جدیدترین مطالب

رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی علیه ایران دست بردارد

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهور اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

همزمان با اوج گیری تهدید و تنش‌ها در منطقه و رسیدن بحران غزه به نقطه جوش، قشر‌های مختلف مردم انگلیس بزرگترین تظاهرات علیه حمایت تسلیحاتی نظام انگلیس ازرژیم اسراییل را برابر ساختمان پارلمان انگلیس شکل دادند.

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | جنگ دیپلماتیک ایران و اسرائیل در سازمان ملل

نورنیوز، در گزارشی با عنوان «جنگ دیپلماتیک ایران و اسرائیل رد سازمان ملل» روایت کرد که نشست فوق‌العاده شورای امینت درپی حمله انتقامی ایران به اسرائیل، سومین صحنه نبرد میان تهران و تل‌آویو بود./ نورنیوز

رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی علیه ایران دست بردارد

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهور اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.

Loading
21فروردین ماه 1396

رسانه ها ؛ افزایش تنش ها درسوریه و…

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: جدال لفظی مسکو و واشنگتن در شورای امنیت، احضار سفیر رژیم‌صهیونیستی در مسکو به وزارت خارجه روسیه، طرح حمله انگلیس به سوریه، ورود ناوشکن های آمریکایی به دریای مدیترانه ،گفتگوی ترامپ و ماکرون درباره سوریه،واکنش چین به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه،انتقال مخفیانه نفت کرکوک از بندر جیهان ترکیه به تل آویو،تنش در روابط مکزیک و آمریکا،ادامه خشونت ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا،برگزاری نشست سران آمریکا و کره شمالی در ماه مه و تشدید تنش ها در شرق آسیا و استقرار تجهیزات جنگ الکترونیک توسط پکن ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

دویچه وله:  نشست شورای امنیت برای بررسی حمله شیمیایی احتمالی به دوما به صحنه اتهامات متقابل نمایندگان آمریکا و روسیه تبدیل شد. نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفت هیچ تردیدی وجود ندارد که در دوما گاز سمی به کار گرفته شده است. واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه نیز در سخنرانی نیم‌ساعته تاکید کرد که گزارش‌های جعلی و واهی از دوما به منظور منحرف کردن افکار عمومی از ماجرای اسکریپال است که لندن به راه انداخت.

خبرگزاری فارس:   سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو برای ارائه توضیحات درباره حمله روز گذشته به سوریه، به وزارت خارجه روسیه احضار شد. به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) وزیر رژیم صهیونیستی در مسکو را برای ارائه توضیحات درباره حمله روز گذشته به سوریه فراخواند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نیروهای مسلح انگلیس در حال تدوین گزینه‌هایی برای اجرای یک حمله مشترک با آمریکا علیه نیروهای سوریه هستند. روسای ارتش انگلیس موظفند طرحی برای عملیات‌های ضد بشار اسد در واکنش به حمله شیمیایی ادعایی در دومای روسیه ارائه کنند. به گزارش ایسنا، دفتر نخست‌وزیری انگلیس از تکذیب این مساله که ترزا می از پارلمان خواسته تا به اقدام نظامی رای دهد، خودداری می‌کند اما منابع می‌گویند شاید نخست‌وزیر انگلیس بتواند بدون تایید از جانب قانونگذاران هم کارش را پیش ببرد.

الکوثرفارسی:  یک رسانه ترکیه‌ای با انتشار خبری مدعی شد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) و وزارت دفاع آمریکا دیروز اهداف 22 گانه‌ای را برای تصمیم‌گیری رییس جمهوری آمریکا برای حمله نظامی  به سوریه در روزهای آتی تهیه کرده است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه “ینی شفق” ترکیه با انتشار گزارشی نوشت: در میان اهداف 22 گانه آمریکا برای حمله به سوریه در دو هدف نیروهای روسی نیز مستقر هستند.

اسپوتنیک روسیه: دومین ناوشکن آمریکایی طی چند روز به دریای مدیترانه خواهد رسید. به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «وال استریت ژورنال»، دومین ناوشکن آمریکایی ممکن است تا چند روز آینده به ناوشکن USS Donald Cook در دریای مدیترانه بپیوندد.نشریه نامبرده می نویسد:«یکی از ناوشکن های موشکی آمریکا در شرق دریای مدیترانه مستقر است و از آنجا می تواند در هر نوع حمله ای به سوریه شرکت کند.

آناتولی ترکیه: ترامپ و ماکرون در گفت‌وگوی تلفنی خود چگونگی واکنش به حمله سوریه را بررسی کردند.کاخ سفید در اطلاعیه ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی وی در گفت‌وگوی تلفنی خود “چگونگی واکنش به حمله شیمیایی سوریه را بررسی کردند.

رادیو چین: وو هایی تائو معاون نماینده دائمی چین در سازمان ملل در نشست اضطراری شورای امنیت خواستار بررسی عادلانه گزارش استفاده از سلاح‌های شیمیایی در داخل سوریه شد.وی در این نشست گفت بر اساس یک گزارش در روزهای اخیر سلاح‌های شیمیایی بار دیگر مورد استفاده قرار گرفته و باعث تلفات غیرنظامیان شده است؛ چین به این گزارش بسیار اهمیت می‌دهد.

خبرگزاری صداو سیما: ترکیه برخلاف اظهارات خصمانه مسئولان آن در قبال تل آویو، نفت کرکوک را به طور مخفیانه از بندر جیهان برای تل آویو منتقل می‌کند. به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، برخی رسانه‌های اسرائیلی به نقل از یک کارشناس حرکت نفتکش ها، اعلام کردند اسرائیل از طریق بندر جیهان ترکیه، به طور غیر قانونی و مخفیانه، نفت کرکوک را وارد می‌کند.

 خبرگزاری مهر:   وزارت خارجه مکزیک به دنبال بالاگرفتن تنش با آمریکا، از قصد خود برای بازنگری در همه اَشکال همکاری‌های دوجانبه خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر، مکزیک از تصمیم برای بازنگری در همه اَشکال همکاری با آمریکا از جمله حوزه مبارزه با کارتل‌های قدرتمند مواد مخدر، خبر داد- اقدامی که می‌توان آن را در راستای تشدید تنش میان ۲ کشور ارزیابی کرد.

خبرگزاری تسنیم: رسانه خبری آمریکایی  نوشت: به‌نظر می‌رسد تجاوز و تهاجم ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا تنها اقدام نظامیان این کشور علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی نخواهد بود. به‌محض آنکه مسلمانان روهینگیا به‌طور کامل از میانمار ریشه‌کن و حذف شوند، ارتش برای استقرار مجدد منابع و نیروهای خود در سایر مناطق این کشور نیز آزاد خواهد بود. فارین پالیسی افزود: پیش‌بینی می‌شود که سایر اقلیت‌های قومی میانمار نیز سرنوشت مشابه مسلمانان روهینگیا را تجربه خواهند کرد.

ان .اچ.کی ژاپن:  نشست سران آمریکا و کره شمالی در ماه مه یا اوایل ماه ژوئن برگزار می شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهورآمریکا، گفته است که انتظار دارد تا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در ماه مه یا اوایل ماه ژوئن دیدار کند.ترامپ این مطلب را روز دوشنبه در جریان یک جلسه کابینه در کاخ سفید اعلام کرد.

پارس تودی :  با افزایش تحرکات ناوگان آمریکا در شرق آسیا، ارتش چین عملیات نصب تاسیسات دفاعی ازجمله تجهیزات جنگ الکترونیک و ایجاد اختلال در سامانه های ارتباطی دشمن را در دریای چین جنوبی آغاز کرد.بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا، چین این تجهیزات را در پایگاه های خود در جزایر اسپراتلی در دریای چین جنوبی مستقرمی کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *