سه شنبه در صفحه کاربری خود در وی چت اعلام کرد: چین روز دوشنبه یک آزمایش موفقیت آمیز جهت رهگیری موشک های زمینی با برد متوسط انجام داد.

اسپوتنیک روسیه: اعضای کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، نام پوتین را به طور رسمی در فهرست نامزدهای ریاست جمهوری روسیه ثبت نام کردند.به گزارش اسپوتنیک، در روز سه شنبه، “کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه”، ولادیمیر پوتین را به عنوان نامزد ریاست جمهوری روسیه ثبت نام کرد. این تصمیم در روز چهارشنبه در نشست کمیسیون مرکزی انتخابات به تصویب رسید. اعضای “کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه”، به اتفاق آرا برای ثبت نام پوتین رای دادند.

دویچه وله : به دنبال رویارویی رئیس جمهوری مالدیو با مقامات قضائی، بحران سیاسی این کشور ابعادی گسترده پیدا کرده است. دولت مالدیو در کشور برای دو هفته وضعیت اضطراری اعلام کرده است.عبدالله یامین رئیس جمهوری مالدیو، بامداد سه‌شنبه (۶ فوریه) برای دو هفته در کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد که به مقامات اجازه می‌دهد مخالفان را به آسانی دستگیر کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *