جدیدترین مطالب

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

علی مفتح در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: نسل کشی نامیبیا توسط آلمان اولین نسل کشی قرن بیستم میلادی بود و از راه های مختلف همچون تحمیل گرسنگی و تشنگی، جلوگیری از رسیدن غذای کافی، کار اجباری، بردگی، تجاوز جنسی، قطع اعضا و انجام آزمایش های پزشکی بر روی ساکنان این سرزمین ثروتمند اتفاق افتاد چرا که آلمانی ها می خواستند تا مال، اموال و زمین های ساکنان نامیبیا را از آن خود کنند. 

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

عباس آخوندی در یادداشتی می نویسد: سیاست ما در برابر تجاوز مجدد اسرائیل باید خویشتنداری و احاله آن به موقعیت‌های دیگر و پاسخ‌های غیرمستقیم باشد. ما باید فضا را سرد کنیم. گرم نکنیم. گرم کردن فضا عین خواسته اسرائیل است. ‌
Loading

أحدث المقالات

آمریکا در حرف و عمل از اسرائیل می‌خواهد که پس از حمله ایران، خویشتنداری کند/ تل‌آویو احتیاط را در دستور کار دارد  

خبرآنلاین نوشت: بنیامین فریدمن، مدیر اندیشکده اولویت های دفاعی در واشنگتن، می گوید که اسراییلی ها خواهان درگیر شدن در یک رویارویی تلافی جویانه در برابر ایران نیستند، بنابراین ممکن است فضایی برای احتیاط وجود داشته باشد. ممکن است بگویند پاسخ می دهیم اما سپس در همان سطحی عمل کنند که سالها علیه ایران عمل کرده اند، مثل هدف گرفتن افسران سپاه پاسداران و ترور دانشمندان هسته ای ایران.

Loading
8اردیبهشت ماه 1397

رسانه ها ؛ دیدار تاریخی رهبران دوکره و واکنش ها و…

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: نشست تاریخی سران شبه جزیره کره، بررسی مسئله هسته ای در اجلاس امریکا و کره شمالی ، واکنش چین و آمریکا به دیدار سران دو کره، نشست سران «آ.سه.آن» در سنگاپور، آغاز دور جدید خشونت ها در میانمار، فروش تسلیحات جدید آمریکا به بحرین ، نشست فوق العاده وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو، حمله موشکی رزمندگان یمنی به تاسیسات حیاتی عربستان، گفتگوی روسای ستاد کل ارتش ترکیه و آمریکا و استعفای گروهی رهبران مخالفان سوری از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز:  دور اول نشست تاریخی سران کره شمالی و جنوبی برگزار شد. این نشست صبح جمعه در منطقه غیرنظامی میان دو کره و در خاک کره جنوبی انجام شد. این برای نخستین بار از پایان جنگ شبه جزیره است که یک رهبر کره شمالی پا به خاک کره جنوبی می‌گذارد.

ان اچ کی ژاپن :  مسئله هسته ای در اجلاس امریکا و کره شمالی مذاکره خواهد شد. این مسئله که کره شمالی دقیقأ چگونه تسلیحات هسته ای را کنار می گذارد و غیر هسته ای می شود در اجلاس سران امریکا و کره شمالی مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت. مون جه این، رئیس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز جمعه اجلاس سران تاریخی خود را در دهکده آتش بس پان مون جوم به پایان رساندند.

رادیو چین: لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین درباره دیدار سران دو کره گفت: این دیدار برای آشتی و همکاری دو کره و حفظ صلح و ثبات شبه جزیره کره و حل سیاسی مساله مفید است و چین از آن استقبال می کند. او افزود: کره شمالی و کره جنوبی از یک ملت هستند. چین همواره از گفت و گو و هماهنگی دو کره به منظور ایجاد اعتماد متقابل بین آن ها و بهبود روابطشان پشتیبانی کرده است، چرا که این برای منافع مشترک آن دو کشور و دیگر کشورهای منطقه مفید بوده و از جمله انتظارات جامعه جهانی است.

دویچه وله:پس از دیدار رهبران کره شمالی و جنوبی، دونالد ترامپ در توییترش از پایان جنگ دو کره سخن گفت. آلمان، چین و روسیه نیز از این دیدار استقبال کرده‌اند. دبیرکل ناتو در عین حال از ادامه تحریم‌ها علیه کره شمالی سخن گفته است. ترامپ در صفحه توئیترش این ملاقات را “دیداری تاریخی” توصیف کرد که پس از یک “سال وحشی” با چندین آزمایش اتمی و موشکی به وقوع پیوسته است.

پارس تودی: نشست سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن)، با سخنان نخست وزیر سنگاپور در این کشور آغاز شد. به گزارش پارس تودی، نخست وزیر سنگاپور امروز شنبه، در سخنانی در این نشست، خطاب به سران 10 کشور عضو «آ.سه.آن» گفت: کشورهای جنوب شرق آسیا برای مقابله با فشار سیاست های حمایت گرایانه تجاری و تضمین تداوم رشد اقتصادی، از نزدیک با چین و هند همکاری می کنند.

خبرگزاری مهر: رئیس دفتر هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل (OCHA) اعلام کرد که بیش از چهار هزار نفر در شمال میانمار واقع در نزدیکی مرز این کشور با چین در سه هفته گذشته آواره شده اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت سازمان ملل، «مارک کاتس» رئیس دفتر هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل (OCHA) اعلام کرد که بیش از چهار هزار نفر در ایالت شمالی «کاچین» میانمار واقع در نزدیکی مرز این کشور با چین در سه هفته گذشته آواره شده اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که قصد دارد هلی‌کوپترهای جنگی و مهمات برای جنگنده‌ به ارزش تقریبی یک میلیارد دلار به بحرین صادر کند. به گزارش ایسنا،  وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در بیانیه‌ای درباره همکاری‌های امنیتی و دفاعی خود با بحرین تاکید کرد، وزارت خارجه آمریکا با صادرات چنین تسلیحاتی به بحرین مخالفت نمی‌کند.

الکوثرفارسی: وزرای امور خارجه روسیه ، ایران و ترکیه روز شنبه نشستی فوق العاده در مسکو برگزار کردند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ، محمد جواد ظریف و مولود چاووش اوغلو همتایان ایرانی و ترکیه ای وی در این نشست تحولات سوریه را بررسی و درباره اقدامات جدید احتمالی گفتگو کردند که به پیشبرد تماس ها بین گروه های سوری در چارچوب قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل کمک خواهد کرد و تصمیمات کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی را مدنظر قرار می دهد.

العالم:   یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، 8 فروند موشک بالستیک به سوی تاسیسات حیاتی عربستان در «جازان» شلیک کردند. نیروهای یمنی 8 موشک  بدر یک  به سوی مراکز اقتصادی و مهم عربستان در استان جنوبی جیزان شلیک کردند.

آناتولی ترکیه:   کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز طی بیانیه‌ای بر ضرورت محاکمه نظامیان اسرائیل که معترضان غیرنظامی فلسطینی در راهپیمایی مسالمت آمیز «بازگشت بزرگ» در مرز نوار غزه با اسرائیل را هدف قراداده و به عمد مى کشند، تاکید کرد. این نهاد سازمان ملل همچنین خواستار توقف قتل و کشتار فلسطینیان در غزه و خودداری نظامیان اسرائیل از بکارگیری زور و قدرت بی‌رویه علیه آنها و بازخواست و مجازات عاملان شهادت فلسطینیان در جریان این راه پیمایی‌ها شد.

تی .آر.تی ترکیه:  روسای ستاد کل ارتش ترکیه و آمریکا به صورت تلفنی در خصوص مسائل منطقه‌ای و همکاری‌‌های دوجانبه تبادل نظر کردند. بر این اساس، این گفتگوی تلفنی روز گذشته انجام شده و دو طرف درباره مسائل امنیتی منطقه‌ای و همکاری دو کشور در این خصوص، تبادل نظر کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: «ایسرائیل کاتص» وزیر اطلاعات کابینه رژیم صهیونیستی، بار دیگر ضمن تکرار مواضع ضد ایرانی مقام‌های این رژیم، درباره کره شمالی و سوریه هم اظهارنظر کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه باز هم مواضع بی اساس مقام‌های صهیونیست علیه ایران را تکرار کرد. در حالی که این رژیم تنها دارنده سلاح اتمی در غرب آسیا است، این عضو ارشد کابینه بنیامین نتانیاهو مدعی است که توفیق مذاکرات برای خلع سلاح اتمی کره شمالی، اثر زیادی بر کاهش تهدید «مسابقه تسلیحات اتمی در خاورمیانه» خواهد داشت.

 خبرگزاری ایرنا:  شماری از اعضای برجسته ائتلاف مخالفان سوری، به دلیل اختلافات داخلی به صورت گروهی استعفا کردند.به گزارش ایرنا،، ‘جرج صبرا’، ‘سهیر الاتاسی’ و’ خالد خوجه ‘ از جمله مخالفان سوری هستند که در واکنش به اختلافات درونی ائتلاف و منحرف شدن آن از اهداف اصلی‌ اش تصمیم به استعفا گرفته‌اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *