جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله اسرائیل هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

خودسوزی شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه ترامپ

تهران- ایرنا- جفری مدری رئیس پلیس نیویورک روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه منهتن جایی که قرار است محاکمه کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در آن برگزار شود، خودسوزی کرده است.

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره ریزپرنده‌ها در اصفهان

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم، اما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

Loading
16فروردین ماه 1396

رسانه ها ؛ انتقاد روسیه از بازبینی برجام و…

۱۳۹۷/۰۱/۱۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: انتقاد مسکو از طرح آمریکا برای بازبینی برجام، واکنش ترکیه به درخواست ایران درخصوص عفرین، نشست وزرای خارجه جنبش غیرمتعهد‌ها در باکو، دیدار دیپلمات ارشد کره شمالی با مقامات اتحادیه اروپا، حمله موشکی نیروهای یمنی به انبارهای نفتی عربستان، ترس انگلیس از موشک های کره شمالی، اختلاف نظر اروپا و آمریکا بر سر برجام، واکنش جدید دولت چین به اصطکاک تجاری با آمریکا، اعتراض ژاپن به پروژه مشترک آمریکا و روسیه در جزیره شیکوتان، تحریم های جدید امریکا علیه دوستان پوتین ، احتمال خروج آمریکا از سوریه طی 6 ماه آینده، استقرار نیروهای گارد ملی آمریکا در مرز مکزیک و افزایش حضور نظامی آمریکا در ژاپن ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ایرنا:  وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه تاکید کرد که بازبینی قراردادهای مهم بین المللی از جمله برجام و معاهده اقلیمی پاریس از سوی آمریکا، پرسش های زیادی ایجاد و وضعیت جهان را پیچیده تر می کند. به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف در دومین روز برگزاری کنفرانس بین المللی امنیتی مسکو گفت: علت اصلی بروز مشکلات، یک جانبه گرایی آمریکا و غرب است و به نظر می رسد واشنگتن، لندن و متحدان آن ها از تراژدی در عراق، سوریه، لیبی و اوکراین درس نگرفته اند.

خبرگزاری فارس: سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور ایران گفت شهر عفرین را به دولت سوریه باز نمی‌گردانند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز (پنجشنبه) درباره احتمال آغاز عملیات نظامی جدید در شمال سوریه برای پاکسازی شهر «تل‌رفعت» هشدار داد.روحانی روز گذشته در دیداری که با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در آنکارا داشت از او خواسته بود تا عفرین را به دولت سوریه تحویل دهد.

خبرگزاری صداو سیما: نشست وزرای خارجه جنبش غیرمتعهد‌ها در باکو برگزار شد. این اجلاس با موضوع «ترویج صلح و امنیت بین المللی برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار» به مدت دو روز در باکو برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از باکو ، نشست میان دوره ای وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها با حضور 800 نماینده از 120 کشور عضو ، 17 کشور ناظر و 10 نهاد بین المللی با موضوع «ترویج صلح و امنیت بین المللی برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار» به مدت دو روز در باکو برگزار می شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):یک دیپلمات ارشد کره شمالی در جریان سفر به بلژیک با مقامات اتحادیه اروپا درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره و دیگر مسائل دیدار و گفت‌وگو کرد.به گزارش ایسنا، کیم سونگ گیونگ، رئیس اداره اروپا در وزارت خارجه کره شمالی با مقامات مختلف اتحادیه اروپا درباره روابط میان دو طرف و ایجاد شبه جزیره کره عاری از تسلیحات هسته‌ای مذاکره و تبادل نظر کرد.

 خبرگزاری مهر:   انبارهای شرکت نفتی آرامکوی عربستان در جیزان با موشک بالستیک «بدر ۱» متعلق به نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن هدف قرار گرفت.به گزارش خبرگزاری مهر ، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن شامگاه چهارشنبه از هدف قرار دادن انبارهای شرکت نفتی آرامکوی عربستان در جیزان با موشک بالستیک خبر دادند.

العالم فارسی:  نمایندگان پارلمان انگلیس هشدار دادند که کره شمالی به زودی به موشک‌هایی با قابلیت رسیدن به خاک بریتانیا دست پیدا خواهد کرد.به گزارش العالم، نمایندگان پارلمان انگلیس تأکید کرده‌اند که اگر حمله‌ای آغاز شود، موشک‌های کره شمالی قادرند کلاهک‌های هسته‌ای حمل کنند و این در حالی است که انگلیس تنها سامانه دفاعی محدودی دارد.

الکوثرفارسی: اروپا با خواسته آمریکا برای تغییر برجام یا تکمیل آن با تدوین یک توافقنامه دیگر موافق نیست. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این مطلب را یک منبع دیپلماتیک اروپایی در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره دیدگاه کشورهای اروپایی در خصوص تدوین توافقنامه دیگری برای تکمیل توافق هسته ای (برجام) اعلام کرد. در حال حاضر آمریکا و ترویکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) در چارچوب یک کارگروه در حال مذاکره درباره برجام هستند.

رادیو چین: نهادهای مربوط دولت چین برای حفاظت از منافع حقوقی خود اعلام کردند، تعرفه عوارض گمرکی 106 قلم کالای تولید آمریکا را به میزان 25 درصد بالا می برد. دولت آمریکا 4 آوریل لیست اقلام کالاهای تولید چین مشمول افزایش تعرفه عوارض گمرکی را منتشر کرد که بر اساس آن، آمریکا تعرفه گمرکی 1333 قلم کالای تولید چین به ارزش کل 50 میلیارد دلار را به میزان 25 درصد بالا می برد.وانگ شو ون معاون وزیر بازگانی چین در جمع خبرنگاران گفت، انتشار فهرست افزایش تعرفه عوارض گمرکی بر واردات چین به مبلغ 50 میلیارد دلار از سوی چین اقدامیست که مجبور به انجام آن شده است، رفتار چین خویشتندارانه است.

ان .اچ.کی ژاپن:  ژاپن به پروژه مشترک آمریکا و روسیه در جزیره شیکوتان اعتراض کرد. وزیر امور خارجه ی ژاپن تارو کونو می گوید ژاپن در خصوص یک پروژه ی مشترک روسیه و آمریکا در یکی از چهار جزیره تحت کنترل روسیه که ژاپن ادعای مالکیت آنها را دارد، به این دو کشور اعتراض کرده است. ماه گذشته اولگ کوژه میاکو، فرماندار منطقه ساخالین در شرق دور روسیه، طرحی را برای ساخت یک نیروگاه دیزلی در جزیره ی شیکوتان تا پایان ماه سپتامبر اعلام کرد. او گفت که یک شرکت بزرگ ساخت ماشین آلات از آمریکا در این پروژه همکاری دارد.

اسپوتنیک روسیه: واشنگتن بزودی تحریم هایی را علیه تعدادی از کارآفرینان بزرگ روسیه اعمال خواهد کرد. به گزارش اسپوتنیک ، این مطلب را منابع مطلع اعلام کرده اند. احتمالا تحریم ها علیه ” سرمایه داران بزرگ تردیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور و دولت روسیه” پنج شنبه 5 آوریل (امروز) اعلام خواهد شد.

آناتولی ترکیه: بنا به گفته چند مقام کا خ سفید، ترامپ رئیس جمهور آمریکا می خواهد نیروهای نظامی این کشور را ظرف حداکثر 6 ماه آینده از سوریه خارج کند. به گزارش آناتولی، برخی مقامات کاخ سفید که نخواستند نامشان ذکر شود؛ گفتند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تا 6 ماه آینده نیروهای این کشور را از سوریه خارج خواهد کرد.

 تی .آر.تی ترکیه:  به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیروهای گارد ملی این کشور در مرز آمریکا با مکزیک مستقر می شوند.دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا  قرار است تا دستورالعملی برای دولت های فدرال در راستای مستقر شدن نیروهای گارد ملی آمریکا در مرزهای این کشور با مکزیک ارسال کند.

دویچه وله :  نشست سه جانبه روسای جمهوری ترکیه، روسیه و ایران  پیرامون سوریه در آنکارا با صدور یک بیانیه مشترک به پایان رسید. این نشست برای دومین بار در سطح سران این کشورها برگزار شده است. نشست بعدی در تهران برگزار خواهد شد.حسن روحانی در این نشست نقش ایران، ترکیه و روسیه در حل بحران سوریه را کلیدی و پراهمیت دانست و گفت: «اگر سه کشور هماهنگی لازم را نداشتیم، با وضع پیچیده‌تری در سوریه روبه رو بودیم.»

پارس تودی : در حالی که با ورود آمریکا به جنگ تجاری با چین تحولات امنیتی و اقتصادی منطقه شرق آسیا وارد مرحله تازه ای می شود، این کشور همچنان به تقویت قدرت نظامی خود در ژاپن با استقرار پنج فروند هواپیمای آسپری از نوع (CV-22) در ژاپن ادامه می دهد. به گفته کارشناسان، استقرار زود هنگام هواپیماهای آسپری در پایگاه یوکوتا زود تر از زمان اعلام شده یعنی ماه اکتبیر بیانگر گرایش هر چه سریعتر امریکا به تقویت درت نظامی خود در منطقه برای افزایش تهدیدات نظامی چین است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *