جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد : در صورت حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اطراف اوکراین، روسیه آماده است تا منافع مشروع امنیتی سایر شرکت کنندگان در این روند را تضمین کند، در صورتی که همان تضمین ها برای خود مسکو ارائه شود.

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌معنی است

وزیر خارجه روسیه گفت: طرح صلح پیشنهادی اوکراین از آن جهت بی‌معناست که بر اساس گزینه‌های غیرقابل قبولی، چون خروج روسیه از مناطق تحت کنترلش بنا شده است.

در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد عدم واکنش رهبری شورای اروپا به حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس صفحه شرم آور دیگری در تاریخ این سازمان است که بی طرفی سازوکار قانونی و کارشناسی آن را مورد تردید قرار می دهد.

Loading
23بهمن ماه 1396

رسانه ها ؛ هشدار دوباره سوریه به متجاوزان و…

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار شدید مقام سوری به متجاوزان به خاک سوریه، نشست تیلرسون بامقامات مصری درقاهره،احتمال برگزاری نشست وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه در آستانه، آغاز مانور سوخوهای چین در دریای جنوبی ، تقویت سامانه دفاع هوایی رژیم صهیونیستی ، آزمایش موشکی جدید روسیه،پایان سفر هیات کره شمالی به کره جنوبی،هشدار ترکیه درخصوص روابط آنکارا- واشنگتن، شکایت لبنان از اسرائیل به شورای امنیت و آمادگی آمریکا برای مذاکره با کره شمالی بدون پیش‌شرط ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که هر کسی که به سوریه تجاوز کند سرنوشتش مثل جنگنده اسرائیلی خواهد بود. به گزارش ایسنا، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در مراسمی در سفارت ایران در دمشق به مناسبت سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران گفت: دستاوردی که ارتش سوریه با سرنگونی جنگنده اسرائیلی محقق کرد نشان دهنده بازگشت سوریه و تصمیمش برای چیره شدن بر دشمنانش است.

خبرگزاری صداو سیما:  وزیر خارجه آمریکا در نشست مشترک خبری با همتای مصری اش در قاهره گفت: در قاهره گفتگوهای ثمربخشی درباره مسایل منطقه ای و امنیتی داشتیم.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در نشست مشترک خبری با سامح شکری همتای مصری اش در قاهره گفت: در قاهره گفتگوهای ثمربخشی درباره مسایل منطقه ای و امنیتی داشتیم. مصر با تروریسم و افراط گرایی مبارزه می کند و ما به همکاری با این کشور در این زمینه ادامه خواهیم داد. سامح شکری وزیر امور خارجه مصر نیز در نشست مشترک خبری با رکس تیلرسون گفت: خواهان گسترش روابط با آمریکا به منظور پیشبرد تلاش ها برای تحقق صلح و ثبات در منطقه هستیم.

 خبرگزاری مهر:  معاون وزیر خارجه روسیه ضمن هشدار نسبت به تشدید تنش در خاورمیانه تأکید کرد که احتمالا ماه آتی میلادی نشستی در سطح وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه در آستانه برگزار خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه، ایران و ترکیه طی گفتگوهایی تصمیم دارند تا درباره برگزاری نشست سه جانبه ای در آستانه، توافق کنند.

خبرگزاری ایرنا: ارتش چین اعلام کرد رزمایش مشترک جنگنده های خود از جمله سوخوهای جدید را در دریای جنوبی شروع کرده است. به گزارش ایرنا،  تمرینات جنگنده های چین پس از آن انجام می شود که در ماه ژانویه یک فروند ناوشکن آمریکا، به گفته پکن وارد حریم دریایی این کشور در این منطقه شد.چین به آمریکا هشدار داده است اعزام این ناوها می تواند نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور در دریای جنوبی تلقی شود.

الکوثرفارسی: روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نوشت: در پی وقوع رویارویی مهم بین اسرائیل، سوریه و ایران که موجب از بین رفتن یک فروند هواپیمای جنگی اف شانزده اسرائیل شد، تل آویو سامانه دفاع هوایی خود را در قسمت های شمالی تقویت کرد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این روزنامه صهیونیستی افزود: شاهدان اعلام کردند کاروانی از سامانه های دفاع موشکی را که به طرف شمال اسرائیل حمل می شدند، نزدیک شهر باقه غربی مشاهده کرده اند. سامانه های دفاع هوایی اسرائیل اکنون شامل گنبد آهنین، ارو و دیویدز اسلینگ است.

رادیو چین: نیروهای پدافند هوایی روسیه چندی پیش در قزاقستان با موفقیت مدل جدید موشک پدافند هوایی این کشور را آزمایش کردند. معاون فرمانده نیروی پدافند هوایی روسیه گفت: این مدل موشک قادر است مدل‌های موشک از جمله موشک جدید بالستیک قاره‌پیما را پدافند کند.

ان .اچ.کی ژاپن:  هیات اعزامی از سوی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به بازی های المپیک پیونگ چانگ، پس از تاکید مجدد درخواستی برای برگزاری یک نشست بین دو کره، یکشنبه شب کره جنوبی را ترک کرد.کیم یون نام، رییس هیات اجرایى مجمع عالى خلق کره شمالى، سرپرستی این هیات را بر عهده داشت و کیم یو جونگ، خواهر کوچکتر رهبر کره شمالی، نیز یکی از اعضای این هیات بود.

آناتولی ترکیه: مولود چاووش اوغلو، وزیرخارجه ترکیه طی سخنان گفت: روابط ما با آمریکا در یک نقطه حساسی قرار دارد. مناسباتمان بهبود خواهد یافت یا به طور کلی به هم خواهد خورد.وی افزود: اگر آمریکا اقدامات لازم را انجام ندهد، ما در مناطق دیگر شامل منبج گام های لازم را اتخاذ می کنیم.

تی .آر.تی ترکیه:  لبنان موضوع نقض حریم هوایی این کشور توسط اسرائیل با هدف حمله هوایی به سوریه را  به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع خواهد داد.در بیانیه منتشره از سوی ریاست جمهوری لبنان آمده است، میشل عون، رئیس جمهور لبنان اعلام کرد که بر سر مساله استفاده اسرائیل از آسمان کشورش برای حمله به سوریه را با نبیه بری، رئیس مجلس و سعد حریری، نخست وزیر لبنان گفت‌وگو کرده و این مساله را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع خواهد داد.

دویچه وله :  مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در بازگشت از کره جنوبی از آمادگی کشورش برای مذاکره بدون پیش‌شرط با کره شمالی سخن گفت‌. مایک پنس می‌گوید، آمریکا آماده است مذاکراتی مستقیم با کره شمالی انجام دهد. معاون رئیس‌جمهور آمریکا در راه بازگشت از سئول پایتخت کره جنوبی در گفت‌وگو با روزنامه “واشنگتن ‌پست” در عین حال گفت که ایالات متحده همچنان سیاست حداکثر فشار بر کره شمالی از طریق تشدید تحریم‌ها را ادامه خواهد داد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *