جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

توقف جنایات اسرائیل و آتش‌بس در غزه؛ مطالبه چهره‌های رسانه‌ای پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا- ۱۲۰ نفر از فعالان حوزه رسانه و چهره‌های پرطرفدار در فضای مجازی در پایتخت پاکستان با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین، از سازمان‌های بین المللی خواستند تا با توقف این تهاجم در غزه برای اجرای فوری آتش‌بس نقش‌آفرینی کنند.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

تهران- ایرنا- بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.

Loading
27فروردین ماه 1396

رسانه ها ؛ واکنش آمریکا به سخنان مکرون درباره سوریه و…

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش کاخ سفید به ادعای ماکرون، اظهارات جدید موگرینی درباره برجام، تجمع بزرگ مردم دمشق در حمایت از دولت سوریه، برگزاری نشست سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره حمله دوما، آغاز هشتمین مانور مشترک آمریکا و اردن، ادامه درگیری میان نیروهای نظامی پاکستان و تروریست‌های مستقر در افغانستان، انتقاد شدید مادورو از نشست مقامات کشورهای آمریکایی، ازسرگیری گفت و گوهای سطح بالای چین و ژاپن پس از هشت سال، تلاش ناتو برای گرم‌کردن دوباره مناسبات با ترکیه، تجهیز ارتش چین به سلاح مرگبار، تاکید بر اتحادکشورهای عربی در بیست و نهمین اجلاس اتحادیه عرب در ظهران عربستان و سفر نخست وزیر پاکستان به عربستان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز:  سخنگوی کاخ سفید ضمن یادآوری خواسته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر بازگشت سریع سربازان این کشور از سوریه تاکید کرد ماهیت ماموریت ایالات متحده در این کشور تغییر نکرده است.سخنگوی کاخ سفید در حالی این سخنان را بیان کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه یکشنبه شب در مصاحبه ای تلویزیونی گفته بود وی توانسته است دونالد ترامپ را نسبت به حضور «دراز مدت» آمریکا در سوریه متقاعد کند.سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: «ماموریت آمریکا [در سوریه] تغییر نکرده است.

الکوثرفارسی:  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که ایران به تعهداتش در برجام پایبند بوده و اروپا به دنبال اطمینان از ادامه یافتن اجرای برجام است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست روز دوشنبه (امروز) در بروکسل گفت که انتظار حمایت کامل اروپا از توافق با ایران را دارد و همچنین اتحادیه اروپا سعی می‌کند تا از ادامه اجرای برجام اطمینان حاصل کند.

خبرگزاری ایرنا:   شهروندان سوری روز دوشنبه در حمایت از دولت سوریه و جبهه مقاومت در میدان مرکزی این شهر تجمع کردند.به گزارش ایرنا، تجمع کنندگان سوری با در دست داشتن پرچم سوریه، ضمن حمایت از نظام و ارتش کشورشان، حمله موشکی روز شنبه (24 فروردین) آمریکا و متحدانش به سوریه را محکوم و خواستار پیگیری این تجاوز از سوی مسئولان سوری شدند. آحاد مردم سوریه همچنین از ارتش و نیروهای جبهه مقاومت اسلامی که با تروریسم در این کشور مقابله می کنند، تشکر و قدردانی کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نشست فوق‌العاده سازمان منع تسلیحات شیمیایی امروز دوشنبه به منظور بررسی گزارش‌ها پیرامون حمله شیمیایی در دومای سوریه برگزار شد. به گزارش ایسنا، در این نشست نماینده آمریکا در سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد کشورش نگران است که روسیه محل این حملات را در دوما دست کاری و برای از بین بردن آثار اقدام کرده باشد.

 خبرگزاری فارس: هشتمین دور مانور مشترک ارتش‌های اردن و آمریکا با مشارکت سه هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در خاک اردن آغاز شد.به گزارش خبرگزاری فارس، سرتیپ «محمد الثلجی» مدیر آموزش نظامی و سخنگوی مانورهای نظامی در یک کنفرانس خبری آغاز مانور مشترک بین ارتش‌های اردن و آمریکا تحت عنوان «الأسد المتأهب» (شیر آماده) در میادین آموزشی اردن با مشارکت گسترده نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و نیروهای ویژه را اعلام کرد.

خبرگزاری تسنیم:  تبادل آتش میان نیروهای مردمی و نظامیان پاکستان با تروریست‌های مستقر در افغانستان، منجر به کشته و زخمی شدن ۲۷ تن دیگر شد.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، درگیری میان نیروهای مردمی و نظامیان پاکستان با تروریست‌های مستقر در افغانستان موجب کشته شدن 5 نظامی پاکستانی و زخمی شدن 12 نفر دیگر شد.

خبرگزاری صداو سیما:  نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا  شماری از همتایان خود را در منطقه آمریکای لاتین دست نشانده امپریالیسم آمریکا توصیف کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مادورو  بر سر برگزاری انتخابات ماه آتی ریاست جمهوری در ونزولا اجازه حضور در نشست امسال کشورهای آمریکایی را نیافت. مقامات منطقه از جمله مقامات آمریکایی بنابر ادعای خود این انتخابات را ظاهرسازی توصیف کرده اند. مخالفان اصلی ونزوئلا نیز برگزاری انتخابات را در این کشور تحریم کرده اند.

ان .اچ.کی ژاپن:  تارو کونو وزیر خارجه ژاپن بر نیاز به تقویت روابط اقتصادی با چین تاکید کرده و گفته است نقش این دو کشور در اقتصاد جهانی رو به افزایش است. ژاپن و چین برای اولین بار در هشت سال گذشته روز دوشنبه در توکیو یک نشست دوجانبه اقتصادی در سطح وزرا برگزار کردند.کونو گفت وضعیت جهانی اقتصاد در حال تجربه تغییرات زیادی است و بنابراین لازم است راه های همکاری از نقطه نظری جدید بررسی شوند.

دویچه وله: دبیر کل ناتو با رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا دیدار می‌کند. ترکیه از ناتو به دلیل عدم حمایت از این کشور انتقاد کرده بود. قصد ترکیه برای خرید سیستم دفاعی اس-۴۰۰ از روسیه نگرانی و انتقاد ناتو را برانگیخته است. ینس استولتن‌برگ روز دوشنبه (۲۷ فروردین/۱۶ آوریل) علاوه بر رئیس جمهوری ترکیه با مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه و نورالدین جانیکلی، وزیر دفاع ترکیه دیدار خواهد کرد. در پایان این ملاقات‌ها دبیر کل ناتو و وزیر خارجه ترکیه مشترکا در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت می‌کنند.

اسپوتنیک روسیه:  نیروهای واحد راکت انداز و موشکی ارتش چین به یک موشک بالستیک نسل جدید مجهز شدند که قادر به حمله در واکنش به حمله هسته‌ای است.به گزارش اسپوتنیک ، سیستم دفاع موشکی جدید چین “موشک بالستیک” دارای برد متوسط و ساخت چین می باشد و مالک این موشک شناخته می شود.شایان ذکر است که مراسم تحویل این سلاح جدید به ارتش چین به تازگی در یکی از بخش های واحد موشکی این کشوربرگزار شده است.

آناتولی ترکیه:  احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب طی سخنانی در بیست و نهمین اجلاس آن در الظهران عربستان سعودی خواهان اتحاد کشورهای عربی جهت حل بحران‌های منطقه شد.وی در سخنرانی خود همچنین اظهار داشت: بحران سوریه، لیبی، یمن و فلسطین امنیت جمعی مان را کاهش داده و ادامه آنها ما را تضعیف خواهد کرد. نسبت به تفرقه هشدار داده و رهبران کشورهای عربی را به اتحاد در قبال مشکلات منطقه فرامی‌خوانیم.

پارس تودی :  «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان در صدر هیاتی سیاسی و نظامی برای دیدار و گفتگو با مقامات سعودی راهی عربستان شد.در این سفر «شاهد خاقان عباسی» را « قمر جاوید باجوا» فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان همراهی می کند. سفر دو مقام بلند پایه سیاسی و نظامی پاکستان به عربستان نشان می دهد که دو طرف در مورد جلب نظر حکام آل سعود در مورد مسایل مختلف در ارتباط با سیاست های منطقه ای و بین المللی اسلام آباد اتفاق نظر دارند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *