جدیدترین مطالب

نشست شورای امنیت درباره غزه 

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور به کار گیری بالاترین سطح از ظرفیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به منظور پایان دادن به بحران در غزه وارد نیویورک شد.

ورود وزیر امور خارجه به نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، وارد نیویورک شد.

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

رضا مقاتلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: اقدام استراتژیک ایران در عدم شتابزدگی در اتخاذ تصمیماتش را می توان از دیدگاه عقلانیت و از منظر منافع ملی شایسته ی حمایت جمعی دانست و بر تلاش ها برای عدم قرار گرفتن در زمین و طراحی شطرنجی اسرائیل و کابینه ی جنگ طلب نتانیاهو مراقبت جدی کرد.

به روایت یک چوپان دروغگو

رژیمِ صهیونیستی در یکی از آخرین حملاتِ خود، مسجدِ فاخُورِه در شمالِ غزه را هم، تخریب کرد.

Loading

أحدث المقالات

کارشناس: اسرائیل ایران را مجبور به پاسخ نظامی کرد

سرگئی میخیف، کارشناس سیاسی روس ابراز عقیده کرد ، تل آویو در نتیجه حمله تحریک آمیز به کنسولگری ایران در دمشق، ایران را مجبور به واکنش نظامی کرده و آمریکا را مجبور ساخت تا فعالانه تر در درگیری شرکت کند و تهران نشان داد که دوران مصونیت اسرائیل به پایان رسیده است.

کارشناس: اسرائیل ایران را مجبور به پاسخ نظامی کرد

سرگئی میخیف، کارشناس سیاسی روس ابراز عقیده کرد ، تل آویو در نتیجه حمله تحریک آمیز به کنسولگری ایران در دمشق، ایران را مجبور به واکنش نظامی کرده و آمریکا را مجبور ساخت تا فعالانه تر در درگیری شرکت کند و تهران نشان داد که دوران مصونیت اسرائیل به پایان رسیده است.

Loading
18اسفند ماه 1396

رسانه ها ؛ توافق رهبران آمریکا و کره شمالی برای دیدار با یکدیگر و…

۱۳۹۶/۱۲/۱۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تایید دیدار ترامپ و کیم جونگ اون درماه می، استقبال چین از دیدار «ترامپ» و «اون» ، تصویب مصوبه تعرفه تجاری آلومینیوم و فولاد آمریکا ضداروپا، واکنش اروپا و چین به تعرفه های گمرکی آمریکا، ابراز نگرانی اسقف اعظم انگلیس از بحران انسانی یمن، واکنش بسیج مردمی عراق به سخنان وزیر خارجه ترکیه، موافقت آمریکا با فروش تجهیزات نظامی به قطر، شرط دوحه برای از سرگیری روابط با ائتلاف ضد قطر، قدردانی نتانیاهو از خوش خدمتی «نیکی هیلی»، تلاش چین برای تبدیل یوآن به ارز جهان و برگزاری مذاکرات فنی ترکیه و آمریکا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

ان .اچ.کی ژاپن:   یکی از مقامات بلندپایه دولت کره جنوبی که اکنون در واشنگتن به سر می برد، مى گوید که دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، موافقت کرده اند تا یک نشست سران برگزار کنند. چونگ وى-یونگ، رییس دفتر امنیت ملی کره جنوبی، روز پنجشنبه پس از دیدار با ترامپ در کاخ سفید با خبرنگاران صحبت کرد.

خبرگزاری مهر:  دولت چین با استقبال از تصمیم رهبران کره شمالی و آمریکا برای دیدار با یکدیگر، برخورداری از شهامت سیاسی را لازمه عملی شدت چنین تصمیمی عنوان کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، چین امروز جمعه از سیگنال‎های مثبتی که از جانب کره شمالی و آمریکا ارائه می‌شود، استقبال کرد و خواستار شهامت سیاسی از سوی طرفین شد.

خبرگزاری صداوسیما:   دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مصوبه تعرفه تجاری آلومینیوم و فولاد را امضا کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی اعلام کرد تعرفه واردات برای فولاد 25 درصد و برای آلومینیوم 10 درصد خواهد بود. این تعرفه‌ها از 15 روز دیگر آغاز می شود.

تی .آر.تی ترکیه:  اتحادیه اروپا خواستار عدم اجرای تعرفه های گمرکی به فولاد و آلومینیوم وارداتی از سوی آمریکا گردید. سیسیلیا مالمستروم از مسئولان تجارت کمیسیون اتحادیه اروپا در واکنش به اقدام دولت آمریکا مبنی بر وضع کردن تعرفه‌ گمرکی برای واردات فولاد و آلومینیوم با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در صفحات اجتماعی اظهار داشت: ما معتقدیم اتحادیه اروپا یک متحد نزدیک ایالات متحده است و باید از این اقدامات مستثنی شویم.

رادیو چین: یکی از مقامات وزارت بازرگانی چین روز جمعه 9 مارس با اشاره به اعلام تعرفه‌های سنگین آمریکا بر واردات فولاد، آهن و آلومینیوم اعلام کرد: آمریکا به بهانه امنیت ملی این اقدام حمایت‌گرایانه تجاری را صورت داده است. چین بر اساس برآورد خسارات خود ناشی از این اقدام، برای دفاع از منافع خود تدابیر مقتدرانه در پیش می گیرد.

خبرگزاری ایرنا:  عالی‌ترین مقام روحانی کلیسای رسمی انگلیس در دیدار با ولیعهد عربستان در کاخ لمبث لندن نسبت به بحران انسانی در یمن ابراز نگرانی کرد. به گزارش ایرنا، سخنگوی کاخ لمبث گفت که در این دیدار «جاستین ولبی» اسقف اعظم انگلیس در گفت‌وگوی صریح از «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان خواسته تا برای برطرف کردن درد و رنج مردم یمن و پایان درگیری‌ها در این کشور تمام اقدامات ممکن را صورت دهد.

الکوثرفارسی: کریم النوری از فرماندهان بسیج مردمی عراق اعلام کرد بسیج مردمی به ترکیه اجازه هیچ گونه تجاوزی به مرزهای این کشور را نخواهد داد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کریم النوری در واکنش به اظهارات دیروز مولود چاووش اوغلو وزیرخارجه ترکیه که از انجام عملیات زیتون2 در خاک عراق بعد از عملیات عفرین سخن گفت، تاکید کرد: اینگونه اظهارات به منزله تجاوز به مرزهای عراق است.النوری افزود: هماهنگی با ترکیه در زمینه حاکمیت عراق غیر ممکن است.

دویچه وله: دولت آمریکا دیروز با فروش تجهیزات نظامی به ارزش ۱۹۷ میلیون دلار به قطر موافقت کرد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، قطر تصمیم دارد با این تجهیزات فن‌آوری مرکز عملیات نیروی هوایی خود را مدرن کرده و بر کارآمدی و ظرفیت عملکرد این مرکز بیافزاید.تنها سه دقیقه پس از تصویب فروش تجهیزات یادشده به قطر، دولت آمریکا سفارش فروش موشک‌های هوا به هوا به امارات متحده عربی را نیز به مبلغ  ۲۷۰ میلیون دلار تصویب کرد.

پارس تودی:  وزیر دفاع قطر برای از سرگیری روابط دوحه با ائتلاف ضد قطری به رهبری عربستان سعودی، شرط تعیین کرد.به گزارش پارس تودی، «خالد بن محمد العطیه» وزیردفاع  قطر پنجشنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد، کشورش در صورتی حاضر است به بحران ایجاد شده بین کشورهای عربی خلیج فارس پایان دهد که کشورهای تحریم کننده دوحه، در گام اول بابت هک کردن سایت خبرگزاری رسمی قطر (قنا) عذرخواهی کنند.

العالم: نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تمجید از نماینده آمریکا در سازمان ملل به خاطر حمایت بی دریغش از اسرائیل، او را «هیلی طوفانی» خواند! «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاهی در محل سازمان ملل با نام «تاریخ سه هزار ساله: یهودیان در اورشلیم (قدس)» به سفر چند روزه خود به آمریکا و دیدار با مقامات بلندپایه سیاسی و تجاری این کشور از جمله نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد اشاره کرد.

آناتولی ترکیه:  ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از زمان آغاز عملیات شاخه زیتون تاکنون 3149 تن از تروریست‌های ی.پ.گ/پ.ک.ک-داعش در عفرین از پای درآمدند. پ.ک.ک/ک.ج.ک/پ.ی.د- ی.پ.گ و داعش با پشتیبانی نیروهایی هوایی و زمینی ارتش ترکیه ادامه دارد.

اسپوتنیک روسیه: مقامات چین به تلاش های خود برای بین المللی کردن یوآن از جمله از طریق ادامه روند گشایش بازار مالی خود ادامه می دهند.به گزارش اسپوتنیک، ژو ژیائوچان، رئیس بانک مرکزی چین این مطلب را در یک کنفرانس خبری ضمن بیان این مطلب خاطرنشان ساخت یوآن در سبد ارزهای ذخیره  SDR گنجانده شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مذاکرات میان مقامات آمریکایی و ترکیه در واشنگتن آغاز شد. در این مذاکرات مسائل مختلفی از جمله سوریه و عملیات ترکیه در عفرین مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *