جدیدترین مطالب

نمایشگاہ نسخ قرآنی در پاکستان

همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان در اسلام آباد گشایش یافت.

Loading

أحدث المقالات

بحران در بزرگترین شرکت آب‌وفاضلاب انگلیس

لندن – ایرنا – بزرگترین شرکت آب و فاضلاب انگلیس موسوم به «تمز واتر» در پی انصراف سهام‌دارانش برای تزریق ۵۰۰ میلیون پوند کمک اضطراری برای نجات این شرکت، با خطر ورشکستگی روبه‌روست.

Loading
22فروردین ماه 1396

رسانه ها ؛ التهاب در خاورمیانه و…

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: افزایش تنش در سوریه ، توئیت ترامپ درباره سوریه و واکنش پوتین،آماده باش ارتش سوریه برای مقابله با حمله احتمالی غرب، مشارکت عربستان درجنگ احتمالی ضد سوریه، اهداف احتمالی حملات آمریکا به سوریه، اسارت شماری از نظامیان انگلیسی در غوطه شرقی دمشق، حمله هوایی یگان پهپادی یمن به تأسیسات نفتی و یک فرودگاه سعودی، برگزاری نشست اقتصادی پارلمان کره شمالی ، سفر دبیرکل سازمان ناتو به ترکیه و شکست عملیات کلاه آبی ها در آفریقای مرکزی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس  رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی به روسیه اعلام کرد باید برای دفاع از سوریه آماده باشد، چراکه موشک‌های آمریکا به سمت سوریه شلیک می‌شوند. به گزارش خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه تلویحا اعلام کرد که این کشور به زودی به سوریه حمله می‌کند. وی در توییتر نوشت: «روسیه ادعا کرده که هر موشکی و تمام موشک‌هایی که به سمت سوریه شلیک شود را ساقط می‌کند. آماده باش روسیه، چراکه آن‌ها (موشک‌ها) دارند می‌آیند؛ زیبا، جدید و هوشمند.!»

پارس تودی:  «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه در پی تهدید آمریکا مبنی بر حمله به سوریه، از فرماندهان ارتش روسیه خواسته است که «جواب آتش آمریکا را با آتش بدهند‌.» به گزارش روز چهارشنبه پارس تودی؛ فاکس نیوز امروز در خبری مدعی شد که تا چند ساعت آینده حمله هوایی آمریکا به سوریه آغاز خواهد شد. طی روزهای گذشته، آمریکا و متحدانش به بهانه حمله شیمیایی ادعایی در دوما، سوریه را به اقدام نظامی تهدید کرده‌اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  در پی تهدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر پاسخی “شدید و قریب‌الوقوع” به سوریه در پی انتشار گزارش‌هایی ادعایی درباره حمله شیمیایی در دوما در غوطه شرقی دمشق ارتش سوریه در تمامی سطوح به حالت آماده باش درآمد. به گزارش ایسنا، رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوریه  گفت: نیروهای نظام سوریه و نیروهای هم‌پیمان از دو شب گذشته در راستای رویارویی با حملات احتمالی که غربی‌ها علیه سوریه تهدید کرده‌اند، به حالت آماده باش درآمده و به این وضعیت ادامه می‌دهند.

 یورونیوز:  محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی می گوید کشورش در اقدام نظامی احتمالی بر ضد سوریه مشارکت خواهد کرد. ولیعهد عربستان در پاریس در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره احتمال همراهی کشورش با حملات هوایی به دمشق در واکنش به حملات شیمیایی دوما گفت: «اگر شرکای ما خواهان این همراهی باشند پاسخ ما مثبت است.»

اسپوتنیک:  کارشناسان مرکز تحلیلی Stratfor آمریکا اهداف احتمالی حملات آمریکا به سوریه را اعلام کردند. به گزارش اسپوتنیک، به عقیده آنها مراکز در رابطه با برنامه شیمیایی سوریه از جمله پایگاه های هوایی ضمیر، مرج الرهیل و مزه مورد حمله قرار خواهند گرفت.

الکوثرفارسی:  برخی اطلاعات به بیرون درز کرده است مبنی بر اینکه طی عملیات نظامی ارتش سوریه و همپیمانانش در غوطه شرقی دمشق شماری از نظامیان انگلیسی به اسارت گرفته شدند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خبرنگار المیادین در مسکو اعلام کرد که برخی  اطلاعات به بیرون درز کرده است مبنی بر اینکه طی عملیات نظامی ارتش سوریه و همپیمانانش در غوطه شرقی دمشق شماری از نظامیان انگلیسی به اسارت گرفته شدند.

خبرگزاری ایرنا:  یک فروند ناو جنگی هواپیمابر آمریکایی پس از یک رزمایش نظامی در منطقه آبی مورد اختلاف بین فیلیپین و چین، به بندر «مانیل» پایتخت فیلیپین رسید.به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه «فیل استار»، اکنون ناو «یو.اس.اس تئودور روزولت» و 65 جت «اف.18» صوت شکن، هواپیما و بالگردهای جاسوسی آن، به همراه ناو «یو.اس.اس بانکر هیل» در پایتخت بندری فیلیپین قرار دارند.

العالم:  نیروی هوایی ارتش یمن با یک فروند پهپاد، فرودگاه «أبها» در «عسیر» عربستان و تاسیسات نفتی «ارامکو» در «جیزان» را هدف قرار داد.پایگاه خبری شبکه «المسیره» یمن  در خبری فوری اعلام کرد که با پهپاد «قاصف 1»، فرودگاه «أبها» در «عسیر» را هدف قرار داده و اکنون تمامی پروازها در این فرودگاه به حالت تعلیق درآمده است.

ان .اچ.کی ژاپن:  پارلمان کره شمالی روز چهارشنبه، دقیقا شش سال پس از آنکه کیم جونگ اون رسما رهبر کشور شد، جلسه ای برگزار می کند. رسانه ی دولتی گزارش داد که کیم جونگ اون به مقامات گفته است تا اقتصاد را احیا کنند.

آناتولی ترکیه:  دبیرکل سازمان ناتو برای انجام یک سفر رسمی در تاریخ 16 آوریل به ترکیه خواهد آمد. ینس استولتنبرگ قرار است با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور، خلوصی آکار رئیس ستاد مشترک ارتش و مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کند.

خبرگزاری صداوسیما: عملیات سازمان ملل در پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی برای برچیدن گروهی مسلح، طبق برنامه پیش نرفت. سازمان ملل اعلام کرده است از روز یکشنبه عملیاتی را برای از بین بردن گروهی مسلح در یکی از محلات بانگی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی آغاز کرده است، اما در درگیری‌هایی که دیروز روی داد، یکی از کلاه آبی‌های سازمان ملل و چند غیرنظامی در بانگی کشته شدند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *