أحدث المقالات

تصاویر | ادای احترام ویژه محمد جواد ظریف به علی‌اکبر ولایتی؛ واعظی و بروجردی هم آمدند

جمعی از دیپلمات‌های وزارت امور خارجه با علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار علاءالدین برودجردی، محمد جواد ظریف و محمود واعظی حضور دارند./ خبرآنلاین

واکنش روسیه به وتوی آمریکا : هدف واشنگتن کوچاندن فلسطینی‌ها از سرزمین خودشان است

تهران- ایرنا- واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به وتوی قعطنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا گفت که هدف ایالات متحده در هم شکستن اراده فلسطینی‌ها و راندن آنها از سرزمین خودشان است.

Loading
12خردادماه 1398

رسانه ها؛ ترامپ خواستار برگزیت بدون توافق و…

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ترامپ خواستار خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا، اعتراض جرمی کوربین به دخالت ترامپ در امور داخلی بریتانیا، هشدار شدیداللحن وزیر دفاع چین به آمریکا در اجلاس دفاعی سالانه آسیا در سنگاپور، واکنش محکم مکزیک به تهدید آمریکا، حمایت موگرینی از شرکت چینی هوآوی، پامپئو، مهمان ناخوانده اجلاس رمزآلود «بیلدربرگ»، تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه، اعزام هزار نظامی آمریکا به لهستان، افزایش همکاری های دفاعی ژاپن، آمریکا و استرالیا، تلاش‌های زلمی خلیل‌زاد برای از سرگرفتن مذاکرات صلح افغانستان، دیدار امیر قطر با هیاتی از جنبش حماس و تلاش آلمان برای تمدید مأموریت خود در ائتلاف ضد داعش ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز:  دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در آستانه سفر روز دوشنبه خود به لندن گفت که بریتانیا باید بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود چون برکسیت با توافق برای این کشور هزینه مالی زیادی دارد. رئیس جمهوری آمریکا با اظهار این سخنان در گفتگویی که متن آن ۱۱ خرداد در روزنامه تایمز یکشنبه منتشر شد گفت که از نظر او نخست‌وزیر آتی بریتانیا باید برکسیت را بدون توافق با اتحادیه اروپا اجرایی کند.

پارس تودی:  رهبر حزب کارگر بریتانیا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را به دخالت در امور داخلی لندن متهم کرد. به گزارش پارس تودی به نقل از خبرگزاری رویترز، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر بریتانیا، حمایت دونالد ترامپ از وزیر امور خارجه سابق این کشور برای جانشینی «ترزا می» را دخالتی غیرقابل قبول در امور داخلی لندن خواند.جرمی کوربین شنبه شب گفت: “نخست وزیر بعدی بریتانیا را نه رئیس جمهوری آمریکا یا اعضای حزب محافظه کار، بلکه آرای مردم در یک انتخابات عمومی تعیین خواهد کرد.”

خبرگزاری صداو سیما:  وزیر دفاع چین ضمن هشدار به آمریکا گفت هرگونه جنگ بین دو کشور پیامدهای ناگواری به همراه خواهد داشت. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، وزیر دفاع چین از آمریکا به خاطر حمایت از مقوله “تایوان خودمختار” و نیز برگزاری تمرینات دریایی مشترک با تایپه به شدت انتقاد کرد و گفت هرگونه جنگ نظامی بین دو کشور چین و آمریکا پیامدهای ناگواری به همراه خواهد داشت. وی فنگ Wei Fenghe که در “اجلاس دفاعی سالانه شانگری لا” سنگاپور سخنرانی می کرد، گفت اگر کسی سعی کند تایوان را از چین جدا کند، چین با تمام وجود نبرد خواهد کرد.

 خبرگزاری مهر: رئیس جمهوری مکزیک در واکنش به تهدید ترامپ علیه کشورش گفت: هیچ ترسی از شما نداریم.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهوری مکزیک در واکنش به تهدیدات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در خصوص وضع مالیات بر کالاهای وارداتی از این کشور به دلیل موضوع مهاجران اعلام کرد که هیچ ترسی به خود راه نخواهد داد.

خبرگزاری تسنیم:  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه برنامه‌ای برای ممنوعیت شرکت هوآوی چین در اتحادیه اروپا ندارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، «فدریکا موگرینی»  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درحاشیه نشست امنیتی آسیا در سنگاپور و در جمع خبرنگاران گفت که بروکسل برنامه‌ای برای تحریم هوآوی ندارد با اینحال مسائل فی مابین پیچیده و موضوعات متنوعی در روابط دو طرف از جمله تغییرات آب و هوایی و برنامه هسته‌ای ایران مطرح است.

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه آمریکا درحالی در اجلاس محرمانه «بیلدبرگ» حضور یافته که پیش از این نام او در میان مدعوین این گردهمایی وجود نداشت. به گزارش خبرگزاری فارس، اجلاس «بیلدبرگ» امروز (یکشنبه) در حالی به پایان می‌رسد که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هم خود را برای شرکت در این گردهمایی به سوئیس رسانده است.علاوه بر پامپئو، «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیگر مقام ارشد آمریکایی است که در این نشست حضور یافته است.

الکوثرفارسی: ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نقاطی را در داخل خاک سوریه هدف حمله هوایی قرار داده است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این رژیم ساعتی پیش از این حملات مدعی شده بود که دو راکت از خاک سوریه به سمت منطقه «جولان» اشغالی شلیک شده است.

العالم:  روزنامه فایننشال تایمز می نویسد، واشنگتن و ورشو در زمینه استقرار یکهزار نیروی نظامی آمریکا در شرق لهستان به توافق رسیدند. به گزارش این روزنامه انگلیسی، توافق افزایش نیروهای آمریکایی در سفر رئیس جمهوری لهستان به آمریکا در تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) صورت خواهد گرفت. فایننشال تایمز به نقل از منابع خود می نویسد، این اقدام با افزایش قابلیت نیروها، افزودن یک واحد نیروهای ویژه و یک سایت آموزش مشترک همراه خواهد بود.

ان .اچ.کی ژاپن: تاکِشی ایوایا، وزیر دفاع ژاپن، و همتایانش از ایالات متحده آمریکا و استرالیا تأیید کرده اند که کشورهایشان همکاری بین خود را افزایش داده و با هر گونه اقدام یک طرفه در راستای تغییر وضعیت فعلی در دریای چین جنوبی مخالفت کنند. روز شنبه، در حاشیه همایشی بر سر امنیت آسیا در سنگاپور، ایوایا با پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت ایالات متحده آمریکا، و لیندا رینولدز، وزیر دفاع استرالیا، ملاقات کرد.این وزیران دفاع نسبت به افزایش حضور نظامی چین در دریای چین جنوبی و نیز حضور دریایی فزاینده آن کشور در دریای چین شرقی نگرانی مشترکی داشتند.

آناتولی ترکیه: نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در روند صلح افغانستان برای از سرگرفتن مذاکرات میان نمایندگان دولت کابل و گروه طالبان به خاورمیانه و اروپا سفر می کند. وزارت امور خارجه آمریکا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در روند صلح افغانستان در چارچوب تلاش‌های خود برای ادامه مذاکرات صلح در کابل با نمایندگان دولت، تشکلات مردم‌نهاد و سازمان‌های مدافع حقوق زنان دیدار و از آنها درخواست حمایت از این تلاش‌ها خواهد کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  منابع آگاه از دیدار یک هیئت از جنبش حماس با امیر قطر در دوحه خبر دادند.به گزارش ایسنا، خبرگزاری قطر (قنا) اعلام کرد که یک هیئت از دفتر سیاسی جنبش حماس امروز (یکشنبه) با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در دوحه دیدار کرد.طبق این گزارش، دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات فلسطین رایزنی کردند.

دویچه وله : دولت آلمان می‌خواهد کماکان به مشارکت خود در ائتلاف ضد داعش ادامه داده و این مأموریت را تمدید کند. به گزارش اشپیگل، قرار است هواپیماهای تجسسی “تورنادو” به برقراری یک منطقه حفاظت‌شده در شمال سوریه کمک کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *