جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

ادعای کمیته تحقیقات روسیه: تروریست‌های کروکوس با اتباع اوکراینی در ارتباط بودند

کمیته تحقیقاتی روسیه در تلگرام اعلام کرد: نتایج ابتدایی تحقیقات می‌تواند ماهیت برنامه‌ریزی شده این اقدامات تروریستی، آماده‌سازی‌های دقیق و حمایت مالی از آن‌ها را تایید کند. نتیجه همکاری با تروریست‌های دستگیر شده، بررسی دستگاه‌های فنی ضبط شده و تحلیل اطلاعات تراکنشات مالی، شواهدی مبنی بر ارتباط با اتباع اوکراینی به دست آمده است.

Loading
15فروردین ماه 1396

رسانه ها ؛ برگزاری نشست سران ترکیه-روسیه-ایران و…

۱۳۹۷/۰۱/۱۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: نشست سه گانه ترکیه-روسیه-ایران با موضوع سوریه، اظهارات ترامپ درباره خروج از سوریه ، استقرار هواپیماهای آمریکا در ژاپن ، آماده‌باش ائتلاف و نیروهای کرد در منبج برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه ، برگزاری نشست بین المللی امنیتی مسکو ، واکنش چین به جنگ گمرکی آمریکا، دیدار وزرای خارجه کره شمالی و چین و اعلام تاریخ ارسال سامانه موشکی اس 400 به ترکیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

تی آرتی ترکیه:  نشست سه گانه  ترکیه-روسیه-ایران با موضوع سوریه امروز در آنکارا برگزار می شود. این نشست با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، ولادمیر پوتین رئیس دولت روسیه و حسن روحانی رئیس جمهور ایران در مجتمع ریاست جمهوری ترتیب یافت. بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع دیپلماتیک، مسئولین بر روی بیانیه مشترکی که قرار است پس از نشست منتشر شود، کار کردند.

خبرگزاری صداو سیما:  ترامپ با اشاره به علاقه مندی بسیار عربستان برای ماندن امریکا در سوریه گفت: عربستان باید هزینه‌ها را پرداخت کند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، دونالد ترامپ گفت: پیروزی بر گروه داعش نزدیک است. آمریکا تقریبا هر روزه در حال انجام دادن حمله هوایی در سوریه است و دو هزار نیرو را در این کشور مستقر کرده است. ترامپ گفت: اگر عربستان سعودی خواهان ماندن آمریکا (در سوریه) شود این خود ریاض است که باید هزینه های آن را پرداخت کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نیروی هوایی آمریکا به صورت ناگهانی برنامه خود را در زمینه استقرار هواپیماهای «اوسپری» در ژاپن تغییر داده و چند فروند از آن‌ها طی روزهای آتی در این کشور مستقر می‌شوند.به گزارش ایسنا،حدود ۱۰ فروند از هواپیماهای اوسپری آمریکا قرار بود عملیات خود را در پایگاه هوایی یوکوتا در فوسای ژاپن در سال ۲۰۲۲ آغاز کنند اما آمریکا اعلام کرده است که پنج فروند از این هواپیماها در روزهای آتی وارد این پایگاه هوایی می‌شوند.

الکوثرفارسی: در پی تکرار تهدیدات ترکیه برای حمله به شهر منبج، نیروهای ائتلاف و یگان‌های کرد در این شهر در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نیروهای ائتلاف آمریکا بعد از تکرار تهدیدات ترکیه برای حمله به شهر منبج در شمال سوریه، مشغول گشت‌زنی در این شهر و در خطوط تماس با گروه‌های سوری مورد حمایت آنکارا هستند.بعد از سیطره نیروهای ترکیه بر شهر کردنشین عفرین رئیس‌جمهور این کشور تهدید کرد که به شهر منبج نیز حمله خواهد کرد.

العالم:  نشست بین المللی امنیتی مسکو با پیام رییس جمهور روسیه و با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان آغاز شد.در این اجلاس 700 نفر از وزرا، روسای ستاد و مقامات عالی و روسای سازمان های بین المللی از 95 کشور حضور دارند. شکست داعش؛ نتایج و چشم اندازهای صلح در منطقه، امنیت جهانی در جهان چند مرکزی/ امنیت اروپایی؛ همکاری یا رویارویی، اوضاع انسانی در خاورمیانه و امنیت منطقه ای در خاورمیانه و شمال آفریقااز مهمترین محورهایی اعلام شده است که طی این اجلاس دو روزه توسط وزیران شرکت کننده مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

یورونیوز:  ولادیمیر پوتین از شکست داعش در سوریه شکست خبر داد. رئیس جمهوری روسیه همچنین افزود که با وجود این شکست، گروه داعش همچنان توان ویرانگر خود را حفظ کرده و می تواند در کشورهای مختلف جهان حمله تروریستی انجام دهد. ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه از طریق تلفن کنفرانس در نشست امنیت مسکو گفت: «واضح است که این گروه تروریستی علی‌رغم وضعیت نظامی‌اش، نیرویی ویرانگر باقی خواهد ماند و توانایی تغییر سریع تاکتیک و حمله به کشورها و مناطق دیگر جهان را دارد.»

رادیو چین: چین به طور رسمی اعلام کرد، تعرفه عوارض گمرکی 106 قلم کالای تولید آمریکا را به میزان 25 درصد بالا می برد. دولت آمریکا 4 آوریل لیست اقلام کالاهای تولید چین مشمول افزایش تعرفه عوارض گمرکی را منتشر کرد که بر اساس آن، آمریکا تعرفه گمرکی 1333 قلم کالای تولید چین به ارزش کل 50 میلیارد دلار را به میزان 25 درصد بالا می برد.

ان .اچ.کی ژاپن: وزیر خارجه کره شمالی ری یونگ هو ظاهرا به منظور تقویت روابط با چین، پیش از نشستی برنامه ریزی شده بین کره شمالی و ایالات متحده، با همتای چینی خود ملاقات کرده است.وزارت خارجه چین می گوید ری با وانگ یی وزیر خارجه کره شمالی روز سه شنبه در پکن ملاقات کرده است. ری در آن زمان راهی روسیه بوده است.

اسپوتنیک روسیه:ماه جولای، سامانه موشکی اس 400 روسیه به ترکیه تحویل داده می شود. به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشست شورای همکاری های روسیه و ترکیه و سخنان اسماعیل دبیر، معاون دبیرخانه سازمان صنایع دفاعی ترکیه، تحویل سیستم های موشکی دفاع هوایی روسیه با نام S-400 به ترکیه در ماه جولای 2019 انجام خواهد شد.

دویچه وله : ولادیمیر پوتین اتهام بریتانیا مبنی بر دست داشتن روسیه در سوءقصد سمی به جاسوس سابق روس را “دیوانگی” خواند. رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید، حدود ۲۰ کشور در سراسر دنیا می‌توانند مشابه سم کشنده را تولید کنند.روسیه از بریتانیا خواست، به خاطر اتهام‌هایی که در قضیه مسموم کردن سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس و دخترش به روسیه وارد آورده، پوزش بخواهد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *