جدیدترین مطالب

کارشناسی‌ سیاسی: رژیم صهیونیستی درحال دست و پا زدن است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رژیم صهیونیستی اگر هر جا عملیات کند بر ضد منافع جمهوری اسلامی در سوریه و یا در هر جای دیگر و یا در داخل کشور ما از سرزمین خودمان پاسخ او را می‌دهیم، به همین دلیل شروع کردند به نهاد‌های بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل و به جا‌های دیگر نامه نوشتن و در واقع دست و پا می‌زنند.

دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

آیت الله صالحی مدرس رئیس شورای سراسری علمای شیعه افغانستان گفت: دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اُبهت و هیمنه پوشالی اسرائیل شرارت‌ پیشه و کودک‌کش را شکست.

Loading

أحدث المقالات

مداخله آمریکا در خاورمیانه؛ دغدغه جدید رای دهندگان آمریکایی برای انتخابات ۲۰۲۴

تهران-ایرنا- تارنمای «یواس‌ای تودی» با ارائه تحلیلی از افزایش نگرانی آمریکایی‌ها در مورد چگونگی واکنش دولت جو بایدن، رییس جمهوری ایالات متحده، ‌به درگیری ها در خاورمیانه خبر داده و تاکید کرد: رای دهندگان آمریکایی تحولات خاورمیانه و سیاست خارجی کشورشان را در انتخابات ۲۰۲۴ مد نظر قرار می دهند.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه پاکستان درباره سفر رئیسی/ تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر تنش‌زدایی در خاورمیانه گفت: اقدامات بی پروای رژیم اشغالگر اسرائیل از جمله حمله آن به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق منجر به تشدید اوضاع شده است.

Loading
25بهمن ماه 1396

رسانه ها ؛ تهدید نظامی فرانسه ضد سوریه و…

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تهدید ماکرون به حمله نظامی در سوریه، تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله به نوار غزه ، تعیین نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن، دیدار هیأت حماس با مقامات اطلاعاتی مصر، واکنش مدیر اطلاعات ملی آمریکا به عملیات "شاخه زیتون" ، برگزاری رزمایش آمریکا در تایلند، آغازکنفرانس بازسازی عراق در کویت، تاکید رهبر کره شمالی بر تداوم "فضای آشتی و گفت‌وگو" با کره‌ جنوبی ، درخواست ترکیه از یونان برای تنش زدایی و هشدار پاکستان به هند ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

اسپوتنیک روسیه:   رئیس‌جمهور فرانسه تهدیدکرد، کشورش در صورت اثبات استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه دست به حملات نظامی خواهد زد. به گزارش اسپوتنیک ، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه  همچنین خواستار برگزاری نشستی بین‌المللی درباره سوریه شد که در حد الامکان در یکی از کشورهای منطقه برگزار شود. رئیس‌جمهوری فرانسه در اظهاراتی تاکید کرد، چندین پیشنهاد در این زمینه داده است و تاکید ندارد این نشست حتما در پاریس برگزار شود.

الکوثرفارسی: بخشنامه ای که رژیم صهیونیستی بین کارکنان شهرداری شهر اشدود در جنوب فلسطین اشغالی توزیع کرده است از ساکنان مناطق جنوبی می خواهد برای حالت فوق العاده آماده باشند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این سند رسمی اسرائیلی که خبرنگار رای الیوم در فلسطین از آن مطلع شده است به همه ساکنان شهر اشدود (اسدود) که جمعیت آن به صدها هزار نفر می رسد هشدار می دهد خود را برای حالت فوق العاده آماده کنند و به لوازم ضروری و مورد نیاز مجهز شوند.

خبرگزاری فارس: دبیرکل سازمان ملل با ارسال نامه‌‏ای به شورای امنیت، «مارتین گریفیتس» تبعه انگلیسی را به عنوان جایگزین اسماعیل ولد الشیخ احمد انتخاب کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل امروز پس از پایان ماموریت اسماعیل ولد الشیخ احمد در یمن به شورای امنیت نامه‎ای ارسال و در آن اعلام کرد که «مارتین گریفیتس» تبعه انگلیسی گزینه جایگزین است.

خبرگزاری صداو سیما: هیأت حماس با معاون رئیس سازمان اطلاعات مصر دیدار و گفتگو کرد.هیأت جنبش فلسطینی حماس به ریاست اسماعیل هنیه (رئیس دفتر سیاسی این جنبش) با عباس کامل معاون رئیس سازمان اطلاعات مصر دیدار کرد. خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد تلاش های زیادی برای پایان دادن به اختلافات و اجرای موفقیت آمیز طرح آشتی بین حماس و فتح انجام شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):رئیس اطلاعات ملی آمریکا نسبت به عملیات نظامی کنونی ترکیه در سوریه ابراز نگرانی کرد.به گزارش ایسنا، دنیل کوتس، رئیس اطلاعات ملی آمریکا در جلسه کمیته اطلاعات سنا که حول محور تهدیدات جهانی برگزار شده بود به عملیات مقابله با تروریسم ترکیه در استان عفرین واقع در شمال غرب سوریه اشاره کرد و گفت: عملیات شاخه زیتون خطرات برای نیروهای آمریکایی در این منطقه را افزایش می‌دهد.وی افزود: ترکیه به دنبال سرکوب “جاه‌طلبی‌های کردها” در خاورمیانه است اما این عملیاتش فعالیت‌های کنونی ضد داعش در این منطقه را پیچیده می‌سازد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   آمریکا شمار نیروهای خود در مانور نظامی سالانه “کبرا گلد” تایلند را نسبت به سال گذشته تقریبا دو برابر کرده است. روابط میان واشنگتن و بانکوک از زمان آغاز به کار دولت دونالد ترامپ بهبود یافته اما حضور ناظرانی از جانب میانمار در این مانور نظامی چندجانبه، شرایط را پیچیده کرده است.به گزارش ایسنا، ‌ حدود ۶۸۰۰ نیروی آمریکایی در این مانور که با حضور بیش از ۱۱ هزار نیرو از ۲۹ کشور برگزار می‌شود، شرکت دارند. ژاپن، اندونزی، مالزی، سنگاپور، کره جنوبی و تایلند نیز از جمله شرکت‌کنندگان اصلی در این مانور نظامی هستند.

خبرگزاری تسنیم:  وزیر دفاع آمریکا برای تحت فشار گذاشتن ناتو در ارتباط با افزایش بودجه نظامی با متحدان اروپایی‌اش دیدار خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، جیمز ماتیس امروز (چهارشنبه) متحدان اروپایی خود را تحت فشار قرار خواهد داد تا همچنان به وعده خود  مبنی بر افزایش بودجه نظامی همراستا با پیشنهاد آمریکا مبنی بر افزایش بودجه نظامی‌اش در اروپا، متعهد باشند.15 کشور از 28 کشور، به جز آمریکا اکنون راهبردی اتخاذ کرده‌اند تا به  اولین معیار مورد توافق ناتو در سال 2014 در واکنش به الحاق کریمه به روسیه نزدیک شوند.

العالم:  کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق با سخنرانی افتتاحیه شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت و با حضور وزیر خارجه ایران آغاز شد.وی طی سخنانی عنوان کرد که حجم تخریب‌ها در عراق پس از حضور گروه‌های تروریستی در این کشور را درک می‌‌کنیم. حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان، عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات، ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق، خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین و نمایندگان دیگر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی نیز در این کنفرانس حضور دارند.

رادیو چین: رهبر کره شمالی بعد از بازگشت هیات عالی‌رتبه کشورش از سفر به کره‌ جنوبی اعلام کرد، خواهان پیشبرد هرچه بیشتر “فضای گرم آشتی و گفت‌وگو” با این کشور است. این در حالی است که آمریکا و کره‌ جنوبی بر لزوم حفظ فشار حداکثری بر کره شمالی و تداوم تحریم این کشور تاکید کرده‌اند. رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستور داده تا تدابیری با هدف تعامل بیشتر بین دو کره بعد از سفر سه روزه هیات عالی‌رتبه حکومت کشورش به کره‌ جنوبی با حضور کیم یو جونگ، خواهر کوچک رهبر کره شمالی، اتخاذ شود.

ان .اچ.کی ژاپن:  مناقشه بر سر جانشینی عامل وخامت روابط میان چین و کره شمالی بوده است. به گزارش ان اچ کی،  اطلاع رسانی یک مقام عالی رتبه چین به کیم جون اون، رهبر فعلی کره شمالی، در مورد طرح جانشینی یک مقام ارشد آن کشور و از میان برداشتن متعاقب آن مقام، آغاز وخیم شدن روابط دوجانبه بوده است

آناتولی ترکیه:  نورالدین جانیکلی، وزیر دفاع ملی ترکیه امروز در چارچوب نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل با جیم ماتیس، همتای آمریکایی خود دیدار خواهد کرد.

تی .آر.تی ترکیه:  حامی آکسوی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت: یونان باید به اقدامات خطزناک خود علیه ترکیه پایان بدهد. آکسوی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه طی سخنانی در رابطه با تنش ایجاد شده با یونان در حوالی صخره های کارداک در دریای اژه اظهار داشت، مستشار وزارتخانه در تماس تلفنی با دبیرکل وزارت خارجه یونان گفتند، افزایش تنش در اژه به نفع هر دو طرف نبوده و طرف یونان باید به این اقدامات خطرناک پایان بدهد.

پارس تودی :  وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد، اسلام آباد به هرگونه حمله احتمالی از سوی هند واکنش جدی نشان خواهد داد.«خرم دستگیرخان» با بیان اینکه مردم و ارتش پاکستان از هر وجب از خاک این کشور دفاع خواهند کرد؛ گفت، هند به جای متهم کردن پاکستان به حملات تروریستی بدون هیچ مدرکی، باید درقبال حمایت ازجاسوسان خود ضد پاکستان پاسخگو باشد.اظهارات وزیر دفاع پاکستان پاسخ به اظهارات اخیر «نیرمالا سیتارامان» Nirmala Sitharaman وزیردفاع هند تلقی می شود که پاکستان را به حمله تلافی جویانه تهدید کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *