جدیدترین مطالب

نمایشگاہ نسخ قرآنی در پاکستان

همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان در اسلام آباد گشایش یافت.

Loading

أحدث المقالات

نبود هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در رود ارس

معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: بعد از بررسی‌های دقیق در آزمایشگاه‌های معتبر مرکز نظام ایمنی و اندازه‌گیری‌هایی که انجام شد، باید قاطعانه اعلام داشت تاکنون هیچ آلودگی غیر عادی پرتوی در رودخانه ارس وجود ندارد.

سناتور اسبق آمریکایی در گذشت

تهران-ایرنا- «جوزف لیبرمن» سناتور اسبق آمریکایی که اغلب به اتخاذ مواضع ضد ایرانی و حمایت از رژیم صهیونیستی شهرت داشت، در سن ۸۲ سالگی در اثر عوارض ناشی از زمین خوردگی درگذشت.

Loading
25 اردیبهشت ماه 1397

رسانه ها ؛ محکومیت جهانی صهیونیستها و…

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برپایی تظاهرات ضداسرائیلی درمناطق مختلف جهان ، نشست فوری شورای امنیت برای بررسی تحولات غزه، نشست بروکسل برای نجات برجام، برگزاری نهمین دور نشست آستانه بامحوریت سوریه، همکاری وزیران آمریکا و رژیم‌صهیونیستی برای افزایش تحریم‌ ایران، آغاز تخریب پایگاه هسته ای «پونگری» کره شمالی ، دیدار هیات آمریکایی با بارزانی و توافق کانادا و آمریکا درباره نفتا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  سازمان ملل، عفو بین‌الملل و جمعی از کشورهای جهان در بیانیه‌ها و اظهارات جداگانه کشتار وحشیانه فلسطینیان در هفتادمین سالروز نکبه و همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را محکوم کردند.به گزارش ایسنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی نسبت به کشتار فلسطینیان در غزه گفت: در حالی که درگیری‌های قبلی پایان نیافته، شاهد درگیری‌های جدید هستیم. من از گزارش‌ها درباره غزه، نگران هستم. سازمان عفو بین‌الملل نیز در واکنش به کشتار مردم غزه به دست نظامیان صهیونیستی، خواستار توقف فوری خشونت‌ها در این منطقه شد.

یورونیوز:  یک روز پس از وقوع خشونت‌های مرگبار در مناطق مرزی نوار غزه که به کشته شدن 61 فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۲۷۰۰ نفر انجامید، شورای امنیت سازمان ملل تشکیل جلسه خواهد داد. نشست روز سه‌شنبۀ این شورا در ساعت ۱۴ به وقت گرینویچ بنا بر درخواست دولت کویت تشکیل می‌شود؛ آنهم در حالی که یک روز پیش از این آمریکا از صدور بیانیه‌‌ای در این باره در شورای امنیت جلوگیری کرده است. در این بیانیه ضمن تاکید بر «حق فلسطینی‌ها برای اعتراض مسالمت‌آمیز» از مرگ غیرنظامیان ابراز «خشم و تاسف» شده بود.

خبرگزاری صداو سیما: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: به همراه وزیران خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه برای حفظ برجام تلاش می‌کنیم. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست اندیشکده مطالعات امنیتی اتحادیه اروپا مستقر در بروکسل با موضوع سیاست های اتحادیه اروپا پس از برگزیت گفت: اتحادیه اروپا و انگلیس واکنش هایی متحدانه درباره حمله سالزبری و نیز مسئله ایران داشته اند. ما همچنان به همکاری خود به عنوان یک طرف متحد و برای دستیابی به هدفی دقیقا یکسان ادامه می دهیم.

 خبرگزاری مهر:  وزیر امور خارجه ایران که برای رایزنی با دیپلمات های ارشد اروپایی در خصوص برجام به بروکسل رفته، نشست های خود را با دیدار با «فدریکا موگرینی» آغاز کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، توئیتر اتحادیه اروپا با انتشار عکسی از دیدار «محمد جواد ظریف» با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از آغاز رایرنی های وزیر امور خارجه ایران در بروکسل خبر داد.

الکوثرفارسی: رئیس هیات دمشق در مذاکرات آستانه اعلام کرد، با دو هیات روس و ایرانی جزئیات دستورالعمل نهمین دور از مذاکرات آستانه که امروز برگزار می‌شود را بررسی کرده‌اند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بشار جعفری، رئیس هیات دمشق در مذاکرات آستانه گفت: در دو دیدار جداگانه با هیات‌های روسیه و ایران مسایلی چون ادامه روند مبارزه با تروریسم در راستای اجرای توافق‌های صورت گرفته در مذاکرات آستانه و تحقق خواست مشترک هر سه طرف برای ریشه‌کن کردن تمام انواع تروریسم از سوریه را بررسی کردیم. همچنین درباره هدف دور آتی مذاکرات آستانه و نتایج مورد نظر برای آن بحث و گفتگو کردیم.

العالم:  وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و وزیر خزانه‌داری آمریکا طی دیدار در فلسطین اشغالی، درباره پاره‌ای از سیاست‌های اقتصادی برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران توافق کردند.«استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا و «موشه کهلون» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی بر لزوم همکاری و هماهنگی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران تاکید کردند.

اسپوتنیک روسیه: کره شمالی تخریب پایگاه آزمایشات هسته ای «پونگری» را آغاز کرد.به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت « 38 نورت» با استناد به عکس های ماهواره ای، کره شمالی  تخریب پایگاه آزمایشات هسته ای «پونگری» را آغاز کرد که این مراسم برای 25-23 ماه مه در نظر گرفته شده است.

تی .آر.تی ترکیه:  برت مک گورک نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش با نچیروان بارزانی نخست وزیر حکومت منطقه ایی کرد عراق دیداری انجام داد. بارزانی مک گورک و هئیت همراه وی را در کاخ نخست وزیری در اربیل به حضور پذیرفت.

خبرگزاری ایرنا:    جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا طی نشست روز دوشنبه خود بر اهمیت دستیابی به توافق فوری بر سر معاهده نفتا تاکید کردند.به گزارش  ایرنا، ترودو و ترامپ همچنین در مورد پیشرفت های حاصل شده در مذاکرات نفتا نیز گفتگو کردند. هفته گذشته به دنبال آن که پل رایان سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که باید نهایتا تا 17 مه (27 اردیبهشت ماه) نفتای جدید منعقد شود تا کنگره کنونی آمریکا شانس تصویب آن را داشته باشد، فشارها برای رسیدن به توافق بر سر نفتا افزایش یافت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *