جدیدترین مطالب

طرح خطرناک غرب برای آینده غزه

طرح خطرناک غرب برای آینده غزه

به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار و جنایت ۸ ماهه خود به دنبال کلید زدن صفحه آخر کتاب تراژدی بشریت در نوار غزه است. علی رغم تمامی درخواست‌های منطقه‌ای و بین المللی از نتانیاهو برای عدم حمله به رفح، اشغالگران با انجام تدابیری خود را برای عملیات زمینی گسترده و تجاوز به جنوبی ترین شهر باریکه غزه آماده می‌کنند. طبق برآوردها و همچنین هشدار تحلیلگران و ناظران در صورت آغاز این تجاوز موج دیگری از کشتار مردم فلسطین به دلیل تجمع و تراکم زیاد فلسطینیان در این شهر رقم خواهد خورد.

پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان

رئیس جمهور کشورمان در پایان سفر دو روزه خود به پاکستان در آخرین برنامه خود، در جمع فعالان اقتصادی، فرهنگی و دینی شهر کراچی که به میزبانی سروزیر و دولت محلی ایالت سند برگزار شده بود، حضور پیدا کرد.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

ترکیه، جدی ترین رقیب ایران در عراق

ترکیه، جدی ترین رقیب ایران در عراق

محمد صالح صدقیان می گوید: من بارها طی سال‌های گذشته، هم در اتاق بازرگانی ایران و عراق و هم در وزارت صنعت و معدن و تجارت به این نکته اشاره کردم که تجار ایرانی باید توجه خاصی روی کالاهای صادراتی خود به عراق داشته باشند. باید کیفیت مواد به کار رفته و بسته‌بندی آن قابلیت رقابت با محصولات دیگر به خصوص محصولات ترکیه‌ای را داشته باشد. شما خودتان یک سر به اتاق بازرگانی ایران و عراق بزنید و ببینید که میزان مشکلات و چالش های تجار عراقی و ایرانی چقدر زیاد است؛ از بسته‌بندی نامرغوب و کالاهای بی‌کیفیت تا محصولات تاریخ مصرف گذشته گرفته و مسئله تبادل ارزی و بانکی و پولی و هزار مسئله دیگر؛ طبیعتاً تاجر عراقی در این شرایط رغبت پیدا می‌کند که به سمت تجارت با ترکیه برود تا هم سرمایه‌اش حفظ شود و هم محدودیت‌ها و چالش‌ها و مشکلات تجارت با بازرگانان ایرانی را ندارد. من شخصاً در جریان این موضوعات و مشکلات هستم.

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

نخست وزیر انگلیس با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد.

Loading

أحدث المقالات

خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه

طبق اطلاعات رسانه‌های داخلی، دبیر شورای امنیت ارمنستان برای شرکت در نشست بین‌المللی در بالاترین سطح امنیتی در سن پترزبورگ، به روسیه سفر نخواهد کرد، البته جزییات این تصمیم فاش نشده است.

Loading
16 اسفند ماه 1396

رسانه ها ؛ تاکید کره جنوبی بر مذاکره با پیونگ یانگ و…

۱۳۹۶/۱۲/۱۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: درخواست مصرانه کره جنوبی از آمریکا برای گفتگو باپیونگ یانگ، تاکید کیم جونگ اون بر اتحاد دو کره ، استقبال ترامپ از "پیشرفت‌های احتمالی" در مذاکره با کره شمالی، ادعای نتانیاهو در ایپک برای فرار از اتهام فساد مالی،ابراز نگرانی نشت هسته‌ای تاسیسات دیمونا، مخالفت مصر با توافق قرن ، واکنش روسیه به عملیات ارتش سوریه در غوطه شرقی ، گفتگوی روسای جمهور ترکیه و روسیه درباره سوریه، افشای ماموریت حریری پس از سفر ریاض، واکنش پوتین به گنجاندن روسیه، ایران و کره شمالی در یک فهرست تحریمی ، کنفرانس بین المللی صلح افغانستان در تاشکند و ابراز نگرانی سازمان ملل از حوادث خشونت بار سریلانکا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

ان اچ کی ژاپن: کره جنوبی مصرانه از آمریکا خواستار گفت و گو با پیونگ یانگ شد. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جه – این، رییس جمهور کره جنوبی قرار است که در اواخر ماه آوریل یک نشست سران برگزار کنند.  سئول اذعان کرد که کره شمالی تعهدش برای عاری ساختن شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای را تایید کرده است.

یورونیوز:  کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دیدار با هیات عالی‌رتبه کره جنوبی، از عزم پیونگ‌یانگ برای ایجاد تاریخی نوین در اتحاد دو کره سخن گفت. به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم روز دوشنبه در ضیافت شامی از گروه اعزامی از سوی مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی «به گرمی» استقبال کرد. چونگ ایویی یونگ، رئیس دفتر امنیت ملی و سو هون، رئیس سرویس اطلاعات کره جنوبی از جمله افرادی بودند که در دیدار با رهبر کره شمالی شرکت داشتند.

دویچه وله:  رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ از پیام‌های آشتی‌جویانه کره شمالی که در گفت‌وگو با مقام‌های کره جنوبی ابراز شده استقبال کرد و آن را “پیشرفت احتمالی” در مسیر مذاکره با این کشور خواند.ترامپ با اشاره به مذاکرات اخیر مقام‌های ارشد کره جنوبی با رهبر کره شمالی، کیم یونگ اون در یک پیام توئیتری تاکید کرد که برای نخستین بار پس از سال‌ها همه طرف‌ها برای هموار کردن مسیر گفت‌وگو به طور جدی تلاش می‌کنند.

خبرگزاری صداو سیما:  سخنگوی رسانه ای جنبش فلسطینی فتح گفت آمریکا و اسرائیل اهمیتی برای صلح قائل نیستند و ادعاهای اخیر ترامپ و نتانیاهو برای فرار از مشکلات داخلی و بین المللی آنهاست. زیاد خلیل ابوزیاد سخنگوی رسانه ای بین المللی جنبش فتح از قدس اشغالی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی گفت: سخنان ترامپ واقعی نیست و گمان می کنم او با این سخنان می خواهد از بحران بین المللی که پس از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل دامنگیر او شده است رهایی یابد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  منابع صهیونیستی با توجه به فرسوده شدن نیروگاه هسته‌ای دیمونا از احتمال نشت مواد رادیو اکتیو و ایجاد آلودگی گسترده در صحرای نقب ابراز نگرانی می‌کنند.به گزارش ایسنا، طبق نتایج پژوهشی اسرائیلی در منطقه محل قرار گرفتن نیروگاه هسته‌ای دیمونا در صحرای نقب، احتمال نشت تشعشعات رادیواکتیو از راکتور این نیروگاه و نیز محل تخلیه زباله‌های سوختی وجود دارد و این مساله می‌تواند موجب آلودگی محیط زیست و زنجیره غذایی شود.

 خبرگزاری مهر:  منابع فلسطینی اعلام کردند که رئیس سازمان اطلاعات عمومی مصر در دیدار اخیر با هنیه به او اطمینان داده که قاهره به صورت قاطع با طرح آمریکا درباره فلسطین موسوم به «توافق قرن» مخالف است. منابع فلسطینی به روزنامه الحیات عربستان چاپ لندن گفته اند که مصر در پیامی به حماس مخالفت قاطع خود با «توافق قرن» برای صلح میان اسرائیل و فلسطین را ابلاغ کرده است.

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر حمایت مسکو از عملیات نظامی ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق و در تطابق کامل با قطعنامه اخیر شورای امنیت تأکید کرد.به گزارش خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه تأکید کرد، عملیات ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق در تطابق کامل با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل انجام می‌گیرد و روسیه از این عملیات حمایت می‌کند.

الکوثرفارسی: روسای جمهور ترکیه و روسیه سه شنبه شب تلفنی گفتگو و تازه ترین تحولات سوریه را بررسی کردند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین درباره تحولات سوریه و در راس آن فاجعه انسانی در غوطه شرقی در ریف دمشق گفتگو کردند. منابع آگاه در ریاست جمهوری ترکیه اعلام کردند اردوغان و پوتین در این گفتگو بر اهمیت تلاش های مشترک روسیه ، ترکیه و ایران برای هماهنگی کامل درباره آتش بس در غوطه شرقی بر اساس قطعنامه شورای امنیت تاکید کردند.

 العالم:  روزنامه لبنانی الاخبار فاش کرد:سعدالحریری نخست وزیرلبنان پس از سفر اخیر به ریاض و بازگشت ازعربستان ماموریت یافت تا با جذب همپیمانانی جدید و تشکیل ائتلاف ها، حزب الله را در عرصه سیاسی لبنان در آستانه انتخابات پارلمانی ماه می (اردیبهشت) منزوی کند. روزنامه الاخبار  نوشت : سعد الحریری در حالی از ریاض بازگشته که تغییری در استراتژی داخلی و ائتلاف های او که در جهت منافع جریان المستقبل است به وجود نیامده و به رغم اینکه پیش بینی می شد که این جریان روابط خود را با جریان آزاد ملی و ائتلاف نیروهای لبنان قطع کند اما تنش ها میان این طرف تا حدی فروکش کرده است.

اسپوتنیک روسیه: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه معتقد است ایالات متحده با اعمال تحریم های همزمان علیه روسیه، ایران و کره شمالی، دشمن نامیدن این کشورها و بپا کردن سرو صدا به این خاطر ضعف و بی کفایتی خود را نشان داده است. به گزارش اسپوتنیک، پوتین ضمن بیان این مطلب تاکید کرد روسیه با جمع کردن ترکیه و ایران در پشت یک میز به هیچ وجه ابتکارعمل را در روند حل و فصل درگیری سوریه از امریکا نگرفته است.

آناتولی ترکیه:  وزارت امور خارجه ازبکستان از برگزاری «کنفرانس بین المللی روند صلح افغانستان، همکاری امنیتی و منطقه‌ای» در روزهای 27 و 28 ماه جاری میلادی در تاشکند پایتخت این کشور خبر داد. وزارت امور خارجه ازبکستان طی اطلاعیه ای اعلام کرد: «کنفرانس بین‌المللی روند صلح افغانستان، همکاری امنیتی و منطقه‌ای» در روزهای 27 و 28 ماه جاری با حضور شوکت میرضیایف و اشرف غنی روسای جمهور دو کشور در شهر تاشکند آغاز خواهد شد.قرار است وزرای امور خارجه ترکیه، چین، پاکستان، روسیه، آلمان، انگلستان، هند، ایران، آمریکا، ایتالیا، فرانسه، قزاقستان، قرقزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی و عربستان سعودی نیز در این کنفرانس حضور یابند.

تی .آر.تی ترکیه:  سازمان ملل متحد، از بروز حوادث خشونت بار در سریلانکا که مسلمانان را مورد هدف قرار داده است، ابراز نگرانی کرد. استفان دوژاریک سخنگوی سازمان ملل متحد در مصاحبه مطبوعاتی روزانه خود اظهار داشت: از ادامه حوادث خشونت بار در سریلانکا بسیار نگران هستیم.

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *