جدیدترین مطالب

کارشناسی‌ سیاسی: رژیم صهیونیستی درحال دست و پا زدن است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رژیم صهیونیستی اگر هر جا عملیات کند بر ضد منافع جمهوری اسلامی در سوریه و یا در هر جای دیگر و یا در داخل کشور ما از سرزمین خودمان پاسخ او را می‌دهیم، به همین دلیل شروع کردند به نهاد‌های بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل و به جا‌های دیگر نامه نوشتن و در واقع دست و پا می‌زنند.

دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

آیت الله صالحی مدرس رئیس شورای سراسری علمای شیعه افغانستان گفت: دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اُبهت و هیمنه پوشالی اسرائیل شرارت‌ پیشه و کودک‌کش را شکست.

Loading

أحدث المقالات

Loading
20فروردین ماه 1396

رسانه ها؛ حمله دوباره موشکی اسرائیل به سوریه و…

۱۳۹۷/۰۱/۲۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: : حمله جنگنده‌های «اف-15» اسرائیل به پایگاه هوایی «تیفور» سوریه، واکنش رسمی مسکو به تحریم‌های ضدروسی غرب ، آمادگی کره شمالی برای مذاکره با آمریکا درمغولستان، رایزنی هیأت آمریکایی انگلیسی برای بازگشت پیشمرگه به کرکوک، واکنش محافل غربی به حمله شیمیایی در سوریه، برگزاری کنفرانس مبارزه با تروریسم آفریقا، توافق فرانسه و عربستان درباره استراتژی جدید توافقات دفاعی در میان اعتراضات به فروش سلاح به ریاض، تغییر محل نشست سران عرب به علت موشک های انصارلله، تغییر رفتار ترامپ در برابر چین و پیروزی مجدد راستگرایان ناسیونالیست‌ در مجارستان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  جنگنده‌های «اف-15» رژیم صهیونیستی پایگاه هوایی «تیفور» سوریه را هدف قرار دادند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که دو جنگنده اسرائیلی از حریم هوایی لبنان پایگاه هوایی «تیفور» سوریه را هدف قرار دادند. به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد، جنگنده‌های «اف-15» رژیم صهیونیستی از طریق حریم هوایی لبنان به پایگاه هوایی «تیفور» (T-4) سوریه حمله کرده‌اند.

خبرگزاری فارس:  سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو تحریم‌های ضدروسی غرب را با اقدام متقابل پاسخ خواهد داد. به گزارش خبرگزاری فارس، «سرگئ لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه از اتحادیه اروپا خواست تا جمهوری‌های شوروی سابق را در شرایط انتخاب میان غرب یا روسیه قرار ندهند.

ان اچ کی ژاپن:  کره شمالی به ایالات متحده آمریکا گفته است که کیم جونگ اون، رهبر این کشور، آماده است تا درباره غیرهسته ای شدن شبه جزیره کره گفت وگو کند. روزنامه وال استریت ژورنال و رسانه های دیگر آمریکا روز یکشنبه این موضوع را گزارش کردند. ان اچ کی محتوای این گزارش را با کاخ سفید تایید کرد.

خبرگزاری مهر:  خبرها حکایت از انجام دیدار احتمالی رهبران آمریکا و کره شمالی در پیونگ یانگ و یا پایتخت مغولستان حکایت دارد. به گزارش خبرگزاری مهر ، با افزایش احتمال دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی، خبرهایی در مورد محل هایی که به عنوان گزینه برای برگزاری این دیدار تاریخی مطرح هستند منتشر شده است. جزییات اجلاس رهبران دو کشور از جمله محل دیدار معلوم نیست.

خبرگزاری مهر:  یک منبع آگاه از رایزنی اعضای یک هیأت بلند پایه آمریکایی انگلیسی با مسئولان عراقی در خصوص بازگشت نیروهای پیشمرگه به استان کرکوک خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، یک هیأت آمریکایی انگلیسی با مسئولان نظامی عراق نشستی در خصوص بازگشت نیروهای پیشمرگه به استان کرکوک و مناطق مورد مناقشه برگزار کرده است.

پارس تودی: اتحادیه اروپا با تکرار اتهام زنی علیه ارتش سوریه درباره حمله شیمیایی در خاک این کشور، واکنش جامعه بین المللی را در این باره خواستار شد.به گزارش پارس تودی، تروریست ها شامگاه شنبه شهر دوما نزدیک دمشق را هدف حمله شیمیایی قرار دادند که بر اثر آن 75 تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند. اتحادیه اروپا در بیانیه ای مدعی شد که شواهدی دال بر استفاده نیروهای ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما وجود دارد.

خبرگزاری ایرنا:    کنفرانس بین المللی «مبارزه با تغذیه مالی تروریسم در آفریقا» امروز دوشنبه با سخنرانی «عبدالقادر مساهل» وزیر خارجه الجزایر و با مشارکت نمایندگانی از کشورهای آفریقایی و سازمان ها و کارشناس های بین المللی در الجزیره آغاز به کار کرد.به گزارش ایرنا، کشورهای آفریقایی در این کنفرانس به بررسی راه های مبارزه با تروریسم به ویژه چالش های پیش روی در مبارزه با تغذیه مالی تروریسم ، خشکاندن منابع تندروی خشن و تروریسم و همچنین رابطه میان خرید و فروش مواد مخدر، اسلحه و قاچاق انسان با پدیده تروریسم می پردازند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): جمعی از فعالان در پاریس نسبت به سفر ولیعهد عربستان به فرانسه اعتراض کردند و خواهان توقف صادرات سلاح‌های فرانسوی به عربستان شدند. به گزارش ایسنا، این فعالان تاکید کردند که تجاوزات ائتلاف عربی باعث شکل‌گیری یک فاجعه انسانی شده که زندگی میلیون‌ها یمنی را تهدید می‌کند.ولیعهد عربستان در سفری سه روزه یکشنبه به فرانسه رفت و قرار است که او در این سفر با امانوئل ماکرون دیدار کند و همچنین قرار است که در این سفر درباره درگیری‌ها در یمن و سوریه و توافق هسته‌ای ایران بحث و رایزنی شود.

الکوثرفارسی: عربستان سعودی محل برگزاری نشست آتی سران عرب را از بیم موشکهای بالستیک جنبش انصارالله تغییر داده و از پایتخت این کشور به شهر «الدمام» واقع در ساحل خلیج فارس منتقل کرده است.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، یک منبع مسئول در اتحادیه عرب تأیید کرد که اجلاس آتی سران عرب که قرار بود ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) به میزبانی عربستان سعودی در شهر ریاض برگزار شود ، به شهر الدمام منتقل شده است.

رادیو چین:  دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با تغییر لحن جدی خود در گذشته، به شکلی آرام تر توییت کرد که با وجود منازعات تجاری بین چین و آمریکا، شی جین پینگ رییس جمهوری چین، دوست همیشگی من است. دو کشور آینده زیبا خواهند داشت. با انتشار این خبر، افکار عمومی گمانه زنی کردند که آیا ترامپ در برابر چین تسلیم شده است؟ آیا جنگ تجاری بین چین و آمریکا دیگر رخ نخواهد داد؟

دویچه وله : حزب ملی‌گرای راست “فیدز” به رهبری ویکتور اوربان در مجارستان با ۴/۴۹ درصد آرا برنده انتخابات پارلمانی شد. بدین ترتیب اوربان بار دیگر نخست‌وزیر این کشور اروپای شرقی خواهد شد.انتخابات پارلمانی مجارستان با مشارکت ۷۰ درصد واجدان شرایط به سود راستگرایان ناسیونالیست‌ این کشور به پایان رسید. حزب ملی‌گرای “فیدز” توانست با به دست آوردن ۴/۴۹ درصد آرای کسب‌شده، برنده این انتخابات شود و بر اساس قانون اساسی این کشور می‌تواند دوسوم کرسی‌های پارلمان را در اختیار داشته باشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *