جدیدترین مطالب

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند

رهبر انقلاب یمن در بخش پایانی سخنان خود به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به سمت بندر ایلات (ام الرشراش) حرکت می‌کنند پرداخت و گفت که در ۲۰۲ روز گذشته ۱۰۲ کشتی مورد هدف قرار گرفته‌اند.

حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها

تهران-ایرنا- حزب‌الله لبنان و گردان‌های مجاهدین و القسام، مرکز تازه تاسیس جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی را در مرکز نوار غزه و مقر فرماندهی لشکر غزه را در شهرک «رعیم» و همچنین توپخانه «عین مارگالیوت» را هدف حمله موشکی، راکتی و پهپادی قرار داده‌اند.

استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد

ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرده است.

استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد

ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرده است.

Loading
5اردیبهشت ماه 1397

رسانه ها ؛ برجام محور اصلی دیدار مکرون و ترامپ و…

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: عدم توافق مکرون و ترامپ درباره برجام، واکنش روسیه و چین به اصلاحات در برجام،آغاز نهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی حوزه مسائل امنیتی در سوچی،فشار عربستان و آمریکا به قطر برای وارد کردن نظامیان خودبه سوریه ، مخالفت روسیه با اعزام نظامیان قطری به سوریه، پایان عملیات احداث دیوار در مرز ایران و ترکیه، تاکید موگرینی برحل بحران سوریه از راه سیاسی ، اعزام هیات آمریکایی به چین ، عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق و بروز ناآرامی ها در ارمنستان و هشدار ایروان به باکو ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

ان .اچ.کی ژاپن:  دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به پیشنهاد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه درخصوص حفظ توافق هسته ای با ایران (برجام) پاسخی نداد اما توافق کردند، مذاکرات بر سر این موضوع ادامه یابد. این دو رهبر روز سه شنبه در کاخ سفید گفت و گو کردند.

خبرگزاری تسنیم: در آستانه سفر “آنگلا مرکل” به واشنگتن به منظور متقاعد کردن ترامپ برای ماندن در برجام، بسیاری سیاستمداران احزاب مهم آلمانی بر لزوم تلاش های بیشتر برای حفظ این توافق هسته ای تأکید کردند. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، “یورگن هاردت”، سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در آلمان در این باره اظهار داشت که در این مذاکرات باید این مسئله مطرح باشد که نه تنها نتیجه خوبی به دست آید، بلکه این موضع همچنین در کاخ سفید مورد قبول واقع گردد.

خبرگزاری فارس:  سخنگوی کاخ کرملین با تأکید بر موضع مسکو برای حفظ برجام گفت، هیچ جایگزینی برای توافق هسته‌ای ایران وجود ندارد. به گزارش  خبرگزاری فارس، کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز چهارشنبه تأکید کرد، مسکو از حفظ توافق هسته‌ای کنونی ایران (برجام) حمایت می‌کند.  «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفت، درباره این مسئله که جایگزینی برای برجام وجود داشته باشد و یک توافق هسته‌ای جدید با ایران امکان پذیر باشد، تردید وجود دارد.

خبرگزاری صداو سیما:  مجمع عمومی سازمان ملل خواستار رویکرد جدی برای جلوگیری از مناقشه‌ها شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ میروسلاو لایچک رئیس مجمع عمومی سازمان ملل رویکرد جدید بین المللی را برای جلوگیری از بازگشت دوباره مناقشه‌های طولانی در نقاط مختلف جهان خواستار شد.

الکوثرفارسی:  نهمین اجلاس مقامات امنیتی ۵ قاره جهان از صبح امروز در شهر سوچی روسیه آغاز شد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نهمین اجلاس مقامات امنیتی 5 قاره جهان با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان از صبح امروز در شهر سوچی روسیه آغاز شده است.

 خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، تعدادی از کشورها با استفاده از زور و دور زدن شورای امنیت سازمان ملل، به نفع تروریست‌ها بازی می‌کنند.به گزارش ایسنا،  ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پیامی برای نهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی حوزه مسائل امنیتی در سوچی این اظهارات را مطرح کرده و گفت: یک چنین اقداماتی به بی‌ثباتی سیاسی و اجتماعی دامن می‌زند، منجر به بازی کردن به نفع تروریسم و افراط‌گری بین‌المللی می‌شود و بحران‌ها و جنگ‌های محلی را تشدید می‌کند.

اسپوتنیک روسیه:  عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان قطر را به وارد کردن نیروهای مسلح خود به سوریه فرا خواند. به گزارش اسپوتنیک ، این به منزله پرداختن بها به خاطر حمایت امریکا از قطر خواهد بود. وزیر خارجه عربستان خاطرنشان کرد بهتر است این کار قبل از ان انجام شود که واشنگتن از استقرار پایگاه نظامی آمریکا در قطر منصرف شود.

 خبرگزاری مهر:  یک سناتور روسی از مخالفت قاطع کشورش با اعزام نظامیان قطری به سوریه خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، ایگور موروزوف، سناتور روسی تاکید کرد: مسکو به صورت قاطع با اعزام نیروهای قطری به سوریه مخالف است و اگر چنین اتفاقی بیافتد قوانین سازمان ملل و قوانین بین المللی نقض میشود.

العالم:  سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه از احداث دیوار در مرز ایران برای جلوگیری از ورود پناهجویان غیرقانونی دفاع کرد و گفت: مراحل عملیات احداث دیوار در مرز ایران رو به پایان است.سویلو در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت : با تکمیل دیوار مرزی 144 کیلومتری در مرز ایران، از ورود پناهجویان غیرقانونی افغانستانی و نیز از تردد تروریست ها در مرز دو کشور ایران و ترکیه جلوگیری می شود.

یورونیوز:  اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد در نشست جمع آوری کمک مالی برای سوریه در بروکسل خواستار برگزاری مذاکرات سیاسی با هدف پایان بخشی به جنگ در این کشور شدند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این نشست خبری بر لزوم از سرگیری فرآیند سیاسی تحت نظر سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه تاکید کرد.

رادیو چین: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت که وزیر خزانه داری و نمایندۀ تجاری آمریکا در روزهای آینده در رأس هیئتی برای رایزنی دربارۀ مسئلۀ تجاری به چین سفر می‌کنند. وی همین روز پیش از ملاقات با رئیس جمهور فرانسه به رسانه های گروهی اظهار کرد که چین و آمریکا درباره رایزنی بسیار دقیق هستند.

تی .آر.تی ترکیه: در عملیات جنگنده‌های ارتش ترکیه علیه مواضع گروه تروریستی پ.ک.ک در منطقه آواشین-باسیان شمال عراق، ده تروریست از پای درآمد.گفتنی است عملیات ضد تروریستی نیروهای مسلح ترکیه علیه گروه تروریستی و تجزیه‌طلب پ.ک.ک در داخل و خارج از کشور ادامه دارد.

پارس تودی :  وزارت دفاع ارمنستان به جمهوری آذربایجان درباره سوء استفاده از اوضاع کنونی آن کشور، با هدف ماجراجویی های جدید در منطقه قره باغ هشدار داد. دربیانیه وزارت دفاع ارمنستان که در پی استعفای نخست وزیر این کشور منتشر شده آمده است: بر اساس گزارش های دریافتی مقام های سیاسی و نظامی جمهوری آذربایجان به تحولات اخیر ارمنستان به عنوان فرصتی برای ماجراجویی جدید علیه منطقه قره باغ، می نگرند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *