جدیدترین مطالب

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

طرح ارزی ایران

اگر دولت تا یکشنبه طرح ارزی ارائه نکند مجلس طرح خود را به رای میگذارد.

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در حاشیه نشست بریکس در مسکو با اشاره به تحولات منطقه تاکید کرد: وقتی به ناآرامی‌ها در کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه و یمن نگاه می‌کنیم،  می‌بینیم که ریشه این‌ها در دخالت خارجی است.

اسپوتنیک، تنها کانال رادیویی خارجی در ایران

از امروز، رادیو “گفتگو”، برنامه هفتگی مشترک “راهبرد شرقی” را روی آنتن می برد. در این کانال رادیویی، کارشناسان دو طرف به مدت یک ساعت در مورد شکل گیری نظم جهانی چند قطبی و چندفرهنگی بحث خواهند کرد.

فلج سیاسی آمریکا

اخبار را ورق می زدم به مطلبی که نشریه واشنگتن پست در باره امضای لایحه کمک های آمریکا به کی یف اشاره می کند رسیدم.

Loading
29 اسفند ماه 1396

رسانه ها ؛ سفر بن سلمان به واشنگتن و…

۱۳۹۶/۱۲/۲۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: سفر ولیعهد سعودی به آمریکا، تاکید موگرینی بر اجرای کامل تعهدات همه طرف‌ها بر اساس برجام، آغاز عملیات گسترده نظامیان لیبیایی درجنوب این کشور، ادامه فرار غیرنظامیان از عفرین، واکنش مصر به اقدامات ترکیه در عفرین، تاکید ژاپن و روسیه بر ادامه همکاری های دوجانبه، واکنش شدید ترکیه به وزیر امور خارجه امارات متحد عربی، مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی به‌رغم تنش‌زدایی با کره شمالی و تاکید چین بر حل مسایل هسته ای شبه جزیره کره، ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ولیعهد عربستان در سفری رسمی امروز (سه‌شنبه) وارد واشنگتن شد و قرار است با دونالد ترامپ و تعدادی از مقامات عالی‌رتبه آمریکا در واشنگتن ملاقات کند. او روز پنجشنبه در نیویورک خواهد بود تا با سرمایه‌گذاران برجسته در وال استریت و دیگر سازمان‌های بین‌المللی و اقتصادی ملاقاتی داشته باشد. ولیعهد عربستان به چهار شهر دیگر آمریکا نیز سفر خواهد داشت. تصور می‌شود مدت این سفر ۱۸ روز باشد.

خبرگزاری صداو سیما:  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت : از اجرای کامل توافق هسته ای با ایران حمایت می کنیم در حال حاضر انتظار و خواست ما پای بندی همه طرف ها به الزامات و تعهدات خود در برجام است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه کره جنوبی گفت از اجرای کامل توافق هسته ای با ایران حمایت می کنیم در حال حاضر انتظار و خواست ما پای بندی همه طرف ها به الزامات و تعهدات خود در برجام است.

 خبرگزاری مهر:   فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی اعلام کرد نیروی هوایی این کشور عملیات خود را به منظور اعمال قانون و مقابله فراگیر با تروریسم و گروه های مسلح در جنوب لیبی آغاز کرده است.به گزارش خبرگزاری مهر ، فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی با انتشار بیانیه مطبوعاتی گفت: نیروی هوایی لیبی دیشب با استفاده از یک فروند بالگرد ام آی ۳۵، مواضع و تجهیزات گروه های تروریستی وابسته به مخالفان چاد در داخل خاک لیبی را در هم کوبید.

خبرگزاری فارس: سازمان ملل در بیانیه‌‏ای اعلام کرد که ۱۰۴ هزار نفر از اهالی عفرین به دلیل حملات ترکیه از این منطقه فرار کرده‌اند و ۱۰ هزار غیرنظامی نیز تلاش می‎کنند خود را به مناطق تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه برسانند.به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان ملل متحد امروز سه شنبه در بیانیه‎ای «نقض حقوق صدها هزار نفر در سوریه» را محکوم کرده است.

الکوثرفارسی: وزارت امور خارجه مصر حضور ارتش ترکیه در عفرین را اشغالگری توصیف کرد.   به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت خارجه مصر دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای عملیات نظامی ترکیه در عفرین در شمال سوریه را که «منجر به نقض حقوق شهروندان سوری و آوارگی گسترده و خطرهای انسانی بزرگی شده است» محکوم کرد.

رادیو چین:  ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گفت: کشورش تلاش می کند تمام منازعات را از طریق سیاسی و دیپلماتیک حل کند.به گزارش رادیو چین، پوتین در ملاقات با کاندیداهای دیگر شرکت کننده در انتخابات در کاخ کرملین گفت: روسیه تلاش می کند تمام منازعات خود با شرکای خارجی را از طریق سیاسی و دیپلماتیک حل کند و برای تامین منافع ملی می جنگند. روسیه با شرکای خود بر اساس احترام به منافع یکدیگر روابط را برقرار می کند.

ان .اچ.کی ژاپن:  رهبران ژاپن و روسیه بر ادامه همکاری های دوجانبه تاکید کردند.رهبران ژاپن و روسیه همکاری با یکدیگر در زمینه پروژه های اقتصادی مشترکی که طبق برنامه قرار است در جزیره های تحت کنترل روسیه که ژاپن نیز ادعای مالکیت آنها را دارد انجام شوند را بار دیگر مورد تاکید قرار دادند.

آناتولی ترکیه:  بکر بوزداغ معاون نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد عملیات شاخه زیتون علیه کردها ویا غیرنظامیان انجام نمی شود، بلکه برای مقابله با گروه های تروریستی است.بکر بوزداغ معاون نخست‌وزیر ترکیه در واکنش به ابراز نگرانی مقامات آمریکایی نسبت به تحولات عفرین با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: در جریان عملیات شاخه زیتون به هیچ غیرنظامی آسیبی نرسانده و از ورود مایحتاج اولیه مانند آب، دارو و غذا جلوگیری نشده است. این عملیات علیه کردها ویا غیرنظامیان انجام نمی شود، بلکه برای مقابله گروه تروریستی است.

تی .آر.تی ترکیه:  سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه، گفت: اظهارات اخیرعبدالله بن زیاد آل نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عربی مبنی بر “تهدید دانستن ترکیه برای دنیای عرب و مداخله در سوریه” را نشانه عدم خیرخواهى او برای مردم منطقه توصیف کرد.وی با انتشار پیامی در پاسخ به سوالی در این باره تصریح کرد: ترکیه دارای روابط منحصر به فرد تاریخی و انسانی با دنیای عرب است.

دویچه وله : با وجود تلاش‌هایی که اخیرا برای کاهش تنش با کره شمالی صورت گرفته است، آمریکا و کره جنوبی مانورهای نظامی مشترک خود را از سر خواهند گرفت. کره شمالی همواره این مانورها را تحریک‌آمیز دانسته است.یک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در سئول پایتخت کره جنوبی گفته است که این دور از مانورها احتمالا از اول آوریل و در ابعاد گذشته شروع خواهند شد.

پارس تودی :  نخست وزیر چین گفت، کشورش برای حل مسایل هسته ای شبه جزیره کره، تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت. به گزارش پارس تودی، «لی کچیانگ» Li Keqiang   روز سه شنبه در پایان اجلاس سالانه کنگره ملی خلق چین در پکن در  مصاحبه با خبرنگاران گفت، شبه جزیره کره نیازمند صلح و ثبات است و چین برای رسیدن به این هدف تلاش می کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *