جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

Loading
28 اسفند ماه 1396

رسانه ها ؛ ورود ارتش ترکیه به خاک عراق و…

۱۳۹۶/۱۲/۲۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ورود ارتش ترکیه به خاک عراق بعد از اشغال عفرین، پیروزی قاطع پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، تاکید وزیر خارجه جدید آلمان برگفتگوی اروپا با مسکو، احتمال تاخیر در خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، مانور دریایی قطر و پاکستان برای حفاظت از میادین نفت و گاز، نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا ،پایان نشست ویژه سران اتحادیه آسه آن و استرالیا، برگزاری نشست امنیتی ژاپن، آمریکا و کره جنوبی، افشای کانال سری ارتباطی بین آمریکا و کره شمالی و نامه سناتورهای آمریکایی به ترامپ برای جلوگیری از احداث خط لوله روسیه به اروپا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی:  منابع رسانه ای کرد در عراق از ورود نیروهای ارتش ترکیه به عمق ده کیلومتری منطقه کردستان عراق خبر دادند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  فرماندار شهرستان سوران استان اربیل در شمال عراق تاکید کرد نیروهای ترکیه ای که از مرزهای دو کشور عبور کردند از پوشش هوایی برخوردار بودند و هم اکنون در منطقه «سیدکان» مستقر شده اند. وی افزود: نظامیان ترکیه، در این منطقه که در مثلث مرزی بین ترکیه، عراق و ایران قرار دارد، مواضع ثابت نظامی ایجاد کرده اند.

یورونیوز:  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری کنونی این کشور اکثریت آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به دست آورد.ولادیمیر پوتین در انتخابات روز یکشنبه بهترین نتیجه خود در چهار دوره انتخابات ریاست جمهوری به دست آورد.

خبرگزاری صداو سیما:  هایکو ماس Heiko Maas وزیر امور خارجه جدید آلمان در واکنش به پیروزی قاطعانه ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد مسکو همچنان شریک دشوار آلمان باقی خواهد ماند. وزیر خارجه جدید آلمان تاکید کرد اتحادیه اروپا به رغم برخی از مسائل میان دو کشور باید همچنان به مذاکره با مسکو ادامه دهد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  فرمانده واحد موشکی چین، وزیر دفاع شد. در بحبوحه نگرانی‌ها در خصوص اهداف چین در مدرن‌سازی سریع نظامی، یکی از فرماندهان سابق نیروی موشکی این کشور به سمت وزیر دفاع منصوب شد. به گزارش ایسنا، انتصاب سرلشکر “وی فنگ” به عنوان چهره بین‌المللی ارتش چین یکی از انتصاب‌های مجلس قانونگذاری تشریفاتی یک روز پیش از پایان نشست سالانه این مجلس بود.

 خبرگزاری تسنیم: کمیسیون برگزیت پارلمان انگلیس به دلیل روند کند پیشرفت مذاکرات در این باره از احتمال به تعویق افتادن خروج رسمی این کشور از اتحادیه اروپا خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، بعد از تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا مذاکرات در این باره به کندی پیش می رود و به گفته بسیاری ناظران اختلافات همچنان پا بر جا بوده و پیشرفتی حاصل نشده است.

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع قطر از اجرای مانور مشترک نیروهای دریایی قطر و پاکستان در آبهای منطقه‌ای قطر خبر داد. به گزارش  خبرگزاری فارس، وزارت دفاع قطر یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای دریایی قطر با مشارکت نیروهای دریایی پاکستان مانور «شیر دریا ۱» را اجرا کردند.

خبرگزاری تسنیم:  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت در نشست امروز وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه پیشنهادی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران مطرح نمی‌شود.به گزارش خبرگزاری تسنیم، «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت در نشست امروز وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه پیشنهادی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران مطرح نمی‌شود.

رادیو چین:  نشست دو روزه سران اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی و استرالیا در سیدنی استرالیا به پایان رسید. این نخستین بار است که سیدنی به عنوان میزبان، رهبران اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی را برای حضور در نشست سران دعوت می کند.در روز پایانی این نشست، شرکت‌کنندگان با صدور مشترک “بیانیه سیدنی” بر ورود روابط اتحادیه آسه آن و استرالیا به مرحله جدید تاکید کردند.

ان .اچ.کی ژاپن:  مشاوران امنیتی عالی رتبه ژاپن، ایالات متحده آمریکا، و کره جنوبی، موافقت کرده اند تا زمانی که کره شمالی در جهت غیرهسته ای شدن اقدامات قابل اثباتی اتخاذ نکند، به اعمال حداکثر فشار بر این کشور ادامه دهند. این سه مقام در روزهای شنبه و یکشنبه در سانفرانسیسکو با یکدیگر ملاقات کردند. برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی از رئوس مورد بحث در هر دو این نشست ها خواهد بود.

اسپوتنیک روسیه: رسانه ها از وجود «کانال سری ارتباطی» بین سرویس اطلاعات آمریکا و کره شمالی با خبر شدند. به گزارش اسپوتنیک ، سازمان اطلاعات آمریکا تماس غیر رسمی با کره شمالی برقرار کرده است که تبادل اطلاعات با کمک آن ممکن می شود.

دویچه وله :  ۳۹ سناتور آمریکایی در نامه‌ای از ترامپ خواستند جلو احداث خط لوله “نوردستریم۲ ” روسیه به اروپا را بگیرد. خط لوله “نوردستریم ۲” یکی از پروژه‌های راهبردی انرژی است که از طریق آن نیاز گازی اروپا تامین خواهد شد.احداث خط لوله گازی نوردستریم۲ با دور زدن کشورهای اوکراین و لهستان انجام می‌گیرد. این دو کشور تاکنون مسیر ترانزیتی خط لوله‌های گازی روسیه به اروپا بوده‌اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *