جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان

برگزاری رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در حالی انجام شد که پیشتر آیهان حاجی‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای با انتقاد از اقدامات فرانسه در تسلیح ارمنستان، تاکید کرد: گسترش نظامی‌گری در منطقه به نفع صلح نیست. حملات هوایی به اهداف زمینی از جمله سامانه‌های پدافند هوایی، جنگ الکترونیک، مقابله با پهپادهای انتحاری و عملیات ترابری نیروهای نظامی و تجهیزات نظامی از جمله تمرین‌هایی بود که از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان در جریان این رزمایش با موفقیت به انجام رسید./ایران تایمز

ببینید | ابتکار جدید کره برای افزایش نرخ ازدواج در جوانان؛ راه‌اندازی قطار سریع‌السیر!

دولت کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی این قطار به جوانان کمک کند که محل زندگی خود را از شهرهای بزرگ به حومه ها ببرند؛ تا بتوانند با کاهش هزینه‌های مسکن و زندگی، پول لازم را برای ازدواج و فرزندآوری به‌دست آوردند. البته در کنار موانع اقتصادی، دختران کره‌ای می‌گویند تمایلی به پذیرفتن وظایفی مادری ندارند./صداوسیما

Loading
6اردیبهشت ماه 1397

رسانه ها ؛ دو کره روی خط آرامش و…

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: مذاکرات سرنوشت ساز رهبران دوکره در روزجمعه، تاکید دبیرکل ناتو بر اجرای کامل برجام، حمایت قاطعانه چین از برجام، جنگ تعرفه ای آلمان و آمریکا، ارسال سامانه جدید پدافند هوایی روسیه به سوریه، لفاظی جدید لیبرمن ضد ایران ، گشایش سی و دومین نشست سران آ.سه .آن، آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای جدید آمریکا ، درخواست ترکیه از آمریکا برای پایان بخشی به حمایت های خود از گروههای تروریستی و طرح جدید فرستاده سازمان ملل برای حل بحران یمن ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

ان اچ کی ژاپن:  مون جه-این، رئیس جمهور کره جنوبی، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز جمعه در ساختمانی در خط مرزی نظامی دهکده ی آتش بس موقت پانمونجوم در سمت کره جنوبی با یکدیگر ملاقات خواهند کرد. این اولین نشست میان دو کره طی بیش از ۱۰ سال گذشته است. توجهات بر این معطوف است که آیا این گفت و گوها زمینه برگزاری اولین نشست سران بین آمریکا و کره شمالی که با هدف غیرهسته ای کردن این کشور می باشد را فراهم خواهد کرد یا خیر.

خبرگزاری فارس:  دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی با بیان اینکه ناتو بر لزوم اجرای کامل برجام تأکید داشته، ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد و گفت ناتو برای مقابله با برنامه موشکی ایران سامانه دفاع موشکی خود در اروپا را تقویت می‌کند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنج‌شنبه در موضعی همسو با مقام‌های آمریکایی و اروپایی، ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در غرب آسیا متهم کرد و گفت ناتو از برنامه موشکی و منطقه‌ای ایران نگران است.

پارس تودی :   چین از اقدامات غیر قابل قبول آمریکا و سرپیچی از اجرای تعهدات در توافق برجام ابراز تاسف کرد. به گزارش پارس تودی ، «ژوشینگ کان» وزیر امنیت عمومی چین در نهمین کنفرانس امنیتی روسیه در سوچی گفت چین به عنوان یکی ازهفت کشور امضا کننده توافق هسته ای ،همچنان بر موضع قاطع خود در حمایت از برجام و ضرورت متعهد بودن همه طرفهای این توافق به تعهداتشان تاکید دارد.

خبرگزاری صداو سیما:    دولت آلمان گفت : تعرفه‌های گمرکی آمریکا از یکم مه اعمال می‌شود. منبعی در دولت آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا احتمالا از یکم مه تعرفه های گمرکی را بر واردات از اتحادیه اروپا اعمال خواهد کرد.

الکوثرفارسی: رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد که مسکو بزودی سامانه های جدید پدافند هوایی به دمشق تحویل خواهد داد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ژنرال ‘سرگئی رودسکوی’ در کنفرانس مطبوعاتی گفت: متخصصان روسی به آموزش نظامیان سوری ادامه می دهند و به آنها در فراگیری نمونه های جدید سامانه پدافند هوایی که ارسال آن در آینده نزدیک آغاز می شود، کمک می کنند.

یورونیوز:  آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع (جنگ )اسرائیل می گوید در صورت حمله ایران به تل آویو ، اسرائیل هم تهران را مورد هدف قرار خواهد داد.وی که در آمریکا به سر می برد در مصاحبه با روزنامه سعودی ایلاف در مورد واکنشش به حمله احتمالی ایران به تل آویو گفت: «به تهران حمله می کنیم و تمامی پایگاه های نظامی ایران در سوریه را که تهدیدی برای اسرائیل محسوب می شود تخریب می کنیم.»

رادیو چین:  سی و دومین نشست سران آسه آن در سنگاپور گشایش یافت. رهبران و نمایندگان ۱۰ کشور عضو آسه آن دربارۀ موضوعاتی مانند پیشبرد نوآوری و توسعه، تاسیس شبکه شهرهای هوشمند و تقویت همکاری امنیت اینترنتی رایزنی خواهند کرد.

اسپوتنیک روسیه:  نیروی هوایی امریکا موشک بالستیک قاره پیمای Minuteman III را مورد آزمایش قرارداد. به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را دفتر مطبوعاتی نیروی هوایی امریکا اعلام کرد. این اولین آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای Minuteman III در سال جاری است. آزمایش قبلی در اوت سال گذشته انجام شده بود.

تی .آر.تی ترکیه:  ترکیه از آمریکا خواستار پایان بخشی به حمایت های خود از گروههای تروریستی گردید. ترکیه همچنین  به گزارش حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد : گزارش مذکور مملو از تفاسیر طرف گیرانه است.

خبرگزاری مهر: منابع آگاه از طرح جدید فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برای حل بحران این کشور خبر دادند. به گزارش خبرگزاری مهر ،مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن طرح جدیدی را برای پایان دادن به درگیریها در یمن تهیه کرده است که دارای سه محور یعنی جمع آوری سلاح، آغاز مرحله انتقالی با مشارکت انصار الله در دولت و برگزاری انتخابات است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *