جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی لغو شد

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش دادند که جلسه کابینه جنگ این رژیم برای بررسی توافق مبادله اسرا با حماس لغو شده است.

Loading
3فروردین ماه 1396

رسانه ها ؛ ثبت یک اخراجی دیگر در کاخ سفید و…

۱۳۹۷/۰۱/۰۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برکناری مک مستر و انتخاب بولتون به سمت مشاور امنیت ملی ترامپ، استقبال رژیم صهیونیستی از انتخاب جان بولتون، اعلام آمادگی جنبش انصارالله برای نبرد علیه اسرائیل درکنار حزب الله ، احتمال خروج دیپلمات های برخی کشورهای اتحادیه اروپا از روسیه، اجرایى شدن تعرفه های سنگین آمریکا ضد چین و واکنش پکن، مذاکرات موشکی آمریکا و ترکیه وگفتگوی تلفنی اردوغان و ترامپ و انتقاد عفو بین‌الملل از معامله تسلیحات با طرف‌های درگیر یمن ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه جان بولتون را به عنوان مشاور امنیت ملی جدید کاخ سفید معرفی کرد. به گزارش  خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هربرت ریموند مک‌مستر را از سمتش به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید برکنار و «جان بولتون»، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل را به عنوان جانشین او منصوب کرد. ترامپ در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت این حکم از تاریخ ۹ آوریل سال ۲۰۱۸ (۲۰ فروردین‌ماه) نافذ خواهد بود.

الکوثرفارسی: رسانه های رژیم صهیونیستی ازاستقبال مقامات این رژیم از معرفی جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا خبر دادند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دانی دانون نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت: جان بولتون دوست واقعی اسرائیل از سال های طولانی گذشته است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که وعده وی به رهبر مقاومت دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر جنگیدن یمنی‌ها در کنار حزب الله علیه رژیم صهیونیستی یک تعارف نبوده است. به گزارش ایسنا، عبدالملک حوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با روزنامه الاخبار لبنان گفت: در صورتی که اسرائیل دست به هرگونه حماقتی بزند هزاران تن از مردمان قبایل یمن شوق نبرد علیه اسرائیل را دارند.

 خبرگزاری مهر:  یک منبع در شورای اروپا از احتمال اخراج دیپلمات های روسی از برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یا بیرون آوردن دیپلمات های خود از روسیه، خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر ، یک منبع در شورای اروپا اعلام کرد که به دلیل حوادث پیش آمده پیرامون «سرگئی اسکریپال» جاسوس دو جانبه روسی_ انگلیسی، چندین کشور عضو اتحادیه اروپا در نظر دارند که دیپلمات های خود را از روسیه خارج کنند یا دیپلمات های روسی را به دلیل این حادثه بیرون کنند.

یورونیوز: اولین نشست سران رهبران اروپایی در سال ۲۰۱۸ میلادی در بروکسل برگزار شد. محور اصلی گفتگوهای رهبران ۲۸ کشور اروپایی دراین نشست که دو روز بطول می انجامد چگونگی مقابله با مداخلات روسیه در اروپا پس از ماجرای مسمومیت جاسوس سابق روسیه در خاک بریتانیا، توافق کشورهای عضو بر سر تمدید دوره انتقالی بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا به مدت ۲۱ ماه و نهایتا یافتن یک راه حل مشخص برای مبارزه با تغییر تعرفه‌های فولاد از سوی دونالد ترامپ خواهد بود.

ترزا می در این نشست اعلام کرد که روسیه نه تنها امروز در اروپا بلکه در خاورمیانه و سراسر جهان یک تهدید است.

ان .اچ.کی ژاپن:  آمریکا از روز جمعه تعرفه های سنگینی را بر فولاد و آلومینیوم وارداتى وضع می کند. محصولاتی از کشورهای زیادى از جمله چین و ژاپن مشمول این تعرفه ها هستند.تعرفه واردات فولاد، ۲۵ درصد و تعرفه واردات آلومینیوم، ۱۰ درصد می باشد.

رادیو چین: هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری در پکن اظهار کرد: چین قاطعانه با اقدام یکجانبه و حمایتگرایی تجاری آمریکا مخالفت می کند و هرگز وارد شدن لطمه به حقوق قانونی خود را نادیده نمی گیرد و با اتخاذ تدابیرات لازم، قاطعانه از حقوق قانونی خود دفاع می کند.

آناتولی ترکیه: مذاکره موشکی آمریکا و ترکیه ادامه دارد. سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد: گفتگوها با ایالات متحده آمریکا در باره سیستم های دفاع موشکی پاتریوت ادامه دارد.

تی .آر.تی ترکیه:  اردوغان و ترامپ طی گفتگوی تلفنی در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند. ابراهیم کالین، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه به خبرنگار آناتولی گفت: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور کشور با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

دویچه وله :  عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای از معامله تسلیحاتی با  کشورهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان که در یمن با حوثی‌ها می‌جنگند انتقاد کرد سازمان عفو بین‌الملل روز جمعه (۲۳ مارس/ ۳ فروردین) با صدور بیانیه‌ای در لندن اعلام کرد که آمریکا، بریتانیا، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با فروش تسلیحات تابحال میلیاردها دلار سود برده‌اند. این سازمان خواستار توقف فروش تسلیحات به کشورهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *