جدیدترین مطالب

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

کی یف طی 24 ساعت گذشته حدود 380 سرباز خود را در رویارویی با یگان های ارتش روسیه از دست داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته نیروهای مسلح اوکراین در جریان نبرد در منطقه عملیات ویژه با گروه‌های نیروهای “غرب” و “مرکز” نیروهای مسلح روسیه حدود 380 نیروی نظامی خود را از دست دادند.

وزیر خارجه ایران درباره حمله اسرائیل: پرواز دو یا سه کوادکوپتر در اصفهان در حد اسباب‌بازی است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، پهپادهای ساقط شده بر فراز کشور خود را اسباب بازی خواند، اما خاطرنشان کرد که ایران همچنان در حال بررسی است که کدام کشور آنها را ارسال کرده است.

Loading
15خردادماه 1398

رسانه ها؛ کاخ کرملین میزبان شی جین پینگ و…

۱۳۹۸/۰۳/۱۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: سفر رئیس جمهور چین به مسکو، ابراز نگرانی چین از تشدید تنش میان ایران و آمریکا، واکنش کوبا به تحریم های جدید واشنگتن، حمایت روسیه از هاوانا، واکنش لاوروف به سخنان ترامپ درباره بازگشت نظامیان روس از ونزوئلا، مخالفت کلمبیا با مداخله نظامی در ونزوئلا، نشست رهبران جهان در سالگرد نبرد نرماندی، نشست ناکام شورای امنیت درباره سودان، مخالفت نمایندگان کنگره آمریکا با فروش تسلیحات به عربستان،انتقاد کره شمالی از آمریکا ، اولتیماتوم دوباره آمریکا به ترکیه بابت خرید سامانه اس400 و برگزاری بزرگترین اعتراض علیه نخست‌‌وزیر چک ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

رادیو چین: رئیس جمهور چین برای دیدار رسمی عازم روسیه شد. شی جین پینگ رییس جمهور چین بنابه دعوت ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه برای دیدار رسمی از آن کشور و شرکت در بیست و سومین مجمع اقتصادی بین المللی سن پیترزبورگ 15 خرداد (5 ژوئن) پکن را به مقصد روسیه ترک کرد.

یورونیوز: چین نسبت به تنش های موجود میان ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرد و خواستار خویشتن‌داری دو طرف برای جلوگیری از بالاگرفتن بحران و مهار آن شد. شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین پیش از سفر به روسیه در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور ضمن ابراز نگرانی از تنش‌های جاری در خاورمیانه میان ایران و آمریکا این مساله را بسیار نگران کننده توصیف کرد و خواستار نهایت خویشتن‌داری از سوی هر دو طرف شد.

خبرگزاری صداو سیما:  رئیس جمهور کوبا گفت : کوبا با تهدیدات و محدودیت های جدید مرعوب یا متحیر نخواهد شد، کار، خلاقیت، تلاش و مقاومت پاسخ آنها است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، میگوئل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا گفت محدودیت های جدید واشنگتن برای سفر اتباع آمریکایی به کوبا, این کشور را “مرعوب” نمی کند.وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه در بیانیه ای با اشاره به ”نقش بی ثبات کننده“ کوبا در نیمکره غربی و حمایتش از دشمنان آمریکا در کشورهایی مانند ونزوئلا و نیکاراگوئه, سفرهای آموزشی گروهی به کوبا را نیز ممنوع اعلام کرد.

خبرگزاری فارس:  معاون نخست‌وزیر روسیه تاکید کرد مسکو از هاوانا دربرابر تحریم‌های اعمال شده از سوی واشنگتن حمایت می‌کند.به گزارش خبرگزاری فارس، روسیه بار دیگر بر حمایت از متحد دیرینه خود در منطقه کارائیب در برابر تحریم‌ها و فشارهای اعمال شده توسط آمریکا تاکید کرد. «یوری بوریسوف» معاون نخست‌وزیر روسیه دیروز (سه‌شنبه) در نشست مشترک با «ریکاردو کابریساس» همتای کوبایی خود اعلام کرد، مسکو هاوانا را «متحد کلیدی» خود در منطقه آمریکای لاتین و کارائیب می‌داند.

خبرگزاری تسنیم:  وزیر خارجه روسیه از ادعای رئیس جمهوری آمریکا درباره اینکه مسکو کاخ سفید را در جریان خروج متخصصان نظامی روس از ونزوئلا قرار داده ابراز تعجب کرده، این مسئله را تکذیب و کیفیت کار مشاورین “دونالد ترامپ” را زیر سئوال برد.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه گفت: «من حتی نمی‌توانم تصور کنم از کجا چنین اطلاعاتی درز پیدا کرده که ما آمریکایی‌ها را در جریان تصمیم خود درباره خارج کردن متخصصان نظامی روس از ونزوئلا قرار داده‌ایم. این مسئله باعث شده تا من درباره کیفیت کار مشاورینی که اطلاعات مربوط به ونزوئلا را به رئیس جمهوری آمریکا می‌دهند، بسیار تردید پیدا کنم.»

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیر امور خارجه کلمبیا اظهار کرد، کشورش از هیچگونه مداخله نظامی در امور داخلی ونزوئلا حمایت نخواهد کرد.به گزارش ایسنا، کارلوس هولمز تروجیلو وزیر امور خارجه کلمبیا در مصاحبه‌ای در پاسخ به این که آیا کشورش آماده در اختیار گذاشتن خاکش به آمریکا برای اجرای هر گونه عملیات نظامی احتمالی علیه ونزوئلا است گفت: کلمبیا از مداخله نظامی در امور داخلی ونزوئلا حمایت نمی‌کند.

خبرگزاری مهر:  رئیس‌جمهوری آمریکا، نخست‌وزیر و ملکه انگلیس و شماری از رهبران جهان در ۷۵مین سالگرد پیاده‌سازی قوا در جبهه نرماندی در جریان جنگ جهانی دوم، در پورتسموث، جنوب انگلستان، گرد هم می‌آیند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، بندر پورتسموث امروز ۱۵ خرداد ماه علاوه بر آن‌که میزبان رهبران جهان است، محل برگزاری برنامه‌های دیگری در رابطه با سالگرد پیاده‌سازی قوا در نرماندی، که با نام عملیات «نپتون» یا «دی دِی» نیز شناخته می‌شود، است.

الکوثرفارسی: شورای امنیت در صدور بیانیه‌ای در محکومیت کشتار غیرنظامیان در سودان به دست نیروهای امنیتی این کشور ناکام ماند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  انگلیس و آلمان طی نشست شورای امنیت پشت درهای بسته بیانیه‌ای را توزیع کرده و از مسئولان نظامی سودان و تظاهرکنندگان خواستند به راهکار توافقی برای حل بحران دست یابند اما چین به شدت به متن پیشنهادی اعتراض کرد و روسیه نیز تأکید کرد که این شورا باید منتظر پاسخی از جانب اتحادیه آفریقا بماند.

العالم:  دولت ترامپ با اعلام «وضعیت اضطراری» و با مطرح کردن ادعای تنش با ایران، کنگره را در جریان ۲۲ معامله فروش سلاح به عربستان، امارات و اردن قرار داده است. به گزارش العالم به نقل از رویترز گزارش‌ها حکایت از آن دارد که شماری از اعضای کنگره آمریکا از جمله نمایندگانی از حزب جمهوریخواه در حال تهیه طرح‌هایی برای مقابله با تصمیم دولت دونالد ترامپ برای فروش ۸ میلیارد دلار تسلیحات به این کشورها هستند.

آناتولی ترکیه:  تیم کین، سناتور ایالت ویرجینیای آمریکا اظهار داشت که دولت واشنگتن 16 روز پس از قتل جمال خاشقچی مجوز انتقال اطلاعات فن آوری هسته‌ای به ریاض را صادر کرده است. تیم کین، سناتور ایالت ویرجینیای آمریکا طی سخنانی اظهار داشت  دادن چنین امتیازی به عربستان سعودی تنها 16 روز پس از مرگ خاشقچی در تاریخ 18 اکتبر بسیار عجیب و ناراحت کننده است.

ان .اچ.کی ژاپن:  کره شمالی می خواهد که آمریکا فشار بر این کشور برای کنارگذاشتن برنامه هسته ای خود را متوقف کند.یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی قبل از اولین سالگرد نخستین اجلاس سران دو کشور که روز دوازدهم ژوئن خواهد بود، بیانیه ای صادر کرد.دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در بیانیه مشترکی که در آن اجلاس امضا کردند وعده دادند که در جهت ایجاد یک رابطه جدید کار کنند.

اسپوتنیک روسیه: نماینده آمریکا در ناتو تاکید کرد اگر ترکیه خواهان خرید جنگنده های اف35 است، باید خرید سامانه پدافند هوایی اس 400 را قطع کند. به گزارش اسپوتنیک ، کای بیلی هاچینسون، نماینده دائمی آمریکا در ناتو گفت ، آمریکا به ترکیه بابت خرید سامانه اس 400 اولتیماتوم می دهد. به گفته وی، روسیه در حال حاضر رقیب اصلی ایالات متحده و ناتو در جهان است. اما مسکو مدام تلاش می کند تا ناتو را تضعیف و تقسیم کند، بنابراین ترکیه نمی تواند سلاح های مقاوم در برابر موشک های آمریکایی را خریداری نماید.

دویچه وله :  اعتراضات مردمی علیه نخست‌وزیر جمهوری چک وارد مرحله تازه‌ای شده است. چهارشنبه ۱۴ خرداد (۴ ژوئن) در گردهم‌آیی اعتراضی شهر پراگ بیش از یک‌صدهزار نفر به خیابا‌ن‌ها آمدند و خواستار استعفای آندری بابیس شدند.آندری بابیس، نخست وزیر جمهوری چک در برداشت از صندوق کمک‌های مالی اتحادیه اروپا برای جمهوری چک به کلاهبرداری متهم شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *