أحدث المقالات

تصاویر | ادای احترام ویژه محمد جواد ظریف به علی‌اکبر ولایتی؛ واعظی و بروجردی هم آمدند

جمعی از دیپلمات‌های وزارت امور خارجه با علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار علاءالدین برودجردی، محمد جواد ظریف و محمود واعظی حضور دارند./ خبرآنلاین

واکنش روسیه به وتوی آمریکا : هدف واشنگتن کوچاندن فلسطینی‌ها از سرزمین خودشان است

تهران- ایرنا- واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به وتوی قعطنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا گفت که هدف ایالات متحده در هم شکستن اراده فلسطینی‌ها و راندن آنها از سرزمین خودشان است.

امیرعبداللهیان: صرفا منشأ حمله به سفارت ایران را هدف قرار دادیم

وزیر خارجه ایران گفت با وجودی که جمهوری اسلامی ایران قادر بود عملیات «وعده صادق» را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، اما صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که از آنجا حمله به سفارت ایران در دمشق صورت گرفته بود.

Loading
21اردیبهشت ماه 1397

رسانه ها ؛ اظهارات جدید ترامپ درباره برجام و…

۱۳۹۷/۰۲/۲۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ترامپ در پی توافق جدید با ایران، تاکید پوتین و مرکل بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای، برپایی هفتمین جمعه تظاهرات بازگشت فلسطینی‌ها، هشدار چین به اروپا و آمریکا و استقبال سازمان ملل از نشست رهبران چین، ژاپن و کره جنوبی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثر فارسی: رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در جمع هوادارانش، دو روز بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام گفت به دنبال رسیدن به توافقی بهتر با ایران است.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا چند روز بعد از خارج کردن کشورش از توافق هسته‌ای برجام گفت به دنبال توافقی جدید با ایران است که برای آمریکا و «برای آنها» بهتر باشد.

خبرگزاری فارس: رهبران روسیه و آلمان طی یک گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای بعد از خروج آمریکا از برجام تاکید کردند.به گزارش خبرگزاری فارس، کاخ کرملین از گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور روسیه و صدراعظم آلمان در زمینه خروج آمریکا از برجام خبر داد.براساس گزارش رسانه های روسی، ولادیمیر پوتین و آنگلا مرکل در این گفت‌وگو بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای تاکید کردند. «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز در اظهاراتی که به عنوان کنایه به همتای آمریکایی‌اش تعبیر شده، گفت نمی‌توان اجازه داد که برخی کشورها فرمان دیپلماسی کشورهای اروپا را به دست گیرند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  شهروندان فلسطینی برای هفتمین جمعه متوالی جهت شرکت در تظاهرات بزرگ “بازگشت” راهی مناطق مرزی نوار غزه شده‌اند.به گزارش ایسنا، هفتمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت تحت عنوان “جمعه هشدار” برگزار شد و با توجه به اینکه این تظاهرات در آستانه فرا رسیدن موعد انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس برپا می‌گردد، از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است .از آغاز تظاهرات بزرگ بازگشت در ۳۰ مارس گذشته تاکنون ۵۳ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و نزدیک به ۹۰۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

ان .اچ.کی ژاپن: نشست سران آمریکا و کره شمالی روز دوزادهم ژوئن در سنگاپور برگزار می شود.دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، اعلام کرده است که ملاقات رسمى اش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، روز دوازدهم ژوئن، در سنگاپور برگزار خواهد شد.ترامپ این موضوع را روز پنجشنبه، در یک پیام تویتری اعلام کرد و نوشت که او و کیم تلاش خواهند کرد تا این ملاقات رسمى لحظه بسیار خاصی برای صلح جهانی باشد.

خبرگزاری ایرنا:  با افزایش منازعات تجاری میان چین و آمریکا و اتحادیه اروپا، پکن هشدار داد که «در صورت لزوم، تدابیر تلافی جویانه اتخاذ خواهد کرد». به گزارش ایرنا، وزارت بازرگانی چین امروز جمعه با انتشار دو بیانیه جداگانه آورده است که اگر مذاکرات این کشور با آمریکا برای حل اختلافات تجاری به نتیجه نرسد، اقدامات ضروری اتخاذ خواهد کرد.این بیانیه می افزاید که «آمریکا حق ندارد با تدابیر یکجانبه حمایتی تجاری و تعرفه های سنگین به شرکت های چینی خسارت بزند» در غیر این صورت چین تلافی خواهد کرد.

رادیو چین: سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از برگزاری هفتمین نشست رهبران چین، ژاپن و کره جنوبی در توکیو استقبال کرده است. در این بیانیه آمده است: دبیر کل سازمان ملل از حمایت رهبران سه کشور از بیانیه پانمونجوم و همکاری آنها برای تحقق عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره حمایت و ابراز امیدواری کرده است که کشورهای مختلف آسیای شمال شرقی مشترکأ برای تحقق صلح و شکوفایی پایدار منطقه تلاش کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *