جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

Loading

أحدث المقالات

نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است  

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست امروز سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در شورا تصریح کرد: «اسرائیل کاروان های بشردوستانه در غزه را هدف قرار می دهد و مانع کار آنها می شود.»
 

Loading
19اردیبهشت ماه 1397

رسانه ها ؛ خروج آمریکا از برجام و واکنش ها و…

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اقدام ترامپ به خروج از برجام و واکنش های بین المللی به آن، اعتراض شدید روسیه به خروج آمریکا از برجام، نشست وزیران خارجه تروئیکای اروپا با وزیرخارجه ایران، حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق، تحرکات گسترده صهیونیستها در مزارع شبعا و بلندی های اشغالی جولان، برگزاری دور جدید نشست آستانه ، برگزاری اجلاس سه جانبه سران ژاپن، چین و کره جنوبی ، ورود وزیر امور خارجه آمریکا به کره شمالی و مذاکرات پوتین و نتانیاهو در روسیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز:  دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا عصر سه‌شنبه در جریان سخنرانی که ۱۱ دقیقه طول کشید، اعلام کرد که کشورش از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی خارج می‌شود و تحریم‌هایی که در چهارچوب این توافق لغو شده بودند را بار دیگر علیه تهران به اجرا می‌گذارد.او همچنین افزود که آمریکا قصد دارد علاوه بر این تحریم‌ها، مجازاتهای اقتصادی سنگینی را علیه ایران وضع کند و چنانچه شرکتهای بین‌المللی این تحریم‌ها را نقض کنند با تنبیهات سخت آمریکا مواجه خواهند شد.

الکوثرفارسی: مقامات جهان به تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ واکنش‌های متفاوتی نشان دادند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از خروج این کشور از برجام گفت که این اقدام یک اشتباه بزرگ است. «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از برجام را یک اشتباه بزرگ خواند. دبیر کل سازمان ملل نیز در واکنش به خروج آمریکا از برجام، از دیگر کشورها درخواست کرد تا به تعهدات خود تحت این توافق نامه پایبند باشند. رئیس جمهور فرانسه و وزیر خارجه آلمان و نخست وزیر انگلیس هم  در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته ای ابراز تاسف کردند.

خبرگزاری آناتولی:  وزارت امور خارجه روسیه خروج ایالات متحده آمریکا از برجام را گامی ناامیدکننده دانست. وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه ای ضمن ابراز “ناامیدی عمیق” خود نسبت به خروج آمریکا از برجام و همچنین وضع تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرد: برجام توافق چند جانبه بوده که توسط قطعنامه شورای امنیت تصویب شده و خروج یکجانبه آمریکا از آن هیچ توجیهی ندارد.

پارس تودی: نشست وزیران خارجه تروئیکای اروپا با ظریف برگزار می‌شود.«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه از نشست مشترک وزیران خارجه ایران، انگلیس، فرانسه و آلمان برای بررسی وضعیت برجام خبر داد.به گزارش روز چهارشنبه پارس تودی؛ به گفته لودریان، این نشست قرار است دوشنبه آینده با حضور محمدجواد ظریف، ژان لودریان، هایکو ماس و بوریس جانسون، وزیران خارجه ایران، فرانسه، آلمان و انگلیس برگزار شود.

رادیو چین: گونگ شیائو شنگ فرستادۀ ویژه چین در امور خاورمیانه به طور جداگانه با مقامات وزارت خارجه و اندیشمندان اتاق فکر ایران گفتگو کرد. طرفین درباره توافقنامه هسته ای ایران و مساله سوریه تبادل نظر کردند. گونگ شیائو شنگ بعد از ظهر روز سه شنبه در نشست خبری عنوان کرد: برجام یک توافقنامه جدی بین لمللی است که باید مورد احترام قرار گیرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): منابع خبری در سوریه از حملات رژیم صهیونیستی به مناطقی در نزدیکی دمشق خبر داده و اعلام کردند، سامانه‌های دفاعی هوایی سوری دو موشک شلیک شده را ساقط کردند. به گزارش ایسنا، تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرده است که پدافند هوایی این کشور، دو فروند موشک شلیک شده رژیم صهیونیستی را قبل از اصابت به هدف مورد نظر منهدم کرده است.

 خبرگزاری مهر:  منابع لبنانی از پرواز گسترده بالگردها و هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی بر فراز مزارع شبعا و جولان اشغالی و نیز تحرکات نظامیان این رژیم در مزارع شبعا خبر دادند.به گزارش خبرگزاری مهر، بالگردهای رژیم صهیونیستی بر فراز مزارع شبعا و بلندی های اشغالی جولان به طور گسترده ای در حال پرواز هستند. هواپیماهای جاسوسی این رژیم نیز در ارتفاعات متوسط و پایین در آسمان منطقه در حال پروازند.

الکوثرفارسی: دور جدید نشست آستانه روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار می شود. وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد دور جدید مذاکرات آستانه طی روزهای 14 و 15 ماه جاری میلادی (24 و 25 اردیبهشت) برگزار خواهد شد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تاکنون هشت دور مذاکرات بین المللی آستانه به سرپرستی هیات های جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه برگزار شده است.

ان .اچ.کی ژاپن: ژاپن، چین و کره جنوبی نشست سه جانبه سران خود را در توکیو برگزار کردند.شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، لی کچیانگ، نخست وزیر چین، و مون جه این، رئیس جمهور کره جنوبی، در اولین نشست سه جانبه سران ظرف دو سال و نیم گذشته، مذاکراتی برگزار کردند. در آغاز این اجلاس، آبه به دیدار دوم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از چین اشاره کرد که در روز سه شنبه، گزارش شد.

ان .اچ.کی ژاپن:  مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، برای نهایی کردن جزئیات نشست تاریخی سران بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، وارد پیونگ یانگ، پایتخت این کشور، شده است. پومپئو در اوایل ماه میلادی گذشته، در سمت رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا، سیا، در دیداری مخفیانه از کره شمالی با کیم دیدار کرده بود. احتمال آن می رود که او بار دیگر به تبادل نظر مستقیم با کیم بپردازد.

اسپوتنیک روسیه:  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در چارچوب رژه نظامی روز پیروزی در روسیه دیدار کرد. نتانیاهو همچنین از مراسم نظامی به مناسبت 73 مین سالگرد پیروزی در جنگ میهنی بزرگ شرکت کرد. آخرین بار رئیس دولت اسرائیل در اواخر ژانویه به مسکو آمد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *