جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

نیویورک – ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد اما گفت که تمام قطعنامه های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ اجرا می شود.

هدایت جنگ در دو سوی میدان غزه

چهار هفته از آغاز دفاع مشروع ملت فلسطین در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی در قالب طوفان الاقصی می‌گذرد و هر روز ابعاد جدیدی از این جنگ آشکار می‌‌شود. آنچه در میدان نبرد همچنان مطرح بوده این سؤال است که هدایت جنگ در دو سوی میدان به دست کیست؟

Loading
7خردادماه 1398

رسانه ها ؛ شکست مذاکرات نتانیاهو با لیبرمن درباره تشکیل کابینه و…

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: شکست کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی، برگزاری نشست ویژه رهبران اروپا در بروکسل، آینده مبهم دولت آنگلا مرکل، انحلال کابینه دولت در اتریش، تاکید مادورو برحل بحران ونزوئلا از راه سیاسی ، سفر سرپرست پنتاگون به جنوب شرق آسیا، ورود هیاتی از طالبان به مسکو ، شدید درگیری‌ها در حومه پایتخت لیبی و هشدار سازمان ملل، درخواست ترامپ برای موازنه تجاری با توکیو، مخالفت شدید چین با هرگونه ارتباط مقام‎های رسمی آمریکا با تایوان ، آماده سازی های نهایی برای دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبران ایران و تحریم نشست بحرین ازسوی چین و روسیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی:  نخست وزیر رژیم صهیونیستی از شکست مذاکراتش با وزیر جنگ سابق این رژیم در خصوص تشکیل کابینه ائتلافی خبر داد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از عرب ۴۸، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که مذاکراتش با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق این رژیم درباره تشکیل کابینه ائتلافی شکست خورده است. وی تاکید کرد: متاسفانه تا الان نتوانستم لیبرمن را برای مشارکت در دولت ائتلافی و جلوگیری از برگزاری انتخابات جدید قانع کنم.

 خبرگزاری مهر:  رهبران کشورهای اروپایی امشب در نشستی ویژه در بروکسل علاوه بر بررسی آینده اروپا با توجه به انتخابات اخیر درباره گزینه های ریاست کمیسیون اروپا نیز گفتگو می کنند.به گزارش خبرگزاری مهر ، رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا امشب در بروکسل گرد هم می آیند تا بر اساس نتایج انتخابات پارلمان اروپا درباره آینده اروپا بحث و گفتگو کنند.انتخاب رئیس کمیسیون اروپا از دیگر موضوعاتی است که قرار است در نشست امشب به آن پرداخته شود.

دویچه وله : در انتخابات پارلمان اروپا در آلمان طرفداران اتحادیه اروپا برنده هستند، اما ستاره بخت یک حزب بزرگ از این جناح در حال افول است که این می‌تواند به انحلال دولت ائتلافی آلمان بیانجامد. این یکشنبه (۲۶ مه / ۵ خرداد) برای سوسیال‌دموکرات‌های آلمان روزی فاجعه‌بار محسوب می‌شود. آرای قدیمی‌ترین حزب دموکراتیک آلمان در انتخابات پارلمان اروپا به زیر ۱۶ درصد رسید.

آناتولی ترکیه:  کابینه دولت اتریش به ریاست سباستین کورتس به دلیل عدم کسب رای اعتماد از پارلمان این کشور منحل شد. دولت موقت اتریش پس از ماجرای رسوایی معاون صدراعظم که به فروپاشی ائتلاف دولت و تصمیم برای برگزاری انتخابات زودرس در سپتامبر منجر شد کشور را اداره می کرد.

خبرگزاری صداو سیما: رئیس جمهور ونزوئلا پیش از دیدار نمایندگان دولت با نمایندگان مخالفان در اسلو، برای پایان دادن به بحران سیاسی در این کشور بر حسن نیت خود تاکید کرد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ­نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا روز دوشنبه پیش از دیدار نمایندگان دولت با نمایندگان مخالفان در اسلو، پایتخت نروژ در چارچوب میانجیگری نروژ برای پایان دادن به بحران سیاسی در این کشور بر حسن نیت خود تاکید کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  سرپرست وزارت دفاع آمریکا از امروز (سه‌شنبه) تا دوشنبه هفته آتی (۱۳ خرداد) تور آسیایی به کشورهایی از جمله اندونزی، سنگاپور،‌ کره‌جنوبی و ژاپن را آغاز می‌کند.به گزارش ایسنا ، پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در نشست‌های دوجانبه و چندجانبه با مقام‌های دفاعی ارشد این کشورها دوباره بر روابط دفاعی تاکید خواهد کرد. شاناهان اول ژوئن در نشست دفاعی سالانه سنگاپور موسوم به “گفت‌وگوی شانگری-لا” شرکت می‌کند.

خبرگزاری ایرنا: گروه طالبان که تاکنون در دو نشست افغانستان در مسکو برای رسیدن به صلح شرکت کرده است برای گفتگو  با مقامات روسیه وارد مسکو شد. خبرگزاری اینترفاکس روسیه  اعلام کرد قرار است کنفرانسی به مناسبت یکصدمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک میان روسیه و افغانستان امروز سه شنبه برگزار  شود.علاوه بر این، هیات طالبان در بحث های پیرامون آینده افغانستان با شرکت شماری از سیاستمداران افغان در کنفرانسی که فردا چهارشنبه در مسکو برگزار خواهد شد قرار است شرکت کند.

العالم:  هم‌زمان با گسترش دامنه درگیری‌ بین‌ نیروهای شرق لیبی و نیروهای دولت وفاق ملی، سازمان ملل درباره تبدیل شدن این کشور به جولانگاه گروه‌های افراطی هشدار داد. درگیری‌ها در حومه طرابلس همچنان ادامه دارد و در همین ارتباط سازمان ملل درباره تبدیل شدن کشور به صحنه‌ای برای گروه‌های افراطی هشدار داد.

خبرگزاری فارس:  «حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه برخی گزارش‌ها درباره اینکه واشنگتن به آنکارا درباره خرید سامانه «اس ۴۰۰» اولتیماتوم دو هفته‌ای داده است را رد کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، حلوسی آکار وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه با «هابر تُرک»، گزارش‌های روز دوشنبه (دیروز) برخی رسانه‌ها درباره اینکه آمریکا به ترکیه درباره خرید اس ۴۰۰ اولتیماتوم دو هفته‌ای داده را رد کرد. این مقام ارشد ترکیه‌ای تاکید کرد که کشورش چنین اولتیماتومی از سوی آمریکا درباره خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه دریافت نکرده است.

یورونیوز:  دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که روز دوشنبه و در جریان یک سفر رسمی چهار روزه وارد توکیو، پایتخت ژاپن شده از صاحبان سرمایه ژاپنی و صاحبان کسب و کار در این کشور دعوت کرد تا سرمایه‌گذاری خود را در ایالات متحده افزایش دهند. ترامپ که در جمع مدیران ارشد شرکت های بزرگ ژاپنی از جمله تویوتا، نیسان و هوندا سخن می‌گفت، از آنان خواست تا با بهره مندی از شرایط مساعد اقتصادی که سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا برای حصول به اشتغال کامل به اجرا گذاشته بهره‌مند شوند و با حضور بیشتر در اقتصاد آمریکا موفقیت‌های بیشتری برای خود رقم بزنند.

رادیو چین:  لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی این وزارتخانه گفت که چین قاطعانه با هر گونه ارتباط مقام‎های رسمی آمریکا با تایوان مخالفت می‎کند. وی از آمریکا خواست محتاطانه با مسائل مربوط به تایوان برخورد کند تا از تاثیرات مفنی بر روابط چین و آمریکا و همکاری‌های دو طرف در زمینه‌های مهم جلوگیری شود.

ان .اچ.کی ژاپن: مقامات دولت ژاپن در حال انجام آخرین تمهیدات برای سفر ماه آینده نخست وزیر شینزو آبه به تهران و دیدار با رهبران این کشور هستند.آبه روز دوشنبه در توکیو در دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بار دیگر عزمش برای میانجیگری بین آمریکا و ایران را اعلام کرد.

پارس تودی : سفیر چین در فلسطین در دیدار “نبیل شعث” مشاور امور بین الملل رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، پکن و مسکو در نشست بحرین شرکت نخواهند کرد.به گزارش پارس تودی، “گو وی” Guo Wei تصریح کرد، تحریم نشست بحرین درباره فلسطین در چارچوب توافق دوجانبه چین و روسیه صورت گرفته است.نشست بحرین که نخستین مرحله اجرای معامله قرن خواهد بود، قرار است در روزهای 25 و 26 ژوئن در منامه برگزار شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *