جدیدترین مطالب

نمایشگاہ نسخ قرآنی در پاکستان

همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان در اسلام آباد گشایش یافت.

Loading

أحدث المقالات

در وزارت خارجه آمریکا از اوکراین خواستند که حقیقت را حتی در مورد ناکامی هایش در جبهه بگوید

جیمز روبین، فرستاده ویژه و هماهنگ کننده مرکز تعامل جهانی، وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا گفت که کی یف باید اطلاعات واقعی را حتی در مورد شکست های خود در جبهه فاش کند و دسترسی روزنامه نگاران و خبرنگاران را به “مناطق حساس درگیری” محدود نکند، که با مفهوم آزادی اطلاع رسانی که برای ایالات متحده هنجار است، در تضاد قرار دارد.

مسکو: آلمان حق اخلاقی ندارد که با قربانیان نازی ها رفتارهای متفاوتی داشته باشد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در توضیح اظهارات برلین درباره مسئولیت ویژه آلمانی ها در قبال یهودیان، گفت: آلمان حق اخلاقی ندارد که با قربانیان جنایات نازی ها متفاوت رفتار کند.

چرا بایدن عجله چندانی برای واکنش به کله‌شقی‌های نتانیاهو ندارد؟ / ۳ پیش فرض نادرست بایدن درباره رای‌دهندگان یهودی انتخابات آمریکا

برای اسرائیل باید روشن باشد که وقتی حمایت چاک شومر را از دست می‌دهد، یعنی حمایت کل آمریکا را از دست داده است. با این حساب، همچنان به نظر می‌رسد که دولت بایدن تا حدودی نسبت به اقدامات اخیر دولت نیانیاهو بی تفاوت است و عجله چندانی برای واکنش نشان دادن به بی توجهی، کله شقی و بی اعتنایی وی نسبت به منافع آمریکا ندارد.

Loading
15اردیبهشت ماه 1397

رسانه ها ؛ هشدار مکرون درباره خروج از برجام و…

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار فرانسه و آلمان به خروج آمریکا از برجام، تعلیق کمک سیصد میلیون دلاری آمریکا به مصر، عملیات ناو هوپیمابر آمریکایی علیه مواضع داعش در عراق و سوریه، انتشار جزییات طرح 717 میلیارد دلاری سیاست دفاعی آمریکا، کاهش چهل درصدی واردات نفت چین از عربستان، سفر مقامات امنیتی اروپا به سرزمین‌های اشغالی برای بررسی اسناد ادعایی اسرائیل ضد ایران، تاکید اردوغان برادامه حضور ارتش ترکیه در عفرین، گفتگوی تلفنی رؤسای جمهوری چین و کره جنوبی درباره کره شمالی، تاکید سازمان ملل بر ادامه مذاکرات قبرس و تکذیب خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما: رئیس جمهور فرانسه درباره پیامدهای خروج دولت آمریکا از توافقنامه هسته ای ایران هشدار داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ؛ امانوئل مکرون در مصاحبه با روزنامه آلمانی اشپیگل، هشدار داد اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خروج از توافقنامه هسته ای ایران، ممکن است باعث بروز جنگ واقعی شود.

خبرگزاری صداوسیما:  پاتریک لیهی سناتور دموکرات که معاون رئیس کمیته اعتبارات مالی سنای آمریکا است، کمک نظامی سیصد میلیون دلاری این کشور به مصر را به حال تعلیق درآورد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پاتریک لیهی سناتور دموکرات که معاون رئیس کمیته اعتبارات مالی سنای آمریکا است، شروطی را برای لغو تعلیق کمک نظامی آمریکا به مصر، به وزارت امور خارجه آمریکا ارسال کرد تا این شروط را به قاهره اعلام کند.

دویچه وله: رئیس حوزه مناسبات خارجی اتاق صنایع و تجارت آلمان هشدار داده است که در صورت شکست برجام، نه فقط روابط اقتصادی، بلکه اعتماد شرکت‌ها به قوانین بین‌الملل نیز صدمه می‌بیند. او از دولت آلمان خواست برای حفظ برجام تلاش ‌کند.به گزارش خبرگزاری آلمان ، فولکر تریر، رئیس حوزه مناسبات خارجی اتاق صنایع و تجارت آلمان از دولت آلمان خواسته است که در درون اتحادیه اروپا بر خلاف آمریکا برای حفظ برجام تلاش کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ناو هواپیمابر آمریکایی “هری ترومن” رسما در علمیات ضد داعش موسوم به “حل منصفانه” در عراق و سوریه شرکت کرده است. به گزارش ایسنا، جنگنده‌های F/A-۱۸F سوپر هورنت از روی باند ناو هواپیمابر “هری ترومن” از محل استقرارش در دریای مدیترانه برخاسته و دست به عملیاتی علیه مواضع داعش در عراق و سوریه زدند.

 خبرگزاری ایرنا: قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا جزییات طرح سیاست دفاعی 717 میلیارد دلاری این کشور برای سال مالی 2019-2018 را منتشر کردند که این طرح شامل تلاش هایی برای رقابت با روسیه و چین و اقدام برای توقف موقت فروش سلاح به ترکیه است.خبرگزاری رویترز در گزارش امروز شنبه خود افزود: قرار است اعضای کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده درباره قانون اختیارات دفاع ملی (NDAA) گفت و گو کنند. این قانون، ضمن صدور مجوز سطح هزینه دفاعی، سیاست های نظارت بر نحوه استفاده از بودجه آن را تعیین می کند.

خبرگزاری فارس: مقامات شرکت سینوپک چین اعلام کردند به دلیل قیمت بالای نفت عربستان، واردات خود از این کشور را در ماه ژوئن ۴۰ درصد کاهش می‌دهند. به گزارش خبرگزاری فارس ، یکی از مقامات ارشد شرکت سیوپک چین اعلام کرد: به دلیل قیمت بالای نفت عربستان، واردات خود از این کشور را در ماه ژوئن و برای دومین ماه متوالی ۴۰ درصد کاهش خواهد داد.در کنار سینوپک، مقامات دو پالایشگاه دیگر در شمال آسیا از برنامه خود برای کاهش ۱۰ درصدی خرید نفت از عربستان خبر دادند.

خبرگزاری تسنیم:  منابع اسرائیلی از سفر تنی چند از مقامات اطلاعاتی فرانسه، انگلیس و آلمان به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و دریافت توضیحاتی درباره اسناد ادعایی هسته‌ای ایران خبر می‌دهند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پایگاه صهیونیستی «والا» خبر داد که مقامات اطلاعاتی از کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان چند روز پیش با سفر به سرزمین‌های اشغالی از سوی مقامات موساد در خصوص اسناد ادعایی موسوم به «آرشیو هسته‌ای ایران» توضیحاتی را دریافت کردند.

الکوثرفارسی:  رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ضمن انتقاد از آمریکا در همکاری با تروریست ها گفت که هدف بعدی کشورش در سوریه استان ادلب و شهرهای تل رفعت و منبج است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد نیروهای ترکیه تا زمانی که امنیت به صورت کامل تأمین شود در شهر عفرین سوریه باقی خواهند ماند. اردوغان در یک جشنواره مربوط به جوانان در استانبول تأکید کرد که هدف بعدی آنکارا ایجاد امنیت در استان ادلب سوریه و شهرهای تل رفعت و منبج است.

یورونیوز:  اروپا آماده توافق حداقلی بر سر تعرفه‌ صادرات فولاد به آمریکاست. سسیلیسا مالمستروم، کمیسیر اقتصاد و تجارت اتحادیه اروپا گفت اتحادیه اروپا حاضر است در این باره با مقامات آمریکایی گفتگو کند. وی در یک نشست خبری گفت: «کمیسیون اروپا حاضر است به یک توافق حداقلی در این باره با آمریکا برسد.»

رادیو چین:  شی جین پینگ رییس جمهوری چین با مون جائه یین رییس جمهوری کره جنوبی تلفنی گفتگو کرد.شی جین پینگ با اشاره به توسعه مطلوب روابط دو کشور اعلام کرد: چین به روابط خود با کرۀ جنوبی بسیار اهمیت داده و مایل است با تقویت ارتباطات و همکاری عملی و پیشبرد تبادلات انسانی برای پیشبرد باثبات روابط دو کشور در مسیر سازگار با منافع مشترک دو کشور تلاش کند.رییس جمهوری کره جنوبی نیز در این دیدار گفت: کرۀ جنوبی امیدوار است ضمن تقویت رفت و آمدها بین مقامات عالی رتبه دو کشور، دربارۀ اوضاع شبه جزیرۀ کره و مسایل مهم و بزرگ بین المللی با چین هماهنگ کند.

ان .اچ.کی ژاپن:  دولت امریکا می گوید دانالد ترامپ و مون جه-این رئیس جمهورکره جنوبی پیشاپیش اجلاس سران امریکا و کره شمالی، روز بیست و دوم ماه مه در کاخ سفید با یکدیگر ملاقات خواهند کرد. مقامات کاخ سفید گفتند که در سومین اجلاس سران بین ترامپ و مون، تقویت اتحاد امریکا و کره جنوبی تایید خواهد شد. همین مقامات گفتند ترامپ و مون، هماهنگی نزدیک خود برسر تغییر و تحولات در شبه جزیره کره پس از اجلاس سران دو کره که روز بیست و هفتم ماه آوریل برگزار شد را ادامه خواهند داد.

آناتولی ترکیه: سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد از طرف‌های درگیر در مسئله قبرس خواست تا به میز مذاکره بازگردند. فرهان حق، یکی از سخنگویان دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست خبری روزانه خود از طرف‌های درگیر در مسئله قبرس خواست تا به میز مذاکره بازگردند. گفتنی است آخرین دور از مذاکرات صلح قبرس در تاریخ جولای 2017 در سوئیس برگزار شد.

تی .آر.تی ترکیه: خبر مربوط به خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی تکذیب شد. جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ: گزارش اخیر روزنامه نیویورک تایمز درباره طرح کاهش بیست و سه هزار نیروی نظامی آمریکایی مستقر در کره جنوبی خبر درستی نیست.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *