جدیدترین مطالب

قدردانی اردن از تلاش ایران برای توقف جنگ علیه غزه

ایمن الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

Loading

أحدث المقالات

قدردانی اردن از تلاش ایران برای توقف جنگ علیه غزه

ایمن الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

Loading
10 اسفند ماه 1396

رسانه ها ؛ ضرب شست نظامی پوتین به آمریکا و…

۱۳۹۶/۱۲/۱۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار هسته ای پوتین به آمریکا،تهدید موشکی چین بر سر پایگاه‌های نظامی آمریکا، افشای پایگاه های نظامی واشنگتن در سوریه ، عملیاتی شدن اولین رئاکتور هسته ای امارات، تهدید اصلی روسیه به روایت پوتین، ترمیم حزب کمونیست چین ، آغاز مذاکرات حل اختلافات ترکیه و آمریکا، حمله سایبری به نهادهای آلمانی و اقدام آمریکا در آموزش کاربرد سلاح هسته‌ای به اروپا برای مقابله با روسیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ایرنا:  رئیس جمهوری روسیه امروز پنجشنبه در حالی طبق قانون اساسی این کشور در جمع مقام های اجرایی، قضایی، نظامی و مذهبی گزارش یک ساله روسیه و سوگیری داخلی و خارجی این کشور را تشریح کرد که در واقع ضرب شستی نظامی به آمریکا به عنوان قوی ترین ارتش جهان بود. ولادیمیر پوتین با بیان اینکه روسیه تسلیحات راهبردی بی نظیر در جهان دارد، گفت: موشک های قاره پیمای روسی از سد هر گونه سامانه پدافند موشکی عبور می کند و سامانه آمریکایی نیز در برابر آن ناتوان هستند.

خبرگزاری فارس: رسانه‌های چینی برای اولین بار ویدئویی را از شلیک نسل جدید موشک‌های کروز اتمی که قادرند پایگاه‌های نظامی آمریکا در شرق آسیا را هدف قرار دهند، منتشر کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، رسانه رسمی چین روز پنج‌شنبه ویدیویی را از شلیک موشک کروز «دی‌اف ۱۰» که گفته می‌شود قادر است تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در ژاپن و کره جنوبی را هدف قرار دهد، منتشر کرد.موشک دی‌اف-۱۰ معروف به «شمشیر بلند» (چانگ جیان)، قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای تا وزن ۵۰۰ کیلوگرم تا مسافت ۱۵۰۰ کیلومتر را دارد و می‌تواند روی کامیون‌های حمل موشک، زیردریایی یا کشتی‌های جنگی مستقر شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  یک مقام شورای امنیت روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، آمریکا ۲۰ پایگاه نظامی در سوریه ایجاد کرده است.به گزارش ایسنا، یک مسئول شورای امنیت روسیه با تاکید بر اینکه آمریکا با جدیدترین سلاح‌ها به کردها کمک می‌کند، تصریح کرد، آمریکا حدود ۲۰ پایگاه نظامی در سوریه در مناطق تحت کنترل کردها ایجاد کرده است.

الکوثرفارسی: پایگاه های ارتباط اجتماعی و رسانه‌های سوریه اعلام کردند یک گروه مسلح در رقه از تشکیل «مقاومت مردمی در رقه» برای مقابله با اشغالگری آمریکا در این شهر خبر داد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گروه یاد شده با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه های ارتباط اجتماعی متعهد شد از شهر رقه در برابر نظامیان آمریکایی دفاع کند و در برابر همه نیروهای هم پیمان با آنان بایستد.

خبرگزاری صداوسیما:  امارات که چهارمین تولید کننده نفت خام در خاورمیانه است درصدد ساخت رئاکتورهای هسته ای برای تنوع بخشی به اقتصاد خود و کاهش وابستگی به نفت است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از بلومبرگ؛ شرکت انرژی هسته ای امارات عربی متحده از انجام آزمایشی خبر داد که به زودی اولین رئاکتور امارات عربی متحده را عملیاتی می کند. امارات این رئاکتور را با همکاری کره جنوبی می سازد.

اسپوتنیک روسیه:  رئیس جمهور روسیه، عقب افتادگی را تهدیدی جدی برای این کشور دانست و گفت باید بر آن غلبه کرد. به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود خطاب به پارلمان این کشور گفت: عقب ماندگی تهدید اصلی و دشمن ما است. اگر وضعیت را تغییر ندهیم، ناگزیر آن را تشدید خواهیم کرد.

رادیو چین: یو جیان هوا نماینده چین در دفتر سازمان ملل و دیگر سازمان ها در ژنو در سی و هفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل از طرفین دعوت کرد تا جامعه با سرنوشت مشترک بشر و یک سیستم جهانی عادلانه، با درهای باز و فراگیر مدیریت حقوق بشر ایجاد کنند. یو جیان هوا در این سخنرانی یادآور شد: حقوق بشر یک روند توسعه پر هرج و مرج داشته اما پیشرفت های زیادی نیز به دست آورده و در آینده نیز انتظارات و چالش های زیادی منتظر ما است.

ان .اچ.کی ژاپن: حزب حاکم کمونیست چین تصویب کرد که فهرستی از نامزدهای پیشنهادی برای هدایت این کشور در جلسه آتی «کنگره ملی خلق» ارایه شوند.خبرگزای دولتی شینهوای چین اعلام کرد که «کمیته مرکزی» این حزب، طرح های مربوط به ترمیم دولت و اصلاحات سازمانی در دولت را روز چهارشنبه در پایان نشست عمومی سه روزه خود به تصویب رساند.انتظار می رود که این کنگره محدودیت ۱۰ ساله برای طول دوره ریاست جمهوری در این کشور را لغو کند که منجر به تسلط بیشتر «شی» بر قدرت خواهد شد.

آناتولی ترکیه: اولین نشست از مذاکرات فنی میان ترکیه و آمریکا جهت حل و فصل اختلافات موجود در مورد مبارزه با گروه  فتو، عراق و سوریه 8 تا 9 مارس سال جاری در آمریکا برگزار خواهد شد.بر اساس اعلام این مقامات طی سفر رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا به آنکارا به منظور عادی‌سازی روابط دو جانبه درباره مسایل سوریه، فتو و عراق سه کمیته تشکیل شده است.

تی .آر.تی ترکیه: معاون نخست وزیر ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی در مجلس کبیر ملت ترکیه اعلام کرد: قعطنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس در سوریه، تاثیری بر عملیات شاخه زیتون نخواهد گذاشت.وی تصریح کرد:از دیدگاه ما این عملیات خارج از چارچوب آتش‌بس مذکور است. برداشت ما روشن است. سخنگویان آمریکا متن قطعنامه را خوب مطالعه نکرده اند. اگر دوباره بخوانند مفید خواهد بود.

دویچه وله :  هکرها موفق شدند دیوارهای ایمنی وزارت‌خانه‌های امور خارجه و دفاع آلمان را بشکنند.به گزارش خبرگزاری آلمان هکرهای خارجی موفق شده‌اند به شبکه اطلاعاتی بایگانی فدرال آلمان و منابع امنیتی این کشور، که گفته می‌شد از ایمنی بالایی برخوردار هستند، نفوذ کنند و احتمالا موفق شده‌اند اطلاعاتی را نیز به دست آورند.منابع امنیتی آلمان می‌گویند این اقدام باید توسط جاسوسان سایبری یک گروه روسی به نام “APT28” انجام شده باشد و این جاسوسان موفق شده‌اند به اسناد وزارت‌خانه‌های امور خارجه و دفاع آلمان دست یابند.

پارس تودی :  سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خلع سلاح در ژنو اعلام کرد آمریکا، اروپایی ها را برای استفاده از سلاح هسته ای ضد روسیه آماده می کند.در این راستا نظامیان آمریکایی، ارتش های کشورهای اروپایی را برای استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی علیه روسیه آموزش می دهند. مسکو مدتهاست که به ادامه استقرار تسلیحات هسته ای تاکتیکی آمریکا دراروپا اعتراض می کند.از دیدگاه روسها، استقراراین تسلیحات در اروپا به همراه اقدامات تنش آمیزهسته ای اعضای اروپایی ناتو و آمریکا در روند خلع سلاح هسته ای در اروپا مانع ایجاد می کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *