جدیدترین مطالب

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

استعفای اعتراضی در وزارت خارجه آمریکا بر سر جنگ غزه / افزایش مخالفت با جنگ در آمریکا

وزارت خارجه آمریکا کناره‌گیری یکی از کارمندان خود در اعتراض به آن‌چه که او «انفعال» ایالات متحده در قبال جنگ غزه نامیده بود، را ناشی از وجود «تنوع گسترده دیدگاه‌ها و نظرات» دانسته است.

Loading
22اردیبهشت ماه1397

رسانه ها ؛ بروز اختلافات برجامی اروپا و آمریکا و…

۱۳۹۷/۰۲/۲۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اختلاف لندن و واشنگتن بر سر برجام، هشدار مرکل درخصوص فروپاشی برجام، انتخابات پارلمانی عراق، برگزاری دور نهم مذاکرات آستانه ، رهگیری جنگنده ها روسی توسط آمریکا در آلاسکا ، استقرار جنگنده های ترکیه در شرق این کشور ، استعفای غیرمنتظره رئیس بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی، استقبال چین از دیدار ترامپ و کیم جونگ اون، برگزاری نشست شینزو آبه و پوتین ، دیدار رئیس جمهور تاجیکستان با فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا و دیدار ترامپ با دبیرکل ناتو ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما: لندن و واشنگتن در پی خروج آمریکا از برجام و احتمال تأثیرگذاری تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا بر شرکت‌های اروپایی فعال در ایران – دچار شکاف و اختلاف شده اند.به گزارش  خبرگزاری صداوسیما ، ترزا می، نخست وزیر انگلیس، و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره تأثیرات ازسرگیری تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران بر شرکت‌های اروپایی، مکالمه‌ای تلفنی باهم داشته است. انگلیس، فرانسه و آلمان نگرانند مبادا شرکت‌های اروپایی که در ایران فعالیت دارند، به علت تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه ایران، از سوی آمریکا مجازات شوند.

 خبرگزاری مهر:  صدراعظم آلمان با توجه به خروج واشنگتن از توافق هسته ای با ایران خاطرنشان کرد که اروپا قدرت زیادی برای مقابله با آمریکا ندارد.به گزارش خبرگزاری مهر، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در جریان سخنرانی خود در شهر مونستر با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران اظهار داشت: من معتقدم که توافق هسته ای ایران به خطر افتاده است.

الکوثرفارسی: انتخابات پارلمانی عراق برگزار شد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق با اعلام کمیسیون عالی انتخابات عراق در قالب 143 حزب و 27 ائتلاف در ۱۸ حوزه انتخاباتی امروز 12 می 2018 (22 اردیبهشت 1397) در سراسر عراق ازجمله مناطق آزاد شده از اشغال داعش برگزار شد.

العالم:  وزارت خارجه قزاقستان تأیید کرد، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز قرار است در دور نهم مذاکرات صلح سوریه در آستانه شرکت کند.بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت خارجه قزاقستان علاوه بر این در بیانیه‌ای تأیید کرده که تمامی شرکت‌کنندگان در این دور از مذاکرات صلح سوریه حضور خود را در این گفت‌وگوها تأیید کرده‌اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   دو جنگنده آمریکایی اقدام به رهگیری دو بمب افکن روسیه در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز سواحل آلاسکا کردند.به گزارش ایسنا،  سرهنگ اندرو هنسی، سخنگوی فرماندهی دفاع هوا-فضای آمریکای شمالی به سی ان ان گفت: روز جمعه در حدود ساعت ۱۴۰۰ به وقت گرینویچ، بمب افکن‌های روسیه ای TU-۹۵ ملقب به “خرس” وارد به اصطلاح منطقه شناسایی دفاع هوایی در حدود ۲۰۰ مایل از ساحل غرب آلاسکا شدند.

خبرگزاری فارس: ترکیه با خرید شماری جنگنده از آمریکا در نظر دارد در قالب برنامه‌های ناتو، این جنگنده‌ها را در مرز شرقی خود مستقر کند.به گزارش خبرگزاری فارس، ترکیه قصد دارد جنگنده‌های F-۳۵ را در پی دریافت از آمریکا در استان آناتولی واقع در شرق این کشور در نزدیکی مرز با عراق، ایران و سوریه مستقر کند.

یورونیوز:  آژانس بین المللی انرژی اتمی از استعفای رئیس بازرسان این نهاد تحت نظارت سازمان ملل متحد خبر داد. به گزارش یورونیوز ، خبر استعفای آقای ترو واریورانتا در حالی منتشر می شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه شب گذشته پس از بارها تعلیق تحریم های هسته ای ایران به صورت رسمی خروج کشورش را از برجام اعلام کرد.

رادیو چین:  گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی این وزارتخانه، با اشاره به پیشرفت مثبت تدارکات ملاقات رهبران کره شمالی و آمریکا ضمن استقبال از آن ابراز امیدواری کرده که در این ملاقات نتایج مثبتی به دست آید.دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه پنجشنبه اعلام کرد در12 ژوئن با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور ملاقات می کند.

ان .اچ.کی ژاپن:  دفتر ریاست جمهوری روسیه می گوید ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز بیست و ششم مه در مسکو با یکدیگر ملاقات می کنند. یوری اوشاکوف، مشاور کرملین روز جمعه این موضوع را آشکار ساخت. انتظار می رود که این دو رهبر پیرامون فعالیت های اقتصادی مشترک درچهارجزیره تحت کنترل روسیه که ژاپن ادعای مالکیت آنها را دارد گفت و گو کنند.

آناتولی ترکیه:  فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا با رئیس جمهور تاجیکستان در دوشنبه دیدار و گفت وگو کرد.امامعلی رحمان، رئیس جمهور این کشور و جوزف وتل، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا در دوشنبه دیدار و گفتگو کردند.

تی .آر.تی ترکیه:  کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا هفدهم ماه جاری با دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در واشنگتن دیدار خواهد کرد. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، 17 ماه می با ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واشنگتن دیدار خواهد کرد. بر این اساس ترامپ در این دیدار که در کاخ سفید برگزار خواهد شد بر تعهد خود در قبال ناتو تاکید و در خصوص برگزاری نشست آتی ناتو در بروکسل، مشارکت عادلانه کشورهای عضو این سازمان و ائتلاف بین‌المللی علیه تروریسم گفت‌وگو خواهد کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *