جدیدترین مطالب

نمایشگاہ نسخ قرآنی در پاکستان

همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان در اسلام آباد گشایش یافت.

Loading

أحدث المقالات

چرا بایدن عجله چندانی برای واکنش به کله‌شقی‌های نتانیاهو ندارد؟ / ۳ پیش فرض نادرست بایدن درباره رای‌دهندگان یهودی انتخابات آمریکا

برای اسرائیل باید روشن باشد که وقتی حمایت چاک شومر را از دست می‌دهد، یعنی حمایت کل آمریکا را از دست داده است. با این حساب، همچنان به نظر می‌رسد که دولت بایدن تا حدودی نسبت به اقدامات اخیر دولت نیانیاهو بی تفاوت است و عجله چندانی برای واکنش نشان دادن به بی توجهی، کله شقی و بی اعتنایی وی نسبت به منافع آمریکا ندارد.

نمایشگاہ نسخ قرآنی در پاکستان

همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان در اسلام آباد گشایش یافت.

Loading
27 بهمن ماه 1396

رسانه ها ؛ آمادگی ارتش سوریه برای ورود به عفرین و…

۱۳۹۶/۱۱/۲۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اعلام استقرار ارتش سوریه درعفرین، سفر تیلرسون به ترکیه، ورود نظامیان جدید ترکیه به خاک سوریه، احضار وزیر دفاع پاکستان به سنا به خاطر اعزام نیرو به عربستان، موافقت شورای امنیت با نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن، تاکید کره شمالی برتقویت برنامه هسته ای خود ، برگزاری نشست صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر ترکیه در برلین و آغازکنفرانس امنیتی مونیخ ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی:  یک مقام ارتش سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه برای ورود به منطقه عفرین آماده می شود. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  این مقام اداره سیاسی ارتش سوریه که خواست به نامش اشاره نشود ، گفت: هم اکنون هماهنگی با طرفهای محلی در منطقه عفرین در جریان است تا نیروهای ارتش از شمال حلب وارد این منطقه شود.وی افزود : دفاع از خاک سوریه یک حق حاکمیتی و بدیهی است که ارتش سوریه در منطقه عفرین مستقر شود.

الکوثرفارسی:  رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه ای خود در آنکارا مدعی شد هیچ اختلافی بین اهداف ترکیه و آمریکا در سوریه وجود ندارد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رکس تیلرسون امروز در کنفرانس خبری مشترک با همتای ترکیه ای خود افزود: پیشنهاداتی برای حل همه موضوعات مهم و فوری با ترکیه، ارائه کردیم. تیلرسون گفت: به همراه ترکیه تلاش می کنیم به راه حلی دموکراتیک درباره سوریه دست پیدا کنیم.

پارس تودی:  منابع خبری گزارش دادند نیروهای جدید ارتش ترکیه از گذرگاه «کفر لوسین» Kafr Lusein در استان ادلب، شمال غرب سوریه، وارد خاک این کشور شدند.به گزارش پارس تودی؛ رسانه‌های نزدیک به تروریست‌ها در سوریه پنجشنبه‌شب اعلام کردند نیروهای نظامی جدید ترکیه با ده‌ها تجهیزات نظامی و کامیون‌ از شمال استان ادلب وارد خاک سوریه شدند. این نظامیان پس از عبور از مناطق تحت اشغال گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره‌) به سمت شهر معره النعمان Maarrat al-Nu’man در جنوب استان ادلب حرکت کردند.

خبرگزاری صداو سیما:چهارمین نشست شورای مشورتی دالان جنوب با هدف بررسی راهکارهای انتقال گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به اروپا در باکو برگزار شد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از باکو، چهارمین نشست شورای مشورتی دالان جنوب با هدف بررسی راهکارهای انتقال گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به اروپا در باکو برگزار شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزارت خارجه روسیه حضور نیروهای آمریکایی در پایگاه التنف در جنوب سوریه را اشغال‌گری خواند. به گزارش ایسنا، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت، آمریکا ۵۵ کیلومتر مربع از اطراف پایگاه التنف را به اشغال خود درآورده است. التنف منطقه‌ای در شرق سوریه و در مثلث مرزی سوریه-عراق-اردن است که اهمیت استراتژیکی در معادلات جنگ سوریه و دوران پسا جنگ دارد.

خبرگزاری مهر:  رئیس سنای پاکستان، وزیر دفاع این کشور را برای پاره ای از توضیحات در خصوص عدم هماهنگی ارتش با سنای پاکستان برای اعزام نظامیان بیشتر به عربستان به جلسه آینده این مجلس احضار کرد. به گزارش خبرگزاری مهر ، متعاقب اعلام روابط عمومی ارتش پاکستان مبنی بر اعزام نظامیان بیشتر به عربستان سعودی، نمایندگان مجلس پاکستان امروز در سنای این کشور اعتراض خود را به عدم هماهنگی ارتش با مجلس و همچنین عدم اخذ رای اعتماد از این نهاد در این مسئله، اظهار داشتند.

العالم: شورای امنیت سازمان ملل متحد با تعیین «مارتین گریفیتس» به عنوان نماینده ویژه جدید سازمان ملل در امور یمن به جای اسماعیل ولد الشیخ احمد موافقت کرد.به گزارش العالم، اعضای شورای امنیت سازمان ملل بامداد امروز طی نشستی، موافقت خود را با انتخاب « مارتین گریفیتس» به عنوان نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن به جای اسماعیل ولد الشیخ احمد اعلام کردند و بدین ترتیب اقای گریفتیس جایگزین ولد الشیخ می شود.

ان .اچ.کی ژاپن: کره شمالی تاکید کرد برنامه های هسته ای و موشکی اش را به پیش می برد.کره شمالی روز پنچشنبه، به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد تولد کیم جونگ ایل در پیونگ یانگ همایشی برگزار کرد. چه ریُون-هه، معاون رییس رهبر حزب کارگران کره، در این همایش تاکید کرد که کره شمالی باید قاطعانه قابلیت های بازدارنگی هسته ای دفاعی خود را تقویت کند و توسعه و تولید تجهیزات و سخت افزارهای نظامی را به پیش ببرد.

آناتولی ترکیه: صدراعظم آلمان در نشست خبری مشترک خود با نخست‌وزیر ترکیه در برلین، گفت که ترکیه نیز مانند هر کشور دیگری مجبور به تامین منافع امنیتی خود است. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که در برلین میزبان بنعلی یلدریم، نخست‌وزیر ترکیه بود، در نشست خبری مشترک پس از این دیدار با تاکید بر این که ترکیه نیز مانند هر کشور دیگری مجبور به تامین منافع امنیتی خود است، گفت: “در همین چارچوب امیدوارم مشکل موجود با آمریکا در درون ناتو رفع شود”.

تی .آر.تی ترکیه:  کنفرانس امنیتی مونیخ یکی از مهمترین همایش های جهان که طی آن موضوعات امنیتی منطقه ای و جهانی مورد بررسی قرار داده می شود، امروز آغاز می شود.در این کنفرانس که امسال 54 امین آن برگزار شده و تا 18 ام فوریه ادامه خواهد یافت، بهمراه روسای حکومت و دولت 21 کشور، وزرای خارجه و دفاع بیش از 80 کشور شرکت خواهند کرد.

دویچه وله : وزیر دفاع آلمان خواستار تاسیس مرکز فرماندهی ناتو در آلمان شد.ناتو در نظر دارد در شرایط بحرانی سریع‌تر واکنش نشان دهد و به همین دلیل دو مرکز فرماندهی در اروپا داشته باشد. خانم اورزولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان، پیشنهاد کرده است که مرکز فرماندهی جدید ناتو در آلمان تاسیس شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *